| 
	
 MEDENYYET 
  
MEDENIYET dizini içindeki dosyalar 
 http://www.yontembilim.com/forum/uploads/20100506_115354_MEDENYYET.rar - uploads/20100506_115354_MEDENYYET.rar    
Medeniyet, ?ehir anlamyndaki  “Medine” kelimesinden türetilmi? olup Güzel Türkçe’mizde UYGARLIK olarak kar?ylanan bir sözcük.. çok yanly ve yönlü  bir kavram.. Üzerinde çok ?eyler yazylmy? bir terimdir.  
  
Yöntembilimsel analizin bir örne?ini göstermek için bizde onu bu yazynyn konusu yaptyk. 
Biliyorsunuz ki yöntembilimsel analiz bir kavramyn çe?itli yanlary ve türlü yönlerini toplayan bir anlam çerçevesi olu?turur. Konunun kavramlaryny anlamly bir bütün te?kil edecek ?ekilde ba?lamanyn yöntembilimsel analizi bir dü?ünce disiplini edinen kimseler için daha kolay ve daha çabuk oldu?unu dü?ünüyorum. Çünkü beyin bilme ve bellemede analitik düzlemi görsel olarak kullanmaktadyr.  
Analitik düzlemin mantyksal olarak bölümlenmesi ve koordinatlanmasyny ö?rendi?inde  
zihin sanki bir bulmaca çözüyor gibi kutularyn ve yumurtalaryn içini kelimelerle doldurmakta  
ve ortaya çykan TABLO konuyu bir bütün olarak ve bir anda görmektedir.  
  
Analitik düzlemde konunun kavramlarla anlamly olarak düzenlenebilmesini benim kavram da?arcy?yma ve bilgi birikimime ba?layanlar ya da öyle sanan kimseler çykyyor. Hakly görünebilirler. 
Ancak analitik düzlemi kullanmayy deneyen ve oldukça ba?aryly olan di?er arkada?larym da var. 
Onlaryn bilgi birikimleri olmady?yny iddia etmiyorum ve kavram da?arcy?ymyn zengin oldu?unu ileri sürmüyorum. Bilgi birikiminin çoklu?u ve kavram da?arcy?ynyn zenginli?i, yöntembilimsel analiz yapylmasa bile, günlük dilde ve düz yazyda dahi etkilidir. Elbette yöntembilimsel analizde de etkili olacaktyr. Fakat yöntembilimsel analizi mümkün kylan bu ki?isel faktör de?il genel ve tümel ortak ilkelerdir. Analitik düzlem, zaman ve mekân kadrosunu göstergeler hale getirir. Bununla ikili olgularyn ve çift yaratyly?yn geometrik ve grafik koordinatlarla ifade edilebilmesi ise yöntembilimsel analizin verisidir. Nitekim dilin do?ru yanly? de?erleri, elektri?in arty ve eksi yükleri,  devrelerin açyk ve kapaly konumlary, ko?ullaryn syfyr ve bir uçlary computer / bilgisayar uygulamasyna imkan vermektedir. Buna mümasil durum METODYK dedi?im yöntembilimsel analiz içinde mevcuttur.   
  
?imdi konumuza geçebiliriz. 
Bu iletinin ?emalarynda MEDENYYET kainat ve insan arasynda bir ara yüz olarak yerle?tirildi. 
Medeniyetin iki  yany olan ümran ve hars terimleri  sa?yna ve soluna oturtuldu. 
  
x              kvn                x 
  
  
                   . 
                   . 
                   . 
  
 hrs       MDN       umr 
  
                   . 
                   . 
                   . 
  
x                ins             x  
  
Medeniyet teriminin dikey ekseninde yer alan kvn (evren) ve ins (adam) kavramlary açyk ve seçik fakat çok kapsamly terimlerdir. Yatay eksende bulunan hars (ekin) ve umran (bayyndyrlyk) kavramlary ise günlük dil için kapaly sözcükler. Bu nedenle bu koordinatlar bize fazla anlam ba?lantylary vermez.  
Dolayysyyla anlam çerçevesinde açyk ve seçik bir anlatym bütünlü?ü göremeyebiliriz. Ancak anlam çerçevesinde ayrynty artyryldykça ba?lanty kurulan kavramlar sayysynca uygarlyk konusu daha bir belirginlik kazanacaktyr. 
  
(+) araly?ynyn belirledi?i (x) alanlaryny saptamakla i?e ba?layalym.  
Kâinat kavramyny mekân ve zamanla ili?kilendirdi?imiz  
iki kavramla; tabiat ve tarihle açyyoruz. Diyagram olarak yazyyoruz. 
  
TABYAT              kvn                TARYH 
  
Ynsan kavramyny irade ve ilim ile ili?kilendirdi?imiz iki kavramla;  
kalb ve akyl ile açyyoruz. Diyagram olarak yazyyoruz. 
  
KALB               ins             AKIL  
  
Bu iki diyagramyn toplamyny yazarsak 
Kutulardan olu?an dy? daireyi belirlemi? oluyoruz.  
  
  
TABYAT              kvn                TARYH 
                              . 
                              . 
                              . 
  
               hrs      MDN       umr 
  
                             . 
                             . 
                             . 
  
KALB                ins                    AKIL  
  
  
  
Fakat bunu dahi daha açyk yapmak için kutularla birlikte yumurtalary da doldurmalyyyz. 
Ancak bu yumurta alanlaryny belirlemek için aralary dahi yazmamyz gerekecek. 
?emalary bakty?ynyzda aralaryn ?u ?ekilde geni?letildi?ini göreceksiniz. 
Kainat, beyt terimi ile… 
Ynsan, cemiyet terimi ile… 
Umran, kent terimi ile… 
Hars, köy terimi ile… 
Medeniyet ise millet ve devlet terimleri ile ikile?tirilmi?. 
  
Böylece beyt ve cemiyet ile köy ve kent araly?y olu?turulduktan sonra 
alanlary istihsal, istihlak, terbiye ve idare olarak belirliyoruz.  
Yumurtalardan te?ekkül eden iç daire ?öyle oluyor. 
  
ÜRETYM              beyt               TÜKETYM 
                              . 
                              . 
                              . 
  
    köy     millet  MDN  devlet      kent 
  
                             . 
                             . 
                             . 
  
YÖNETYM        cemiyet                  E?YTYM  
  
  
Yç ve dy? dairenin birlikteli?inden olu?an bütün anlam çerçevesini 
diyagram olarak de?il tablo olarak a?a?yda görüyorsunuz.  
  
Medeniyet üzerine kurgulanan bu 
anlam çerçevesinin anlam ba?lantylaryny güçlendirecek  
ve konuyu bütünleyecek ayryntylary tablo üzerinde kurgulanmy?tyr. 
Bu içerikleri söz konusu etmeye vakit ve imkanymyz bulunmuyor. 
Ancak medeniyet üzerine kurgusal ve ayny zamanda metafizik  
bazy bilgileri vermek istiyorum. 
  
Ynanyyorum ki Cenaby Hak (C.C.) dört tür ?uurlu varlyk yaratmy?tyr. 
Bunlaryn hepsi hakikat-y insaniye olan Nur-u Muhammediye’den(A.S.M) çykmy?tyr. 
Bunlardan yüklü / sekelan olan cinn ve be?er medeniyetle mükelleftir. . 
Yüksüz / latefan olan ruhani ve melek ise “Aminiyet” ile müekkeldir. 
Medeniyet kurulmasynda ve yykylmasyndaki yüksek anlam ve yüce amaç bizi a?maktadyr. 
Bu mana ve gaye kainatyn yaratylmasyndaki hikmetlerden a?a?y kalmaz.  
Ynsanyn varolu?u uygarly?ynyn geli?mesi bir kysmyny bildi?imiz bir kysmyny bilmedi?imiz hikmetler içindir. 
Ruhanilerin ve meleklerin  cinn medeniyetinden sonra gelen  be?er medeniyetinin  
insani ve Yslami çizgide ilerlemesini izlemesine taalluk eden bir takym yüksek hikmetler ve gayeler bulunmaktadyr. Bu hikmet ve gayelerden do?an  menfaatler ve  maslahatlar ?uurlary ya?atmaktadyr. 
Bu ?uurlardan hasyl olan hamd ve dualar ibadet ve istiane medeniyetin kurulmasy ve i?letilmesindeki   
i?levleri ve görevleri gerektirmektedir. Ynsanyn mücahedesi ve  mücadelesi, imtihany ve  müsabakasy 
bo?una ve ba?ybo? olamaz. Bütün bunlary  nazara alynca insanyn aslynda büyük bir i? yapty?y açyk.  
Bu i?lerin yapyldy?y üretim, tüketim, e?itim ve yönetim yerinin yer küresindeki insanly?yn uygarly?y oldu?u ve bununla gökleri dengeledi?i  hakikati çykmaktadyr. Hakikatyn bu hikayesi  fâni kesretin bâki vahdete dönük kulluk yanyny göstermektedir. Bu anlatymy ?u diyagramla gösteriyorum: 
  
  
CYNN           yüklü mükellef                   BE?ER 
                              . 
                              . 
                              . 
  
     cansyz      Y N S A N       canly 
  
                             . 
                             . 
                             . 
  
RUHANY         yüksüz müekkel              MELEK  
  
  
Öyleyse  nâsyn hasy olan insanyn kâmil ve fâzyl medeniyeti bir fidedir.  
Yaryn a?aç olacak ve TUBA VE ZAKKUM meyveleri toplanacaktyr. 
  
  
  
  
  
Sa?lycakla kalyn. 
  
OSMANZYYA  
  
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE  
semantik / anlambilimsel / MAANÎ  yetersizliklerim  
için düz yazydan özür dilerim 
  
  
NOT: 
  
AYLE cemiyetin birimi oldu?u gibi medeniyetin de kökenidir. 
Medine ?ehir ise;  ?ehir de  beyt yani ev, ocak ve yuva ile ba?larsa 
her memleket ve milletin bir hane ve bir aileden kaynaklandy?y  
ortada. Zaten insan eril ve di?il ile kamu ve ki?i yany olan kavram. 
Deme ki insan=aile=Medine=medeniyet çizgisini kurabiliriz. 
Ynsanlyk tarihi yeryüzüne indirilen âdem ailesinin yani beni âdemin  
vah?i tabiaty yah?i medineye çevirmesi öyküsüdür. Bu öykü ile 
medeniyet insana bir meslek verir ve o meslekte bir isim.  
Birey bu isim ile hak ve hakikaty görür ve gösterir.  
  
 http://sites.google.com/site/yontembilim/ - http://sites.google.com/site/yontembilim/  
 http://sites.google.com/site/insanilim - http://sites.google.com/site/insanilim  
  
 http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ - http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/  
 http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ - http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/  
 http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ - http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/  
 http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ - http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/  
 http://www.yontembilim.com/ - www.yontembilim.com  
 http://www.insan-bilim.com/ - www.insan-bilim.com  
  
  
  ------------- BEYAN dogru olmali ve MAAN  hakikati bulmalidir
          |