yontembilim ne ise yariyor...  
       
      Nereden Yazdırıldığı: YöntemBilim Forumu
        Kategori:  Yöntem Bilim
       Forum Adı:  Yöntembilim 
       Forum Tanımlaması:  Yöntembilim Üzerine Paylaşımlarınız
       URL: http://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=1242
       Tarih: 04-Kasım-2025 Saat 08:05 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.03 - http://www.webwizforums.com
      
 
  
      Konu: yontembilim ne ise yariyor...
       
      Mesajı Yazan: osmanziya
       Konu: yontembilim ne ise yariyor...
       Mesaj Tarihi: 15-Ocak-2018 Saat 15:59
       
      
        
          
	
YONTEMBİLİMİN OLANAKLARI
 
 
 Yöntembilimi tanıttıktan sonra sıkça karşılaştığım bu metodun “ne işe yaradığı? ” sorusuna geçmek istiyorum. Bu soru aynı zamanda bu aracın ne gibi olanakları olduğunun bilinmesi ve bu gücün hangi yetenekleri taşıdığının anlaşılması ile de yakından ilgilidir. İşe yarar olanaklar ve başarılı yeteneklerin başarısı ve kârı, elbette bu imkanın  öğrenilerek açılması  ve kabiliyetlerin kullanılarak çalıştırılması suretiyle doğrudan doğruya ortaya  çıkacaktır.  Oysa insanlar yararını bilmediği işleri öğrenmezler ve kullanmazlar. Bu kolaylığı seven ve zordan nefret eden kozmik tembellik yasası için doğal bir durumdur.
 
 
 Öğrenme zor ise, öğrense bile kullanma dahi kolay değilse çoğu zaman insan yararlanmaya gerekte  da duymayacaktır. Bu nedenle sıralanan öğrenme-kullanma-yararlanma  çizgisinde iş  başa döner ve kolaya koşan ve zordan kaçan kimseler  öğrenmeyi göze alamaz ve bu nedenle de pek çok yararlı sonuçları göz ardı eder  ve böylece pek çok olanaklar ve yetenekler ve yollar gizli ve kapalı kalır.
 
 
 Bu durumda kendini  zora koşarak bir konuyu öğrenen kimse , çaba ve çalışarak ve sonunda alışarak ögrenilen ürünü kullanarak ondan yararlanan kişi  ve bu yararı ve  onuru insanlık ve uygarlık hizmetine sunan adam  ya da kurum ikinci bir iş  daha yüklenir; işi benimsetmenin propagandasını yapmak ve ürün değerinin reklamını yapmak.. böylece bu işe ve ürüne insanların gereksinimini duyurmak. Böylece   konunun   önem ve değerini  tanıtmak ve anlatmak durumundadır.  
 Öyle ise bize de yöntembilimsel analizin yeni dilini öğrenmenin olanaklarını sıralamaya.. onu  kullanmanın ve ondan  yararlanmanın ne gibi yetenekler  sağladığını sunmaya ve bunların  hangi yolları açacağını sergilemeye kısaca yeni anlam sürücünün  kadrini ve yeni anlatım aygıtının  kıymetini gösteren göstermeye çalışalım: 
 
 
 Yöntembilimsel analizde yararlanılan GEOMETRİK formlar (biçimler/şekiller)  ve MANTIKSAL normlardan (kurallar/kaideler) oluşan genel (araçlar)  ENSTRÜMANLAR zaten uygarlığın 2500 yıldır ortak kullanımında olduğundan bunların öneminden bahsetmek gereksiz ve hatta saçmalıktır.  Ancak  YBA, özel (adaçlar)  ARGÜMANLARI ile analitik düzlemin bu METODİK  kullanımıyla,  bu GEOMETRİ  metresini  ve bu MANTIK borusunu kablo ve tablolarla bir  “HABLO” haline getiriyor. Böylece  YBA,   günlük dilin ve bilimsel bilginin üstünde olan felsefi dilin ve dinsel bilginin  ortak bir konuşma ve müşterek  bir muhabere  platformu haline geliyor  ve  belki de YBA içeriksiz haliyle  felsefeyi HİKMET haline felsefi içeriği  yeni bir DİL’e çeviriyor. Mantığı daha   “tümel” ve Geometriye daha  “nesnel” müşterek  bir tartışma ZEMİNİ  yapıyor. Çünkü: 
 
 
 BİRİNCİSİ.. YBA ile “Hablo” haline getirilen analitik düzlemin MATEMATİK  kullanımında biz onun bu DİL işlevinden  zaten yararlanıyoruz fakat  bu yapıtla ortaya koyduğumuz METODİK  kullanımında bunu  daha ileri bir yöntem ve daha derin bir dil olarak.. ANALİTİK DÜZLEMİ  daha   genel bir tanımlama ve  ortak bir açıklama ARACI haline getiriyoruz. 
 Yaklaşık on yıldır face de insanbilim ve islambilime ait tablolu çalışmalarımla ilgilenilmesi ve beğenilmesi YBA in   kişisel bir becerim olmadığı aslında analitik düzlemin metodik kullanımı olan yöntembilimsel analizin  genel bir TEKNİK olduğu ortaya çıkıyor. 
 
 
 İKİNCİSİ..   kişilerin özel istek ve çıkarlarıyla kamu genel dilek ve yararının uyumunu sağlayan ADALET ülküsü,  
 bireysel özgün yetenek ve birikimleriyle insanlığın ortak  birikim ve bilgilerinin dengesini kuran İKTİSAD ilkesi, 
 son tahlilde insanlığın Ortak Aklının ve Müşterek Vicdanının bulunduğunu ortaya koyuyor. Bu özgürlük ve özdeşliğe içerik kazandıran iki KAVRAM yöntembilimsel analizin  olanaklarıyla BİLİM ve HUKUKU’n  giderek daha da evrenselleştireceğini  anlıyoruz. 
 
 
      ÜÇÜNCÜSÜ.. isteyenin  teist  veya ateist temeli seçmekte özgür, dileyenin bu seçimi  doğmatik ya da septik renk  ve tonda kullanmakta özerk olduğunu bunun da hem fıtratta verilmiş sorumluluk hem şeriatta öngörülmüş yükümlülük olduğunu saptamak.. hakikatını  ararken,  günlük dilin büyüsünden kurtulmakla  hasıl olur. Yöntembilimsel analizin yeni dili,  bize bu olanağı sağlıyor.
 
 
 DÖRDÜNCÜSÜ..  düşünmeyi kolaylaştırmaktır. Şöyle ki her insanın hem koşulları  ve kuralları kurgulamak için düşünmeye mecbur..  hem  koşullara uymakta ve kuralları kılmakta uslamlamaya (akıl yürütmeye)  muhtaçtır. Bu bağlamda yaşantı ve davranışını görüş ve tutumlarıyla düzenlemek durumundadır.  Bu düşünsel ve kuramsal  zorluk ve sıkıntıdan doğan sorunları çözmek, bunun için de soru ve cevaplarla fikrini işletmek, fehmini çalıştırmak ve fıkhını kurmak..  deneme ve yanılmasına girişmek için DÜŞÜNMEK  kaçınılmaz bir işlem olacaktır. 
 
 
 İşte bütün bu işlemlerin odak noktasında bulunan düşün-me-nin sağlam bulunmasının ve düşün-ce-nin sağlıklı olmasının  garantisi olan yöntem’e bağlı olduğuna kani isek YBA in görsel çözümlemesi bizim için vazgeçilmez bir araç olacaktır. 
 
 BEŞİNCİSİ.. her dil gibi bilgi ve buyruk içeriklerini taşımaya.. yansıtmaya ve saklamaya yarar. Ancak YBA  düz yazıdan daha geniş.. mantıksal dilden  daha derin..  ve matematiksel dilden daha süreklidir.  
 İçeriksiz felsefe ve biçimsel hikmet  olan  bu dille yapılan çalışmalar sayesinde   dinden alınan emperatif  “ülküler”.. dilden alınan aksiyomatik ”temeller”.. fenden alınan empirik “veriler”..  ve akılda bulunan “ilkeler” öylesine harmanlanır ki dini ve akli.. fenni ve lisani  içeriklerle daha doğru ve  gerçek bilgilere  dayanan daha iyi ve güzel buyruklara bağlı SAĞLAM ve SAĞLIKLI düzenler ve  dizgeler ve bu yöntemle daha işe yarar   sistematikler yapılacağını umuyorum.
 
  
      Çünkü bu yöntemle fen ve din mabeyninde uyum ve denge oluşacak, bilgi  kaynakları ve bilgi aygıtları arasında dayanışma ve yardımlaşma  sağlanacaktır. 
 
 
      Çünkü teorik olarak bu yöntemle aksiyomatik birlik sağlanırsa, pariter yarımlık ve informatik dağınıklık azaltılacak; dialektik yanlılık ve lojik çelişki en aza indirilecektir. 
 Çünkü pratik olarak bilgilerin tasnifi ve işlenmesi kolaylaşacak, bilimlerin külliyet ve safiyeti  artırılacak, sorucu ve sorgusu “felsefe”  fenni paradigmalardan  ve dini doğmalardan elini çekerek istiklaliyetine kavuşacaktır.  Çünkü SORU olarak işlev görecektir, YANIT olarak yapılanmayacaktır.
 
 
 ALTINCISI.. bu yeni hikmetle kurgularımız (meal)  daha sağlam, varsayım (faraziye)  ve kuramlarımız (nazariye)   daha  sağlıklı olarak oluşturulacaktır.          
       Çünkü yöntembilim bilim.. verili ve olgulu varlıklara ve olaylara.. kimselere ve nesnelere ilişkin  bilimsel aksiyomatikleri ve  hukuki sistematikleri değiştirme ve düzeltme yeteneği olduğundan bilim ve hukuku dondurmayıp diri tutacaktır. İktisat ilkesi daha bilinçli uygulanacak ve adalet ülküsü daha  sevecen uygulanacaktır. Böylece bir bilim hayal ve hurafelerden  ve  dinde vehim  ve esatirden sıyrılacaktır.  Böylece sürekli akan ve eskiten zaman içindeki yürüyen  insan hayatında, mukadder  değişme ve gelişmeleri daha kolay yakalanacaktır. Böylece global dünya  ve küresel   ümran (bilim ve  teknoloji  ile  bayındırlık ve tıp) ve lokal alem ve ulusal hars (hukuk ve  ideoloji   ile  kültür  ve ahlak) daha iyi bir medeniyet, daha güzel bir uygarlık ve daha yetkin bir dünya için ele ele verecektir.
 
 
 
 Bunun için iyi niyetli içten desteklerin, Hilmi Ziya ÜLKEN hocanın deyimiyle  hem yurtsever hem insaniyetperver kimselerin yardımı ve yöntembilimin teknolojik ve ideolojik çelik ışığı ile  ekonomik ve politik çıkarların daha iyi dengelendiği bir dünya barışını bekliyoruz. 
 
 
      Böyle.. böyle.. böyle.. ne söylersen söyle hepsi uygulama ve yürütme ile ortaya çıkacak yetenekler ve olanaklardır. Biz sadece örerek ve görerek öngörüyoruz.
 
 
 YEDİNCİSİ.. nakli ve akli belge ve kaynaklarla ortaya konulan insanın evrenden  yararlanma hakkının  ve kendini yetkinleştirme hürriyetinin  fıtrat ve şeriatla bahşedildiğini nazara alırsak, tek bir dinin olması  fakat onun yaşanmasında insanlar sayısında yolun bulunması ütopyasının, boş bir umut ve hayalci bir düşünce olmadığına da inanıyorum. Beklediğimiz bakmak ve istedğimizle kaşılaşmak olanağı varmı..işte bu yazgı kadar yargıya da bağlı bir husus.. YBA de bu yargılamada yararlı bir yardımcı. 
 
 
 ÖZETLE   kimseler ve nesnelere ilişkin kurallar ve koşullarda ve bunlarla oluşturulan KARARLAR da ve bu kararlar ile oluşturulacak kuram ve kurumlar ile YBA;  daha özgür hukukun   ve daha özgü bilimin yolunu açacak aynı zamanda  daha özgün  sanatın  ve daha  özdeş hikmete yol verecektir. Bu dördünün   BİRLEŞİK GÜCÜ,   bizi Hak ve hakikate daha çabuk ulaştıracak bilgi ve buyruklara daha kolay eriştirecektir.. demişim lakin bu gün anladım ki bu etkinliklerle hakikat ancak daha kolay örülür ve ancak bu örgü ile Hakk daha çabuk görülür.. hak ve hakikattan başka bir de hayr ve hüsün yok mu ? 
 
 
 İşte bu hak ve hakikat ile hayr ve hüsün dörtlüsünü  daha  sağlam ve sağlıklı bilgi ve buyruğu YBA ile örerek ancak kendiniz görebilirsiniz.   
 
      
 
 
 
 
 
 
 
          | 
         
        
      
 
  Cevaplar: 
       
      Mesajı Yazan: osmanziya
       
      Mesaj Tarihi: 17-Ocak-2018 Saat 07:58
       
      
        
          
	
NECDET EREM hocamın düzelttiği ve yeni eklemeler yaptığım:
 
 YONTEMBİLİMİN OLANAKLARI Yöntembilimi tanıttıktan sonra sıkça karşılaştığım bu metodun “ne işe yaradığı? ” sorusuna geçmek istiyorum. Bu soru aynı zamanda bu aracın ne gibi olanakları olduğunun bilinmesi ve bu gücün hangi yetenekleri taşıdığının anlaşılması ile de yakından ilgilidir. İşe yarar olanaklar ve başarılı yeteneklerin başarısı ve kârı, elbette bu imkanın öğrenilerek açılması ve kabiliyetlerin kullanılarak çalıştırılması suretiyle doğrudan doğruya ortaya çıkacaktır. Oysa insanlar yararını bilmediği işleri öğrenmezler ve kullanmazlar. Bu kolaylığı seven ve zordan nefret eden kozmik tembellik yasası için doğal bir durumdur. Öğrenme zor ise, öğrense bile kullanma dahi kolay değilse çoğu zaman insan yararlanmaya gerekte da duymayacaktır. Bu nedenle sıralanan öğrenme-kullanma-yararlanma çizgisinde iş başa döner ve kolaya koşan ve zordan kaçan kimseler öğrenmeyi göze alamaz ve bu nedenle de pek çok yararlı sonuçları göz ardı eder ve böylece pek çok olanaklar ve yetenekler ve yollar gizli ve kapalı kalır. Bu durumda kendini zora koşarak bir konuyu öğrenen kimse , çaba ve çalışarak ve sonunda alışarak ögrenilen ürünü kullanarak ondan yararlanan kişi ve bu yararı ve onuru insanlık ve uygarlık hizmetine sunan adam ya da kurum ikinci bir iş daha yüklenir; işi benimsetmenin propagandasını yapmak ve ürün değerinin reklamını yapmak.. böylece bu işe ve ürüne insanların gereksinimini duyurmak. Böylece konunun önem ve değerini tanıtmak ve anlatmak durumundadır. 
 
 Öyle ise bize de yöntembilimsel analizin yeni dilini öğrenmenin olanaklarını sıralamaya.. onu kullanmanın ve ondan yararlanmanın ne gibi yetenekler sağladığını sunmaya ve bunların hangi yolları açacağını sergilemeye kısaca yeni anlam sürücünün kadrini ve yeni anlatım aygıtının kıymetini gösteren göstermeye çalışalım: 
 
 Yöntembilimsel analizde yararlanılan GEOMETRİK formlar (biçimler/şekiller) ve MANTIKSAL normlardan (kurallar/kaideler) oluşan genel (araçlar) ENSTRÜMANLAR zaten uygarlığın 2500 yıldır ortak kullanımında olduğundan bunların öneminden bahsetmek gereksiz ve hatta saçmalıktır. Ancak YBA, özel (adaçlar) ARGÜMANLARI ile analitik düzlemin bu METODİK kullanımıyla, bu GEOMETRİ metresini ve bu MANTIK borusunu kablo ve tablolarla bir “HABLO” haline getiriyor. Böylece YBA, günlük dilin ve bilimsel bilginin üstünde olan felsefi dilin ve dinsel bilginin ortak bir konuşma ve müşterek bir muhabere platformu haline geliyor ve belki de YBA içeriksiz haliyle felsefeyi HİKMET haline felsefi içeriği yeni bir DİL’e çeviriyor. Mantığı daha “tümel” ve Geometriye daha “nesnel” müşterek bir tartışma ZEMİNİ yapıyor. Çünkü: 
 
 
 BİRİNCİSİ.. YBA ile “Hablo” haline getirilen analitik düzlemin MATEMATİK kullanımında biz onun bu DİL işlevinden zaten yararlanıyoruz fakat bu yapıtla ortaya koyduğumuz METODİK kullanımında bunu daha ileri bir yöntem ve daha derin bir dil olarak.. ANALİTİK DÜZLEMİ daha genel bir tanımlama ve ortak bir açıklama ARACI haline getiriyoruz. Yaklaşık on yıldır face de insanbilim ve islambilime ait tablolu çalışmalarımla ilgilenilmesi ve beğenilmesi YBA in kişisel bir becerim olmadığı aslında analitik düzlemin metodik kullanımı olan yöntembilimsel analizin genel bir TEKNİK olduğu ortaya çıkıyor.
 
 İKİNCİSİ.. kişilerin özel istek ve çıkarlarıyla kamu genel dilek ve yararının uyumunu sağlayan ADALET ülküsü, bireysel özgün yetenek ve birikimleriyle insanlığın ortak birikim ve bilgilerinin dengesini kuran İKTİSAD ilkesi, son tahlilde insanlığın Ortak Aklının ve Müşterek Vicdanının bulunduğunu ortaya koyuyor. Bu özgürlük ve özdeşliğe içerik kazandıran iki KAVRAM yöntembilimsel analizin olanaklarıyla BİLİM ve HUKUKU’n giderek daha da evrenselleştireceğini anlıyoruz. 
 
 
 ÜÇÜNCÜSÜ.. isteyenin teist veya ateist temeli seçmekte özgür, dileyenin bu seçimi doğmatik ya da septik renk ve tonda kullanmakta özerk olduğunu bunun da hem fıtratta verilmiş sorumluluk hem şeriatta öngörülmüş yükümlülük olduğunu saptamak.. hakikatını ararken, günlük dilin büyüsünden kurtulmakla hasıl olur. Yöntembilimsel analizin yeni dili, bize bu olanağı sağlıyor. 
 
 
 DÖRDÜNCÜSÜ.. düşünmeyi kolaylaştırmaktır. Şöyle ki her insanın hem koşulları ve kuralları kurgulamak için düşünmeye mecbur.. hem koşullara uymakta ve kuralları kılmakta uslamlamaya (akıl yürütmeye) muhtaçtır. Bu bağlamda yaşantı ve davranışını görüş ve tutumlarıyla düzenlemek durumundadır. Bu düşünsel ve kuramsal zorluk ve sıkıntıdan doğan sorunları çözmek, bunun için de soru ve cevaplarla fikrini işletmek, fehmini çalıştırmak ve fıkhını kurmak.. deneme ve yanılmasına girişmek için DÜŞÜNMEK kaçınılmaz bir işlem olacaktır. İşte bütün bu işlemlerin odak noktasında bulunan düşün-me-nin sağlam bulunmasının ve düşün-ce-nin sağlıklı olmasının garantisi olan yöntem’e bağlı olduğuna kani isek YBA in görsel çözümlemesi bizim için vazgeçilmez bir araç olacaktır. 
 
 BEŞİNCİSİ.. her dil gibi YBA de bilgi ve buyruk içeriklerini taşımaya.. yansıtmaya ve saklamaya yarar. Ancak YBA düz yazıdan daha geniş.. mantıksal dilden daha derin.. ve matematiksel dilden daha süreklidir. İçeriksiz felsefe ve biçimsel hikmet olan bu dille yapılan çalışmalar sayesinde dinden alınan emperatif “ülküler”.. dilden alınan aksiyomatik ”temeller”.. fenden alınan empirik “veriler”.. ve akılda bulunan “ilkeler” öylesine harmanlanır ki dini ve akli.. fenni ve lisani içeriklerle daha doğru ve gerçek bilgilere dayanan daha iyi ve güzel buyruklara bağlı SAĞLAM ve SAĞLIKLI düzenler ve dizgeler ve bu yöntemle daha işe yarar sistematikler yapılacağını umuyorum. 
 
 Çünkü bu yöntemle fen ve din mabeyninde uyum ve denge oluşacak, bilgi kaynakları ve bilgi aygıtları arasında dayanışma ve yardımlaşma sağlanacaktır. 
 Çünkü teorik olarak bu yöntemle aksiyomatik birlik sağlanırsa, pariter yarımlık ve informatik dağınıklık azaltılacak; dialektik yanlılık ve lojik çelişki en aza indirilecektir. 
 Çünkü pratik olarak bilgilerin tasnifi ve işlenmesi kolaylaşacak, bilimlerin külliyet ve safiyeti artırılacak, sorucu ve sorgusu “felsefe” fenni paradigmalardan ve dini doğmalardan elini çekerek istiklaliyetine kavuşacaktır. 
 Çünkü biçimsel örme olduğu için SORU olarak işlev görecektir, içeriksel görme olmadığı için YANIT olarak yapılanmayacaktır. 
 
 
 ALTINCISI.. bu yeni hikmetle kurgularımız (meal) daha sağlam, varsayım (faraziye) ve kuramlarımız (nazariye) daha sağlıklı olarak oluşturulacaktır. Çünkü yöntembilim bilim.. verili ve olgulu varlıklara ve olaylara.. Kimselere ve nesnelere ilişkin bilimsel aksiyomatikleri ve hukuki sistematikleri değiştirme ve düzeltme yeteneği olduğundan bilim ve hukuku dondurmayıp diri tutacaktır. İktisat ilkesi daha bilinçli uygulanacak ve adalet ülküsü daha sevecen uygulanacaktır. Böylece bir bilim hayal ve hurafelerden ve dinde vehim ve esatirden sıyrılacaktır. Böylece sürekli akan ve eskiten zaman içindeki yürüyen insan hayatında, mukadder değişme ve gelişmeleri daha kolay yakalanacaktır. 
 
 Böylece global dünya ve küresel ümran (bilim ve teknoloji ile bayındırlık ve tıp) ve lokal alem ve ulusal hars (hukuk ve ideoloji ile kültür ve ahlak) daha iyi bir medeniyet, daha güzel bir uygarlık ve daha yetkin bir dünya için ele ele verecektir. Bunun için iyi niyetli içten desteklerin, Hilmi Ziya ÜLKEN hocanın deyimiyle hem yurtsever hem insaniyetperver kimselerin yardımı ve yöntembilimin teknolojik ve ideolojik çelik ışığı ile ekonomik ve politik çıkarların daha iyi dengelendiği bir dünya barışını bekliyoruz. 
 
 Böyle.. böyle.. böyle.. ne söylersen söyle hepsi uygulama ve yürütme ile ortaya çıkacak yetenekler ve olanaklardır. Biz sadece örerek ve görerek öngörüyoruz. Öngördüklerimizi söylüyoruz. Öngöremediğimiz pek çok olanakların ve yararların ortaya çıkacağını hissediyoruz.. duyamsuyoruz. 
 
 YEDİNCİSİ.. nakli ve akli belge ve kaynaklarla ortaya konulan insanın evrenden yararlanma hakkının ve kendini yetkinleştirme hürriyetinin fıtrat ve şeriatla bahşedildiğini nazara alırsak, tek bir dinin olması fakat onun yaşanmasında insanlar sayısında yolun bulunması ütopyasının, boş bir umut ve hayalci bir düşünce olmadığına da inanıyorum. 
 Beklediğimiz bakmak ve istediğimizle karşılaşmak olanağı var mı ?işte bu yazgı kadar yargıya da bağlı bir husus.. YBA de bu yargılamada yararlı bir yardımcı. ÖZETLE kimseler ve nesnelere ilişkin kurallar ve koşullarda ve bunlarla oluşturulan KARARLAR da ve bu kararlar ile oluşturulacak kuram ve kurumlar ile YBA; daha özgür hukukun ve daha özgü bilimin yolunu açacak aynı zamanda daha özgün sanatın ve daha özdeş hikmete yol verecektir. 
 Bu dördünün BİRLEŞİK GÜCÜ, bizi Hak ve hakikate daha çabuk ulaştıracak bilgi ve buyruklara daha kolay eriştirecektir.. demişim lakin bu gün anladım ki bu etkinliklerle hakikat ancak daha kolay örülür ve ancak bu örgü ile Hakk daha çabuk görülür.. hak ve hakikattan başka bir de hayr ve hüsün yok mu ? 
 İşte bu hak ve hakikat ile hayr ve hüsün dörtlüsünü daha sağlam ve sağlıklı bilgi ve buyruğu KAĞIT ve KALEMİ elinize alıp YBA ile örerek ancak kendiniz görebilirsiniz.
 Aksi takdirde yedi tane değil yetmiş tane işe yarar olanağı sıralasam bunun size bir yararı olmayacak, önemini hissettirmeyecek ve değerini fark ettirmeyecektir.
 
 
          | 
         
        
        
       
      
     |