| SORU VE YANIT   SORU dizini içindeki dosyalar.  
 http://www.yontembilim.com/forum/uploads/20100820_043306_SORU.rar - uploads/20100820_043306_SORU.rar  Soru üç halin biridir.. tümce ya  olumlu.. ya olumsuz ya da soru tümcesidir.   Soru üç durumda ortaya çykar.. Birincisi temel sorulara yanyt verilmeye çaly?yldy?ynda.. buna SORMA diyelim. Kim, ne , neden, niçin, nasyl, nerede gibi soru sözcüklerinin yol açty?y durumlarda… Bu kategorileri  s=kesinler.doc ba?lykly ?emada görebilirsiniz Ykincisi ki?iyi zorda byrakan sorunlary soru haline getirilip bunlaryn yanytlaryyla sorunun  çözümlemeye çaly?ylmasynda… bunada SORGULAMA diyelim.  Bunlary a?a?ydaki tabloda görebilirsiniz Üçüncüsü  bilgi  ve buyruk  eld edilen dile getirmelerde… bu da SORU?TURMA.   Aslynda her sözün iki temel i?levi var.. ya konu belirtir ya da komut yaptyryr.  Bilgi konusu ve buyruk komutu olacak sözcükler yararly sonuçlary olan  YLYM ve yasaklanacak i?leri yaptyran EMYR olurken, gizli ya da açyk sorular süzgecinden geçirilir. Böylece olgudaki ku?ku ve duruksamalar, bilgideki unutma ve yanly?lar giderildikten sonra gerçekle?tirmeye amade ve sa?lamaya hale getirilirler. Artyk bunlar uygulanacak ve uyulacak dillendirmelerdir.  Bu ya?amyn kendisidir.  Bunun yo?un ve hyzly halini cehaletten ilme geçi?in insanlykta islamly?a ilerleyi?in yolu olan Kur’an’yn Medyasyna gidildi?inde ve namazla izlemeye girildi?inde bir süre sonra giderek namazdaki Fatiha-I ?erife sorar ve Zammy surede  cevap verir konuma gelecektir.    Böylece namaz sorunlara çözüm, dertlere çare olacaktyr.  Onun ?ifasy tezahür  ve hüdâsy tecelli edecektir. Yoksa bu i? sadece yapylacak görev ve kurtulaca?ymyz sorumluluk de?ildir.    ?imdi ikinci duruma yani SORGULAMAYA ili?kin olarak  bugün Fatma karde?imizle yapty?ym çaly?mayy da içeren dosyalary iletinin dizininde sonuyorum. Ba?ka dosyalarda var.  Saygyde?er  karde?imle birlikte yapty?ymyz çaly?mayy sürdürerek a?a?ydaki tabloyu elde ettim.    Sorular aslynda insanyn gereksinimin ortaya çykardy?y sorunlara çözüm getirir  ve arayy?ynyn ba?yrdy?y çy?laklara bir yanyt buldurur. Bu noktadan bakyldy?ynda ?unu görürüz;                Alaka / ilgi, bilgi ve sevgi ba?ta olmak üzere pek çok dilek ve dü?üncelerin, istek ve duygularyn köküdür.  Meraktan ba?ka enterasan alakalarda var; i?tah gibi, i?tiyak gibi,  a?k gibi…                Hilkat ve kainat Felak’tan yaratylmy?sa fytrat ve insanda Alak’tan yaratylmy?tyr. Sadece bedeni nazara alyp alaka kan pyhtysy der geçerler…                Felak patlamasyyla zerre uçu?maya ba?lamy?sa Alak infilakiyile duygular kayna?maya ba?lamy?tyr.               Alakanyn sevgi ve  saygy, dilek ve istek duyum ve duygu gibi türlü çe?itleri varsa da biz burada SORU do?uran MERAK VE TECESSÜS üzerinde durduk.    Merak ilmin hocasy ise soru da onun asistanydyr bildik.  Ysterseniz s=hoca.doc dosyasyna bakyn ustanyn çab ve hocanyn yasa istemedi?ini görün.   AKIL  fehim ve fykyh, kalb zikir ve fikir ile YLYM elde ederken  daha çok TEFEKKÜRÜ yani  dü?ünmeyi kullanyr. Sa?lam, sa?lykly ve verimli  dü?ünme ise  yöntemi gerektirir. Zaten yöntembilimsel analizimiz de yöntembilimin  bilinen en hyzly anlam sürücüsü ve en yo?un anlatym aygytydyr, desem a?yryya my kaçmy? olurum bilmiyorum fakat bunu zaman gösterecek.    Ynsanyn beslenmesi nasyl temizlenmesi gerektirirse bu i?i tersinden alyrsak insanyn seslenmesi de dü?ünmeyi, DÜ?ÜNME de soru okumayy ve yanyt yazmayy ister.    A?a?ydaki tabloda bu sureç açyklanmy?tyr. Her ne kadar beraber yapty?ymyzdan oldukça farkly olsada bu süreci en iyi de?erlendirecek Fatma karde?imizdir.    Tablo “ Müphem tylsymy ke?f eden anlamaktyr. Mu?lak muammayy feth eden kavramaktyr. Me?kuk tenakuzun ele?tirisini kaldyran iknadyr. Muzlim tehalufün tarty?masyny bitiren tatmindir.” tümcelerini bir anlam çerçevesinde topluyor. Bu tabloyu en az on kez de?i?tirdik bu hale getirdik.  Hala da de?i?tirmeye ve düzeltmeye hatta tamamen yineden düzenlemeyi yapabiliriz.                Soru, bilinenlerde çykarylan kapaly bir aydynlyktyr..             Yanyt, bilinmeyenlerin içinde olan açyk bir karanlyktyr.             Ynsan bilinenlerde bilinmeyenlere giderken iki çe?it kapysy vardyr: Birincisi somut  ve yakyn örne?in  ve temsilin dürbünüyle uzak ve soyut gerçek kar?yla?tyrylarak yakynly?tyrylyr. Metafor ve Te?bih  Ykincisi. Analoji ve Temsil. Bu bilinmeyeni bilinene benzetme ise dü?ünmeyi, sormayy, yanytlamayy, yargylamayy kullanyr. Deneme ve yanylmayy, ara?tyrma ve geli?tirmeyi tetikleyen bu ARA?TIRMA dü?ünmenin “soru okumasy ve yanyt yazmasy”dyr.  Deduksiyon, indüksiyon, hipotetik dedüksiyon bilinen tüm bilim yollarynyn temeli bu benzetme, temsil ve analojidir.     Bu konuda fazla ayryntyya girmeden sizi tablolarla ba? ba?a byrakyyorum. E?er dü?ünürseniz burada okuduklarynyzdan kat kat fazlasyyla bilgi, gerçe?i ve anlatymy onlarda bulabileceksiniz.  Ayryca bu iletinin dizini içinde s=huküm ba?lykly tabloda hamli hükme ulu?taran süreçin kö?elerinde sorular ve yanytlar çykaran fehim, fykyh, fiki, zikir göreceksiniz...   Sa?lycakla kalyn.   Osmanziya       OSMANZYYA    Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE  semantik / anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim  için düz yazydan özür dilerim   NOT: Bu iletinin dizini içinde bir de s=tanri kavramsal tasarymy ve Kadir Canly karde?imizin hazyrlady?y ALLAH lafz-y celalin sözel tasarymy var. Nereden geliyoruz ? Nereye Gidiyoruz ? Ne Yapaca?yz ? Bütün bu sorulara verilen  cevaplaryn sa?lamly?ynyn KANITI nedir ? Felsefe ve Dinin ortak sorularydyr denilir bunlara. Hazreti Üstad 19 sözün ÜÇÜNCÜ RE?HASNDA “Y?te, bak: Hüsn-ü sîret ve cemâl-i suretle mümtaz bir zâty görüyoruz ki, elinde muciznümâ bir kitap, lisanynda hakaik-â?inâ bir hitap, bütün benî Âdeme, belki cin ve inse ve mele?e, belki bütün mevcudata kar?y bir hutbe-i ezeliyeyi tebli? ediyor. SIRR-I HYLKAT-Y ÂLEM olan muammâ-i acibânesini hal ve ?erh edip ve SIRR-I KAYNAT olan tylsym-y mu?lâkyny fetih ve ke?federek, bütün mevcudattan sorulan, bütün ukulü hayret içinde me?gul eden üç mü?kül ve müthi? sual-i azîm olan "Necisin? Nereden geliyorsun? Nereye gidiyorsun?" suallerine mukni, makbul cevap verir.” Diye sorular metafizi?ine gönderme yapyyor.         http://sites.google.com/site/yontembilim/ - http://sites.google.com/site/yontembilim/   http://sites.google.com/site/insanilim - http://sites.google.com/site/insanilim     http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ - http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/   http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ - http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/   http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ - http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/   http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ - http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/   http://www.yontembilim.com/ - www.yontembilim.com   http://www.insan-bilim.com/ - www.insan-bilim.com    |