| 
     
    
  GÜZELLYK  SIRRI 
    
  GUZELLIK  dizin içindeki dosyalar.  uploads/20120115_181910_GUZELLIK.rar - uploads/20120115_181910_GUZELLIK.rar  
    
  Güzellik 
  ya do?rudan olur ya dolayly olur...  
  Güzellik ya kolay olur ya da zor olur. 
  Zor’la’makla güzellik olmaz..  fakat güzelli?in zor’lu’?u vardyr. 
  E?er zorlu?un çirkinli?i
  olmasaydy kolayly?yn güzelli?i ortaya çykmazdy ve  dolayysla "çirkinlik" güzelli?i aracy ve
  dolayymy  oldu?u için o da güzeldir. 
    
  Zorluk bir a?açtyr fakat meyvesi
  güzelliktir.  
    
  Güzellik ne syca?yn gösterdi?i so?ukluk,
  so?ukun gösterdi?i sycaklyk ne de ikisinin ortasy ylyk olan ysy’dyr.. tüm
  izafi ve itibari güzellikler “güzellik” için ancak ayna olabilirler. 
    
  Y?te onun 
  BYR haritasy: 
    
  GERÇEKLYK                                YYYLYK 
    
    
  “GÜZELLYK” 
    
    
  GÜZELLYK                                  DO?RULUK 
    
  Sizlerde 
  ba?ka haritalar çizebilirsiniz fakat tümü O’na götüren bir yoldur. 
    
    
  Bütün bu bilgi ve sevgi i? ve ili?kilerini  ta cennet ve cehenneme kadar
  götürebilirsiniz..  
    
  fakat ne yazyk ki hakiki güzellik olan HAKK’tan
   kaçanlar bunu kabullenemiyor.  
    
  O zaman sorun yararly  ve zararlyyy  bitiren ölümün ardyndaki iyili?i aramak ve güzelli?i
  bulmaktyr. 
    
  Enbiya suresi 35 ayetinin syrry olan bu
  konuyu bir yazymda açmaya çaly?my?tym. 
    
  Bu dizinin içindeki dosyalarda dahi görmeye
  çaly?yyorum. 
    
  Hazyr güzellikleri tüketmek yerine.. hazyr olmayan güzeli?i türetmek  isteyenler için bir yol haritasy olabilir.
  Belki onlar kendi türetip kendi tüketmekten kurtulup  hem kendisine çykar hem ba?kasyna yarar
  sa?layan üretimde bulunabilecekler…  
    
  Hazyr güzellik açly?y bitiren ve korkuyu
  yitiren güzelliktir. 
    
  Asli güzellik arayy?y ba?latyr ve eri?meyi
  özletir.  
    
  Hazyr güzellik ayryly?y bitir. 
    
  Hakiki güzellik kavu?mayy aratyr. 
    
  Çünkü zeval-I lezzet elem oldu?u gibi
  zeval-i elem dahi lezzettir, der  Ymamy
  Nursi (R.A.)  
    
  Yn?a edilen güzellik, açlyk ve öfke  ile apaçlyk ve korku arasynda ters orany
  gören ve ona göre imar edilen yetkinlik 
  ve tamir edilen iyiliktir. 
    
  Hasyly kemal ve zeval arasynda bulunan
  KUSUR güzellik kasrynyn usrudur ki yusru aratyr. Bu yüzden hiç bir  güzellik güne?i KEMAL zirvesinde kalamaz. O
  zaman en akylly i? kendi kusurundaki hüsnü nü görebilmektir.  
    
    
  ?imdi YNSAN bir güzellik skalasydyr en
  basit ve geçici güzellikten en yetkin ve kalycy güzelli?e kadar bütün cemal
  ve hüsne mü?tak ve a?yk bir ODAK’tyr. 
    
  Sevgilinin duda?yndan Tanrynyn sesine kadar
  tüm güzelliklere muhtaçtyr.  
  Yatak odasy ile ibadet odasy arasyndaki
  fark siyah ile beyaz arasyndaki arktyr.  
    
  Yöntembilimle bunun bir  ANAHTARINI (miftahyny) ve insanbilimle onun
  KYLYDYNY göstermeye çaly?tym, çaly?yyorum ve çaly?aca?ym.  
    
  Amma bu miftahy kullanacak ve bu kilidi
  açacak ben de?ilim.. herkes kendi kendisini açacak..  çünkü herkes ancak kendi KAPISINI açabilir. 
    
  E?er  bazy odalar kapylaryny açmy?sa o açyly bir
  saray  de?il açyk gibi GÖRÜNEN bir
  odadyr. Belki odanyn kapynda görünen bir kasr / saray  resimdir ki dikkatli bakarsanyz aradaki
  “Ara”yy görebilirsiniz ki bunun motoru say’dyr. "Ar" ise harf demektir ve "R"ya isim olur.  
    
  Alimler "oRda"larynyn yüzde birini açar
  giderler.. ba?kasyna oda olsun diye de?il kendi odalarynyn kapylarynyn açmaya
  bir MOD-EL  anahtar ya da KOD-EKS  kilid olsun diye… 
    
  Alimler güzeller güzeline ayna olduklary
  kadar güzellikleri ve güzelliklerini açarlar. 
    
  Kendi güzelli?ini gerçekten gören kimse onu
  ba?kasyna göstermeye tenezzül etmez. 
  Kendi güzelli?ini gören kimse ba?kasynyn
  güzelli?ine muhtaç olmaz.  
  Kendi güzelli?ini gören kimse ba?kasynyn
  güzelli?ini saygyda kusur etmez. 
  Kendi güzelli?ini bulamayan ba?ka hiç bir
  güzelli?i gerçekten sevemez. 
  Sevgi ve güzellik..  
  Hüsn ü A?k.. ?eyh Galib’in destanynda bir
  derece göstergelenmi?tir. 
  O zaman gerçek  narsis ol ve ba?kasynyn güzelli?ini görme..
  kendi güzelli?ini ör. 
    
  Güzelik ve Sevgi SADECE VE SADACE  bir kapydyr.. bunun gibi BYNBYR kapy varken
  biz onlaryn hepsini hüsn ü a?k olarak isimlendirdik. Çünkü her güzellik bir
  ba?ka güzelli?i kapatyr. Çünkü ar ady, ad ise ar’y örter. 
    
  Göz ve güzellik kadar giz ve gönülün
  kapysyna yönelmeyenler özellik ve özgünlüklerini görmenin yolunu bulamazlar..
  çünkü görüntü, gösteri, gösterge ve görüngü tüm bunlar birer  kabuktadyrlar.  
    
  Öze gitmenin yolu zikir ve fikir motorunu,
  sevgi ve övgü kanadyny.. çykar ve yarar benzinini kullanarak bilgi karasynda
  ve sevgi denizinde ve ho?görü havasynda ilerlemek ve yükselmektir ki bu
  çaly?ma seni dil hududuna götürür ve dü?ünce synyryna getirir ve  aydynly?yn karanlyk çölünde  byrakyr. 
    
  Özünü bulamanyn bir belirtisi onu yok
  sanmak hatta saymaktyr. 
    
  Çünkü tilkiler ve ayylar eri?emedi?i üzüme
  koruk derler. 
    
  Özü bulann gözü kalmaz güzelliklerde. 
    
  Çünkü tüm ad’lar ar olmu?tur. 
    
  Kendi min’allah’yny bitirmi?tir. 
    
  VE oradan sadece ba?kalarynyn  il’allah’y için döner dünyaya… 
    
  Allah akibetimizi ve ahiretimizi güzel ve
  iyi etsin. 
    
  Amin. 
      
    
  Sa?lycakla kalyn. 
    
  NOT: Y?bu yazy bu dizinin içindeki
  tablolaryn izlenmesi, okunmasy, anla?ylmasy bunun temininden sonra ?emlaryn
  kullanymynyn ö?renilmesi;  kullanynyn
  payla?ylmasy  ve  payla?ymyn yararlanylmasy için yazyldy… Yani burada güzellik ar'aç'tyr amaç de?ildir.. bazen bir araç olan iyilik binlerce araç olan güzelli?ine bedeldir.  Y?ten yöntembilimsel analiz dedi?im anlam "sürücü" ve anlatym "aygyty" da ba?kasynyn güzelli?ini gösteren bir "araç"tyr yoksa amaç olan güzellik de?il. Yoksa benim için kendi güzelli?ini göstermeye çaly?an bir "çirkinlik" olurdu.  Ve hatta güzellik KONUMUZ olsada  muradymyz KONU?MA de?il..   Gizimiz bize yeter... GÜZELLYK ise gai'nin
  daisi ve  için’inin niçini.. maksad’yn asty ve 
  murad’yn irady.. canyn canany ve ça?rynyn a?rysydyr.  
  Belki de sevgi ve güzelli?in birlik ve
  bütünlü?ünü temsil eden
   
  Ankara Ylahiyat'yn
  hocalaryndan Cevat Hoca’nin dedi?i gibi; 
    
  “Cismimde canym, canymda cananym yedi cihanda bir tanem:
  Allah’ym.” 
    
  Demek lazym.  
    
    
    
    
  OSMANZYYA  
    
  Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ
  eksikliklerim VE  
  semantik / anlambilimsel /
  MAANΠ yetersizliklerim  
  için düz yazydan özür dilerim 
    
  YLETY?YM: 
    
   mailto:osmanziya@hotmail.com - 
   mailto:osmanziya@yahoo.com - 
    
  WEBLERYMYZ: 
   http://www.yontembilim.com/ - 
   http://www.insan-bilim.com/ - 
   http://www.osmanziya.com/ - 
   http://www.mustafabugucam.com.tr/ - 
    
  ÖBEKLERYMYZ: 
   http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ - 
   http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ - 
   http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ - 
   http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ - 
    
    
    
    
    
             |