LETAYF
LTF dizini içindeki dosyalar.
http://www.yontembilim.com/forum/uploads/20120325_115532_LTF.rar - uploads/20120325_115532_LTF.rar
Ak?am namazyny kylyyordum.. namaz ne zikir yeri ne de fikir yeri.. fakat hem zikrin ve hem fikrin yapyldy?y yer.. namazda sadece zikr eden kalb ve fikr eden akyl my var ? Kelam-y Ruh ve kalem-i Nefis dahi bulunur..
Salatta ayet-i zikrin zevkine ve ayan-y fikrin keyfine kendimi kaptyrmy?ken birden bir hatyra beni aldy götürdü ve ikinci rekatta selam vererek, üçüncü rekata kalkmadan gayr-y ihtiyary bir YRADE ile namazdan çyktym.. öyle dalmy?ym ki ardymda cemaatin “Allahü ekber” uyarysyny bile nazara alamadym.. demek namazda kontrol ne akylda, ne kalbde ve hatta ne ruhta.. KONTROL, hali hazyrda hassasiyeti hazzeden NEFYS’de.. nefesin takibinde, kendinin dikkatinde.. tenin teveccühünde.. zamanyn denetiminde.. cismin hafyzasynda ve cesedin zekasynda ve beynin koordinesinde…
Bu iletinin dosyasyndaki tablolary versiyon numaralaryyla izlerseniz.. nefis ve akyl ile kalb ve ruh LATYFE’lerinin yapylanmasyny görebilirsiniz. Tüm latifelerin tam ortasynda HÜKM’e müncer olan YRADE bulunmaktadyr.
?imdi burada olan YRADE hem geçmi? hem gelecek’e dönüktür. Hem zahirdeki iktidara hem batyndaki ihtiyara yöneliktir. Ystenç / irade muradyndan sorumludur. Yrade hafyzayy gayr-y iktidary e?itirken ve zekayy gayr-y ihtiyari yönetirken ne geçmi?e geçebilir ve gelece?e ilerleyebilir.. akyl, kalb ve ruh geçmi? ve gelece?e gidebilirken ve bu gaybiyatyn i?aret ve delaletini tezekkür ve tefekkür ederken.. ruh tekellümünde hakikata teveccüh ve hakka takarrub edebilirken nefsin tahassüs ve taharrisi ?imdiki zaman / muzari ‘den dy?ary çykamaz. Onun geçmi? ve geçmi? ile ihtiyar ve iktidara dönük yönlerini ?öyle i?aretledim.
DBR iktidar DBR
ATY kfr sbr ?kr YRADE ?rk acl imn MZY
DEKR ihtiyar DERK
Yrade denilen gizemli amel, bilinmez fiil ve anla?ylmaz i?’i; açyk, bilinir ve anla?ylyr hale getirmek için çok yönlü ve yanly yöntembilimsel analizi kullanmak bize ne kadar yarar sa?lyyor ? Buna, gelecekteki insanlary tanyk gösterece?im. ?imdi okuyucu ve ö?rencilerim olmady?y gibi olmayan ö?reniciler ve bulunmayan okutuculardan dahi yardym alamyyorum. Bu durumda her sefer ki gibi kendimle okumak ve yazmak, benimle ö?retmek ve ö?renmek durumunda kalyyorum.
Belki bu acaib durum benim yazgymdyr.
Yradenin yukarydaki resmine bakarsanyz.. burada çok garib bir durum görürsünüz.. iradenin bir tarafy mazi / geçmi?, bir tarafy ati /gelecektir ve irade bu ikisinin ortasynda ?imdi buradadyr.. bu garib de?il.. garib olan ?ükür ve ?irkin ortasyna bulunmasydyr. Öyle ki ?irk tarafy imana, ?ükür tarafy küfre bakyyor. Ykinci bir garib durum, acele etmek iman tarafynda, sabyr etmek ise küfür tarafynda duruyor.
Burada daha önce anlatty?ym.. geçmi?te olan derk ve derb ile gelecekte olan debr ve dekr ile YRADE yan YRAD yani RAD yani RD, K ve B harfleri alarak ortaya koydu?u tavyrlary artyk bizce meluf idi.. fakat bunlaryn ihtiyar ve ihtiyar ile ba?larynda ?imdi ö?rendik.. nelerden ve nerelerden geçerek buraya geldik.. bu birden bire olmady.. bir zamanlar iradeyi gelece?e dönük idraki yani derk’i geçmi?e dönük biliyorduk.. bunu bu günkü resim ile bir geli?tirme ekledik. Anladyk ki irade / istenç sadece geçmi?e ve gelece?e.. evvele ve ahire dönük de?il zahire ve batyna da iktidar ve ihtiyara dahi dönüktür.
?imdi bu gibi insanbilim konularyny merak edip anlattyklarymdan yararlanyp ve yararlandy?yny söyleyen bir insan çykmady.. ancak insanlaryn ço?unun okuma özürlü ve dü?ünme engelli olmadyklary halde duyulabilir dünyanyn çekiminde görsel ve i?itsel alandan kurtulamadyklaryny ve bu yüzden dü?ünmeye ü?endiklerinden byrakyn dü?ünmeyi okumadyklaryndan hatta okumaya aly?madyklaryndan üstelik görsel ve i?itsel dünya sinema ve televizyon gibi imkanlarla daha çekici ve renkli hale getirildi?inden fikir ve sonuçta zikirden uzakla?tyryldyklaryny biliyorum. . Evrende ya?amak için ve ya?amyny sürdürmek için evren ilimlerini ö?renmek yolunda her türlü zorlu?a katlandyklary halde kendilerini tanymak u?runda kyllaryny dahi oynatmaya tenezzül etmediklerine vakyfym.
Bir billion ki?i aç.. demek insanlaryn be?te biri aç.. dörtte birinin hatasy yüzünden.. Bunun gibi insanlaryn onda dokuzu dü?ünme imkany ve vaktinden yoksun ve yoksul olabilir.. fakat onda birlik kysmynyn hangi mazereti var ? Demek keyifler ba?ka alakalarda..
Bu sitemimle onlara hakaret etmiyorum.. çünkü bunun bir yetenek ve beceri olmaktan ziyade iktidarlarynyn keyfine, ihtiyarlarynyn zevkine, egolarynyn / enelerinin / benliklerinin kaz’iyesine ve kendilerinin / nefislerinin haz’zyna ba?ly bir YRADY seçim oldu?unu biliyorum.
Kimse kimsenin keyfinin kahyasy de?ildir, istese de kimse kahyalyk yapmaz.. keyfi için ba?kasyna da vekalet vermez, verseler de almazlar…
Zeka ve Hafyzalaryny diledikleri gibi kullanabilirler.. rüçhan ve ra?betlerini istedikleri gibi yöneltebilirler.. arzu ve taleplerini diledikleri gibi çaly?tyrabilirler.. hüküm ve hamillerini istedikleri gibi çykarabilirler.. Fiillerinin kastynyn sorumlulu?u ve amellerinin azminin yükümlülü?ü YLE bilim ve hukukun saptady?y ve çizdi?i SINIRLAR içeresinde hareket ederler.
Bu i?in bir tarafy.. bir ba?ka tarafy ayny ?ekilde bir hakikattir.
O’nun izin ve in?asy olmadan, rüya görüp, riya bile yapamazlar.
O’nun emri ve halky bulunmadan rüyet edip re’y_lerini bile veremezler.
Ylki iradenin yukaryda saydy?ym bir “ehadî” TAKDYR ise e bu da “vahidi” KADERYN bir cilvesidir.. Ykisi de KUDRET’tentir.. Hazreti Peygamberin nefsi kudret elinde ise bizim ki haydi haydi kudretin tasararufundan çykamaz.. dikkat ediniz.. levhaya iyi bakyn.. irade yukaryda NEFYS tarafynda ism-i kudret’in cilvesini gösteriyor.
Bu iki HUKÜM arasynda zerre kadar bir çeli?ki yok. Biri imkan ve illet tarafyndan di?eri vucub ve akybet tarafynda.. Yki bakar bir görürüz. De?ilse gözün niçin iki tane.. manevi gözünde bunun gibi.
Yazymdan bir ?ey anladynyz my ?
Anladyysanyz ?a?arym zaten.. çünkü anlasaydynyz ya te?ekkür ya de tenkit için sesiniz çykardy…
Amma ?emalaryma baksaydynyz ve bunlary versiyon numaralarynyn syrasy ile izleseydiniz, yani izlemeyi isteseydiniz, bu düz yazydan çok çok daha fazlasyny imgeler, irdeler, örer, görür ve anlardynyz, diye dü?ünüyorum.
Yoksa yanylyyor muyum ?
Olabilir.
Çünkü insan psikoloji diye bir ilim yapmamy?lar my ?
Ynsanlar sosyoloji bilimi kurmamy?lar my ?
Ekonomi ve politika ile e?itim ve yönetim insana ili?kin de?il mi ?
Linguistik, filoloji, ileti?im gibi san’atlar hatta din ve felsefe gibi hikmetler..
insana dair, çaly?malar insana ait yaralar oldu?u halde tümden bu ilimleri ve edebiyatlary yok mu sayyyorum ?
Hayyr!
O zaman benim derdim ne ?
Benim meramym ?u ki.. bu saydyklarym yüzyyllar boyu süre gelen uygarly?ymyz boyunca insany tecessüs eden insanlaryn ve arada insany merak eden insanlaryn ortaya koydu?u hayrat ve hasenatlardan menfeatlenme ve istifade etmek ba?ka.. bu havuza bir ?eyler katmak ba?kadyr.
Ynsanlar bazy insanlar evren ve insan MERAKLARINDAN ilimleri yapmy?lar ve bazy insanlarda bu elde edilen bilgilerden de MENFEATLANMI?LAR. Ço?umuz aldy?ymyz hizmete bir ücret ödesek bile bu yararlanan kimselerden sayylyyoruz. Acaba uygarly?a katkydan bulunmak üzere nasyl merakly olabiliriz ? Özellikle bu meraky insana ve özellikle kendimizi tanymaya NASIL yöneltebiliriz ? Y?te yöntembilimden sonra hem bu soyut aracy somut kullanym örnekleriyle tanytmak hem “insanbilim” dedi?im bir etkinlikle çok yanly ve yönlü olan insan varly?yny tanymak amaciyle bilinen insan bilimlerinde farkly bir tarzda ilm-i insan yapmaya çaly?yyorum.
Ynsan ALAKA’dan yaratylmy?tyr.. i?tah ve i?tiyak ile a?k ve merak dörtlüsü alaka bulunmadan ve ilgi yönlendirmesi olmadan bin bir çe?it dürtü ve güdü ile co?ku ve tutku renklerine boyanmaz. Renk ayry, boya ayry.. bunlar yaratyly? ve buyrulu? ile deneyim ve dayatym ile ko?ullanmy? ve synyrlanmy?tyr.
Ancak bu halde bile YRADE cüz’ünin cüz’ü bile olsa.. ?YRK ko?mayacak derecede vardyr. Ancak önemli olan iradeyi ?ÜKRE aly?tyrmak ve çaly?tyrmaktyr. Bu nedenle sizden yazymdan yararlanyp ?ükretmenizi yani te?ekkür ve tebrik etmenizi isteyemem.. bu bana verilen anlama ve kavrama ni’metine ?ükretmemek olur.. üstelik ileri gidersem ?irke dahi dü?ebilirim. Ancak ?unu yapabilirim ki Yaradan size kendini ve kendinizi tanymak fyrsaty vermesine ra?men niçin bundan yararlanmyyorsunuz diye uyarabilirim.
Sa?lycakla kalyn.
OSMANZYYA
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazydan özür dilerim
http://sites.google.com/site/yontembilim/ - http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim - http://sites.google.com/site/insanilim
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ - http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ - http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ - http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ - http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
http://www.yontembilim.com/ - www.yontembilim.com
http://www.insan-bilim.com/ - www.insan-bilim.com
|