Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Evrrad-y Kudsiye'de dört isim

Nereden Yazdırıldığı: YöntemBilim Forumu
Kategori: Diğer
Forum Adı: Din
Forum Tanımlaması: Diğer Paylaşımlarınız
URL: http://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=503
Tarih: 20-Kasım-2024 Saat 15:27
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.03 - http://www.webwizforums.com


Konu: Evrrad-y Kudsiye'de dört isim
Mesajı Yazan: osmanziya01
Konu: Evrrad-y Kudsiye'de dört isim
Mesaj Tarihi: 31-Mart-2012 Saat 09:21

 

 

 

 

 

 

 

 

EVRAD-I KUDSYYE

 

EVRADIKUDSIYE dizini içindeki dosyalar

 

  http://www.yontembilim.com/forum/uploads/20120331_092119_EVRADIKUDSIYE.rar - uploads/20120331_092119_EVRADIKUDSIYE.rar

Selamün Aleyküm,

 

Yöntembilimsel analizle ilgili ve ayni zamanda RNK ile dost olan dört be? arkada? tarafyndan olu?turdu?umuz bir Büyük Cev?en gurubumuz var. Bizler büyük Cev?en ady verilen Ymamy Nursi (R.A) Hazretlerinin Zikir ve Dua Mecmusyny 30 bölüme ayyrarak her kameri ayyn günleri takib ederek her gün bir bölümünü okuruz. Bu syralarda (Cemaziyelevvel Ayynda)  Evrady Kudsiye günlerinde oldu?umuz için ?ah-y Nak?ibend (K.S)  Hazretlerinin  Evrady Kudsiyesini okurken YÖNTEMBYLYMSEL ANALYZ’in esasy te?kil eden dört ismi yani evvel ve ahir ile zahir ve batyn isimlerinin namaz tesbihatynda DUA ÖNCESY okudu?umuz iki ZYKRYN arasyna yerle?tirildi?ini gördüm. Sonra bu isimlerin evrad içinde esma-i hüsna  ile tesbihat yapylyrken, ali imran suresinde Kulillahümme diye ba?layan ayet öncesinde ?erh edildi?ini de okudu?um mecmuamda  daha önceden i?aret etmi?im. Y?te onlar:

 

Allahümme

 

entelevvelü FE LA ?EY’E KABLEK

ve entelâhirü FE LA ?EY’E BA’DEK

ve entezzâhirü FE LA ?EY’E YÜ?BYHUK

ve entelbâtynü FE LA ?EY’E YERAK

 

denildikten sonra üç isim daha zikredilerek yedileniyor.

 

Ve entelvâhidi BY LA KESÎR

Ve entelkâdirü BY LA VEZÎR

Ve entelmüdebbirü BY LA MÜ?ÎR

 

 ?imdi bu evvel âhir ile zâhir ve bâtyn dört ismin yorumlary Hazreti Üstadyn Zikir ve Dua mecmuasy içinde Abdulkadir Geylani (K.S) Duasynda,  Hadid suresinin üçüncü ayetinde geçen ve YLMY tanymlayan bu dört ismin yorumunun yapyldyktan sonra YLYM vasfynyn tarifinin yapyldy?y bölüm de var:

 

Ya men

 

Hüve-el-evvelü KABLE külli ?ey’

Ve-el-âhirü BA’DE külli ?ey’

Ve-ez-zâhirü FEVKA külli ?ey’

Ve-el-bâtynü DUNE külli ?ey’

 

Dedikten sonra bu esmayy

 

Ve-el-kâhirü FEVKA külli ?ey’  diyerek be?liyor ve

Igfirlî külli ?ey’in inneke a’la külli ?ey’in Kadîr, deyip isti?far ediyor

ve YLMY yedi esma ile  TANIMLIYOR:

 

Ve ya ALYMEN bi külli ?ey’

 

Ve ya MUHYTAN bi külli ?ey’

 

Ve ya BASÎRAN bi külli ?ey’

 

Ve ya ?EHÎDEN bi külli ?ey’

 

Ve ya RAKÎBEN bi külli ?ey’

 

Ve ya LATÎFEN bi külli ?ey’

 

Ve ya HABÎREN bi külli ?ey’

 

Igfirlî külli ?ey’in minezzünubi velhatîati hatta lâ teselenî an ?ey’. Ynneke a’lâ külli ?ey’in kadîr, diyerek isti?far ediyor.

 

Burada dikkati çeken, iki otoritenin evvel ve ahir isimlerinin yorumunda de benzerlik varken zahir ve batyn isimlerin yorumunda ba?kalyk var. Elbette bunlar kendilerinin ism-i a’zamlaryna ba?ly farklylyktan do?uyor.. Sahi sizin ism-i a’zamynyzyn ne oldu?unu biliyor musunuz ? Yani hangi esma sizde azami bir ?ekilde tecelli ediyor ?  Sizler ilimle ilgilenen kimseler oldu?unuza göre bu yedi tanyma bakarak hangisinin a?yr basty?yny bulabilir misiniz ? Diye soruyum amma acaba kendi ismi mi biliyor muyum ?   

 

?imdi bu yedi tanymy dört esmaya göre yöntembilimsel analizle yerle?tirerek görelim:

 

Zahir

 

 

HABYR-EN

 

BASYR-AN    --------------    RAKYB-EN

 

 

 

Ahir                         YLYM                             Evvel

 

 

 

MUHYT-AN  ------------------  LATYF-EN

 

ALYM-EN

 

 

 

Batyn

 

 

     ?imdi bu dört ismin yerle?tirilmesi bir BYÇYM’dir ve bizim ortak standartlarymyzdyr fakat yedi tanymyn yerle?tirilmesi ise benim yorumumdur ki sizler onu  tarty?abilirsiniz, sizin yaptyklarynyzy ben tarty?abilirim. Neye göre:

Bu dört esmanyn yerle?imine göre.. Ben Rakib’i önce görmü?üm siz Basîr’i önce görebilirsiniz .. Ben Rakîb’i zahire koymu?um, siz batyna yerle?tirebilirsiniz. Ve Hâkezâ…

 

?imdi bu iletinin dizini içinde bulunan tablolarda evrady kudsiyenin giri?inde bulunan ve namaz tesbihatynda duaya kadar yapty?ymyz zikirlerin analizleri var, bunlary da inceleyebilirsiniz. Bu dosyalar, yöntembilimsel analize örnek olmak üzere, hem ad olarak hem de yapyly? versiyonu syrasy olarak iki ?eklide sunulmu?tur. Yani bu yazymda maksadym size bilgiler vererek YAZARLIK ya da HOCALIK  yapmak de?il yöntembilimsel analizi ö?renmenize, kullanmanyza ve yararlanmanyza yardymcy olmaktyr. Çünkü içerikli bilgi verme amacym olmady?y gibi yukaryda tanymlanan yedi ilim vasfyndan, zahir ve batyn ilimlerden  hangisinin üzerimde cari oldu?unu fark edemiyorum, kadr edemiyorum, bilemiyorum ve  bilmiyorum.

 

 

Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/ - http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim - http://sites.google.com/site/insanilim

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ - http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ - http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ - http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ - http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

http://www.yontembilim.com/ - www.yontembilim.com

http://www.insan-bilim.com/ - www.insan-bilim.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



-------------
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir



Cevaplar:
Mesajı Yazan: osmanziya01
Mesaj Tarihi: 01-Nisan-2012 Saat 10:09

?UALAR risalesinden 11 nci ?uanyn YEDYNCY MES’ELESY

On Birinci ?ua - s.959

Hem madem biz gözümüzle görüyoruz, öyle ihâtaly ve azametli bir hafîziyet hükmeder ki, zîhayat her?eyin ve her hadisenin çok sûretlerini ve gördü?ü fytrî vazifesinin defterini ve esmâ-i Ylâhiyeye kar?y lisan-y hal ile tesbihatyna dair sahife-i a'mâlini misâlî levhalarda ve çekirdeklerinde ve tohumcuklarynda ve Levh-i Mahfuzun nümunecikleri olan kuvâ-yy hâfyzalarynda ve bilhassa insanyn


dima?yndaki pek büyük ve pek küçük kütüphanesi olan kuvve-i hafyzasynda ve sair maddî ve mânevî in'ikâs aynalarynda kaydeder, yazdyryr, zaptederek muhafaza altyna alyr. Sonra, mevsimi geldikçe bütün o mânevî yazylary maddî bir tarzda da gözümüze gösterip milyonlarla misâller ve deliller ve nümuneler kuvvetiyle ”ve iza suhufu nu?iret” âyetindeki en acip bir hakikat-y ha?riyeyi, kudretin bir çiçe?i olan her bahar, kendi çiçek-i ekberinde milyarlar dille kâinata ilân eder. Ve ba?ta nev-i insan olarak bütün zîhayatlar ve bütün e?ya, fenaya dü?mek ve ademe sukut etmek ve hiçlikte mahvolmak ve ba?ta nev-i be?er olarak zîhayatlar idam edilmek için yaratylmamy?lar. Belki bekaya terakki ile ve devama tasaffi ile ve sermedî vazifeye istidadyyla girmek için halk olunduklaryny gayet kuvvetli ispat eder.

Evet, her baharda mü?ahede ediyoruz ki, güz mevsimi kyyametinde vefat eden hadsiz nebatat, bahar ha?rinde herbir a?aç, herbir kök, herbir çekirdek, herbir tohum ”ve iza suhufu nu?iret” âyetini okuyup bir mânâsyny, bir ferdini kendi diliyle, geçmi? senelerde gördü?ü vazifenin misalleriyle tefsir ederek o azametli hafîziyete ?ehadet eder, “hüve el-evvelü-ve-el-âhiru-ve-ez-zahiru-ve-el-bâtinu”âyetindeki dört muazzam hakikatleri her?eyde gösterip hafîziyeti âzami derecede ve ha?ri bahar kolayly?ynda ve kat'iyetinde bizlere ders verir.

Evet, bu dört ismin cilveleri en cüz'îden en küllîye kadar cereyan ederler.

Meselâ, nasyl ki bu a?acyn men?ei olan bir çekirdek, el-Evvel ismine mazhariyetle o a?acyn gayet mükemmel programyny ve icadynyn noksansyz cihazatyny ve te?ekkülünün bütün ?eraitini câmi bir kutucuktur ki, hafîziyetin azametini ispat eder.

Ve'l-Âhir ismine mazhar olan meyvesi ise, çekirdekleriyle o a?acyn i?ledi?i bütün fytrî vazifelerinin fihristesini ve amellerinin listesini ve hayat-y saniyesinin düsturlaryny ihtiva eden bir sandykçadyr ki, âzamî derecede hafîziyete ?ehadet eder.

Ve'z-Zâhir ismine mazhar olan o a?acyn suret-i cismâniyesi ise, öyle tenasüplü ve san'atly ve süslü bir hulle, bir libas ve ayry ayry naky?lar ve zîynetler ve yaldyzly ni?anlarla tezyin edilmi?, güya yetmi? renkli bir hûri elbisesidir ki, hafîziyet içinde azamet-i kudret ve kemâl-i hikmet ve cemâl-i rahmeti gözlere gösterir.

Ve'l-Bâtyn ismine ayna olan o a?acyn içindeki makinesi ise, öyle muntazam ve mükemmel ve mucizatly bir fabrika, bir tezgâh, bir kimyahâne ve hiçbir daly ve meyveyi ve yapra?y gydasyz byrakmayan mizanly bir kazan-y erzaktyr ki, hafîziyet içinde kemâl-i kudret ve adalet ve cemâl-i rahmet ve hikmeti güne? gibi ispat eder.

Aynen öyle de, küre-i arz, senevî mevsimler cihetinde bir a?açtyr. Ysm-i Evvel cilvesiyle güz mevsiminde hafîziyete emanet edilen bütün tohumlar ve çekirdekler, bahar çar?afyny giyen zemin yüzünün milyarlar dal, budak, meyve veren ve çiçek açan a?acynyn te?kilatyna dair Ylâhî emirlerin mecmuacyklary ve kaderden gelen düsturlaryn listeleri ve geçen yazyn i?ledi?i vazifelerin küçücük sahife-i amelleri ve defter-i hidematydyr ki, bilbedahe bir Hafîz-i Zülcelâl-i ve'l-Ykramyn hadsiz kudret, adalet, hikmet, rahmet ile i? gördü?ünü gösteriyor.

Ve senevî zemin a?acynyn âhiri ise, ikinci güzde o a?acyn gördü?ü bütün vazifelerini ve esmâ-i Ylâhiyeye kar?y etti?i bütün fytrî tesbihatlaryny ve gelecek bahar ha?rinde ne?rolabilen bütün sahâif-i amallerini, zerrecik ve küçücük kutucuklaryn içine koyup, Hafîz-i Zülcelâlin dest-i hikmetine teslim eder Hüve'l-Âhir ismini hadsiz dillerle kâinat yüzünde okur.

Ve bu a?acyn zâhiri ise, ha?rin üç yüz bin misallerini ve emarelerini gösteren üç yüz bin küllî ve çe?it çe?it çiçekler açyp hadsiz rahmâniyet ve rezzâkyyet ve rahîmiyet ve kerîmiyet sofralaryny sererek zîhayatlara ziyafetler vermekle Hüve'z-Zâhir ismini, meyveleri, çiçekleri, taamlary sayysynca lisanlaryyla zikredip medh ü senâ eder, “ve iza suhufu nu?iret”  gündüz gibi hakikatini gösterir.

Bu ha?metli a?acyn bâtyny ise, hadsiz ve hesaba gelmez muntazam makineleri ve mizanly fabrikalary kemâl-i dikkat ve intizamla i?lettiren öyle bir kazan ve tezgâhtyr ki, bir dirhemden bin batman taamlary pi?irir, açlara yeti?tirir. Ve öyle bir mizan ve dikkatle i?ler ki, zerre kadar tesadüfün kary?masyna bir yer byrakmyyor. Hüve'l-Bâtyn ismini zeminin içyüzüyle, yüz bin dille tesbih eden bazy melâike gibi, yüz bin tarzlarda ilân edip ispat eder

Hem arz, senevî hayaty haysiyetiyle bir a?aç oldu?u ve o dört isim içinde hafîziyeti ve onunla ha?ir kapysyna bir anahtar yapty?y gibi; aynen öyle de, dehrî ve dünya hayaty cihetiyle yine meyveleri âhiret pazaryna gönderilen bir muntazam a?açtyr. Ve o dört isme öyle bir mazhar, bir ayna ve âhirete giden bir yol açar ki, geni?li?ini ihataya ve tabire aklymyz kâfi gelmiyor. Yalnyz bu kadar deriz:

Nasyl ki bir saatin saniyeleri ve dakikalary ve saatleri ve günleri sayan haftalyk saatin milleri birbirine benzer, birbirini ispat eder. Saniyelerin hareketini gören, sair çarklaryn hareketlerini tasdik etmeye mecbur olur. Aynen öyle de, semâvât ve arzyn Hâlyk-y Zülcelâlinin bir saat-i ekberi olan bu dünyanyn saniyelerini sayan günler ve dakikalaryny hesap eden seneler ve saatlerini gösteren asyrlar ve günlerini bildiren devirler birbirine benzer, birbirini ispat eder. Ve bu gecenin sabahy ve bu ky?yn bahary kat'iyetinde fâni dünyanyn karanlykly ky?ynyn bâki bir bahary ve sermedî bir sabahy gelece?ini hadsiz emârelerle haber verir diye, Hafîz ismi ile“hüve el-evvelü-ve-el-âhiru-ve-ez-zahiru-ve-el-bâtinu” isimleri, biz Hâlykymyzdan sordu?umuz ha?ir meselesine, mezkûr hakikatle cevap veriyorlar.

 

 

 



-------------
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info