KİTAB
KİTAB dizini içindeki dosyalar
http://www.yontembilim.com/forum/uploads/20121217_173100_KITAB.rar - uploads/20121217_173100_KITAB.rar
Dokuzuncu (9.) sözde bu söylediğim namazın hakikati anlatılmıştır.. üstadın ayrıca hakikat-ı namaz dediği külliyet onbirinci (11.) sözde açıklanmıştır. Anlatılan ve açıklananların yaşanılarak ve yinelerek yeniden yeniye fethedilmesi açılan yepyeni bir boyuttur. Bununla esrar-ı şeriat açılıyor. Esrar-ı şeriata (risalet ve velayet ile rububiyet ve ubudiyet) ilişkin olarak çok dini yazılarımda ve özellikle tablolarımda FATİHA-İ ŞERİFE ANAHTARI'ını açıklamaya ve anlatmaya çalıştım. Ancak merakların ve aşkların iştah ve iştiyak kadar yoğun olmadığından şikayetçiyim...
İsm-I fail ve mef’ul levhası geçti elime..
MAHLUK mef’ul (nesne) isimdi HÂLIK fa’il isim..
MASNU nesne isimdi SÂNİ özne isim..
MEFTUR nesne addı FÂTIR özne ad..
MEFTUH nesne ad ise FÂTİH özne ad olmaz mı ?
Ve
KİTAB nesne ve mef’ul ise KÂTİB fa’il ve özne olmaz mı ?
Demek her bir varlıkta şu beş ismi okuyabiliyoruz.
Hâlik, Sâni, Fâtır, Fâtih ve Kâtib ismi dışında bir suret-I mahluk, suret-I masnu, suret-I meftur, suret-I meftuh ve suret-I mektup yoktur.
Haydi kitab okuyalım ve hangi kitabı okuyalım kampanyası için yazmıştım:
Kitabın ve okumanın ne anlamda kullanıldığına bağlı bir soru..
Okunacak olan Kainat kitabı mı ? İnsan kitabı m ? Telif kitab mı ?
Yoksa Tanrı'nın Kitabı mı ?
Evrenin gerçeğinin okunması mı ?
İnsanın var oluşunun okunması mı ?
Yoksa Yazının okunması mı ?
Ve daha önemlisi Yaradan ve Yaratan Allah'ın Hakk'ının okunması mı ?
Okumak elbette zorunlu bir giriş
ve bu yüzden KİTABIN ilk buyruğu: İkra! (Oku!)
Kutsal da olsa “kitab” başka hangi istek beklenebilirdi ki ?
Ancak okuduğumuzu ne kadar anlıyor, inanıyor
ve uyguluyoruz ve yararlanıyoruz ?
Yararlanmaksak, uygulamasak bile tüm bu işler
OKUMA'ya başlama başlar ve girişmekle gerçekleşir.
Ayet diyor VAKİTLERDE mü’minler üzerine salat mektup edilmiştir yani yazılmıştır.
Ünlü ASR suresin de ZAMAN üzerine yemin edilerek imanlı ve salih amelli olarak başkalarını SABRI ve HAKKI tavsiye edenler dışında hüsrana uğrayacağı uyarısı yapılıyor.
Işte bu İKİ ayetteki sekiz kavramın birleştirerek KİTAB üzerine bir tablo serisi hazırladık bu iletinin ekindeki dizinde.
İnsan bir mektuptur.
Yani hem yazarı ve kalemi kendi olan
hem levhası ve defteri kendi olan
bir kitaptır.
Bu kitabta dahi yukarıda yazılan dört isim okunur.
Yani insanın yapıp etmelerinde yaratılan
Meftuh olan fıtratın sahibi ve maliki olan
Yaratan’ın ve Yaradan’ın adları okumak
zor değildir.
Bir binanın inşa ve imarını görüpte
Insanın yaratılmasını ve yapılmasını bilmemek
onun görmesinin beş para etmediğini gösterir mi göstermez mi ?
Bu görüp bildiğini anlayanın vereceği bir yanıt.
Hatta inananın bileceği bir cevab.
Ancak herkes anlar ki görmek ve bilmek arasında muazzam bir fark var.
Kaplumbağa da görüyor ve bir tehlike sezince kabuğunun içine çekiliyor fakat insan kamlumbağadan çok farklı gördüğünü ve bildiğini onun kurduğu medeniyet ve teknoloji kabuğu gösteriyor.
Kaplumbağanın hazır bulduğu kabuk ile beşeriyetin kurduğu, teknolojiyle yapatığı ve medeniyetin yarlandığı volksvagen otomobile (kabuğuna) binen arkadaş kaplumbağadan aşağı kalmamak için daha fazla görmeli, bilmeli ve anlamalıdır.
İşte bu görme, bilme ve anlamayı yükseltmek için Cenabı Hakk mü’minler üzerine vakitlerde salatını kılmasına hamletmiş ve zamanlar namazının niyazına hükmetmiştir. Beşeriyeti ve medeniyeti yüklenen insana da bu külfeti teklif etmiştir.
VAKİT SALAT
Mü’minîn
SABIR KİTAB
Biz mü’minler vakit gelince salata gidiyoruz da fakat kitab ve sabıra gidip gelişimizde yani teslimiyetimizde sorunlarımız var.
Zamanın sabrını ve namazın kitabını derinleştirmekte fazla gayret ve himmet gösteremiyoruz. Zamanı YÜKLENİP namaza götürmekte başarılıyızda namazı HAMLEDİP zamana götürmekte fazla başarılı olamıyoruz.
Bu iletinin başındaki öyküde.. namaza götürülen ZAMAN çeşitleri dillendiriliyor.. zamanı kimse görmemiştir fakat bunu yineleme ve yenileme içeren değişimlerle f ark ediyoruz ve onun yürüyüşüne ilişkin bir takvimimiz var. Bu görmediğimiz zaman üç aşaması var, geçmiş şimdi ve gelecek.. ŞİMDİ VE BU ARADA’yı ortaya sıfır noktası olarak yerleştirirsek sağa geçmiş zamanı artı, sola gelecek zamanı eksi olarak gösterebiliriz. İşte bu sağımızdaki hatıralar ile solumuzdaki projeleri yani ZAMANI namaza taşımakta pek başarılıyız. Burada zaman ile yani mazi ve müstakbel ile meşgul olmaktan hali hazırdaki namazla meşgul olmaya pek fırsat bulamıyoruz.
Zamanda geçmiş, şimdi ve gelecek varsa Namazda ne var ?
Zaman ne gösteriyor ?
Namaz ne gösteriyor ?
Zamanda kaç kitab okunuyor ?
Namazda kaç kitab okunuyor ?
Zaman kimin görüngüsü ?
Namaz neyin göstergesi ?
Bu soruları bir düşünün..
Değil mi bizi asıl işimiz görmek ve göstermek, öyleyse bu soruların yanıtlarını verebilmeliyiz.
Sağlıcakla kalın.
Osmanziya
DUYURU
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazıdan özür dilerim.
UYARI
Düz yazı bahane.. şemalar şahane.. yazının dizinindeki tabloları izlediğinizde imgelemiş ve irdelemişte olacaksınız isterseniz.. böylece emellerine nail olacak ilmi AÇIKCA görmüş ve hatırınıza sail olacak iradeyi SEÇİKCE örmüş bulunacaksınız.
http://www.yontembilim.com/ - www.yontembilim.com
http://www.osmanziya.com/ - www.osmanziya.com
http://www.insan-bilim.com/ - www.insan-bilim.com
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ - http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ - http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ - http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ - http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
http://sites.google.com/site/yontembilim/ - http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim - http://sites.google.com/site/insanilim
|