LETAYF
Latifeler ve kuvveler insanyn maneviyatynda akan iki NEHYR..
bu yrma?yn çok çaylary ve çok dereleri var.
Ynsanyn bedeninde bile beyin ve yürek havuzuna dökülen sinirler ve damarlar var.
Hiss ve hass.. hads ederken çaly?an iki yanymyz..
Haz ve kaz.. zahyr ve batyn havassyn iki sonucu..
Me?iet ve mantuk.. dile getirilen iki kapy..
Yktidar ve ihtiyar.. dile gelen iki pençere..
Yrademize ram etmeye çaly?ty?ymyz meyil ve alakalarymyz bu binada yerle?ik.
Bismillah ve Elhamdüllah diyen zikir ve ?ükür bunlarla tefekkür eder.
Rabbimizi bizi tarif eden dört külli muarrif var:
Birisi ?u büyük bir kitap olan kainat.
Ykincisi onun en büyük cümlesi olan server-i kainat Efendimiz.
Üçüncüsü açyklamasy ola?anüstü olan Kur’an.
Dördüncüsü ise zî-?uur Latife-i Rabbanî olan Syrr-y Ynsanî.
Latifelerimiz olan Nefis, Akyl, Kalb ve Ruh bu syrryn içindedir.
Bunu nereden çykaryyorum ?
Risale-i Nur’un satyr aralaryndan.
Bir mukaddemeli ve iki makamly olan 20.nci Mektubun
giri?inin birinci fykrasy a?a?ydaki tablo da çykartyldy.
Yman-y billah, marifetullah’yn, marifetullah muhabbetullahyn içinde ise
ve muhabbetullah Ruhanî Lezzet içinde bulunuyorsa bu ?u demek olur.
Tanymak ve iman yeri olan NEFYS, bilmek ve marifet yeri olan AKIL içinde..
bilmek ve marifet yeri olan AKIL, sevmek ve muhabbet yeri olan KALB içinde..
sevmek ve muhabbet yeri olan KALB, surur, sevinç ve lezzet olan RUH içindedir.
O zaman nefis, akyl, kalb ve ruh birbiri içinde oldu?u gibi hepsi SIR içindedir.
Syr ise ?UUR içindedir. ?uur ise SADR içindedir.
Birbiri içinde nefis, akyl, kalb, ruh, syr, ?uur ve sadr olmak üzere yedi kat yapy.
Do?rusunu sadyrlaryn ZAT’yny bilen Allah bilir.
Ynsanlar maneviyattan söz ederken ve özellikle
nefis ya da akyl ya da kalb ya da ruh derken
bunlary tam olarak tanymlayamazlar.
Herkes bu terimlerin kavramalaryny yakla?yk olarak bilir.
Bu de?i?kenlerin de?erlerini atarken maddi bir nesne olmadyklary için
kendi kültür ve bilgi ve birikimimize bire göre bir anlam çerçevesi olu?tururuz.
Kendi görü?üme göre nefsi duyum kümesi, akly dü?ünce kümesi, kalbi duygu kümesi ve ruhu dilek kümesi olarak dört “d” ile tanymlarym. Kümesi derken elbette tavuk ve horozlaryn kümesi olarak de?il KÜME olarak adlandyryyorum amma bu küme içindeki bulunan “d”ler böyle çift çift, örne?in duygu sevgi ve kin olarak, bulunduklaryndan her yapy zyt unsurlardan olu?tu?una göre bu topluluk ve kümelerin birer manevi kümes olduklary açyk.
Syrr, seyir ve sururla Ynsanbilim yapmaya çaly?an bu ba?ly?ymyzda
Ynsany tanymanyn ve bilimenin temelinde
latifeleri tanymlamakla i?e ba?lamak
en yerinde bir giri?im olacaktyr.
Bilmem anlatabildim mi ?
Sa?lycakla kalyn.
Sa?lycakla kalyn.
OSMANZYYA
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazydan özür dilerim
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ - http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ - http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ - http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ - http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
http://www.yontembilim.com/ - www.yontembilim.com
http://www.insan-bilim.com/ - www.insan-bilim.com
http://www.osmanziya.com/ - www.osmanziya.com
http://www.mustafabugucam.com.tr/ - www.mustafabugucam.com.tr
http://sites.google.com/site/yontembilim/ - http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim - http://sites.google.com/site/insanilim
------------- BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|