Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Din
 YöntemBilim Forumu | Diğer | Din
Mesaj icon Konu: tanrı tanirlik ve tanri tanimazlik. Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 4081

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: tanrı tanirlik ve tanri tanimazlik.
    Gönderim Zamanı: 18-Haziran-2021 Saat 12:50


20210618_124849_IBRAHIM.rar


Allah azze ve celle mü'minlerin dostudur.. onları karanlıktan aydınlığa çıkar.. kafirler ise TAGUT'un dostudur.. o da onları aydınlıktan karanlığa götürür.. diyor BAKARA suresinin 256 nıcı ayeti.. bu yazı bu konuya değiniyor.



Tanrı Tanırlık
Tanrı Tanımazlık..
Tartışmaları
Eski sentetik İSBATLANABİLİR geometri ile kapalı savların açık kanıtlarla tanıtlanması, gibidir. Ortaya çıkan tanıtlama boş mantıktan çıkan boş konuşmadır. Sadece kesin savına ve kanıtlarına güvenir karşındakinin kanıtlarına ve savına bakmazsın. Üstelik KESİNLİĞİN sadece konuştuğun ALANA ilişkin olduğunu da görmezsin. Örneğin üçgenin üç açılarının toplamının 180 derece (yarım açı) olduğu sadece Öklid DÜZLEM geometrisinde doğrudur.. fakat iç bükey düzlemde yarım açıdan küçük.. dış bükey düzlemde yarım açıdan büyüktür.



TANRI Tanırlık ve TANRI tanımazlıktan
TANIRLIK konusuna geçildiğinde
Yeni analitik HESAPLANABİLİR geometri ile savların ve kanıtların birer düşünce ve örgü olup onun düş başına geçirilmiş bir çorap ve dil kafana konulmuş bir sepet olduğunu sezmeye başlarsın. Sadece var sanılan veya yok sayılan.. ya da tersine var sayılan veya yok sanılan hakkında KONUŞMA yetinin bulunduğunu ve bunula bilgiyi ve buyruğu ördüğünü ve bununla başkalarını örttüğünü fark edersin.



Bu durumda başkalarını ve kendini feda edecek bir gerçeğin değil.. sürekli örülen bir nesnenin ve kimsenin arayıcısı ve bulucusu ve tanıyıcısı ve tanımlayıcısı olduğunu anlarsın.



İşte bu düşünme.. anlama ve arayıcılık sonunda hakikatların gördüğü hakkı.. gerçeklerin çağırdığı doğruyu.. bunun ortaya çıkardığı güzelliği ve iyiliği ve onun bağırdığı sevgi ve saygıyı ve tüm bunların netice ve sonucu olan çıkarı ve yararı.. mutlulğu ve kutluluğu.. erdemi ve yetkinliği.. uygarlığı ve insanlığı.. İSLAMLIĞA götürmenin derdine ve ateşine düşersen.. o zaman YAPAYALNIZ kalırsın.. ne teist ne de ateist yarana merhem olabilir.



İşte o zaman pest etme.. yürü.. çünkü değerli bir zatın dediği gibi gerçek aramakla bulunmaz.. bulanlar ancak arayanlardır.



Bilgi, sevgi, saygı ve sağlıcakla kalınız.


Osmanziya 18.06.2021 Üçkuyular. İZMİR



TANRI TANIRLIK
VE
TANRI TANIKLIK

Değerli bir kardeşimle sohbet ettik dün.. İP
Elbette internet protokolü ile değil İsmetce ve Osmanziyaca
Bu dizin altındaki tablolarda da yalından versiyon sırasıyla yalından karmaşığa doğru izleme ve inceleme yapıldığında.. tahayyül ve tevehhüm edilip imgeleme ve irdeleme edilidiğinda ortaya çıkan düşünce ve anlam; bu işe başladığında ve bitirdiğinizdeki “durum”u elbette farklı olacaktır.

Tanrı tanırlık özdeşlikten çıkan sonsuzluğa..
Tanrı tanımazlık özgürlükten çıkan başıboşluğa..

Dayanıyorsa olmayan bir sonsuzluk ve bulunmayan bir özgürlük olduğu için bu tanırlık ve tanımazlık temelsizdir. TANRI hakkın kesin ve doyurucu bir kanı ve inanç bahşetmez. Taraflarda bu yüzden birbirlerini suçlarlar.. sen sonsuzluk çıkarı için Tanrı tanıyorsun.. sen özgürlük çıkarı için Tanrı tanımıyorsun.. sonuçta bizim inançlarımızı, düşüncelerimizi, bilgilerimizi ve işlerimizi bu temelden çıkarıyoruz şeklinde bir kanı oluşuyor.. bir varsayım doğuyor.. tanı ve tanımlarımızı.. sanı ve sayılarımızı bunlarda inşa ediyoruz. Ancak sonuçta ne kadar kesin görünürse görün bütün inançlarımız bir DÜŞÜNCE olup DÜŞÜNME ürünüdür.. bu yüzden kitabımızda fehim, fıkıh, fikir, zikir, zamir, zebur, tedebbür (debr).. tedekkür (dekr).. tederrük (derk-idrak) teemmül gibi AKLETME modları önerilir.

Örneğin KAMER suresinde yinelenen “ve yessir Kur’ane lizzikri fe hel min müddekir.” Ayetinde, biz zikr için Kur’anı kolaylaştırdık hiç DEKR eden var mı ? denilerek ilginç bir derk ve idrak etme olan idkar ve dekri nazara verilmiştir. Demek ki ilim ve iradenin fikir ve zikir ederek çalışması hafıza ve zekaya kuvvet vermesi.. kuvvetli hafıza ve zeka da mantığımızın sağlam ve sağlıklı çalışmasının yolunu açmaktadır. Böylece usul ve mantık ile akıl daha yararlı ve verimli çalışmaktadır.

Bu yüzden bütün yaşantı ve davranışlarımız.. bütün görüş ve tutumlarımız TEFEKKÜR ve DÜŞÜNME’ye bağlı ve belki hatta bağımlıdır. Düşünme ise ancak YÖNTEMLİ olduğunda sağlam ve salih olur. Bunu 6000 yıllık YAZLI dil ve din birlikteliği olan KÜLTÜRÜMÜZÜN ortaya çıkardığı uygarlık boyunca öğrendik.

Bu yüzden tanrı tanırlık ya da tanrı tanımazlıktan ziyad TANIRLIK üzerinde durdum YBA projesi boyunca.
Ancak tanrı tanırlık ya da tanrı tanımazlıktan sonra TANIKLIĞA geçince.. kimi tanığı olduğu evreni.. kimi tanığı olduğu insanı… kimi tanığı olduğu TANRI’yı öne çıkararak diğerlerinin gölge olduğunu ileri sürüyor. Asıl olan insandır, kainat gölge.. asıl olan evrendir insan gölge.. asıl olan Tanrı’dır insan ya da evren gölge.. savında bulunmak durumuna geçiyor. İşte bu nokta tanırlık ve tanımazlık savaşları da bitmiyor. Bu sonucun çeşitli nedenleri vardır.. bunları burada tartışmak konuyu uzatır.. ancak şu kadarı söylemeliyim ki bunun tanrı tanırlık ve tanımazlıkla ilgili olan bir SINAV sorunu değildir.. bana göre TANRI TANIYAN sınavı geçer.. fakat bu nasıl bir TANRI’dır ve SANRI’lık söz konusu değildir.. yarışına geçer iş.. ATEİZM ortadan kalkar deist.. teist.. panteist.. pananteist.. tartışmaları sürer gibidir. Ancak yeni bir sorun başlar.. bunlar ATEİZM’e ne kadar İZİN verirler.. özgürlük tanırlar. Ateist zaten teist gurubuna      ÖZGÜRLÜK tanımaz.. fakat teist gurubu da ateizme özgürlük vermez.. çünkü kendilerin başkalarını ve hatta kendini feda edeceği bir HAKIKAT ellerinde vardır.. fakat bu gerçek ne kadar realite.. eğer böyle bir KELİME oyunu yapmadan GERÇEĞİ ÖRDÜĞÜNÜ fark eden ve kendilerini hak ya da hakikat yolcuları adını verenler bu yolda başkalarına ne kadar özgürlük tanıyabilecekleri onların özgürlük tanımına ve anlayışına bağlı olduğunu da bilecektir.

Dinden.. dinin doğmalarından.. dinin sünnet ve geleneklerinden.. dinin bedia ve yeniliklerinden…
Bilimden.. bilimin paradigmalarından.. bilimin discourse (söylem) lerinden.. bilimin standartlarından.. bilimin patentlerinden..

Haberi olan bilir ki BARIŞ öneminde en az SEKS ticareti kadar da bir din ticareti vardır.
seksin özgürlüğünden ve dinin sonsuzluğundan ve bunun için de insanların bu uğurda savaşmalarından ve SAVAŞ dönemlerinin kaçınılmaz olacağını bilir.

Öyle ise sorun.. iki savaş arasındaki BARIŞI olabildiğince uzak tutmak olmalıdır.
Bu nasıl olacaktır.
İşte bu YBA ile daha kolay ve çabuk DÜŞÜNEBİLİRİZ…
Bilgi, sevgi, saygı ve sağlıcakla kalınız.
Osmanziya 18.06.2021 Üçkuyular-İZMİR    








Düzenleyen osmanziya - 18-Haziran-2021 Saat 14:12
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk