Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Dünya | |
YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya |
Konu: AYINE | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3391 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Konu: AYINE Gönderim Zamanı: 19-Eylül-2024 Saat 11:50 |
Servet ve şöhret ve makam gibi SEVGİ de çalışmakla kazanılan bir nesnedir.. yani VERMEKLE alınan bir kimsedir.. nesne ve kimsesiyle işin mahiyetini anlayan ÖZNE.. ne ekerse onu biçeceğini bilir; SAYGI ekerse saygı.. sevgi ekerse sevgi.. korku ekerse korku.. öfke ekerse öfke.. bence SAYGI hepsinden değerli çünkü hem sevgi hem saygı kazandırır korku ve öfkeyi de uzaklaştırır. Aşağıdaki paylaşımı 3 yıl önce paylaşmışım.. bunun ne bana ne de başkasına fazla bir yararı olmamış.. bunun için bu gün şu paylaşımı yaptım Mustafa Buğuçam sayfamda: Güler Şen Hanım paylaşmış.. GANDHİ'ye göre dünyanın yedi hatası: Ahlaksız Ticaret ve İlkesiz Siyaset, Niteliksik Eğitim ve Emeksiz Zenginlik, Vicdansız Haz ve İnsaniyetsiz Bilim ve GÖSTERİŞE DAYALI İBADET.. Sanırım bunu Gandi'yle etiketlemişler.. bir kaçını söylemiştir ancak tamamlamışlar.. bunu başka şekilde de YEDİLEYEBİLİRİZ; AHLAKSIZ tanımak.. İLKESİZ görmek.. NİTELİKSİZ işitmek.. EMEKSİZ öğrenmek.. VİCDANSIZ düşünmek.. İNSANİYETSİZ anlamak.. GÖSTERİŞLİ inanmak... Bunu benzer binlerce MEŞRU ve MAKUL tablo yapabiliyorum.. ancak bir kişi bile bunu yapabildiğim YBA öğrenmeye.. kullanmaya.. yararlanmaya İLGİ duymuyor. Önemli olan TİCARETİ iktisatlı yapalım dediğimizde onu israfsız uygulayabilmek.. SİYASETİ adaletli kılalım dediğimizde onu zulumsüz eyleyebilmek.. EĞİTİMİ nitelikli kuralım dediğimizde onun ilkelerine uyabilmek.. KAZANCI emekli olsun dediğimiz gizli servetler edinmeyi bırakmak.. TÜKETİM vicdanlı olsun istediğimiz de bunu en önce kendimiz başarmak.. İNSANİYET hakikatini yüksek tuttuğumuzda bazılarını kafir, bazıları sıradan ve bazılarını geri zekalı diye ayırmamak.. YÜCE TANRI'yı dillendirdiğimizde neden ALLAH demiyorsun.. neden GOOD demiyorsun.. neden TEO demiyorsun.. neden DİEU demiyorsun diye gücenmemek.. yani samimi EYLEM ciddi ETKİNLİK safi İŞLEM halis İŞLETİM yapabilmek gerekiyor. Yoksa SÖZLERİ böyle gerçekçi ve akılcı.. DİZMENİN.. ANLAMLARI sağlam ve sağlıklı BİLMENİN fazla bir önemi ve hatta ALLAH azze ve celle indinde fazla bir değeri olmuyor. Önemin ve değerin ne olduğunu DÜŞÜNMEYEN adam da işin aslını ANLAMIYOR. Demek ki burada kritik NOKTA fikir ve tefekkkür.. YBA hızlı bir anlam sürücü ve kolay bir anlatım aygıtı barındıran bir çalışma olduğunu anlayıp bu TEFEKKÜR yolunu herkese yayabilmenin açabilmenin önemini ve değerini anlayan ve bunun içinde BENİMLE işbirliği yapmaya girişmeye cür'et edene ve YBA öğrenmeye.. kullanmaya ve yararlanmaya başlamaya cesaret edene bir türlü rastlayamadım. Saygılarımla Osmanziya 19.09.2024 üçyol izmir 11:23 NOT: MİLLET gerek kendisinin ve gerekse başkasının sanıyor ki iyi ve güzel sözleri.. doğru ve gerçek tümceleri.. PAYLAŞMAKLA işler bitecek. Hayır öyle değil.. sağlam ve sağlıklı bilgi ve değer taşıyan sözlere DUYARLIK.. bunları sevmek.. saymak işin başı.. laftan sonra gelen bir de İŞ tarafı bulunuyor. çalışmak.. uğraşmak.. becermek.. başarmak.. bunun için iş birilği ve iş bölümü yapmak.. çünkü hiç bir başarı ve kazanç TEK BAŞINA BAŞARILMAMIŞTIR.. bu gün ciddi bir kitap okuyun.. önsözünde yazarın işbirliği yaptığı başka yakınları olmak üzere yine önemli ve değerli başka kişileri görürsünüz.. ZİYA PAŞA boşuna dememiş "Ayinesi iştir kişinin lafza bakılmaz." OSMANZİYA 19.09.2024 11:49 |
|
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3391 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 19-Eylül-2024 Saat 13:03 |
Nevra Akbay ULU hanım Nev-i Şiir, Felsefe ve San'at sayfasında yazmış:
"Neresi daha karanlık bu alemin ? " Sevginin olmadığı her yer...! dedim ki: Servet ve şöhret ve makam gibi SEVGİ de çalışmakla kazanılan bir nesnedir.. yani VERMEKLE alınan bir kimsedir.. nesne ve kimsesiyle işin mahiyetini anlayan ÖZNE.. ne ekerse onu biçeceğini bilir; SAYGI ekerse saygı.. sevgi ekerse sevgi.. korku ekerse korku.. öfke ekerse öfke.. bence SAYGI hepsinden değerli çünkü hem sevgi hem saygı kazandırır korku ve öfkeyi de uzaklaştırır. osmanziya |
|
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3391 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 19-Eylül-2024 Saat 14:30 |
Çoğu zaman ifade edilir ve bir derece de isabetli görünür: "Nefsini tanımayan, allame-i cihan da olsa cahildir. "
Bununla beraber Kendi nesnesini ve kimsesini TANIMAK irfan.. başka nesneleri ve kimseleri BILME ilim'dir.. diye düşunuyorum.. belki de nesneler bilme ilim.. kimseleri tanima irfandir. Bu çok yonlu ve yanli konunun YBA tartisilmasi gerekir. Belki bu sayde nesne ve kimse barindiran ÖZNELERI.. alimi ya da ar ve ad tasiyan ATLARIN marufu olabiliriz. ÖZNE.. nesne(eşya) ve kimse (eşhas) bileşenlerinden oluşur. AT.. ar (harf) ve ad (isim) yanlarıyla kurulur. AT gösterilmedi.. Allah Tanrıdır.. demek de olabilir.. ancak bu panteizmi düşündürür ki doğru bulmuyor. Belki de mevcudAT ve hadisAT.. dediğimiz çoğul takısı olabilir. Yani bir din nesnesidir, özne'yi gösteren. osmanziya 19.09.2024 Düzenleyen osmanziya - 19-Eylül-2024 Saat 14:39 |
|
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3391 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 19-Eylül-2024 Saat 16:08 |
Değerli Hocam, ""Hakikat tektir. Batılın ise bin bir şubesi vardır ama hepsi batıldır.'
İlim,Nur'a götürmüyorsa nar'a düşürür!.." diyorsanız lakin HAKK tekdir, hakikat çoktur. Hak BİR tanedir fakat hakikatın İKİ TANEDİR.. birisiyle ondan kaçarsın.. birisiyle ona koşarsın.. diye düşünülebilir. Ancak hakk ve halk.. hakk ve kuvvet.. hakk ve hakikat.. hak ve hürriyet gibi çeşitli bağlantılar kurulabilir. Gördüğünüz gibi bir "sözler" üzerinden ve sözlerin yer aldığı DİL üzerinden söz ediyoruz. Dil ve diyalektik ile hakk batıl gösterildiği gibi batıl da hakk gösterilebilir. İlim ve Nur dediğinizi terimlerde ayrı bir konuşma konusu.. kelam ve Nar'ıda irade ve seyr'i de.. kalem ve sırr'ı da buna ekleyebiliriz. Aslında bu gibi çok yanlı ve yönle konuların GDDY ile söz konusu edilmesiyle bir yere ulaşılmadı günümüzde.. bu neden bu gibi konulara da girmiyorum. Fakat zatı aliniz değer verdiğim bir kişilerden olduğunuz için konuyu irdeliyorum. Çağımızda asıl sorun din ve felsefe arasında ortak bir platform aramak ve bulmak olduğu için de konu üzerinde durdum. İlim ve İrfan konusu böyle olduğu için çözüm hakkında önerilerimi söyledim. Günlük bilginin ve bilimsel bilginin üstündeki konularda felsefe ve din konularının ısbat ve inkarı söz konusu olamaz. Çünkü bunlar cüz'i ve baz'i ve hususi konular değil külli ve cem'î ve umumi sorunlar ve özelliklerdir. Genel olarak cüz'i konularda iddia ve şübhe ve delil ve isbat dörtlüsü geçerlidir.. bu bir ilim prosedürüdür.. oysa külli konularda iman ve sıdk ve ikna ve yakin dörtlüsü yürür. Sağlıcakla kalınız. osmanziya 19.09.2024 |
|
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3391 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 19-Eylül-2024 Saat 16:20 |
Değerli Hocam değerli katkınız ve " biraz aşağı inmeniz lazım yani basitleştirmeniz lazm. Einstein'e izafiyeti sormuşle herkesin anlayabileceği şekle sokarak cevap vermiş: "Hoş bir kızla iki saat oturduğunda bunu bir dakika sanırsın, ama kızgın bir sobanın başında bir dakika oturduğunda iki saat sanırsın. Görelilik budur." . vesselam." uyarınız için teşekkür ederim.. bu anektod'u benim de hoşuma gider.. ancak fiziki zaman.. psik zaman.. optik zaman.. ontik zaman.. epistemik zaman.. gibi verdiğiniz örnekte çok çeşitli yönler ve yanlar bulunuyor. Zamanın gerçeğini öğrenmek isteyene fiziki olarak matematiksel hesaplar gösterildiği gibi zamanı yaşamanın psik örneğine de bu dediğiniz misal verilebilir. Ancak YBA tüm bu konuları felsefe ve dinin ortak tabanı olan olan USUL'e çekerek entelektüel merakı bir derece tatmin edebilir. Masonların sembolik rituellerin girmeye gerek kalmaz. Sonuçta lafızın hakikatı ve mecazi (sembolizması) olduğu gibi mananın ismisi ve harfisi bulunur.. zikrin hafisi ve cehresi olduğu gibi fikrin enfüsi ve afaki kısmı dahi olur. Biz avamı nasa hitab eden yazarlık ve hocalığı yapamıyoruz.. bilgiyi öykü ve değeri oyun şeklinde sunamıyoruz. Edebiyatımız zayıf ve üstelik kötü yazma gibi bir huyumuz yüzünden beş dakikalık yazıya yarım saatlik düzeltme zamanı ayırmak gerekiyor. Diğer taraftan GDDY kullanırsam ve kullandırırsam.. YBA nasıl tanıtıp öğretebileceğim. Örneğin bir çalışma yaptım az önce: https://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=2483&PID=4255#4255 aldığım neticeyi burada görebilirsiniz. Sonuçta eline kağıdı ve kalemi alıp düz beyaz sayfada kelimeleri YERLEŞTİRMEDEN klasık konuşma ve düşünme ile birbirimizin vaktini almadan başka bir kazancımız olmuyor. Saygılarımla.. sağlık ve huzur ve başarılar dilerim.osmanziya
|
|
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3391 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 19-Eylül-2024 Saat 16:41 |
Burada yirmiye yakın bir dosya bulunur.. yani tablolar.. şut tabloyu anlamak isteyenler bunuları versiyon sırlasıyla imgeleme ve irdelemelidir.. Ayrı OZNE diye bir çalışmamız bulunuyor.. isteyenlere onu da buraya bindirebilirim 20240919_163955_KOZNE.zip |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |