Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Dünya
 YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya  
Mesaj icon Konu: dunya nedir? Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3972

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: dunya nedir?
    Gönderim Zamanı: Bugün Saat 14:26

DÜNYA NEDİR ?

https://yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=2680

çok..ile az..
çift.. ile tek..
iki.. ile bir..
nicelik.. ile nitelik..
sayısal.. ile sözel..

İLMİMİ artırmayı amaçladim hep.. bazılari da İRADEYİ öne çikarabilir.. oysa   her şey insan INSAN olmanin araci idi..

biz tanri tanirlik ya da tanimazlik yaparken bu ortayi ve dengeyi unuttuk..

dincilik ya da bilimcilik   hakk veya kuvveti amaç yapma yerine onlarin birliginin ve uyumunun sinavimiz ve yarişimiz oldugunu unuttuk.

SONUÇTA;

INSAN olmadan islam olmaz. ISLAMI bulmadan insan kurtulmaz. KENDINI aramadan Tanri bulunmaz. TANRI nın inayeti bulunmadan ve hidayeti olmadan insan islamin MUNTESIBI olamaz.

Bu yüzden türki ile kürdü kendine GÖRE türktür kürttür.

Fransız ve İngilizin kendine GÖRE fransız ve ingiliz olduğu gibi..

Özetle doğuda türklük ve kürtlük ve araplık Batıda almanlık, fransızlık ve ingilizlik ÇAĞIMIZDA birbirine KARIŞMIŞ insanlardan ibarettir.. diye düşünüyorum.

Bu nedenle insanlığın MÜŞTEREK etnik dil ve etik din ile ekonomik emek ve politik özgürlük DEĞERLERİ'ni partilere paravana ve ideolojilere paratoner yapmamak gerekiyor. 13.03.2025 üçyol izmir 15;04

Saygılarımla

osmanziya



FACE DE Mevlut UYANIK Hocam yazdı:

İRAN'DAKİ MOLLARIN EKO-POLİTİK GÜCÜNÜ ANLAMAK İÇİN..
“Zerdoşt dini resmi din olup, Mobedler/din adamları İran üzerinde çok büyük nüfuz sahibi idiler.
• Muglar’a fevkalade hürmet edilirdi.
• İran’da umûr-ı medenî Muglar’ın rey ve fetvalarına göre şekillenmekteydi.
• ‘İranlıların nazarında bir Mug’un rey bildirmediği hiçbir şey meşru ve doğru değildir.’
• Mobedler fevkalade nüfuzları sebebiyle daha ziyade Azerbaycan’da olmak üzere çokça emlâke sahip idiler.
• Dinî kefaret ler, hayır ve bağış paraları Mobedler’e bolca gelir getirmekteydi.”
• Mobedân-ı Mobed, dinî vazifeler ve diğer Mobedler’e riyaset etmekten başka ülkedeki adalete de başlık ederdi. O, ülkedeki yargıçların da reisi idi. Bazı durumlarda Zerdoştî olmayan kimseler hakkında katliam hükmü de verebilmiştir.
• Bu devrin tarihinde yalnızca bir defa za manın Şâhinşâhı günün Mobedân-ı Mobed’i üzerine üstünlük kurabilmiştir.
• Bu Şâhinşâh Hosrev Nûşînrevân oğlu Hormozd IV’dür. Şâhinşâh, sarayının ileri gelenlerinden birkaç kişinin öldürülmesini emretmiştir, katledilenler arasında o günün Mobedân-ı Mobed’i de vardır.
• Sâ’îd-i Nefîsî, Sâsânî Devri İrân Uygarlığı Tarihi Takdîm, Tercüme Ve Notlar: R. H. Aksungur, (İstanbul: Post Yayımcılık, 2022),35, 238



Mevlut UYANIK





Paylaşım için teşekkür ederim Hocam. Kültürün kökenini bilmediğimiz ve olmazsa olmak bileşenleri olana dilin ve dinin yerine ve çağına göre oluşturduğu milletler yani kültürler felsefi olmaktan çıkmış ANTRPOLOJİ'nin öylesine vasfı mümeyyizidir ki kara avrupasına bu insanbilime verilen AD'a, ingiliz anglosakson ülkelerinde KÜLTÜR adı veriliyor. İnsanbilim duayeni Bozkurt GÜVENÇ'in kitabı olan KÜLTÜR ve İNSAN yapıtından öğrendiğim bu saptamadan sonra İbrahim ve Musa ve İsa nebiler ile Peygamberimiz Hz. Muhammed arasında geçen ortalama ALTI YÜZ senelik dönemlere KÜLTÜREL açıdan bakıldığın üç yüz senelik çıkış ve üç yüz senelik iniş dönemlerin benzerliğini göz önünde bulundurduğumuzda dinlerin HUKUKİ GEÇERLİLİKLERİNİN tarihsel olduğu da ortaya çıkıyor. Yani bir HUKUK haline gelin din 600 senede geçersiz oluyor ve yürürlükten kalkıyor. Yani zamanın değişimi ve gelişimine paralel olarak dinin hukuku da diriliğini ve canlılığını yitirdiğinden TECDİD-İ DİN gerekiyor ve bu yüzden de islam tarihinde İmamı Gazali ve imamı Rabbani ve Mevlana Celaleddin ve İmamı Nursi olarak temayüz eden Kitabı var ve fakat nebi olmayan zatların yenileme fonksiyonlarınının sona erdiğini.. bunu feto ve reto arasındaki mücadeleden de anlayabiliriz.. ancak insanların ortak değerleri olan dil ve din ile emek ve özgürlük gereksinimlerini kendilerine paravana ve paratoner eden partiler ve ideolojiler yüzünden ve aydının korkaklığından ve güce tapan ve güçten korkan ya da çıkara banan ya da çanak yalayan halkın uyanıklığından bu durumu dillendirmekten çekinen akıllı ve zengin müslümanlara derim ki nasıl Yehova şehidleri Tevrat ve İncili bir araya getirmişlerse sizde Tevrat ve İncil ve Kur'anı bir araya getirecek bir KÜTÜPHANE çıkarın halkı hahamların ve papazların elinden.. hocaların ve molların dilinden kurtarın. En azından son üç yüz senedir uygulanmayan donmuş bilim ve durmuş hukuk.. toplumun problemlerine çözüm getirmeyen bin senelik yahudi ve hristiyan ve sünni ve şii Şeriatı.. insanları din yüzünden birbirleriyle telef etmek için dünyanın KÜRESEL efendileri tarafından KULLANILDIĞINI GÖRMEMEK için kapattığımız gözümüz 11 eyülden sonraki 7 ekim katlima göstermedi mi ? Metni manadan ayırmaktan mahrum ve dini sırattan temyiz etmekten yoksun Halkın cehaletini kullanan DİN ADAMLARI.. dinin eskimeyen itikad ve ibadet ve ahlak esaslarını kullanarak seks ticaretine parelel giden DİN TİCARETİNİ bırakmadıkları sürece bu anlattığınız tarihsel örnek moğol ve islamiyet karışımı TÜRKLÜĞÜMÜZÜN de kültürel yüzünü sergilemektedir. Bunlar bizim sosyal ve külterel kodlarımızdır. Safi bir dil ve safi bir din kalmamıştır.. bunların hepsi bilime ve hukuka İNTİKAL etmiştir.. dilin ve bilimin esası olan İKTİSADI.. dinin ve hukukun esası olan ADALETİ ticaret ve siyasette elbette tamamiyle ve kemaliyle icra edemeyeceklerdir.. ticaretin uzantısı şirketler ve siyasetin uzantısı partilerin de TEKNOLOJİ ve İDEOLOJİ ile elleri ve ayakları kesildiğinden bu iki MARAZIN yol açtığı insanın doğaya yabancılaştırılması ve birbirinden uzaklaştırması derdine çözüm bulmak için kestirme bir çare bulunmayacağını göre DİL KÖTÜ VE KÖTÜYE kullanma derdine yönelmemiz gerektiğini düşünüyorum. Dünyayı belirleyen ve dini tanımlayan dilin iyi ve iyiye kullanılması içinde elimizi TAŞ'ın altına uzamak gerekiyor.. bu da teorik aklın temeli usul ve pratik aklın zirvesi iman için felsefe ve din arasında ORTAK bir platform oluşturmaktır. osmanziya https://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp...



Düzenleyen osmanziya - Bugün Saat 15:41
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3972

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: Bugün Saat 14:32
Hedefe giden OK'un geriye dönmesi DALALET'tir.






bizim düşüncemizin ve dilimizin köşe başları ve köşe taşları zaman ve mekan ile mana ve gayedir.

osmanziya

13.02.2015
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk