Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Yöntembilim
 YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim
Mesaj icon Konu: nasyl ?(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Konu: nasyl ?
    Gönderim Zamanı: 29-Mart-2012 Saat 16:29

 

 

 

 

 

 

 

 

NASIL ?

 

NASIL dizini içindeki dosyalar

 
 

 

Me?hur bir yazar, yazmy?.. yazmy?.. yazmy?.. sonra yazdyklaryny, ne hikmetse, yayymlamaya de?er görmemi? ve ölmeden önce arkada?yna demi? bunlary yak.. o da kyyamamy?.. yayymlamy? ve bir  YAZAR böyle ortaya çykmy?.. gerçi benim böyle iddiam yok..  okunmady?ymdan yakyndy?yma da bakmayyn.. böyle bir emelim de  bulunmuyor.. ancak ileride yazar olarak anylaca?ymdan ku?kum da yok.. yok.. bulunmuyor.. yok.. yok bulunmuyorsa var olur, var olan yok olursa demek ki var de?il mi? ?

 

?imdi bu saçma sapan sözlere bakyp ü?üttü?ümü de sanmayyn.. hava gayet iyi.. yalnyz anneme sordum “anacym uyuyor mu sun ?” Yanyt vermedi demek ki uyuyor! Bu basit betimlemeye bakyp da yine neyi  aç-mala dy ?y my sorarsanyz ?unu derim.. zaten sormasanyz da yazaca?ym çünkü sormak isteyenlerin sormak istemeyenlerden çok oldu?unu dü?ünüyorum.. insanyn iki fazy var.. biri uyumak.. di?eri uyanmak.. bu ikisi de do?um ve ölüm gibi elinde de?ildir..  gerçi iradi olarak yatar ve kalkar ama uyuyup uyanmasy gayr-y iradidir. Bu yazyda uyumanyn mertebelerini görmek ve göstermek isterdim ama ?imdi yapamam sadece akyl ve kalbin  NEVM  fazy ile nefsin ve ruhun YAKAZA fazyna i?aret etmekle yetiniyorum.. uyanan akyl ve kalb’dir yoksa nefs ve ruh her zaman uyanyktyr.. hatta akyl ve kalb uyandy?yny sandyktan bile uyumayy sürdürür.. yoksa AYDINLANMA’yy, ir?ady, hidayeti nasyl açyklarsynyz ? isterseniz ?imdi ?urada  size on onbe? tana “uyuma” terimi syralayym:

 

  1. ulfet,
  2. ünsiyet,
  3. gaflet,
  4. gabavet,
  5. sedd,
  6. setr,
  7. meker,
  8. seker,
  9. gy?ave,
  10. huda,
  11. hata,
  12. sina,
  13. nisyan,
  14. kizb
  15. küfür,
  16. ?irk,
  17. ?ek,
  18. rayb,
  19. zayg,
  20. layb,
  21. gayb..

 

Arkada?lar uyanmak istiyorsanyz KUR’AN okuyun, dü?ünün, anlayyn, a?layyn, ya?ayyn ve inanyn… çünkü uyanyklyk derecemiz kadar varyz.

 

Annem uyandy yazdyklarymy okudum yine uyumaya devam etti sordum anacym uyuyon mu yoksa duyuyon mu .. dedi ki hem uyuyorum hem duyuyorum.. okuyanlar çok olsun dedi.

 

Bir sayayym kaç tane olmu?… tam 21 tane syralamy?ym.. ama önemli olan insanbilim yaparak bunlaryn yöntembilimsel analizle haritasyny ortaya çykarmak…    

 

De?erli müstakbel okurlar.. hali hazyrdaki okurlar dedi?imi belki anlamayacaklar amma siz anlayacaksynyz.. e?er ben düz yazyyy terk edip tablolar üzerine çaly?mamy sürdürmese idim, düz yazy üzerinde edebiyat ve belagat incelikleri ile  belki ben de, ünlü bir adam ve tanynmy? bir müellif olmasam, SIRADAN bir yazar olacaktym. Fakat görsel dü?ünmenin yapyldy?y yöntembilimsel analiz ( hep analiz çözümleme tahlil  diyorum amma aslynda sentez, bire?im ve terkib dahi yapylyr bu anlam sürücü ile)dedi?im anlatym aygyty ortaya çykmayacakty. Bunu ismim Osmanziya gibi biliyorum. Ynsan hem konu?ur hem dü?ünür mü ? Hem seslenir hem susar my ? hem uyur hem uyanyr my ? Yki zyt i?i birden yapabilir mi ? Yki kar?yt eylemde bulunabilir mi ? Aynen bunun gibi hem düz yazy ile yazarlyk yap hem levhalaryn ve tablolaryn olu?masyny sa?layan pazarlyk yap.. hani kafiye olsun diye yazarlyk ve pazarlyk dedim ama bir gerçe?i de  ifade ettim.. yani kysa vadeli yazarlyktan vaz geçerek uzun vadeli bin yyllyk yöntembilimsel analiz pazaryny olu?turdum.

 

Bu pazardan belki para kazanamayaca?ym ama sade para kazanylan pazarlar de?il.. sevab, huzur,  onur ve ün kazanylan pazarlarda vardyr. Yöntembilimsel analizi olu?turmaya yardym edecek TALYB’lerin böyle bir pazara matlublary olmalary gerekiyor. Yani yazylarymda reklam ve propaganda için yapylan bilgi içerikleri ve anlam sergileri yerine yazdyklarymy  tablolary ö?renmek, kullanmak ve yararlanmak için okuyanlar, e?er ellerine ka?yt ve kalemi aldyklary takdir de,  fazla uzun olmayan bir süre içinde ?emalary da yapmaya ba?layacaklar.. Örnek mi Kutlu AYTUG.. bir sene dolmadan bu özgün anlatym aygytyny ve görsel anlam sürücüyü kullanmaya ba?lady. Burada bu örnekli?i ve de?erli yazarlyk vaktinden zaman ayyrarak burada tablolu yazylar yazdy?y için  zat-y Alilerine te?ekkür ve tebriklerini arz ederim.. Zaten onun çykardy?y ARA?TIRMA dergisinde 1990’larda yapty?y  yazarlyk daveti ile orada yazdy?ym iki yyl içinde, bu yöntembilimsel analiz i?ine ba?lamy?tyk.. minnet ve müdaremi sunarym. RABBÜLALEMÎN ebeden razi olsun, sevdikleriyle birlikte ecrini zayi etmesin.

 

?imdi bu iletinin NASIL  dizini içinde LYSAN nasyl  anlatylyyor.. lisan-y hal ve lisan-y kal.. nasyl bir asyldan kalkyp,  nasyl bir fasyldan geçip,  nasyl bir hasyl ortaya koydu?unu anlamaya ve anlatmaya çaly?yyoruz.. i?in kökü ASL.. bizi ne gibi sylaya götürüyor ? i?te bunu Risale-i Nur Külliyatyny okursanyz aklynaza atylan USUL yöntemi ve kalbinize yerle?tirilen USLUB biçemi ile daha kolay görebilirsiniz.. Ymamy Nursi (R.A) tüm ömrümde dört sözcük ile dört söz ö?rendim diyor.. Meyve Risalesinde Yedinci Mes’elede evvel ve ahir ile zahir ve batyn isimlerinin KÜLLÜ bir anahtar oldu?unu söylüyor.  Çok yönlü ve yanly olan insany, çok yönlü ve yanly olan risale-i nuru bu yöntembilimsel analizle daha kolay ve verimli bir ?ekilde anlayaca?ynyzy temin ederim. Çünkü biz bunu yaptyk ve yöntembilimsel analizle kanytladyk.

Bu vesile ile bu i?le u?ra?maktan bi hakkyn Ymamy Nursi’nin (R.A)  talebesi olamadyk.. bütün bunlara ve yüzümüzün karasyna ra?men dilerim ki O Mübarek Üstad, Allah O’ndan ebeden razi olsun, bizi de talebeli?ine, bu yöntembilimsel analiz risale okuma ve tefekküründe yararlanylmasyny vesile ederek, kabul etmesini niyaz ederim.   

 

Dünyanyn sebeb-i husulü ve ahiretin vesile-i vusulü olan Zat-y Ahmediyyenin,  (A.S.M.) CAMY bir insan  ve KÜLLY bir be?er olarak var olu?unu anlamaya çaly?ty?ym 4444 salavatyny okurken buldu?um bu yöntembilimselin tarz-y  analiz  tavr-y sentezinin, ?ekl-i tasavvurunu  ve suret-i te?ekkülünü size bir yapyt içinde sunma gayretim ne yazyk ki tamamlanamady.. bu konuda sadyklardan de?il kaziblerden oldum..?imdilik yapabildi?im  tablolardy yapmaya ve burada  azda olsa bulunan müstakbel taliblerim için düz yazy reklamly propagandalary .. edebiyaz ve va’z içerikli bilgileri vermeyi sürdürmektir.. nette bunulan yüzlerce ?emalarymy inceleyen kimseler  zaten bu i?in nasyl yapyldy?yny anlayacaklardyr. Ancak bu i?e kendini adayan henüz çykmady?y için bu aygyt LYSAN’da gizli kalmayy sürdürüyor..

 

“Lisan”y tersinden okursan “Nasyl” olur.. zamany tersinden okursan namaz oldu?u, kürt tersinden okursan türk oldu?u gibi  belki bir zaman gelecek bir kürt,  namazyn zamanda syrryny anlayarak bu lisanyn nasyl oldu?unu türklere anlatacak...

 

Bence siz önce davranyn bu dizinin içindeki tablolary versiyon syrasyyla izleyerek ve bu lisanyn nasyl oldu?unu anlama i?ine  soyunarak..  Türklük onurunu kurtaryn… Benim için ise fark etmez.. çünkü ben her ?eyden önce YNSAN olmakla onur duyar, mümin olarak ba?layan ya?amymy Müslüman olarak bitirmeyi Salihler arasyna katylmayy Allah Azze ve Celle’den dilerim.. Bu i?e ba?lama vesile olan Fahr-i Kainat ve Kyvancy -u Ynsan ve Övüncü-ü Mevcudat  hadsiz ve nihayetsiz salat ve selam olsun.             

 

Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

 

 

NOT:

 

Nasyl ? sorusundan ba?ka temel sorularda var:

neden, niçin, kaç, nereden, nerede ve nereye gibi..

Bunlar dil kalyplary ve dü?ünce kategorileri olarak felsefe ve hikmet tarafyndan saptanmy?tyr. Ve, veya, fakat,  dyr, de?il gibi MANTIKI KONSTANTLAR da bunlardandyr. Bu dü?ünce YLKELERYNDEN kaynaklanan bu DE?Y?MEZ esaslar aklyn ayniyetinin semeleri olup benim felsefe ile ilgilenmeme neden olan gizem ve bilinmezlerdir. Sonra bilgim gelip buraya dayandy bir milim daha ileri gidemedim.. yani bulundu?um yerde sayyyorum, felsefe olarak.. bu yüzden içerikli bilgiden vazgeçtim.. yöntembilimsel analiz üzerinde durarak.. geldi?im noktayy sabitlemek ve bundan sonra ileriye gidecekler olarak bir istasyon olarak kurmaya çaly?tym.

 

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk