Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Din | |
YöntemBilim Forumu | Diğer | Din |
Konu: çaresiz iseniz çare siz siniz!( Kapalı Konu) | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya01
Yönetici Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
Konu: çaresiz iseniz çare siz siniz! Gönderim Zamanı: 03-Nisan-2012 Saat 22:59 |
ÇARESYZ SENYZ , ÇARE SYZ SYNYZ! 12 nci sure olan YUSUF SURESYNDE Yusuf Aleyhisselam; “Ve mâ uberriu nefsî, innennefse leemmaretün bissui illa mâ rahime rabbî.. inne rabbî legafururrahîm” (ayet:53) (bu ayet tam 13 ncü cüz’ün ba?lady?y sayfanyn ba?yndadyr ve bu günde 13 cemeziyelevvel 13. Salavat günü)) Diyor.. Yani Ben nefsimi teberri, temize çykarmam etmem.. ku?kusuz nefis kötülü?ü ister.. ancak rabbimin merhameti müstesna.. Ku?kusuz Rabbim merhamet eder, ma?firet eder. Burada kötülük eden ba?kasy (Genç ve yaky?ykly delikanlyya yakla?mak isteyen hanym) ve buna kar?y koyan da Yusuf A.S. fakat o buna ra?men kendini temize çykarmyyor. Bir de bunun tam tersi durum var.. kötülük etmek isteyen ve buna kar?y koyamayan ve bununla beraber kendini temize çykarmak isteyen… Bir de bu iki arasynda olan bir durum var.. aly?my? oldu?u kötülü?ü byrakamayan ve nefsinin kötülük istedi?ini bilen ve bu nedenle kendini temize çykarmayan… Ylki Muhsin.. ikinci gafil fasyk.. üçüncüsü fasyk.. hiçbir fasyk yoktur ki günahyndan çykmak istemesin.. Gafil Fasyk Rabbini unutan ve bunu nedenle nefisleri kendilerine unutturulan ki?idir. Fasyk ise Rabbini unutmayan fakat günah i?lerken nefisini unutan ki?idir. Bu nefsi emmare durumundan kurtulunca Rabbini unutmady?yndan levme yani ke?keye ve nedamete dü?en ki?idir. Y?te burada dördüncü bir durum var: Rabbini unutmady?y halde ve nedametine ra?men yine günah i?lemeye sürdüren, ysrar eden ki?ilerdir. Burada günahyn büyük ya da küçük olmasynyn önemi yok.. küçük günah dahi olsa ISRAR edildi?inden onun için büyük günah hükmünde oluyor. (i?te bu benim) Y?te bu durumda olanlar için diyor ki: YUSUF SURESY.. “Ya benniyy-ezhebu fetehassesu minyusufe ve ahihi ve lâ teeyyesu min revhillah. Ynnehü lâ yeyesi min revhillahi illâ kavmülkafirûn.” (ayet: 87) Yakub, Ruhtur, Yusuf kalbdir, karde?i bünyamin akyldyr, di?er karde?lerde kesrete mübtela nefistir. Ruh nefse diyor ki selim kalbi ve müstakim akly aramaktan umidini kesmeyin ve ara?tyryn. Rabbinin rahmetinden ve revhinden umudunu kesen ancak kafir kavimdir. Y?te a?a?ydaki yazyda BU ARA?TIRMAYA ‘ya, bu tahassüsü, bu taharriye, bu teveccühe ve bu takarrübe i?aret ettim. Gerçek ?u ki hem yaz hem ky? birlikte olmuyor.. çünkü burada olan her ?ey görece. Bu ara?tyrma nasyl olacak ? “Ve kezalike MEKKANNA liyusufe filardy. Yetebevveu minhâ haysü ye?âu. Nusibu birahmetinâ menne?âu ve lâ nuziu ecrelmuhsinîn.” (ayet:57) Böylece Yusuf’u (A.S) arza yerlertirdik.. Onda diledi?i yere giderdi.. Biz rahmetimizi diledi?imize nasib ederiz ve Muhsinlerin ecirlerini zayi etmeyiz. Burada yer yüzüne yerle?tirilme ve orada diledi?i yere gitme ne anlamy geliyor ? Zahiri ve do?rudan anlamy, oranyn hakimi ve veziri olup en büyük yetkili olarak diledi?i emri icra etmesidir. Batini ve dolayly anlamy, manalar dünyasynda hür olarak me?ietini kullanarak mantuk olup nutuk etmedir. (Burada MEKANNA ile yani zaman ve mekan koordinatlaryny kullanan ve görsel çözümleme olan yöntembilimsel analize i?aret var) Yani taakkül düzeyine yükseltip, entelektüel seviyesini çykaryp bilinlenlerden bilinmeyenelere geçme, bilinen ve bilinmeyenlerde soru ve yanyt çykarma, tefekkür edip kaziye çykarma, teemmül edip sorunu çözme durumuna geçmedir. Ancak bütün bunlary yaparken ço?unun i?e bo?a çykabilir amma Muhsinlerin yani yukarydaki sayylanlanlaryn en ba?ynda olanlaryn ameli ibtal olmaz, zayi edilmez. O zaman biz ne yapaca?yz ? Muhsin olmaya çaly?aca?yz, Yusuf aleyhismelamyn sünnetine uyaca?yz, onun gibi olmak için gayret edece?iz.. i?te bu durumu yazylarymda YUSUF’u arama olarak adlandyryyorum. Zaten Dr. Haluk NURBAKY hocanyn dedi?i gibi bu sure YNSANIN ESRARINI anlatyr. Peki Yusuf aleyhiselamda gizli insan syrryny bulunca ne olacak ? Bunudu surede Yusuf aleyhisselam yanytlyyor: “Rab kad ateytenî minelmülki ve allemtenî min tevililehadis. Fatyryssemavati velardy ente veliyyi fiddünya ve elahire. Teveffeni müslimen velhyknî minessalihîn.” (ayet: 101) Rabbim bana mülk verdi ve hadiselerin tevilini ö?retti. Dünyada ve ahirette yerin ve gö?ün fatyry benim dostumdur. Ey Dostum; beni Müslüman olarak vefat ettir ve Salihler içine kat. Yta-i mülk, i?aretlerih tasrih ve tercemesidir, tevil-i hadise, delaletlerin te?rihle izah ve ircaydyr… mu?laklary sarih ve mübhemleri ?arih.. yani kapalylary açyk ve bulanyklary belirli hale getirmedir. Rüyalary tabir etme gibi daha derine inene de vakyf hazreti nebi.. burada açyk mana bu ve yukarydaki dolayly manalarda var. Ytibar-y haber ve ibret-i hadise; muteber, me?ru ve makbul tarif, tefsir ve tabirb etmek yöntembilimsel analiz ile ortaya konulacak bir dizi çaly?maya, kaide ve esasa ba?ly olacak insanlar öyle rastgele ilim ya da geli?igüzel kelam çykaramayacaklar. Hür olacaklar fakat o nisbette de ayan-y akla tabi olacaklar. Y?te böyle MÜ’MYN insan, MÜSLYM insan olma yolunda yürümeye devam edecek ve sonunda Muhsinlerde olarak Salihler kervanyna katylacaktyr. Allah azze ve celle bize imany nasip etmi? ve marifetullah lütfetmi?se biz de merhamete hürmet ederek müslimler arasyna olmak ve Salihlere katylmak için vaaz gücümüzle çaly?aca?yz, ümit yitirmeden Ahsen-i Takvim’i, Ahsen-i Amel’e yani sünnet-i seniyye olan Ahlak-y Muhammediyeye A.S.M., Esma-yy Hüsnâ’yy Ysm-i A’zam’a (yani bir ilahi isme dayanan temel kabiliyetimizi YFADE eden isti’datymyzy, meharet ve san’atlarymyzda a’zami bir surette YBARE’ye, çykarmaya gayret edece?iz, Yn?aallah. |
|
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |