Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
İnsan Bilim | |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4020 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 29-Ağustos-2023 Saat 01:52 |
İnsanın yolu geçmişten geleceğe yani maziden atiye gider görünüyor.. tablonun ortasındaki ok bunu gösteriyor.. ancak bir de aşağıya ve yukarıya doğru giden YÜRÜYEN MERDİVENLER bulunuyor. Tabloda bunu göstermeye çalıştım.
Bizim iki fazımız bulunur.. biri YAKAZA diğeri NEVM.. tabloda bunlar ayrıntılarıyla resmedildi.. fakat bizim geçmişten geleceğe giden yürüyüşümüzde bir FAKAZA bulunuyor.. yani sık sık FAK'a basıyoruz. Nedir bu FAK.. kozunu pozunu ve dozunu iyi ayarlamaktan gelen yanlışlıklar. Buna KPDY diyebiliriz.. Koz Poz Doz YANLIŞLIKLARI.. Bunu belirtmek için Rahmetli Mehmet Babam’ın sözünü dün Bacım’dan öğrendim: “Bulamadık kolayını b.ettik alayını” Yani bir ömür uğraştık.. bir YBA öğrencisini iki kişi edemedik. ![]() GELECEĞİMİZ EĞITIM gelecegimizi belirler. Egitim kültürü.. kültur uygarligi.. uygarlık insanliğı.. insanlik islamligi etkiler. Peki kultur nedir ? Olmazsa olmaz bileseni dil ve din olan beşeriyetin yapisidir. Terbiye ve egitim nedir ? RUBUBIYETTIR. Rububiyet AILE'nin INSAN inşa etme projesidir. Bu proje.. dunyaya egemen 22 ailenin elinde gorunuyor. Bunlar Kuresel Efendiler olarak anilir. Bunlar arasinda ki ilişkilerden ya yeni bir EGITIM modeli çikar ya da uygarlik kokeni beşeriyeti yıkar temelini.. yeni bir dunya savaşiyla...kendi eliyle ortadan kaldirir. Eğitimin ortaya çikardigi külturun bileşenlerinden olan DIL.. hem dunyayı belirler.. hem dini tanimlar. Bu nedenle dili iyi ve iyiye kullanmak olagan ustu onemlidir. Çunku kotu ve kötuye kullandigimizda dil bizi çok daha kötu kullanir.. Insani BOZUK yapar.. o da dunyayi ve dini bozar. YBA sözun tasidigi bilgi ve degerin saglam ve sağlikli olmasi DUYARLIGINA sahip kimselere seslenerek felsefe ve din arasinda ortak bir konuşma platformu oluşturmaya çağirir. Saygilarimla.. saglicakla kaliniz. Osmanziya 28.09.2023 Not: Yukarıdaki tabloyu elliye yakın tablodan sonra yaptım.. ![]() Sevgili Nietzsche şöyle demiş: "Doğayla baş başayken kendimizi öylesine rahat ve keyifli duymamızın nedeni, doğanın bizim hakkımızda bir görüşü olmayışıdır." diyorsunuz.. derim ki: Doğa (tabiat, natura) ve Döne (tarih, historia).. Mekan ve Zamanın karmaşık halidir.. bu ikisi arasındaki mesafeyi 66 bin yıldır gelişen ilmimize ve çalışmamıza rağmen bir türlü bitiremiyoruz.. bunun için kişisel ömrünüz böylesine kısa iken kestirme bir yol arıyoruz.. bunun biri sevgilinin güzel gözü.. biri iyi gönlü.. biri de hoş holü... dördüncüsü ise kendimizden Tanrı'ya namaz ile açılan fizik ötesi ve psik berisi yolu... Bu da bize verilen ni'metlerin şükrünü eda etmek ve teşekkür etmek için O'nu aramaktan ibarettir. osmanziya 29.08.2023 01:56 üçyol.İzmir Düzenleyen osmanziya - 29-Ağustos-2023 Saat 10:57 |
|
![]() |
|
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4020 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() |
Canli ve cansiz
Bir yerde yazdım: Değerli Kardeşim, " Maddenin en küçük parçası atom olduğuna göre, atomda hareket halinde (canlı) olduğuna göre, var olan her şey canlı ve hareket halinde diyebilir miyiz?" diyorsunuz yani atom hareket ediyor o halde canlıdır demek doğru değildir.. her sakallı babamız olabilir mi ? Bu çok kaba bir benzetme. Cansız da hareket eder ancak bu canlının işlemleri ve eylemleri olduğu anlamına gelmez. Zerreler hücreleri ve eneler zümreleri oluşturur ancak zerre (atom) ve ene (benlik) olması ortadan kalkmaz. Zerrelerin bir mekana ve bir zamana gereksinimi olur.. ancak canlı olmak için hareket etmekten başka belli bir ısı ve ışı ortamına.. örneğin bir gezegene gereksinimi olur. Hayvanın yaşaması için bitki ortamına yani besine gereksinimi olur. Beşerin olması için cansız, bitki ve hayvan gibi ön koşulların bulunması gerekir. Sonuçta Aristotales'den beri Var oluş.. gözlemlediğimiz kadarıyla katmanlı bir yapılanış içinde.. eskiden beri cansız.. bitki.. hayvan ve beşer olarak dört sfer düşünülmüştür. Nikolai HARTMAN bu dört tabaka arasında akıl dışı uçurumlar olduğunu söyler.. ancak çağdaş düşüncede varlık tabakaları birbirine indirgeyerek; günlük dil, bilimsel bilgi, felsefi dil ve dini bilgi arasında farklılık gözetilmeksizin her olay, olgu ve var oluşu BİLİM gözüyle açıklamaya çalışıyor. Cansızın kütle ve enerji fazları fiziksel olarak açıklanıyor. Ancak bunu "insan" olarak anlamak ayrı bir iştir. Var oluşu birbirine indirgeyerek birliğe ulaşmaya çalışmak dini bilgiyi taklit etmektir. Din kesin yanıt verebilir ancak bilimin yanıtlardan doğan SORU ya da felsefenin belgelerden sonra KUŞKU'dan öte kesin yanıtının bulunmaması gerekmektedir. Saygılarımla. Osmanziya yontembilim.com LOGOS.. Aristotales aklı ve bilimi inşa ederken.. ortaya LOGOS'u koymuş.. üste EPOS'u alta MİTOS'u yerleştirmiş ve öyküyü ve oyunu kendi alanlarına bırakarak LOGOS'u hakka ve hikmete ve nomosa ve sophosa açık hale getirmişti.. kendi ilk düzenini de kurmuştu.. ancak Aristo'dan çok Aristocu olanlar bu DÜZEN'in geleneğini iki bin beş yüz yıl koruyarak doğmatik ve skolastık bir alanda kısılıp kaldılar.. bu tefrit (minimum) karşısında ifrat (maksimum) yaparak çağımız insanı da kendini bilmeyi ve benini tanımayı unuttu.. tüm yükünü evrene ve nesneye ve afaka yöneltti.. optimuma ve orta yola çok ihtiyacımız bulunuyor... Osmanziya Düzenleyen osmanziya - 29-Ağustos-2023 Saat 10:41 |
|
![]() |
|
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |