Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Dünya | |
YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya |
Konu: kelam-y amel( Kapalı Konu) | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 2733 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Konu: kelam-y amel Gönderim Zamanı: 30-Eylül-2010 Saat 01:38 |
KELAM KELAM dizini içindeki dosyalar. Yslam, imanyn hayata geçirilmesi ve izan ve ikanyn teslimiyet ve tevekkül düzeyine çykarylmasydyr. Yukaryda bir cümle var, bu cümle olumlu bir tanym cümlesidir. Yslâmy tanymlyyor. Hem de islam ile iman ba?lyntysyny kurarak tarif ediyor. Yman ve Yslam iki mukaddesat.. üçüncüsü ise Kur’an. Risale-i nur ?u üçlü ile ba?lar birinci sözüyle.. ba?ta bismililah ZYKYR’dir. Ahirede Elhamdülillah ise ?ÜKÜR. Ortada bu harika-i san’at olan nimetlerin Ehad-y Samed’in hediye-i Rahmeti ve mu’cize-i kudreti oldu?unu derk etmek ise FYKYR’dir. Elbette bundan ba?ka üçlülerde çykarylabilir: SABIR, ZYKYR, ?ÜKÜR. Devam edeyim.. FIKIH, FYKYR, FEHYM,. Daha.. YMAN, AMEL, ISLAM. Daha.. YLYM, AMEL, IHLAS. Bu son saydy?ym ilim, amel ve ihlas üçlüsü me?hur ihlas hadisinden alynma. “Helekannasü illelalimune…” diye ba?layan. Nas helak oldu alimler kurtuldu.. alimlerde helak oldu amiller kurtuldu.. amillerde helak oldu halisler kurtuldu.. halislerde büyük bir hatar içindedirler. Burada ilimden ihlasa giden yolda “amelî” bir YMAN gayreti var. Daha ba?ka üçlü ve dörtlüler çykartylabilir… ancak önemli olan bu çykarttyklarymyz arasynda “anlam ba?lantylary kurararak” bir ANLAM ÇERÇEVESY ortaya koyabilmektir. Y?te bu i?e biz yöntembilimsel analiz diyoruz. ?emalarla ortaya konulan TABLOLAR, tablolardaki kavramsal tasarym ve kavramsal tasarymyn bize verdi?i RESYM, resimde kurdu?umuz ANLAM bir gerçek arayy?ydyr. KELAM, kelimelerin dizilerek kelimeler aralaryndaki KAVRAMSAL YLY?KYLERDEN manalar çykarmaktyr. Böylece DÜ?ÜNÜLEN anlam / ma’na DYL ile yansytylyr. Yani ANLATIM yapylyr. ?imdi iki anlatym yapaca?ym. Birincisi uzun, ikincisi kysa. “1-Yslam, 2-imanyn 3-hayata 4-geçirilmesi 5-ve 6-izan 7-ve 8-ikanyn 9-teslimiyet 10-ve 11-tevekkül 13-düzeyine 14-çykarylmasy-dyr.” Ondört kelimelik bir kelam. “1-Allah-ü 2-Ekber” Yki sözcüklü bir söz. Yani “Allah, En-büyük-tür.” Anlamyny veren bir tümce. ?imdi bu uzun ya da kysa sözü ele alarak sayfalar dolusu düz yazy ile anlatym yapabilirsiniz. Bu anlatymla bazy gerçeklere ula?tyran bilgiler verebilirsiniz. Burada gerçeklere ula?tyran bilgiler yani tümelerdeki sözcüklerin kavramsal ba?lantylarynda ortaya çykan anlamlar; sizin KYMSEL VE ÖZNESEL dü?üncelerinizi, var sayymlarynyzy, var sanylarynyzy, göstergesel tanylarynyzy ve görüngüsel kanylarynyzy ifade etti?i gibi bazy NESNEL VE YÜKLEMSEL olaylary, olgulary, var olu?lary, gerçekleri dahi ibare edecektir. Y?te bu ifade ve ibare ile ortaya konulan ANLATIMI, yöntembilimsel analizin “görsel ve bütünsel” anlatymyyla ele?tiriye daha açyk ve tarty?maya seçik olarak yapabilirsiniz. ?imdi yukaryda dört tane üçlüde bunu göstererek savymyzy örnekleyelim, kanytlayalym. Birinci üçlü: Sabyr, Zikir, ?ükür. Ykinci üçlü: Fykyh, Fikir, Fehim. Üçüncü üçlü: Yman, Amel, Yslam. Dördüncü üçlü: Ylim, Amel, Ihlas. Bu üçlüleri düz yazyyla yazarak klasik tümce dizimiyle syraladym. ?imdi bunlary YATAY ve DYKEY diyagramlar haline getirerek ve böylece HEPSYNY BYRDEN görerek, olgulary ve gerçekleri, anlamaya ve anlatmaya çaly?alym. Önce ilk iki üçlüyü ele alalym. Sabyr ZYKYR ?ükür Fykyh FYKYR Fehim Burada iki SATIRI alt alta yazmak suretiyle üç tane SUTUN elde ettik. Ortadaki zikir ve fikir sütununa dikkat edilmesi için onlary büyük harflerle yazdym. Niçin sa? sutuna ?ükür ve Fehim olarak koydum, niçin sol sütuna Sabyr ve Fykyh kelimelerine koydum ? Niçin zikir takymyny üste koydum, niçin fikir takymyny alta koydum ? Yöntembilimsel analizde bütün bunlaryn kural ve gerekçeleri vardyr. Bunlary ayryntyly anlatmak konuya da?ytaca?yndan byrakyyoruz. Ama bu haliyle bile yukarydaki anlatym bize; zikrin ?ükür ve sabyr gibi iki türü oldu?unu, fikrin fykyh ve fehim gibi iki çe?iti oldu?unu açyk ve seçik olarak gösteriyor. Ve ZYKYR ile FYKYR arasynda bir ba?lanty kurulmasy gerekti?ini söylüyor ve aratyyor. Y?te bunu yukarydaki üçüncü ve dördüncü üçlü ile yapaca?yz. Önce üçüncü üçlüyü dikey, dördüncü üçlüyü yatay olarak dizece?iz. Yslam Yhlas AMEL Ylim Yman Bu son iki üçlünün mü?terek kavramy olan “amel” sözcü?ü ortaya geldi. Yman batyn / içyüz oldu?u için alta geldi, islam zahir / dy?yüz oldu?u için yukary geldi, ilim önce / evvel oldu?u için sa?a geldi, ihlas sonra / ahir oldu?u için sola geldi. AMEL ise yatay ve dikey çizginin kesisti?i orta yere ve merkez noktaya yerle?ti, yerle?tirildi. ?imdi son terkibe geçece?iz ve dört üçlünün hepsini birlikte görecek ve gösterece?iz. Sabyr ZYKYR ?ükür Yslam Yhlas AMEL Ylim Yman Fykyh FYKYR Fehim ?imdi burada “amel”in ortaya konuldu?u anlatymy yani kavramsal tasarymdaki anlam ba?laryny görüyor musunuz ? Amel hem zikir hem de fikirdir. Amel hem imandyr, hem islamdyr. Amel hem ilimdir hem ihlasdyr. Yani bu söyledi?im tümceleri RESME BAKARAK okuyacaksynyz ki MANALARI görebileceksiniz. Elhamdülillah… Ylk söyledi?imiz söz.. ilk etti?imiz ?ükür.. ilk etti?imiz sabyr.. Zikir özel bir hamd imi? demek ki.. ve buradaki RESYMDE Fatiha-i ?erif’in anahtary olan Dava-yy Hamd ile Duayy Hüda’yy biz görebiliyoruz. Siz de zamanla göreceksiniz. Bu iletinin DYZYNLERYNDE bulunan tablolardaki resimler sizi anlam dünyasynda seyre çykartacak… Onlara bakmaya vaktiniz olup izledi?inizde anlamzsanyz üzülmeyin.. belki daha sonra.. yöntembilimsel analizi ö?renmeye… kullanmaya.. yararlanamaya.. ba?lady?ynyzda anlayacaksynyz. Bunu yapmaya vakti olmayanlar için yukarydaka diya?ramyn tablo haline getirilmi?ini a?a?yya yapy?tyryyorum. Allah bizi ve sizi Yman ve Kur’an hizmetinde salik ve sabit ve daim ve kaim etsin. Amin. Sa?lycakla kalyn. OSMANZYYA Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim için düz yazydan özür dilerim NOT: Bu düz yazy analitik düzlemin mantyksal kullanymy olan yöntembilimsel analizin bir reklamydyr ki bu düz yazy içeri?inden çok bir anlam çerçevesi olan tablolaryn kullanymynyn ö?renilebilece?i ve yararynyn anla?ylabilirli?i propagandasyny yapmaktadyr. Yoksa sonundaki “dua” hariç tablolaryn içerdi?i kurgusal “gerçek” muradym ve düz yazynyn konusu kuramsal “bilgi” maksadym de?ildir… http://sites.google.com/site/yontembilim/ http://sites.google.com/site/insanilim http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ Düzenleyen osmanziya - 30-Eylül-2010 Saat 01:41 |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |