Varly?y ayyrt etmek ile yoklukla de?er vermek ve böylece BYLMEK esasly bir ni’mettir. Bu BYLMEK güzellik gerçe?inin ve do?ru iyili?inin tat”ylmasy ve tut’ulmasy hizmetine mukabil bir ücret olarak bize HAYAT VE ÖMÜR pe?inen bah? edilmi?tir. Böylece külfetler ni’metlere, ücretler hizmetlere dönü?erek birbirini beslemekle eyleyenini istikamet do?rultusunda ilerletmekte ve ayny zamanda kemal ve fazilet merdiveninde yükseltmektedir.
Hasyly bizden ni’mete kar?y bir külfet ve bu ücrete kar?y bir hizmet, özetle kolayly?a kar?ylyk zorluk, istenilmektedir. Bu ödev ve zorluk bo? yere de?ildir..
..onunla YRADE gibi bir ni’met ve hizmet gibi HAYSYYET elde edilecektir.
Ylimden imana giden yolculukta, insanlyktan Yslamly?a olan yürüyü?te bizim elimizde olan SYLAH bu iradedir.
Yrade davasy.. gerek biçim ve gerekse içerik olarak çok yönlü ve yanly yetenektir. Bilmenin gerekli oldu?u ama yetmedi?i bu i?te iman ve islam gibi kaynak ve hedeflere yönelmek ve onlary maksad ve matlup hale getirmek zorlu bir süreçtir.
Bu süreçte “Tefekkür ?ecere-i tubâ gibi tezekkür ise Firdevs-i A’lâ’dyr.”
Altmy?a yakla?an ya?ymda ö?rendim ki iktidarymyz itiyadymyz ve ihtiyarymyz ise itimadymyz kadardyr. Yktidar ve ihtiyaryn motoru, me?iet ve mantukun makinesi olan YRADE, gerek hayati vetireler, gerek ?uuri vesileler ile te?ekkül, teessüs ve takarrür eder.
Ylim gibi hazyr ve pe?in olarak verilmi? bir ni’met de?ildir. Ancak o ilim ile elde edilecek ve bu yolda ibadetin içerdi?i sabyr ve namaz gibi araçlarla gerçekle?tirilecektir.
Ba?kalary ba?ka yolda ba?ka araç ve gereçlerle de bu i?i yapabilir.. ancak elde edilen özde? ilim ve özgür iradenin KYM ile mukabelesi ve NE ile mukayesesinin yapylaca?y meçhuldür.
Yrade gereksinim ötesi bir arayy?tyr…
Gereksinim bile irade ile elde ediliyorsa arayy?yn istedi?i iradenin dahi bir BA?KA kavrayy?y vardyr. Bu kavrayy?yn ady, imandyr. Nasyl ki teorik aklyn tözü usul ise, pratik aklyn sözü dahi imandyr.
Yradenin elindeki salah iman, imanyn elindeki silah iradedir.
Yrade üzerine RYSALY davetlerin temiz hadimleri ve iman üzerine verilen NURANY davalaryn kudsi sahipleri var.. biz mesaimizi acizane ve fakirane ilim ve usul üzerine bina ettik. Yöntembilimsel analiz ile dolayly olarak bu imana muavin ve bu hizmete müdavim oluyoruz. Elhamdülillah.
Dil ve nakil, akyl ve mantyk, usul ve yöntem gibi araç de?erlerden ba?ka ekmek, özgürlük, dil, din, bary?, karde?lik, erdem, yetkinlik gibi yüksek erek ve amaç de?erlerin HAKYKY ve HAKKANY de?er olmasy SONSUZLUK denilen bir iksirle yykanmasyny gerektirir.
Dil denilen Derin Bilge, G-EREK-TYRYR, derken neyin hedef ve erek oldu?unu söylememi?… Erek’e kaynak olan, yeni bir erek’e gitmeyecek derece yetkin olmaly ve bu nedenle artyk yeni bir kaynak ve erek vektörü açmamaly, yeni bir özde?lik ve özgürlük aktörü istememeli, yeni bir ilim ve irade faktörü aratmamaly…
..yani arayy?y ARTIK bitirmeyecek ?ekilde BA?LATMALI…
Artyk burada ba?lama terk edilmi?, bitirme talk edilmi?tir.
Ymtina ve Vucub arasynda imkan anla?ylmy?tyr.
Ysti’dad-y ilim, san’at-y irade ile tebarüz ve tezahür etmi?tir.
Esma, Hüsna’syny; Ysim; A’zam’yny ve Kav’m Rasül’ünü bulmu?tur.
Mutlak hale gelen ARAYI?,, bulu? ve olu? ile noktalanmalydyr.
Bu halde;
Ba?layan cümlenin bitmesi.. sakin bir iradenin ba?lamasy..
Biten devimin durmasy.. yakin bir ilmin devinmesi..
Hayaty koruyacak ve ?uuru artyracaktyr.
Artyk yeni bir görmeye ve yine bir bilmeye, yeni bir ö?renmeye ve yine bir anlamaya.. yeni bir tanymaya ve yine bir sevmeye, yeni bir hayrete ve yine bir mahviyete açylan kapy, kapanmayacaktyr.
Ula uhraya do?acak, dünya ukbaya dönecektir.
Bu do?ma ve dönmenin istikameti, tabiatyn tarihe inkylabynyn yönü,
kalbin kyblesidir.
Bu makulü ?u nakil ile lisanymyzyn kalbine yerle?tirebiliriz:
“Ve Ahirü Da’vahüm Enilhamdülillahi Rabbilâlemîn”.
Bu yeni-len-erek ve yine-len-erek yapylan
ÖZGÜR de?i?imin ady sonsuzluktur.
dua haline gelen Makam-y Mahmud’a
dönü?mü?tür.
Sonsuzluk dillendirilirse din haline gelir.
Özgürlük dile getirilirse yol haline gelir.
Dinin yolundan gidenler, nesne ve kimse olma ötesinde, kölelik ve krallyk üstünde KULLUK makamyna eri?irler.. tapynmanyn TANRIYA has ve halis olmasyna çaly?yrlar. Yakin onlara gelinceye kadar kulluklaryny sürdürürler.
Allah bizi ve sizi onlardan ede. Amin.
Sa?lycakla kalyn.
OSMANZYYA
NOT: Bu iletinin dizini içindeki dosyalarda tefekkürünüze y?yk tutacak ve tezekkürünüze aydynlyk verecek dizinler ve dosyalar bulacaksynyz. Zaten bu yazyyy da buna bir vesile olsun diye yazdym.
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazydan özür dilerim