|     KAPTANIN SEYYR DEFTERY   Yyldyz Tarihi 4.3.     MY’RAC     Kur’an-y Mu’ciz-ül-Beyan’yn ISRA VE NECM suresinde bahsi geçen MY’RAÇ olayy iki “deniz” (bahr)  arasynda yol olan yatay ara (BERZAH) nyn dikey hattydyr.   Ylim ve irade denizleri arasynda hikmet yolunun bir kudrete,  bir de rahmete giden iki  yönü var.. yokluktan varly?a olan bu “gerilim”in adyna bilim ZAMAN KONYSY diyor…  geçmi? yokluk olarak ba?latyyor ve  gelece?i evrenin yaratyly?y olarak görüyor. Geçmi? belli ve vaki amma gelecek imkan ve ihtimallerin ne oldu?unu kesin kes bilmiyoruz. Sadece elimizde  zayg ile belli  rayb ile  belirsiz bir BULANIKLIK var.    Biz bu rayb ve zayg ile neyin içinde ve kimin dy?ynda oldu?unu bilmeden  ?uhuddan gayba ilerliyoruz.    Bu ilerleyi?i dil ve dü?ünce kayd ve tespit ediyoruz.    Bu belli belirsiz bulanykly?yn bir yorumu da KUANTUM’dur.     Bu gün, geçmi? ve gelece?in kesi?ti?i ?u imdi’nin ve  bu arada’nyn adydyr ve dün nasyl o gün olmu?sa bu gün de o gün olacaktyr… dün ke?ke ve yaryn ku?ku ile karanlyk ise maziden gelen üzüntü ve atiden gelen korkular bu günü öyle karartyr ki tadyndan adyny anmak istemeyiz. Unuturuz.. ke?ke ünleyip ders alsaydyk…    Dün bir rüyadyr, yaryn ise bir hülya.. rüya mutlu ve hülyayy umutlu kylmanyn yolu bu gündür.    28 aralyk 2011 / 27 receb 1432 Saly günü olan bu günün syrlar dolu ISRA süresini ve yaldyzly ve yyldyzly NECM suresini okuyarak usu (akly), uzu (vicdany)  ve gönlü (fuady)  aydynlatan y?yklaryndan yararlanacak myyyz ?    Yoksa bir kandil simidi ile i?i geçi?tirecek miyiz ?    Yoksa daha çok para kazanmak ister gibi daha çok sevab  kazanmak için ayetlerin lafzyny okuyup manasyndan uzak my kalaca?yz ?   Tüm  bilgimiz dört kaynaktan gelir; deneyim, duyum, çykarym ve bitirim. Hadiselerin deneyimi ve  aklyn çykarymy dy?ynda geçmi? meksubat ve mek?ufat olan bitirimden ba?ka bir HABERLERYN duyumu vardyr. Haber deyince bildik medyanyn tanydyk mecralary akla gelir.. siyaset, ekonomi, cinayet ve ?ehvet dolu dy? sayfalar ile sa?lyk, ili?kiler, yemek ve teknolojiden ibaret iç sayfalaryyla di?e dokunur bir HYKAYE sunmayan gazetenin dy?ynda ortamy bulunmayanlaryn çok ?eyden haberi vardyr amma bir ?eyden haberi yoktur.. ölüm ile otomatik olarak, suud ya da sukuta giden,  bir miraç yoluculu?unun ba?layaca?y… ini? ve çyky?yn her ikisine birden dikey / mi’raç / merdiven diyorum. Çünkü merdivenin basamaklary yukaryda çykar a?a?yda iner.. typky asansör gibi.. siz hangi katta inmek ya da çykmak istiyorsanyz o katyn dü?mesine basarsynyz… o dü?me ilimdir ve parma?ynyzyn empulsu ise iradenizdir.    Peki bizim bütün bunlardan  haberimiz var da ne yapyyoruz ?   Namaz kylyyoruz.   Namaz mü’minin miracydyr.   Namaz,  zamanda ahiret hazyrly?y için yapylan bir sefer  ise,  miraç da namazda marifet ve muhabbet ile  yapylan yoluculuktur.   Isra gece seferi demektir.. syrlar dolu karanlykta yapylan seri ve çabuk  yolculuk. Bu “gerçek” yolculuk yatay olarak Mekke’den Kudus’u yapylmy? ve oradan da dikey olarak Ar?-y A’laya yükselinmi?tir.    Bir kere gidilmekle bu yolun patikasy açylmy? ve sonra gidip gelenlerle bu çizgi sanki bir otoban’a dönmü?tür. Gidi? halktan Hakka do?ru, geli? Hakk’dan halka do?ru… Geli? ve gidi? bir  TAKARRÜB’dür ki gidi?e be?eri  kurbiyet geli?e ilahi akrebiyet denilir.  Ba?ka bir anlatymla kesbi velayet ile gidilir ve Vehbi  risalet ile gelinir. Bezm-i elest meclisindeki ilk gidi?ten sonra yapylan bu son geli? ile Hakk’dan geli?  yolu kapanmy? ve nübüvvet ve risalet MÜHÜRLENMY?TYR.   Bu ?u demektir artyk bundan sonra araya sadece velayet kurbuyeti ile gidi? vardyr fakat risalet akrebiyeti ile geli? , gönderili? ve indirili? bitmi?tir.    Hatemülenbiya Hazreti Muhammed Aleyhissalatüvesselam’dan sonra artyk NEBY ve RASUL gelmeyecektir. Fakat velayetlerin nebilik fonksiyonlary devam edecektir.   “Yyyakena’budü ve iyyakeneste’in” diyen her mü’min iki kanady vardyr: Birisi ubudiyetin velayetini temsil..  di?eri nübüvvetin risaletini tebli?..   Kulluk ve elçilik i?levi hakkynda, diyeceklerimiz bir yazyya sy?maz. Bu yüzden konuyu  ibadet ve inayet syrry bulunan ve  hamd ve duanyn anahtary olan Fatiha-i ?erife hakkynda yazdyklarymyza havale ederek burada ?u hususu belirtmeliyim ki gündüz  kyldy?ymyz çift namazlary ak?am namazy ve gece kyldy?ymyz çift  namazlarymyzy da VYTR namazy ile tekleriz.    Vitr namazynda okunan KUNUT duasy da bu ibadet ve istiane manasy açan, yorumlayan ve anlatan bir çiftten ibarettir.    Esrar-y ?eriat dahi zaten rububiyet ve ubudiyet dairelerinden ile risalet ve velayet vecihlerinden ibarettir.    ?imdi bu iki çizginin diyagramyny yapalym:     RUBUBYYET | | | RYSALET -------------------  VELAYET | | | UBUDYYET       Risalet Halka geli?tir, Velayet Hakka gidi?tir. Rububiyet Hamd ile  veri?tir, Ubudiyet Dua ile aly?tyr. Namaz kudsi bir aly? veri?tir. Ne verdi?inin ve ne aldy?ynyn farkynda mysyn ?   Hamd davasyny  ve hüda duasyny   Sadece ve sadece  Allah’a verir ve ancak ve ancak  Allah’tan alyryz. Dikey çizgi salattyr, yatay çizgi zekattyr.   O zaman sade  çizgimizi zenginle?tirelim:   RUBUBYYET Hamd davasy | | | RYSALET Halka   ------------------- Hakka     VELAYET | | | Hüda duasy UBUDYYET           Risalet resmi bir tavyr, velayet sivil bir tutumdur. Nübüvette biz vardyr, ubudiyette salahat vardyr. Elçilikte toplum vardyr, kullukta birey vardyr. Gözcülükte kamu vardyr, sözcülükte ki?i vardyr. Risalette devlet vardyr, velayette medeniyet vardyr. Nübüvette te?kilat vardyr, ubudiyette müessesat vardyr. Elçilikte reis ve emir  vardyr, kullukta cumhur ve mu’minun vardyr. Gözcülükte rasul vardyr, sözcülükte kavim vardyr. Siyaset ve ticarette devlet vardyr, ilim ve ibadette millet vardyr.   Yani insana ili?kin psikolojik ve sosyolojik esaslaryn dini kodlary bu kanatlarla KÜLLY YBADET haline gelmekte ve insan ahsen-i takvimden ahseni amele ilerlemektedir ki biz buna “mecazen”  MY’RAÇ diyoruz ki bu kulun esmasyna yolculu?udur ve amaç bu ismi  Hüsna-yy  A’zam yapmaktyr.   Bu kemal ve fazilet yolunun yüksek ahlaka yol açmasy ile insan “hakiki” mi’raca do?ru gider. Bu hakiki miracyn en birinci vesilesi ise NAMAZDIR.   O zaman iman ve amel ile zenginle?tirilmi? Namaz, Fatiha-y ?erife  miftahy / anahtary  ile açylan kapydyr ki onun önündeki uçsuz ve bucaksyz KUR’AN-I MU’CYZ-ÜL-BEYAN’yn engin ve bengin   ülkesi uzanmaktadyr.    Ylim, ihlas ve ihsan içeren marifet, ibadet ve hizmet yollaryndan geçenler bu dediklerimizi elbette bilirler.. amma biz yine de bu gün vesilesiyle, kendime nasihat ba?kasyna tavsiye babynda,  yine hatyrlatalym dedik.   Do?rusun Allah bilir.    Allah bizim ve sizin ahiret ve akybetinizi iyi ve güzel etsin.    Amin.      Sa?lycakla kalyn.   OSMANZYYA    Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE  semantik / anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim  için düz yazydan özür dilerim     NOT: Rabbime hadsiz ?ükürler olsun ki bu yazy ile HYKMETYN  ilim ve iradeyi ifade  eden bir KÜLL, emir ve halky ibare eden bir CEM’ ve MALYK-Y yevm ve din’in bir hayr-y kesiri oldu?unu anladym.    YLETY?YM: osmanziya@hotmail.com osmanziya@yahoo.com   WEBLERYMYZ: www.yontembilim.com www.insan-bilim.com www.osmanziya.com www.mustafabugucam.com.tr   ÖBEKLERYMYZ: http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/           |