ÖZGÜRLÜK VE ÖZDE?LYK ÜZERYNE
AD dizini içindeki dosyalar
Ynsanyny içini ve dy?yny gören aslynda kendini örendir. Belki de ördürmek ve gördürmek için adamy dil ve din içinde besleyen, sesleyen, büyüten ve yeti?tirendir.
Bu iletinin dizini içinde adamyn resmi var.
Adam ada da bir dam içinde ya?ar ve yatar.. Bir göz oda ona yetmez olur. Çünkü o evlenir, ço?alar. Hatta bir evde kaç adam varsa oda sayysy adam sayysyndan bir fazla olmalydyr. Oda bir ev olur. Ev bir oba olur. Ve Ada, obalara yetmez olur. Ve kavga ba?lar…
Hiç adamyn adasyny inceleyen oldu mu.. çoook!
Fakat adamyn içinde baryndy?y ada’yy de?il de ada’yy içinde baryndyran adamy merak eden
oldu mu ?
Buna yok diyebilir miyiz ?
Vardyr da biz bilmiyor olabiliriz. Ben de onlardanym.
Dizin içindeki tablolary açyklayacak de?ilim.. zaten görünüyor. Bu yazy özgürlük terimine sava? açty?ym zamana rastlar.. artyk “hürriyet”e “gürlük” diyorum. Hyzymy alamadyn bu seferde “özde?lik”e çattym.
Hür ve gür adam olarak buna cesaret edebiliyorum.
“Ayniyet” terimini “özde?lik” olarak çevirmi?ler.. ona da “tür-lük” diyebiliriz. Hatta yerle?en terimlerle ba?yny kurmak için de buna gür-de?-lyk ve tür-de?-lik olarak kullanabiliriz.
Dünyadaki bir çok ulus gibi artyk türkler’inde türde?li?i kalmady.. Di?er türlerle aramyzy açan ?u ‘K” de?il mi ?
Gür, gürlük, gürde?lik…
Tür, türlük, türde?lik…
Gür ayryk bir seçimi, tür ortak bir bölümü ifade eder.
Seçen akyl gür bir ayrykly?y, bölün akyl tür bir ortakly?y gösterir.
Dediklerim yeterince açyk olmayabilir.
Tür bir ORTAK “töz” ile gür ise AYRIK bir “koz” ilintiline bilir.
Aradaki anlam ilgilerini ?öyle açyklayayym:
Birbirinin typa typ ayny (salt) bir töz alsaydy öz-de?lik olabilirdi.
Birbirinden tamamen ayry (salt) bir koz olsaydy öz-gürlük olabilirdi
ve biz de böyle söyleyebilirdik. Bo? aklyn uydu?u bo? sözler u?runa ömrünü heder etmek isteyen varsa buyursun yürürüsün.. us yani akyl bu konuda uslanmaz.. ul’us’unu yani dilini ve dü?üncesini oyalar.. yine yapacaklar yapacaktyr ve kendileri bilirler.. kendi nedir ?
Her ne ise bizim size sundu?umuz tablonun bir ÖRÜNTÜ olmady?yny dü?ünüyorsanyz ayny cinsten yani “türde?” bir usa göre konu?uyoruz demektir. Bu durumda tür, töz bir ve ayny öz olabilir mi us ve ul-us ile ?
Yani ulusuna, diline, dü?üncene ulu us’mu diyorsun!
Bu mümkün mü ?
Olabilir de demem olmayabilir de demem.. mutlaka konu?mam ?art my ? Susmak varken… çünkü dilin ve dü?üncenin sekeri ve mekeri var ve tekerine bindin mi nereye götürece?i de belli de?il.
Yani anla?ylmasyn ki “hürriyet” arapça sözcü?üne dostlu?umdan özgürlü?ü boykot ediyorum.. hürriyet yerine öp öz Türkçe olan GÜR-LÜK kelimesini de kullanabilirsiniz. Benim asyl ilgim AYNYYET / Ydentity / özde?lik denilen olgu’ya olan merakymdyr. ?imdi olgu demem dahi yanly? olabilir.. gerçekler varlyklar haline nasyl geliyorsa olaylar da olgular haline geliyor. Yapylar nasyl varlyklar oluyorsa, i?levlerde öyle olgular oluyorlar. ?imdi cücük zekamla ( sayyn meslekta?ymyn sevdi?im bir terimidir) bu alty kavramla nasyl ba?a çykayym. Y?te bunun için günlük bilgi ve bilimsel dil üstündeki felsefe ve hikmet konularynda yöntembilimsel analiz dilini kullanarak bilgilenmek gerekmektedir.
En güzeli bir liste yapayym
Gerçekler varlyklar yapylar öyküler im-geleme-ler
Olgular olaylar i?levler oyunlar ir-deleme-ler
Ben burada ne yaptym ? ben-zet-me!
Ben ile ben-zetme arasynda ne gibi bir anlam ilgisi var ?
Y?te öz-de-e?’li?i öz de e?-lik yapan BEN ta?yyan US ya da UZ ta?yyan ben’in töz yapma YSTY’DADI’dyr. Yani bu AD olayy, bir türden varlyklary ve olaylary bir ve ayny görme YETYSY ve hatta YETKYSY yüzünden ortaya çykyyor.. böylece irdeleme (vehmetme) suretiyle bu yapty?y i?i tanymyny salt-la?tyrarak, imgesini ko?ul-suzla?tyrarak, kararyny kural-syzla?tyryrak.. ÖZ bir nesne ortaya çykaryyor.. hatta kendi özünü tanymady?y ve asyl benini bilmedi?i halde.. kendini bilmeyen ba?kasyny nasyl bilir ya da bilir görür.. bilir ve görürse i?te böyle yalan ve yanly? ola-bilir. Anlayan anlamayanlary anlatsyn diyemem anlama yetisi olan her insana… ad’y olan an’y nasyl bilemez. ?undan olabilir ki kafasyny “ar”lar doldurmu? da o arylaryn vyzyltysyndan sesi i?itemiyor.
O zaman o zübaby kafasyndan silsin zübdesine iner.
Y?te bundan böyle
YSYM Hürr hürriyet SIFAT hürrî hürriyet KAR?ITI Hükm
Gür gürlük gürsel gürde?lik
YSYM Ayn ayni SIFAT aynî ayniyet KAR?ITI Gayr
Tür türlük türsel türde?lik Ba?ka
Dil üzerine u?ra?an allemeler görmemi? te ben mi görmü?üm.. olabilir amma olmayabilir de.. buna bilmeyip sallamak de?il bilmeyip aramak denir.
Ysim ve syfat arasyndaki farky bilen.. kök isim ile, mastar isim ile arasyndaki farky dahi bilir. Ysim mastar haline geldi mi artyk bir nesnenin ismi olmaz pek çok nesnenin ismi olur.. bunlar genellikle soyut isimlerdir. Somut isimler özel isimler, soyut adlar genel ve tümel adlardyr. Kök (çekimsiz) isim ile çekimli (mastar) isim arasyndaki farky ortaya çykaran bizim tecerrüd etme yetimizdir.
Yyllardyr bunun arkasyndan ko?tum.. ko?tum ardyndan yoruldum.. yyllarca bir güzel sevdim de kendini bana veremedi.. o sevgili bana özde?lik diye yutturulan türde?lik imi?.. HOMOJEN.. yani hetero-gen olmayan.
Homo; ayny bulunan ve benzer olan demektir.
Nereden gelmi?tik buraya.. hatyrlarsanyz “ben” ile “benzer” arasyndaki ilintiden.. ?imdi düz yazy ile bu konulary konu?mak, deveye hendek atlatmaya benzer.Yani engebesiz çölde düz yolda ilerlemeye aly?yk olan hayvancy?yz bir çukara veya bir yara rast gelirse zorlandy?yndan bu söz söylenmi? olabilirler.
Ben ki tablolaryn çölünde ilerlemeye aly?my? bir adamym böyle düz yazy engebelerine rastlayynca çukur az dahi olsa dü?ü?üm ha?metli oluyor…
Sizi de tablolaryn çölünü getiremiyorum… öyle ise bu ?öyle ve ?u da böyle olacak.. ?öyle, böyle ve öyle.. biz bu oyunu ve öykünün sonunu getiremezsek yapaca?yz i? donunu çykarmak olacak.. yani soyutlamak.
Boyunu soyacaksyn ve oyunu koyacaksyn.. aa ayyp b i?imi söyledim.. Boydan maksat bir OYLUM olsaydy, bir hacim olsaydy, bir uzay olsaydy dedi?iniz do?ru olacakty.. fakat ben boyuttan bahs ediyorum. Dilin incelikleri içinde ince bir deli?e girince kar?yma öyle bir çöl çykty ki orada ölüm yoktur.
Çünkü dilini ve dü?ünceni öldürünce içine giriyorsun.. iç, deyince ?u iÇ’inin i?’inden çykamady?ymyz Ç ve ?’yi kast ediyorum.. yoksa oylumun içini de?il.. orada gözler göt’te ayb oluyor oysa burada gör’ler god’da kayboluyor.
Dilin muhte?em ma?zasyna aldyrmadan
Dinin muazzam ma?rasyna giriyorsun.
Ne derler di küçükken.. bir “k” koy da ayb, kaybolsun.
Ad’dan “a” yy kaldyryrsn “d”,
Ad’dan “d”yi kaldyryrsan “a”
kalyr.
A ile D arasyna “b” koyarsan “abd” olur.
ABD’ye abd olan kul, ady Abdullah da olsa, Allah’yn abdi de?ildir.
Abdullah Gül hazretlerini mi kast ediyorum.
Hayyr! O ülkemin GÜLEN yüzüdür.
Tüm GÜLEN, sevimli gülseller ve güzel güllük’ler ad’laryna do?ru giderler.
BOY’unuz nasyl olursa olsun,
uyanykken oyununuz iyi
ve uykudayken öyünüz güzel
olsun..
Yeter ki OY’unuza sahip çykyn.
Sa?lycakla kalyn.
Osmanziya
NOT:
Bu gizemli yazy bir bahane
fakat dizinin içindeki tablolar ?ahane..
asyl siz orada
beslenmenin ve seslenmenin
esemesine ve esinlenmesini bakyn..
Orada
Zekeriyya Aleyihisselamyn syrr-y nidasy var.
OSMANZYYA
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazydan özür dilerim
http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
www.yontembilim.com
www.insan-bilim.com