Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Dünya
 YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya
Mesaj icon Konu: sahte ilaç(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2751

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Konu: sahte ilaç
    Gönderim Zamanı: 08-Mayıs-2012 Saat 05:38
 
Sahte Ylaç.. derim ki yukarydaki linki önce bir okuyunuz..
Okuduktan sonra, sözde çarelerin oldu?unu  ve sahte ilaçlaryn varly?yny unutmadan derdimize deva ve hastaly?ymyza ?ifa arayaca?yz.. demekki eczaneden aldy?ymyz her ilaç orjinal ve sa?lam de?il..  ama ?unu da unutmamalyyyz..
 
Yalan dünya da sözde çarelere ve sahte ilaçlara dikkat edip kendimizi korumaya çaly?yrken aldatan ve kandyran dünyayy ço?u zaman gözden kaçyryyoruz.
 
NesnelerYN ÇO?U  sözde ve kimselerYN EKSERYSY sahte ise, bilgilerin ekserisi hayal ve inançlaryn ço?unlu?u da hürafedir.
 
Nesnelerin sözdeli?i  ve kimselerin sahteli?i belki kysa zamanda ortaya çykyyor ve onlara kar?y önlemler alynabiliyor fakat bilgi ve buyruklaryn kavranmasynda, dü?ünce ve inanlaryn anla?ylmasynda yeteri kadar duyarly davranmady?ymyzy dü?ünüyorum.
 
Bundan daha ehemmiyetli bir i? var ki bu sahte ve sözde ki?i ve i?i saptamaktan daha önemlidir. 
 
Nedir bu önemliden ehemmiyetli olan ?
 
Arapça "ehemmiyet" ile türkçe "önem" arasyndaki fark kadar bir de?eri  var bu "importance" olan i? ?
 
Yalan söze inanmaktan daha ehemmiytli , yanly? bir i? yapmaktan daha "importance", bir konu ve görü?te yanylmaktan daha önemli ne olabilir ?
 
Kendimizi kandyrmak ve benimizi aldatmak!
 
Dünyaya kar?y aldanmak ve nefsine kanmak ki?inin kendi sorunudur.. Dünya bo? ölümüyle ve nefsi kör gözüyle yeteri kadar uyarycy iken bunu görmeyene kar?y ba?kasynyn yapabilece?i fazla bir i? yoktur.
 
Nesneler ve kimselere kar?y aldanmamak için de ya?am ve hukuk,  toplum ve devlet yeteri kadar önlemler ve çareler aramak ve bulmak için çaly?yyor.
 
O zaman geriye kalan SAHTE  bilgilere ve SÖZDE inançlara kar?y ba?ymyzyn çaresine bakmak gerekiyor. Bu konuda resmi e?itimde yeteri kadar çare yok.. Mollo Google ise tam tersine sahteli?in ve aldatmanyn üstüne çekilen ikincil bir sözdelik olarak kalyyor.
Gerçek üzerine örülen bilgi ve bilgi üstüne örtülen sözler, sözdeli?i gizliyor.
 
Ve aslynda bu ASLI GÖRMEK VE HAKYKATY ÖRMEK  i?ine yetere kadar duyarlyk gösterip önem verdi?imizde di?erlerine yani dünyaya ve nefsimize  kar?y alynacak önlemlerde daha etkili oluyor.
 
O zaman buyrun vehim ve hayallerimiz DAHA  iyi, aklymyzy ve kalbimizi DAHA güzel, fikrimizi ve zikrimi DAHA  do?ru ve nihayet haml ve hükmlerimiz ile arzularymyz ve taleplerimizi DAHA gerçekçi olarak kullanmaya ve böylece ilim ve irademizin kalitesini yükseltmeye.. bu i?in sonunda akidemizi düzeltmeye ve ahdimizi yerine getirmeye.. bu nasyl yapylacak ? Bunun bir akedemisi kurulmayacak my ? Var RNK ile kurulan usul ve iman platformu.. sa?lam aklyn ve müstakim dü?üncenin yol ve yöntemleri bu külliyatta.. ve bu önemli sorunda  ve de?erli  konuda yakla?yk  yedi yüz yyl önce KOCA YUNUS bir kapy açmy? bu yolun önüne:
 
YLYM YLYM BYLMEKTYR.
YLYM KENDYN BYLMEKTYR.
SEN KENDYN BYLMEZSYN!
BU NYCE OKUMAKTIR.
 
 
Ylk iki dizeye YÖNTEMBYLYM ikinci iki dizeye YNSANBYLYM adyny verdim.
 
 
Baktym, bulamadym bu sefer, Yunus'un ça?yrdy?y YUSUF'u arar oldum.
 
Yusuf tüm güzellikleri toplamy? olarak nur-u MUHAMMED ba?lamy?, hakikat-y MUHABBET olarak sürmü? ve Zat-y AHMED (A.S.M)olarak gelmi? iken ben neden YUSUF'u aryyorum ki... neden bu kadar kaynak, Kur'an ve Hadis var iken acaba YSF kökü ile dillenen Yâ Sîn "F" sini ara?tyryyorum  ki ?
 
Syfat-y Vasf olan Esma-i Hüsnâ.. Ysm-i Has olan YUSUF'da gizli de ondan.
 
Öyle bir güzel di ki Yusuf Aleyhisselam.. kadynlar onun güzelli?inden ellerini kesen byça?yn acysyny duymamy?lardy.. yani o kadar gerçe?e yakyndy ki sahtesini asla dü?ünmemi?lerdi.. E?er Dünyadaki Yusuf aleyhisselamdan yetmi? kez güzel bir cennet hürisi yer yüzü ehline görünseydi.. dünyadaki hayat dururdu onu seyretmekten.. çünkü yalancy dünyadan o kadar gerçek olurdu ki dünyanyn gerçe?inin önemi kalmazdy...
 
Bu cennet hurisinden yetmi? kez güzel dünyanyn Saliha Kadynyna ne oluyor ki kendinden yetmi? kez güzel Salih Erke?inin gerçekli?ini unutup, sözde kendili?inive  sahte benli?inin üstünlü?ünü göz önüne alyyor ?
 
Çünkü bir ?eyi ayyrt etmek güzel de, ayyrt etmenin kendini ayyrt etmeyince ne önemi var ? Bilmek iyide bilmeyi bilmeyince ne kadar bilirsen bil tüm bildiklerin ilmek ilmek sökülmez mi ? Görmenin gizemine girmeyince ö?rendiklerin  lime lime da?ylmaz my ?
 
Sözde asyldan ve sahte?i gerçekten ayyrt etmek iyidir, fakat ayyrt edilenin mahiyet farky my yoksa derece farky my oldu?unu ayyrt edemedikten sonra söz ile sahte arasyndak farki bilmek artyk önemini yitiriyor.
 
Bunun en güzel örne?i Hak ile Halk arasyna ayyramak olarak verilebilir.
 
Bu ikisini ayyrdyn my  kullu?unu güvenli  kylan YMAN'yn tadyna varmy?syn demektir. Y?te sana yüzünü çevirece?in dört yan gibi görünen iki yön ve iki yan...
 
 
 
KURBYYET
rububiyet
 
 
 
HALK                      risalet         VEHC     velayet                       HAKK
 
 
 
ubudiyet
AKRABYYET
 
 
 
 
Bu yön ve anlaryn ayyrymynyn tadyny aldyktan sonra senin önüne açylan ikinci synav Halk'yn mahiyet ve derecelerini ayyrt etmen olacaktyr. Dikkat edersek halk ile hak arasynda bir ve ayny yol, kurbuyette derece farky iken akrabiyette mahiyet farkyna dönüyor. Çünkü ilkinde halktan hakka gidiyor gidiyor ve ikincisinden hakktan halka geliyor ve iniyor. Bu esrary dördüncü lemada Hz. Ali'nin velayeti bahsinde görebilirsiniz. Evet dereceler kesbidir fakat mahiyet vehbidir. Çünkü ilka halka, ikincis Hakka aittir. Bu yüzden bir sünnet çok de?erlidir.. fakat kitabyn bir vacibi ondan bir milyon kez sevablydyr.  Kitabyn bir farzy ise bu vacibden bin kere bin yani milyon kez daha dereceli ve de?erlidir.
 
E?er uzaktan bakarsan.. yyldyz ile yyldyz böce?i ya da güne? ile mum arasynda farky göremezsin. YAKINDAN bakarsan alevin derecesini ve ate?in mertebesini görebilirsen.
Sonuçta ikiside ate?tir.. biri çok dü?ük di?eri çok yüksek.. ancak ikisinin mahiyeti birdir: nar.
 
Demek istedi?imi GÖRÜNEN varlyk katmanlary arasynda..  cansyz, bitki, hayvan ve insan.. Bu MAHLUK olan varlyk katmanlary arasynda da mahiyet bakymyndan farkly ve ayny mahiyet içinde de derece bakymyndan farkly, ayny derece içinde de mertebe bakymyndan farkly varlyklar var. Bu mertebe ve derecelerin de sözdeleri ve sahteleri var. Bir diploma vardyr ayny dereceyi gösterir fakat sahibinin yetenekleri ayny derecede de?ildir. Çünkü bu diploma altyndaki yetenekler, beceriler, ba?arylar ve yetkiler DERECE olarak  çok farkly olabiliyor.
 
Bir diploma vardyr hakiki durumu belgeler bir diploma vardyr sahtetir olmayan bir  durumu gösterir.
 
Ynsanlar için de de kadynlyk ve erkeklik, ya?amyn  bitki ve hayvan gibi iki ayry   formu de?il iki ayry yany  (di?il ve eril) olarak görünüyor ve bu yüzden farkly olmamak gerekir. Fakat burada ya?amdan fazla ?uur ve ruh katmanyna geçildi?inden erkek ve kadyn iki ayry form olarak vaz'edilmi?tir. Belki bazylary abarty olarak ha?a  kadyny kul erke?i tanry olarak görür.. bu mahiyetlerin en uç ve en yüksek durumudur ve bu benzetme apaçyk abartydyr ve ayny zamanda, ta?ydy?y ?irk kokusuyla,  muhakemat-y Kur'aniyeye aykyrydyr. Belki e?er benzetme yapylacaksa kadynyn erkek kar?ysyndaki durumunu ümmetin peygamber kar?ysyndaki durumu olarak görmek biraz daha ciddi bir yakla?ymdyr. Görü?üm, kadyn ve erkek arasyndaki fark velayet ve risalet kadar olmasada.. velayet ve ubudiyet içinde SEVGY VE SAYGI arasyndaki fark gibi bir MAHYYET farky olmalydyr.
 
Saygy, sevgiden üstündür.
 
Bu nedenle erke?in iyili?inin güçlülü?ü ve buna kadynyn SAYGISI, kadynyn güzelli?inin gücü ve buRa gösterilen erke?in SEVGYSYNDEN   üstündür. Sonuçta kadynyn saygysy erke?in sevgisinden üstündür. En sonunda erke?in bir canly olarak kadynyn di?er yany olarak e?it ise de adamyn bir tanynç olarak üst bir form halinde kadyndan üstün oldu?u ortaya çykar. 
 
 
Nasyl kary?tyrdynyz mi ?
 
Yöntembilimsel analiz gücü ile bakmazsanyz kary?tyrmanyz normal!
 
Çünkü benzetmelerle ba?a çykabilmenin yolu çok yanly ve yönlü görebilmektir. Bu da çok yanly ve yönlü bakabilen bir araç ile olur. Bu da yöntembilimsel analizin görsel dü?ünme aygytynda analitik düzlemin  mantyksal ve metodik kullanymydyr. Bu nedenle bu aygytla yapylan görsel çözümlemeler ve kavramsal tasarymlar klasik tefekkür ve dilsen tasarymdan  daha çabuk ve verimlidir. 
 
Sa?lycakl kalyn.
 
Osmanziya
 
 
 
 
 
 
 


Düzenleyen osmanziya - 08-Mayıs-2012 Saat 08:05
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk