Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
İnsan Bilim
 YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim
Mesaj icon Konu: ten (BEDEN)(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Konu: ten (BEDEN)
    Gönderim Zamanı: 28-Ocak-2010 Saat 11:55

BEDEN

 

TEN dizini içindeki dosyalar

Ten fânidir, can ölmez.

Giden hiç geri gelmez.

Ölür ise ten ölür.

Canlar, ölesi de?il.

YUNUS

 

Ten ve can insanyn iki kökü..

Çünkü her nesne çift yaratylmy?tyr.

Adamda tin ve ben de var…

Kendimde ten ve tin.. 

Sende bende can ve canan..

Bunlary tenin cübbesine gömme.

 

“Ete kemi?e büründüm,

Yunus diye göründüm.”

diyor koca Yunus.

Demek bir de “Ad” var.

Anlamlaryn adlary oldu?u gibi gerçeklerinde adlary var.

Yunus adynyn bir gerçe?i de var ki bize bu dizeler kalmy?.

Tümcelere  yükledi?i anlamlarla sayyyor ve seviyoruz.

Allah O’ndan ho?nut olsun.

Adyny anyyor  ve sesini ünlüyoruz.  

 

“Ynsan üzerine olan ilmi”  kurmak ve varsa buna revaç vermek istiyorum.

Ynsana ili?kin  ilim mi yok ?

Bir sürü ilim var.

Psikoloji, Sosyoloji, Antropoloji.. Linguistik…

Belki Matematik temelli FKB ilimler hariç

biyolojiden ba?layarak bütün disiplinler ve hatta edebiyat

do?rudan ya da dolayly insanla alakaly.

Peki insan üzerine ilim ne demek ?

 

Ynsan üzerine irfan my ?

 

Ylim ile irfany ayyrdy?ymyzda irfanyn insan üzerine teoriden çok

insan üzerini pratik oldu?unu buluruz. Denilmez i?lenir ve ya?anyr.

 

Benim arady?ym irfan de?il ilim.

Denilmesi arife  ve alime göre de?i?meyen,

söylenmesi inanana ve inanmaya göre ba?kala?mayan,

konu?ulmasy kamile ve kasyra göre ayry olmayan,

dillendirilmesi fazila ve hafife göre tefrik edilmeyen ilimdir.

 

Ylahi Kelam’dan nurunu alan ve 700 yyl önce söylenmi? bu mavi sözler

ondan yedi yüzyyl önce de geçerlidir.

Bu günden yedi yüz yyl sonrada geçerli olacaktyr.

 

“ilim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir.”

Bu iki tümce  üzerine tüm yöntembilimi ve insanbilimi kurabiliriz.

 

Demek insan üzerine ilim olan insanbilim var ve bunun kanyty Koca Yunus.

 

Bu ilme kendi çapymdan karynca kararynca yy?ynak yapyp duyuru-yorum.

Bu gün beden üzerine konu?mak istedim.

Beden, ten demektir.

Beden, tübdun olan yani açy?a çykyp görünen anlamyna gelir.

Tohum öze?inin diri ya?am süreci sonunda

canly ve cansyz tozlar bir araya gelir ten olur.

Bu ten nasyl kurulur ve nasyl çaly?yr;

bu i?i bize BYO-LOJY anlatyr.

 

Benim gördü?üm ve bildi?im ten ise ?udur ki

bunu a?a?ydaki resimde görüyorsunuz:

 

Ten, be?li yapylardan olu?an bir salkym.

Ten, ba? ve gövdeden ibaret bir yapy.

Ba? ve gövde de el ve ayak ile göz ve kulak uzantylary olan koca bir göze.

Bu gözenin yani hücrenin ba?ka uzanan üyeleri ve aygytlary da var.

Ba?ta dil, burun ve di?ler.. ve gövdede fi?ler.

Tenin iki çe?idi var; eril ve di?il görünümler.

Erke?e kadynyn, kadyna erke?in gözüyle de bakabilirsiniz.

Erkek bacak ve güzelli?i görür, Kadyn pazu ve gücü görür.

Taraflar birbirlerine görmek istediklerini gösterirler.

Ancak bunun helali ve haramy, haya ve hicaby vardyr.

Bu EDEB dahilinde hayvani görü? üstü maneviyat ortaya çykar.

Ancak tenden ibaret olmayan ben, can ve tin de ta?yyan adam

ten temeli üzerinden di?er yapy ve i?levlerini yetkinle?tirmezse

gözünün ve kula?yn görsel ve i?itsel sysy (havasy)  hatta sisi ile örülür ve örtülür.

Temelde tenin duyarly?ynyn üzerine kurulu kara çekirdek bir gün ölür ve biter.

Tozlar ya köz olur ya da göz, çünkü ya kör olur ya da gör.

Koca Yunus reenkarnasyonu da reddediyor.

Ruhlaryn geri dönü?ünü  yadsyyor ve giden HYÇ geri gelmez diyor.

 

Ynsan teni kylly organizma  ve omurgaly uzviyettir.

Görünü?te hayvana benzer ki hayvan-y natyk denilmi?.

Ba?y yer küre  gibi aydynlyk ve karanlyk yüzü ve saçy içerir.

Pil gibi dolar bo?alyr. Uyur uyanyr.

Beslenir ve temizlenir. Yer ve pislenir.

Ortam, a?, e? ve “dü?-man” çevresinden olu?ur.

 

Bu var olu? sürecinin motoru tendir.

Bu motoru i?leten candyr.

Canyn di?isine canan denir.

Tin canyn yerle?ti?i evde cana arkada?tyr.

Bu ev, tenden evrene de?in geni?tir.

Can ve canan arasyndaki sohbetin konusu bendir.

Ben kendimi bildim mi bilgim bilim olur.

 

Allah koca gözemizi gören gözlerden etsin.

Allah el ve ayak ile göz ve kulak nimetinden yoksun etmesin.

Amin.  

 

 

Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANÎ  yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

NOT: Burada ten üzerine duyum ve duygulary

tümüyle betimlemek ve açyklamak,

bedene ait bilgi ve istekleri

bütünüyle  söylemek ve syralamak suretiyle

bitirmek mümkün de?ildir.

Ancak görebildi?im kadaryny bu anlam çerçevesinde topladym.

Burada bir ad ikinci kez kullanylmamy?tyr.

BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk