Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Yöntembilim | |
YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim |
Konu: 2011( Kapalı Konu) | |
<< Önceki Sayfa 3 |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3570 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 20-Ocak-2011 Saat 08:14 |
Merhaba, Konu soyut, kavram derin, terim yabancy ve hava da so?uk olunca kuru bir yazyya insanlary çekmek kolay de?ildir. Zoraki de?il kendili?inden gelenlerin bile her bu tür biçimsel konulu iletileri okuma istekleri her zaman bulunmaz. Buna ra?men bu yazyyy dizisini okuduklaryny söyleyen Aytug bey ve Fatma hanymyn ?imdiye kadar yazylanlary TEKRAR okumalary zihinlerini tazelemeleri konuya ysynmalaryny sa?layacak. Hatta benim de tekrar ba?a dönüp düz yazymy düzeltirken konuyu gözden geçirmemi sa?layak. Ancak konu ile okuyucularyn ilgiisini kesilmemesi için yazyyy sürdürmek gerekti?inden anlatymyma kaldy?ym yerden götürece?im. Geçen ak?am yöntembilimle ilgilenen kom?um M.A. Beyle bilgisayaryn ba?yna geçtik word uygulama penceresi üzerinde syfyrdan yöntembilimi anlatmaya daha do?rusu tanytmaya ba?ladym. Bu dökümanlaryn yukarydaki rar dosyasynda bulucaksynyz. Bu ?emalar bakyn.. anladyklarynyz olacak, anlamadyklarynyz olacak, anlamadyklaryny sorarsanyz ya da anlamadyklarynyzy yorarsanyz bu sorular ve yorumlar üzerinde yeni bilgilere eri?ece?iniz muhakkak. Bir sahife ya da bir ekrandan ibaret bu dört kö?e levha üzerinde çok “çe?itli” anlatymlarlar yapabilirsiniz. ?emalaryn birinde yukarydan a?a?yya do?ru bu anlatym katmanlaryny syraladym. Bazy yazylarymda bu mana tabakalaryndan bahsetmi?imdir. Burada özet bir liste (syralama) yapayym: 1 - NUKTA (nokta) 2 – HATT 3 - HARF 4 – kelime 5 – CÜMLE 6 - FIKRA 7 – NUTKA (nutuk) Bütün bu kademeler, ilginçtir, manty?yn (dü?üncenin) dy?yndaki bir nutuk (dil) dur ve nukta’ dan nutka kadar her bir katman birbiri içindedir. Ba?ka bir ilginç nokta her birininin ba?ly ba?yna bir KATMAN olmasyny sa?layan kendini özgü alany ve münhasyr özellikleri vardyr. Hatt (çizgi) nasyl noktadan çykan ondan ayry bir boyut ise harfde böyle hattan çykan ve fakat ondan ayry bir tabakadyr. Yöntembilimsel analiz anlatymyny HATT düzeyinde yapan bir anlatym türüdür. Nasyl bilgisayaryn yazylym (do?ru-yanly? de?erleri) ve donanym (açyk-kapaly devreleri) dünyasynyn böyle iki ayry HARFY var ise, çizgisel anlatymynda iki ayry harfi vardyr: DYKEY VE YATAY çizgiler. Yatay ve dikey çizgiler ya ( + ) ortagonal eksenler ya da (x) diyagonal eksenler ?eklinde olu?turulur. Ba?ka bir anlatymla + ve x i?aretlerinin ikisini birle?tirirseniz ortaya çykan * i?areti benzeri SEKYZ KÖ?ELY yyldyz (EKSENLER) yöntembilimsel anlatymy simgeleyebilir. Dik ve Verev eksenler. Bu anlatymda her ne kadar yine harflerden olu?mu? kelimeleri, terimleri ve kavramlary kullanyyorsakta bunlar aslynda düz yazy ile anlatymyn sözcükleri ve adlary de?il YÖNTEMBYLYMSEL l analizin ÇYZGYSEL anlaktymynyn noktalarydyr. Iki kelime bir araya gelince tümce de?il bir çizgi olu?ur ve bu çizgi aynen o tümcenin düz yazysynyn verdi?i anlamy verir. “Sokrat ölümlüdür. Tümcesi; . ____________ . ?eklinde gösterilir. Sokrat ________ Ynsan ?imdi bu eksenler üzerinde hangi kurallary i?leterek nasyl bir anlatym yapaca?yz diye dü?ünmeye ba?ladynyz my ?a?yryp kalyrsynyz… anlatymyn ileti?im kurulabilir bir olmasy için ortak anla?ylailir kurallaryn bulunmasyny ve hatta yerle?mesini isteyeceksiniz. Bunda da haklysynyz.. ama tamamen de?il… Geometrik anlatym yapmada ya da grafik çaly?ma yapmada sizin noktalary ve çizgileri kullanyrken yyllar boyu adym adym kurulmu? ve olu?mu? bir ilme dayanarak ortak kurallarynyz ve belli ölçüleriniz bulunabilir. Ancak yöntembilimsel analiz bu ?ansly a?amalary ya?amady ve bu geçmi? deneyimleri daha henüz kananamady.. bu yüzden ortak kurallaryny ve mü?terek ölçütlerini elde edemedik… biz bunu birlikte kuraca?yz. Yöntembilimsel analizin DÖRT kö?esi var: Birincisi geometrik formlar. Ykincisi mantyksal normlar. Üçüncüsü soyut ve biçimsel metodik konseptler. Dördüncüsü olgusal ve dolgusal modeller. Geometrik formlar ile mantyksal normlary ben icat etmedim.. bunlary iki üç bin önce kurulmu? olarak bulduk. Hesab ve Hendese yani Aritmetik ve Geometri biz do?madan önce vardy. Zaten bunlary bilmeyen matematikten be? alyp geçemez ve liseden mezun olamaz. Bende mezun oldum fakat gerçekten bu derslerden zayyf kaldy?ym için inanyn ?imdi zorluk çekiyorum. Ke?ke bu ta? gibi aritmetik ve adam gibi geometri bilseydim… Fakat demir gibi MERAK verildi?inden bunlaryn yoklu?undan fazla zarar görmedim ve profesyönel olarak hukukçuluk yaparken bilimi de amatör olarak yürüttüm. Demek istedi?im yöntembilimsel analizi ö?renmeye çaly?yrken öyle aritmedikte zeki ve geometride hafyzaly bir kafa ta?ymaya gerek yok. Zehir gibi bir kafa olaca?yna bal gibi tecessüs olup bütün konu va alanlara bula?mak bence biraz daha iyi bir ?ans.. Zehirli bal olursa.. girdi?i alanlar da ne gibi sonuçlar do?rur bilemem ama önemli olan ZEHYRY kafanyn anlam çiceklerine konan bir anlatym böce?i olmasynda çok yarar vardyr. ?imdi bazy arkada?lar geometerik form ve lojik (mantyksal) norm dy?ynda kalan metodik konseptler ile olgusal modeller ikilisinden sadece olgusal modelleri ve içerikli biçimleri yani tablolarla yapylmy? örneklemeleri gördüler. Ba?ta Aytug Bey olmak üzere bazy arkada?larda de metodik konseptlerin tespit edilmesini istiyorlar. Nitekim bu konuda da bazy çaly?malar yapyyoruz. Hatta bu 2011 ba?ly?yda buna bir hazyrlyktyr. Ancak bu gibi çaly?malardan ziyade yapylan içerikli modellemeler üzerinde çaly?mayla zamanla olu?acak deneyim ve kazanymlaryn yöntembilimsel analizi anlamada daha yararly olaca?yny dü?ünüyorum. Kimin hakly oldu?unu zaman gösterecek… Sa?lycakla kalynyz Osmanziya |
|
osmanziya01
Yönetici Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 20-Ocak-2011 Saat 18:07 |
Merhaba, Yukarydaki yazymy okudum, DÜZ YAZIMDA gördümki harf noksanlyklary, kelime yanly?lary, cümle dü?üklükleri var. Bunlaryn hepsi söz dizimi / beyan / sentaks HATALARI'dyr ki böyle bir anlatym, anlamyn kararmasyna ya da anlam kayyplaryna neden olur. Yani BYÇYM içeri?i gösterdi?i gibi bu YÇERY?Y örtüp bozabilirde...
Bunlary düzeltecek editörüm yok. Kendimin düzeltece?i zamany bulunmuyor.Ben anlatymyn altyndaki ANLAMIN aktarylmasyna ve bilinmesine çabalyyorum. Bu çabanyn altynda dahi yöntembilimsel analizin kullanylmasynyn ö?retilmesi yatyyor. Bunun hatyry için özürümün ba?y?lanmasyny dilerim.
Ancak bu anlamy almaya çaly?yrken düz yazynyn anla?ylmady?ynda olu?acak SORULARI ya da anla?yldy?ynda bulunacak YORUMLARI arkada?larymdan beklerim. Çünkü Aydynly?a eri?imek için bilinenlerden bilinmeyenlere giden yolda, yoran zorluklara sorular ve yorumlarla dayanmaktan ba?ka çare yok.
Sa?lycakla kalyn.
|
|
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|
Fatma
Üye Kayıt Tarihi: 04-Kasım-2009 Gönderilenler: 60 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Gönderim Zamanı: 22-Ocak-2011 Saat 14:39 |
S.A. Sayyn hocam dedi?iniz gibi, yazylary tekrar hatta tekrar tekrar okumak gerekicek benim için. Evet hepsini okudum ama o anda direk cevap yazmayynca sorularda, yorumlarda uçup gidiyor.Yanyma defterimi,kalemimi alyp,kafamdaki di?er ?eyleri elden geldi?ince bir kenara byrakyp tekrar okumak ümid ediyorum kysa zamanda.Dua ile.. Fatma
|
|
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3570 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 24-Ocak-2011 Saat 00:56 |
De?erli Karde?im, gayretin için te?ekkür ederim.
Ancak unutma ki yöntembilimsel analizin BYÇYMYNYN herkesin rahatlykla ö?renmesi, kullanmasy ve yararlanmasy gerekir. ?emanyn benim yerle?tirdi?im YÇERYKLERYNYN herkesin anlamasy ?art de?il. Bunun için onlary anlamak için zorlanma.. ancak onlara ili?kin bir sorunuz varsa memnuniyetle yanytlarym. Yani senin tela? göstermeden bu içeriklerden anlady?yn kadary sana yeter. Zaten sen yöntembilimsel analizi kullanyyorsun. Daha çok kendi yapty?yn ve yapaca?yn çaly?malar üzerine yo?unla?yrsan, deneme ve yanylmalarynda daha çok ba?aryly olacaksyn. Benim önerece?im de?i?tirme ve düzeltmelerle konu daha iyi anla?ylacak. Sa?lycakla kal. |
|
osmanziya01
Yönetici Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 30-Mart-2011 Saat 12:04 |
Bu yazy ba?layaly üç ay bitti.. biçime ili?kin bir yazyydy ama insana ili?kin bir içerik dahi vardy.. hürrem sultan ve sultan süleyman odakly a?ky filimleyen muhte?em yüzyyl dizisine ili?kin görü?ler bulunuyordu.. Bu filmin resmi üzerine ba?layan yorumlarym oldu.. ilk üç syrasyndan sonra diziyi izlemeyi byrakty?ym.. çünkü niyetini, amacyny ve yorumunu be?enmedim ve kanuni dönemi hakkynda bilgilenmekten vazgeçtim.. ?imdi a?a?yda iyi niyetli bir yorum var:
ve yazynyn sonunda cümle muhte?em.
Bizim geçmi?imize ait zanni konulardaki prensibimiz bellidir: - Ecdadynyza hüsnüzanla bakyn, yanylyrsanyz vebali yoktur! Suizanla bakmayyn, yanylyrsanyz vebali çoktur!.. Farz ve fann, tabir ve tefsir.. bizim mukayese ve muhakeme ederken bilgiyi elde ederken katty?ymymyz insani ve subjektif unsurlar..
Acaba yöntembilimsel analizde bunlaryn etkisi, orany ve sonucu nedir ?
|
|
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|
<< Önceki Sayfa 3 |
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |