Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Yöntembilim
 YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim
Mesaj icon Konu: AD Analitik Duzlem Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3422

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: AD Analitik Duzlem
    Gönderim Zamanı: 19-Nisan-2024 Saat 02:41
AD (ANALİTİK DÜZLEM)

Lise tahsili olanlar bilir.. ANALİTİK DÜZLEM.. aritmetik ile geometriyi birleştiren bir MATEMATİK dalıdır.. pek doğru olmayabilir.. MATEMATİĞİN kendisidir desem belki daha doğrudur.. fakat bütün bunlardan önce DOĞRU'unun ve onunla beraber hep adından söz edilen GERÇEK'in ne olduğunu öğrenmek isteyen MERAKLILAR ortaya çıkması GEREKEÇEKTİR.

DOĞRU
GERÇEK
GEREKEÇEK
Hatta bunlara bir de GEREKSİNİM'i de ekleyebiliriz ve hepsini alt alta yazıp toplasak çıkacak "sayı"yı merak ederiz. Hadi bir deneyelim:

Doğru
Gerçek
Gereksinim
Gerekçe
-------------
EĞER bilgi DEĞER

Dikkat ederseniz burada şu ses hep bulunuyor:
GAR

GAR.. mağara demektir.. bizler mağaralardan çıktık ve onları birer mağazalar haline getirdik.. şimdi de AVM'ler haline geldiler.

Şimdi diyeceksiniz bu kadar soyut sözcüklerden sonra CUPT diye somut konuya atlamak olur mu ?

Haklısınız soyut ile somut bağlantısını kuran bu YBA kırk yılda inşa ettim.. şimdi size kırk dakka da bunu anlatabilirmiyim.. anlatamam.. ancak siz bu YBA dilini öğrenmek ve kullanmak ve yararlanmak için iki senenizi vererek YÖNTEM BİLİMSEL ANALİZ dilini edinirseniz.. siz de soyut ile somut arasını bir ömürde değil iki senede kapatabiliriniz.. sizin bir ömür geçirmenize gerek kalmadı.. ben sizin yerine geçirdim.. siz iki sene de şakkadanak alacaksınız. Alamazsanız.. işte yüzüm.. gelin biri iki tokat akşedin..








s=ad analitik düzlem şemamız.. jpg resim olarak yükledim.. word dosyası olarak bindiriyorum.. ta ki bilgisayarınıza indirip kullanasınız diye.. (web siteme word dosyası yüklenemiyor.. sadece vatsap TABAKAT gurubumda yükleyebildim.)








t=ad00.jpg analitik düzlem şemamız sadeleştirildi.. s=ad00.doc word dosyasını da da bindiriyorum..




bu sade halde kullanılması biraz daha rahat olacaktır. jpg dosyasında görünmüyor ancak word dosyalarında bu dosyanın 01.05.2006 tarihinde revize edildiği yazıyor. Yani 13 yıldır YBA in mutfağı olan bu platformda yemek pişiriyor.






t=ad01.jpg analitik düzlem şemamız daha da sadeleştirildi ve böylece + çatısı görüldü.. s=ad01.doc word dosyasını da bindiriyorum.. ta ki bilgisayarınıza indiriniz ve kullanınız.







YBA i öğrenmek ve kullanmak ve yararlanmak yani ÇALIŞMAK elinize kağıt ve kalemi alarak da olabilir.. bununla beraber çağımızda kağıt ve kalem BİLGİSAYARA dönüştüğünden bu konuda sizlerle ZOOM ile MASAÜSTÜ çalışma yapmamız için bir diz üstü ya da masaüstü bilgisayarınızın bulunması gerekiyor. Gerçi bazı arkadaşlarla dosyalara büyüterek TELEFON ile çalışabildik.. çalışabiliriz.. ancak bu fazla verimli olmaz.. sadece tanıtım amaçlı denemeler yapabiliyoruz.
t=ad02.jpg resim dosyası ve s=ad03.doc word dosyasında + çatısı daha belirgin hale getirildi telomer uçları alınarak.. sağ ve sol ile yukarı ve aşağı yanları belirgin halde görünüyor. Bu boş levhanın yani şemanın bir de dolu halini örnek olarak göstereyim.











Hadid Suresi'nin üçüncü (3.) ayeti "Hüve elevvelü ve elâhirü ve ezzâhirü ve elbatîn ve hüve bi külli şey'in âlîm." ilmin bu koordinatlarda toplandığını 1611 yılında Descartes'e rüyasında öğretmişler. Dekart METOD UZERİNE KONUŞMA yapıtıyla 2300 senelik ARİSTO saltanatını yıkıyor. İmamı Nursî ŞUALAR Mecmuasında On birinci Şua olan   Meyve Risalesinde 7.Mes'elede bu isimlerin KÜLLİ anahtar olduğunu söylüyor ve ağaç, yıl (arz) ve dehr (dünya) modeli vererek açıklıyor. Ayrıca LEMALAR Mecmuasında 26.Lem'a olan ihtiyarlar Risalesinde 7.Ricada bu yönlerin bir UYGULAMASINI da yapıyor.. yani ZAMAN olgusunu anlatıyor. Biz de modeli ANALİTİK DÜZLEM'e yerleştirerek GÖRSEL olarak düşünceleri resmetmekte ve anlamları yakalamakta kullanıyoruz. Böylece ZAMAN-MEKAN kadrosu KARTEZYEN KOORDİNATLARLA göstergeleniyor.
t=ad03.jpg resim dosya ve s=ad03 word dosyası.. ile + çatısını net gösteriyor.. bu artı işaretini HAÇ'a benzetirler.. bu sadece benzerlik harfler daha icad edilmeden eski türkler bu işarete DAMGA ya da TAMGA diyerek çadırlarında kullanıyorlarmış.. bu geometrik çizgiler ve hendesi hatt'lar hiç bir dilin ve dinin ve kültürün malı değildir.. insanlığın ortak mirasıdır. DESCARTES   Yunan uygarlığından gelen.. bu uygarlığını MISIR uygarlığından intikal eden ve ilk İLİM olan HENDESE yani yer ve yön ve yan BELİRLEME aracı olan GEOMETRİ'nin sentetik kullanımını ANALİTİK hale getirdi. Yani geometrik çizgilerle kanıtlanabilir olan HENDESE'yi aritmetik rakamlarla hesaplanabilir hale getirdi. Sentetik geometri, analitik geometriye öyle bir anda geçemedi.. önce Descartes geometriden aritmetiğe geçmenin yolunu buldu.. daha sonra da FERMAT aritmetikten geometriye geçmenin yolunu buldu.. daha sonra da Dahi matematik bilgini EULER bu günkü MATEMATİK kullanıma geçti.. malum matematik (riyaziye) de hem geometri (hendese) hem aritmetik (hesab) demektir.. bizim kültürün ve türk milletinin İLİMLE uğraşmadığının kanıtı bu üç sözcüğün TÜRKÇE'leri bulunmamaktadır. İSLAM DÜNYASININ bilimle uğraşmadığının kanıtı bütün bilimsel terimlerin YABANCI olmasıdır.. sadece İslamın ilk dört yüz yılında bilimle uğraştığınının kanıtları olan kelime KALINTILARINI rastlıyoruz.. "earth" ARZ gibi... Kürre-i arz olan dünyanın MERKEZ olmaktan çıkarılması ise verilen uğraşa rağmen mond ya da unite gibi BİRLİK gösteren WORLD ile WORD hâlâ yerinde duruyor.. Arzın merkez olmasının çıkarılması İNSANIN merkez bulunmasının çıkarılması olduğundan DÜZ DÜNYACILAR.. dünyanın ve insanın merkez olmaktan çıkarılması dinin merkez olmaktan çıkarılmasına tepki olarak ortaya çıkıyorlar. Oysa "MERKEZ" bulunmuyor ki kenz ya da kevn.. vucud ya vucub.. insan ve evren.. insan ve tanrı.. senin ZKR'in ile ortaya çıkar. RKZ ve ZKR.. Elbette Allah'ın ZİKRİ' büyüktür.. ancak bundan önceki ANKEBUT (29.cu sure) 45.nci ayetini okumalısın. Tefekkür olmadan da TEZEKKÜR yararlı olmaz.. şükür ve sabır ile beslenmezse verimli olmaz. Biz FİKİR ve TEFEKKÜR mücadelesi veriyoruz. Bu yüzden özcü ve özekçi zihniyetleri bırakıyoruz. Bütün bu ifade ve ibarelerin temeli olan ayniyet ve hürriyeti ENE'ye yüklenmiş iki EMANET olarak görüyoruz buradan da İMANA ve EMNİYET'e götüren teslimiyete ve islamiyete taraftar oluyoruz. Ancak her şeyden ve hepsinden önce İLİM gerekiyor.










s=ad04.jpeg resim dosyası ve s=ad04.doc word dosyaları ile
s=ad04.jpeg resim dosyası ve s=ad04.doc word dosyaları ile (+) çatısını bitirdik ( x ) çıtasına geçtik..





yani ortagonal çizgiler kaldırıldı diyagonal çapraz çizgiler ortaya çıktı.. YBA dilinde buna ARALAR adı verilir. ALANLAR arasında ARALAR bulunur. Bu doğu ve bati ile kuzey ve güney yönleri arasında bulunan ARA yönler gibidir. kuzey doğu.. güney doğu.. kuzey batı.. güney batı gibi.. böylece TAM bir çember elde ediyoruz. Kavramları da bunun üzerinde bütünlüyoruz ve tümlüyoruz. külle ve cami.. kamil ve tam.. bir AĞAÇ'a ulaşmaya çalışıyoruz.. böylece Şecere-i Kainatın semere-i münevveri olduğumuzu gösteriyoruz. İnsan kainat ağacının bir meyvesidir. Ancak anlamak ve anlatmak için bizi bunu parçalar ve bölümleriz. Var oluşu önce kainat ve insan diye ikiye böleriz.. sonra kainatı tabiat ve tarih diye ayırırız.. sonra insanı da akıl ve kalb diye ayırırız.. bu dördünü de ayrı ayrı parçalara ayırmayı ve bölümlemeyi sürdürürüz.. İşte ilim uğurdaki TEFEKKÜRÜ kağıt ve kalem ile YAZARAK yapıyorum. Çünkü zekam pek zayıf ve hafızam pek yetersiz. Bunları güçlendirmek için analitik düzlemin Descartes'in başlattığı matematik kullanımı.. Aristo'nun dört sebeb nazariyesinden de yararlanarak, YBA in METODİK kullanımına geçtim. Yıllardır içerikli meraklı ve gizemli propagandasını .. seksi ve siyasi anlatımlarla reklamını yaptım.

Fakat bunlar hiç bir işe yaramadı..

[17:19, 18.04.2024] Mustafa BUGUCAM: Bu gün tevafuk eden korelasyonda ya da tesadüf eden bağlantıda yani yokluktan varlığa çıkan itibar ve ihdasda.. Cevşenülkebir'in 60.ci dizesinde Ya Evveli Ya Ahir.. Ya Zâhiri.. Ya Batîn.. Ya Hâlıkı.. Ya Râzık.. Yâ Sâdıkı Ya Sâbık.. Yâ Sâikı Yâ Fâlık. Sübhanek.Yâ lâ ilahe İllâ Ente elâmanüleman. ECİRNA minnâr. çıktı.. yani 10 nokta ile beş çizgi elde edildi.. 8 nokta ile koordinatları tamamlar.. 2 nokta ile SâİK'ten FâliK'a gideriz.. sevk edildiğimiz YUMURTAYI çıkarırız.. İnşaallah. Yüklendiğimiz YBA i doğruruz.
İnşaallah.

Velasr


Veylüllikulli
humezetünmumezze..
fî amedinmumeddede..


YBA senin DÜŞMANINDIR.. fakat düşmanını yenmen için onu tanıman gerekmez mi ? Öyle ise Yöntem Bilimsel Analizi.. aslanda sadece ANALİZİ değil SENTEZİ de öğreneceğiz.. yetmez bu ikisinin kökeni ANALOJİ 'de anlayacağız.. hatta DEDÜKSİYON VE İNDÜKSİYON da öğrenilecek.. yani AKLINI KULLANMAYI öğreneceksin.. ondan sonra kendinle ve şeytanınla başa çıkmayı deneyeceksin. İnşaallah başa çıkarsın.

Osmanziya

















Düzenleyen osmanziya - 19-Nisan-2024 Saat 04:03
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk