Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
İnsan Bilim | |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3929 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: Dün Saat 03:40 |
https://www.facebook.com/groups/bilimkulubum/?multi_permalinks=2727164807671973¬if_id=1740954311630677¬if_t=group_highlights&ref=notif Roger Penrose demiş: Roger Penrose: Büyük Patlama Bir Başlangıç Değil! Fizikçi ve matematikçi Sir Roger Penrose, evrenin kökenine dair geleneksel Büyük Patlama (Big Bang) modeline alternatif bir bakış açısı sunarak kozmoloji dünyasında büyük yankı uyandırdı. Penrose’a göre, Büyük Patlama mutlak bir başlangıç noktası değil, önceki bir evrenin sonu ve yeni bir evrenin başlangıcıdır. Bu fikir, Uyumlu Döngüsel Kozmoloji (Conformal Cyclic Cosmology – CCC) olarak adlandırdığı teorisinin temelini oluşturur. Büyük Patlama ve Geleneksel Model Büyük Patlama teorisi, evrenin yaklaşık 13.8 milyar yıl önce aşırı yoğun ve sıcak bir noktadan genişlemeye başladığını öne sürer. Bu teori, kozmik mikrodalga arka plan ışıması (CMB), evrenin genişlemesi ve elementlerin dağılımı gibi birçok gözlemle desteklenmektedir. Ancak, Büyük Patlama’nın öncesi hakkında net bir açıklama getirmez. Penrose’un Döngüsel Evren Modeli Penrose, evrenin sonsuz bir döngü içinde olduğunu ve her bir “evren çağının” (aevum) bir öncekinden doğduğunu öne sürer. Ona göre: • Evren genişledikçe entropi artar ve zamanın sonuna doğru tüm madde kara deliklere dönüşerek buharlaşır. • Geriye sadece saf radyasyon kalır ve madde ile bilgi yok olur. • Bu durum, evrenin sonlu fakat ölçümsel olarak sonsuz hale gelmesine yol açar. • Bu noktada, evrenin geometrisi değişerek yeni bir Büyük Patlama meydana gelir ve yeni bir evren çağı başlar. Kozmik Mikrodalga Arka Planında İzler Penrose ve ekibi, CCC teorisini desteklemek için kozmik mikrodalga arka plan ışımasında (CMB) önceki evren çağlarından gelen “Hawking noktaları” adlı izlerin bulunabileceğini öne sürüyor. Bu noktalar, önceki evrende oluşan süper kütleli kara deliklerin buharlaşmasının izleri olabilir. CCC Teorisi ve Fizik Dünyasında Tartışmalar Penrose’un teorisi, evrenin tek bir başlangıcı olduğu fikrine meydan okuyor ve Büyük Patlama’nın sıfır noktası olmadığını iddia ediyor. Ancak, CCC henüz kesin olarak kanıtlanmış değil ve mevcut kozmoloji anlayışıyla bazı çelişkiler içeriyor. Sonuç Roger Penrose’un döngüsel evren modeli, evrenin kökenine dair yeni ve radikal bir bakış açısı sunuyor. Eğer doğruysa, Büyük Patlama mutlak bir başlangıç değil, sonsuz bir döngünün bir parçası olabilir. Bu teori, evrenin doğasını ve zaman kavramını yeniden düşünmemizi gerektiriyor. dedim: inandığın gibi yaşamıyorsun inandığın gibi yaşarsın.. düşündüğün gibi tanımıyorsan tanıdığın gibi düşünürsün.. inanmak ve düşünmek ile tanımak ve yaşamak denkleminde anlamanın da bir yeri ve kavramının da bir yurdu bulunmalı.. bu da bizim bilinenlerden bilinmeyenlere mi yoksa bilinmeyenlerden bilinenlere mi gittiğimizi daha açık ve seçik ortaya koyabilir.. biz.. şimdilik.. bilinenlerden bilinmeyenlere gittiğimizi düşünüyoruz. Buradan büyük bir metin ve iki fotoğrafı sildim ve ayrı bir cevap başlığında yayımladım.. bu bir anda oldu.. oysa o yazıdaki paragrafları ve cümleleri ve kelimeleri teker teker yazsa idim.. en az yarım saat geçerdi.. bilimde başlangıç koşulları ve tekillik denilen bir DURUM bulunuyorsa bu bildiğimiz DEVİM ile açıklanamaz. Böylece ortaya ayrı ayrı alanlar çıkar.. günlük dilin alanı ile bilimsel dilin alanı nasıl birbirinden farlıkdır.. sanki bilimsel dil günlük dile hizmet ediyor.. 9 gibi.. bunun tersini de düşünübeliriz.. 6 gibi.. bu durumda günlük dili bilimsel dile hizmet ediyor. Bu ilişkiyi felsefe dil ve dini dil arasında dahi düşünebiliriz.. burada hepsini DİL dedik.. aynı zamanda bunlar bilgide.. dil ve bilgi arasını nasıl ayıracağız.. bir de güç (kuvvet) var.. bir de gür (özgürlük) Sonuçta dini yetkini aradan çekip sadece dil yetisini yani felsefeyi çalıştırdığında ortaya çıkan manzara seni doyurmaz.. bu durumda şüphe eden aklın ile kesin yanıt arayan kalbini birlikte çalıştıracaksın.. sonuçta bilgisiz sevgi ile sevgisiz bilgide işe yaramıyor.. yarım ve yalnız kalıyor ve bizi üzüyor. İşte YBA bu gibi durumlara düşmemek için iyi bir çare olacak.. Osmanziya Düzenleyen osmanziya - Dün Saat 04:14 |
|
![]() |
|
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3929 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() |
![]() Mümkun mü ? Kulturun (elmilel) olmazsa olmaz bileşenleri olan dil ve din aslinda çok daha geniş ve derin bir ana karanın kutupları.. 60 bin yıllik sesli birlikteliklerinden elimizde atmosferde yayimlanan DALGALARINDAN fazla bir kalinti bulamiyoruz. Zamanda geriye giden bir teknilojimiz henüz bulunmadigindan ses ve goruntulerine de erişemiyoruz. Gunluk dilin duz yazisi ile inşa edilen edebiyat ve tarihten ancak KITABETLE yazili dile geçtigimiz 6 bin yillik surede çeşitli taş.. kil.. papirus.. parşomen ve kağıt gibi LEVHALARLA haberdar oluyoruz. Son bin beşyuz ozellikle son uç yuz sene icinde HABER ana karasinin dil ucundaki ticaretc sureç BILIMI.. din ucundski siyaset vetiresi HUKUKU inşa etti.. kudret ve iktidar.. hayir ve ihtiyar.. itiyad ve itimadlarimizi.. bilişim ve tarim ve kentleşme ve sanayi devrimlerini ortaya evrimlerle.. bize eşyayi iktisatla kullanarak.. eşhasi adaletle calistirarak.. evrenle muvazeneli yaşamayi ve toplumla mutabik tanimayi ogretti.. ancak bugun dilin bilime ve ticarete ögrettigi iktisat.. dinin hukuka ve siyasete ogrettigi adalet.. teknoloji ve ideoloji ile bozuldu. Dil ve din bilime ve hukuka intikal etti.. bilimin hikmete ve hukukun ahlaka inkilab edeceğini bekliyoruz.. lakin teknoloji bizi giderek doğaya yabancılaştırdıkça.. ideoloji bizi giderek insandan uzaklaştırdıkça.. DÜNYAYI dönük umutlarımızı da giderek yitiriyoruz. Allah'a ve ahirete inanan bir zihin elbette mutmaindir. Ancak ibadetin adalet.. adaletin de ibadet sayıldığı canlı bir dinde elbette dünya sınavına çekilen dil için de yapalacak bir şeyler olmalı.. Kainat ve insan ile rasul ve kitab denleminde ve uyumunda ki SALAH da FESADA donuştu.. dunyayi belirleyen ve dini tanimlayan DIL ile bunu duzeltmek mumkun mu ? osmanziya 03.03.2025 https://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=2668 Düzenleyen osmanziya - Dün Saat 03:57 |
|
![]() |
|
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3929 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() |
![]() Foucault.. fuko.. Wittgentein gibi unlu.. Hayati ve eserleri VITAL "inandigin gibi yaşamazsan yaşadigin gibi inanirsin" AKTUALITE ..ornekliyor diyemeyeceğim çunku inanma ve yaşama sözünun bir ucu bir yaşama oldugu için bir degeri.. bir buyrugu gerektirir. Oysa anilanin etik ya da degil bir kriterinin bulunmadigi eleştirmenlerince saptanmiş. Ancak yukaridaki teorik ve pratik ilişkisi MENTAL "düşundugun gibi tanimazsan tanidigin gibi düsunursun" VIRTUALITE şeklinde de formule edilebilir. Fuko mukavemet gormeden hassasiyetinin vital aktualitesini gerçekleştirmiş.. bununla yetinmemiş hissiyatinin mentak virtualatesini de inşa ederek dunyasini başkalarin yansitarak yaşadiklarini hakli ve hakikatli gostermeye çalişmiş.. yani yolu kişisel kalmamis genel KRITERSIZ ve sonuçta YETERSIZ bir din ortaya çikarmaya adanmiş. Ussallastirma yeteneklerini UZZALLAŞTIRMA yeteneginden olabildigince uzaklastirmiş ve radikal libarallikle tanimlanmistir. INSTINKT.. refleks ve seks.. temas ve edeb. INISIYATIF.. metodik ve aksiyomtik.. temaşa ve ebed. durtu ve gudu birlikteligi ile egilim ve erek birlikteligi asli ve tali yatayı ile master ve slave dikeyi eksenlerinde işler.. Tabloda kelimeler şeyler arasinda şahslari soydum yani SOYUTLADIM ve oydum yani YAPILANDIRDIM ve koydum yani analitik duzleme YERLEŞTIRDIM.. yani özne sorununu da çözdüm. başka sayfa da özdeslik ve ozgurluk ile egemenlik ve bagimsizligi çözumlemiştim. ister hak deligine koyar cocuk çikarirsin ister bok deligine koyar.. turunun populasyonunu azaltirsin. Merak etme bir sure sonra insanimsilari fabrikalarda imal edecek eril ve dişil birlikteligi gerektiren aileye gerek kalmayacak.. inisiyatifini birakir instinktinin temas ve refleksine tabi olabilir cehenneme kadar yuvarlanabilirsin. osmanziya 03.03.2025 izmir üçyol 03:03 ![]() |
|
![]() |
|
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3929 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() |
Foucault.. fuko.. Wittgentein gibi unlu..
Hayati ve eserleri VITAL "inandigin gibi yaşamazsan yaşadigin gibi inanirsin" AKTUALITE ..ornekliyor diyemeyeceğim çunku inanma ve yaşama sözünun bir ucu bir yaşama oldugu için bir degeri.. bir buyrugu gerektirir. Oysa anilanin etik ya da degil bir kriterinin bulunmadigi eleştirmenlerince saptanmiş. Ancak yukaridaki teorik ve pratik ilişkisi MENTAL "düşundugun gibi tanimazsan tanidigin gibi düsunursun" VIRTUALITE şeklinde de formule edilebilir. Fuko mukavemet gormeden hassasiyetinin vital aktualitesini gerçekleştirmiş.. bununla yetinmemiş hissiyatinin mentak virtualatesini de inşa ederek dunyasini başkalarin yansitarak yaşadiklarini hakli ve hakikatli gostermeye çalişmiş.. yani yolu kişisel kalmamis genel KRITERSIZ ve sonuçta YETERSIZ bir din ortaya çikarmaya adanmiş. Ussallastirma yeteneklerini UZZALLAŞTIRMA yeteneginden olabildigince uzaklastirmiş ve radikal libarallikle tanimlanmistir. INSTINKT.. refleks ve seks.. temas ve edeb. INISIYATIF.. metodik ve aksiyomtik.. temaşa ve ebed. durtu ve gudu birlikteligi ile egilim ve erek birlikteligi asli ve tali yatayı ile master ve slave dikeyi eksenlerinde işler.. Tabloda kelimeler ile şeyler arasinda BOŞLUGA şahslari soydum yani SOYUTLADIM ve oydum yani YAPILANDIRDIM ve koydum yani analitik duzleme YERLEŞTIRDIM.. yani özne sorununu da çözdüm. başka sayfa da özdeslik ve ozgurluk ile egemenlik ve bagimsizligi çözumlemiştim. BOŞLUKLAR tehlikeli DELIKLER daha rizikoludur. Ister hak DOLULUGUNA koyar cocuk çikarirsin ister b. deligine koyar.. turunun populasyonunu azaltirsin. Merak etme bir sure sonra insanimsilari fabrikalarda imal edecek eril ve dişil birlikteligi gerektiren aileye gerek kalmayacak.. inisiyatifini birakir instinktinin temas ve refleksine tabi olabilir cehenneme kadar yuvarlanabilirsin. Sonuçta pislik kendini temizlemeye çalışır.. yetinmez etrafida pislemeye uğraşir.. tek yarari temizligi dolayli tanitirm. Zaten bunun için izin verilmiştir. osmanziya 03.03.2025 izmir üçyol 03:03 |
|
![]() |
|
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3929 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() |
Bulunmayan özgürlük ve olmayan sonsuzlukta yaşadığımız için.. özgürlüğe ağırlık verenler sonsuzluğun taharrisine ve sonsuzluğa ağırlık verenler özgürlüğün arayışına girmezler, diye düşünüyorum. osmanziya
|
|
![]() |
|
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |