Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Yöntembilim
 YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim
Mesaj icon Konu: bilim(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
kutlu aytug
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010
Gönderilenler: 170

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Konu: bilim
    Gönderim Zamanı: 27-Mayıs-2010 Saat 00:29

Çözümleme

Bilim, ister PSL alanynda olsun, ister FKB alanynda olsun, aklyn ve vicdanyn rehberli?inde, vahiy ve ilhamyn y?y?ynda, insana mahsus duyularla algylanan e?yanyn ve e?hasyn; beyin ötesi ve berisi ruhi aktivite ile kavramlara ve terimlere dönü?türülmesi, bu kavram-terimlerle fikir-dü?ünce, yorum, iddia, teori-teorem olu?turularak tabiatta ara?tyrma yapylmasy sonucu elde edilen bulgu ve bilgilerin, tecrübe-ölçme, muhakeme-kyyastan geçirilip do?rulu?unun açyklanmasyyla ortaya çykan gerçekler-hakikatlerdir. Bu gerçekler-hakikatler; genelde kanun-prensip-ilke olarak ifade edilmektedir.

 

Ek açyklama

Bilimin tanymlanmasynda ve ilmi bilgilerin ortaya konulmasynda; insanyn zihniyetine-hayata baky?yna göre metot ve vasytalar kullanyldy?yndan yani gözlem-deney-ölçme, endüftik ve dedüktif metod kullanymy dy?ynda vahye ve ilhama önem verilip, verilmemesine göre ilmi çe?itlilik artmakta veya azalmakta, mahiyet ve muhtevada da farklylyk olmaktadyr. Vahiy ve vicdan gerçe?ini göz önüne almadan hatta insanyn metafizik özelliklerini dikkate almadan yapylan ilmi ara?tyrmalar, dar alanda ve somut ?eyler üzerinde yapylmak durumunda oldu?undan, bilmin insanly?a faydasy olmamasy bir yana ço?u kez telafisi zor zararlara bile sebep olabilmektedir.

 

Geomantyk metoduyla bilim kavramynyn tanymlanmasynda ve terim olarak yapylan açyklamada herhalde yukaryda belirtti?im kusur-hata düzeltilmi? olacaktyr. Çünkü burada çerçevesi çizilen koordinatik-analitik dü?ünce de, gaybi-batyny tanymlamayy gerektiren taraf-alan, bu hatanyn olmasyny kysmen ortadan kaldyrmakta… .

 

Kutlu Aytug     

 



Düzenleyen kutlu aytug - 27-Mayıs-2010 Saat 12:31
ahmet
IP
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 27-Mayıs-2010 Saat 13:06

Saygyde?er Aytu?,

 

Bilim ba?lykly ?emanyn biçimsel ele?tirisi:

 

Gerçek ZAHYR olarak üstte, Vahiy BATIN olarak altta do?ru bir yerle?tirme ancak dy? duyularyn EVVEL'e iç duyalaryn AHYRE konulmasy do?ru bir yerle?tirme de?il. Zaten genelde zahir ve ahir bir takym, batyn ve evvel bir takym te?kil ederler. Dy? duyular GERÇEK olarak algylanyr buna kar?ylyk iç taraftaki duyumsamalar, iç dünyadaki seslenmeler vahy,  ilham, sünühat, tuluat olarak adlandyrylyr. Bu nedenle dy? duyular sa?a de?il sola  yani AHIR tarafa  yazylmaly. Yç duyular sola de?il sa?a yani  EVVEL tarafyna  yerle?tirilmeli.

 
Böylece Gerçek ve dy? duyular bir takym, Vahiy ve iç duyular bir takym te?kil etsin.

 

Yçerik olarak dü?ünce ve katkylaryma gelince; 

 

Yöntembilimsel analizde  genel ilkeler ve ortak konseptler oldu?u gibi bana özel modellerim  ve ki?isel tablolarym da bulunur.  Bilim konusunda bilgi aygytlaryna ve bilgi kaynaklaryna göre ?öyle bir ?emam var.

 

BYLGY KAYNAKLARINA GÖRE

 

Mahsus                Menkul

 

              ALEM

 

Mek?uf                 Makul

 

 

BYLGY AYGITLARINA GÖRE

 

 

Nefs                      Ruh

 

               YLYM

 

 

Kalb                       Akyl

 

Bu durumda latifeler olan bilgi aygytlarynyn yeri ile dünyalar olan bilgi kaynaklarynyn yeri birbirine tetabuk ediyor. Ruh menkul olarak münzel olany alyr. Akyl ise mümkün olarak muhtemel olany bilir. Nefis dy? ve gün  dünyasyndan mahsus be? duyu ile me?hud olany bilir. Kalb ise iç ve din dünyasyndan gaybi ke?iflerde bulunur. Dört ayry renk, dört ayry ilim insanyn dört ayry penceresinden gelir fakat insan öyle bir cami mahluk ki bunlary birle?tirir. Nasyl dy? be? duyu insanyn içinde birle?irse bu be? kaynaktan gelenleri be? aygyt i?lerken sonuçta ortak bir "ilim" çykar.

 

Bu durumda Ruh ve akyl EVVEL olarak görülüyor, nefis ve kalb AHYR olarak.

Nefsin mahsusu ile Ruhun kelamy ZAHYR olarak görülüyor,

aklyn muhakemesi ile kalbin muka?efesi  BATIN  olarak görülüyor.

 

Zaten sizin ilim tanymlamanyzda nedensellik ve özde?lik ilkesine göre yani sol görüye göre te?kil edilen evren ilimleri yer aldy?y gibi özgürlük ve amaçlylyk ilkesine göre yani sa? duyuya göre te?kil edilen insan ilimleri bu arada marifet, basiret ve ferasette var.

Bir de ayryca bu be?eri bilgilerden ba?ka kelam, nuzul ve vahiy ile gelen Semavi bilgilerde var. Bütün bu çe?itlili?i göstermek üzere yukaryda sundu?um KAYNAK ve AYGIT esasyna göre yapylmy? anlam çerçevesi ilmi ana hattyyla göstermi? oluyor.
 
Ancak her bir alanda ilimlerin nasyl olu?tu?unu göstermek için ayryntyly çaly?malar yapmak lazymdyr.

 

Sa?lycakla kalyn.

 

Osmanziya

     

 

BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk