Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Dünya
 YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya
Mesaj icon Konu: receb ve mi'rac(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
mustafa
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 27-Nisan-2010
Gönderilenler: 81

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Konu: receb ve mi'rac
    Gönderim Zamanı: 06-Temmuz-2010 Saat 19:05

RECEB VE MY’RAC

 

KEFARET dizini içindeki dosyalar

Be? vakit namaz receb ayynyn yirmiyedisi mi’raç gecesinde farz edildi…

Elli vakit iken be? vakte dü?ürüldü.. fakat yine elli vakit sevaby verildi.

Namazyn sevablary, zamanda yapylan günahlary örter, keffarettir.

Amma hangi günahlary ?

Günah nedir ? seyyie nedir ? zenb nedir ? ism nedir ?

Namaz “Hukukullah”a taalluk eden günahlara kefarettir. Buna seyyie diyelim.

“Hukuk-u ibad”a (kul hakkyna) tealluk edenleri örtmez. Buna zenb diyelim.

Namaz nasyl seyyie’ye bir örtü ise öyle de  zenbe dahi bir engeldir.

Çünkü ayet “Namaz, münker ve fah?adan nehyeder” diyor.

Zenb;  münker ve özellikle fühu? gibi fahi? olan günahlardyr. (1)

Bunlarda kul hakkyna yani mala, cana, irza ve namusa  tecavüz vardyr.

Bunlaryn büyükleri vardyr, küçükleri vardyr. Küçükler büyüklere yol açar.

Gyybet küçüktür fakat iftiraya yol açabilir.

Birini dövmek küçüktür fakat cinayete yol açabilir.

Be? kuru?a tamah etmek küçüktür fakat hyrsyzly?a yol açabilir.

Gözünü sakynmamak küçüktür fakat fuh?a yol açabilir.

Kul hakkyna ili?kin büyüklü ve küçüklü bu kötülük ve günahlara zenb diyoruz.

Öyleyse namaz, namaz vaktinden  önceki seyyieye  ÖRTÜ  oldu?u gibi

namazdan sonraki zenbe ENGEL’dir.

Namaz zenb’e nasyl engel olur ?

?öyle emr-i sui ile zenb olan günahy / kötülü?ü  i?leyen mü’min bundan nedamet eder ve nefs-I levvame’ye geçer. Kötü i?inden pi?man olan kimse ise bundan TEVBE eder. Yani bir dahi o günahy i?lememeye azm ü cezm ü kast eder. Yani nasuh bir tebve eder. Kendi kendine köklü ve özlü  bir nasihat eder. Bu karar, bu azim ve bu gayret ile namazdan sonraki yeni zamanyna ba?lar. Ba?ka bir hadiste “Accilu bisalatü kablelfevt ve accilu bittevbeti kablelmevt.” Buradan tevbenin namazdan ayry bir i? oldu?u anlamy vardyr. Tevbenin zaman içinde  ve mevtten önce yapylmasy gerekti?i anlamy çykar. Namazyn sebebi emri ilahi ve neticesi ryza-yy ilahidir. Fakat bu emrin dünyevi kötülüklerden uzakla?tyrma ve uhrevi cezalardan kurtarma gibi hikmetleri ve sonuçlary vardyr.

Y?te namaz ile zamanyn medyasyndan syyrylan ve  Kelamullah’yn medyasyna giren adam oradan aldy?y nur ve ?ifa ile tekrar zamana döndü?ünde ilk dü?ündü?ü i? yakasyny bir türlü byrakmayan zenblerle ba?a çykmanyn yolunu aramak olacaktyr. Mü’minin öncelikli i?i tevbesini yürütmek ve gere?ini gerçekle?tirmektir.

Ykinci bir sefer yeni bir günahy / kötülü?ü yani zenbi i?lerse yani kul hakkyna tecavüz eden i?i gerçekle?tirirse  ne olacak ?

Hiç kimse ilk denemede ba?aryly olamaz!

Ya?am bir deneme ve yanylma üzerine i?ler.

Medeniyetimiz ara?tyrma ve geli?tirme üzerine yapylandyrylmy?tyr.

Müslüman bu i?i niye ba?aramady?yny dü?ünür, nerede yanyldy?yny anlar.

Gücünün aly?kanlar çerçevesinde ve icraatinin ö?renmeler synyrynda ve isteklerinin ko?ullanmalar kysytynda oldu?unu görür.

Kötü aly?kynlykta  ysrar ve inadyn a?yrly?y ile iyilik  iradesindeki  azm ve cehdin a?yrly?y arasyndaki dengenin, ne ?ekilde bozulup iyilik lehine artyrylaca?ynyn ary?tyrma ve geli?tirmesini yapar.  Ve sonunda ba?aryr.. velev ba?aramazsa bile Allah’yn ?irk dy?ynda bütün günahlary silen bir rahmetinin bulundu?unu da bilir. Yine umudunu kesmez.

Diyelim ki bu ba?arysyz olan ki?i kendimiz olsun. Ve ba?arysyzly?ymyzyn nedenini ara?tyralym.

?imdi biz buraya kadar dört kavram gördük.. zenb, tevbe, kefaret ve nehy.

 Bunlary a?a?ydaki ?ekilde yerle?tiriyorum.

Neyh

Zenb      VAKT      Tevb

Kefaret

Vakitten önceki  hukukullah’a taalluk eden seyyielere namaz kefaret oluyor.

Namazdan önceki hukuk-u ibad’a taalluk eden zenblere de tevbe ettik.

Fakat namazdan sonraki zamandaki münkerlere namaz  nehiy olmady…

Yani kul haklaryny çi?nmeyi engellemedi namaz, neden ?

Ya namaz namaz olmady.. Ya da biz adam olmadyk ?

 

Bir buyurulan namaz var, bir de kylynan namaz var.

Bir sadece isteyen adam var, bir de ciddi isteyen adam var.

Yukaryda dört tane seçenek var. Kylynan namaz buyrulan namaz de?ilse ve adam da ciddi adam de?ilse kopmaya hazyr en zayyf halka olu?mu? demektir. Bazen adam adam olurda kylanan namaz buyrulan namaz olmaz. Bazen de kylynan namaz buyrulan namaz olurda adam adam olmaz. O zaman durumumuzun hangisine uydu?unu te?his edip ona göre tedavi uygulamak gerekmektedir.

?imdi buna yardymcy olmak üzere yukarydaki ?emaya biraz daha ayrynty ekleyelim.

MÜNKER

Neyh

KABAHAT    Zenb      VAKT      Tevb    KARABET

Kefaret

SEYYYE

Zenb ile i?lenen KABAHAT ile tevbe ile kazanylan KARABET arasynda dengeye bir bakalym.

Kötülük ile i?lenen ÇYRKYNLYK ile dönü? ile edinilen YAKINLIK arasynda bir BA? var.

Allah’a yakyn olan kötülü?ün çirkinli?inden uzak olur.

O’na ne kadar yakyn ise kötülükten o kadar uzaktyr.

Allah’a yakyn nasyl olunur ?

O’nun ile çok konu?arak ve bu suretle onu dahi iyi  tanyyarak ve bu suretle onu daha çok severek!

Bu nasyl olur ?

Allah ile nasyl konu?ulur ?

O’nun eserlerini okuyarak.

O’nun eserleri nelerdir ?

Kainat… Ynsan.. Kelamullah.. Rasulullah.

Y?te bunlardan ikisi da?ynyk ikisi toplayycy.

Toplayycy olanlardan RASULLAH ile aramyza ?eyhler, imamlar, hocalar girebilir

fakat  KELAMULLAH, namaz ile  dilimizde…

Demek ki biz namazda okudu?umuz kelamullah ile yeterince KONU?AMIYORUZ.

Bunun nedenini siz de biliyorsunuz biz de biliyoruz.

Kur’an ile konu?manyn engellerini kaldyrmady?ymyz sürece namaz münkere engel olmaz.

Ysterseniz bu yylky recebin miraç gecesinde sabaha kadar kur’an okuyun.

Okumak ayry konu?mak ayry.

Konu?mak için okumak gerekir fakat yetmez. Çünkü:

Sadece sevab kazanmak için okunulur.

Ölülere sevab göndermek için okunulur.

Söz verilen cüz’ü okumak için okunulur.

Sonra mü?te?rikler gibi sadece “bilgi” almak için okunulur.

Her söz, kendisinde  bulunan iki i?lev / fonksiyon / vazife  için söylenir ve dinlenir.

Her sözün iki fonksiyonu vardyr; ya bir konu belirtmek ya da bir komut yaptyrmak.

Ylâhi Kelamda  bu iki i?lev daha diri, daha canly olarak gerçekle?ir.

Yeter ki onun sözünün dizimini çözelim ve anlamyny bilelim. (2)

Yeter ki onun Mütekellim’ine muhatap olalym ve KONU?ALIM. 

Yazy için sunulan diyagramlardan daha fazlasyny isteyenler bu iletinin dizini içindeki ?emalar baksynlar. Orada mahiyetimiz olan naksy ve kasry görelim. Insani mes’uliyet ve islami mükellefiyetimizin bu köklerindeki acz ve fakr ile terk ve tehir di?lerini bulalym. Konu?manyn içinde sözle?meyi, sözle?menin içindeki andla?mayy anymsayalym.  

Andla?manyn rububiyet ve ubudiyet ile hamd ve dua maddelerini  bir daha gözden geçirelim.

Bu yeni gözle namazdaki ibadet ve istiane va’dlerimizi yerine getirelim.

Y?te o zaman belki ibadetlerdeki seyyielere namaz örtü oldu?u gibi

istianelerdeki zenblere namaz engel olabilir.

 
DO?RUSUNU ALLAH BYLYR.

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANÎ  yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

(1)

 

Hukuk-u ibad, kul hakky do?uran e?yayy  israf ve  e?hasa zulumdur.

Zulum ve ysraftan kaçynmak halkyn hakkyna riayet etmek demektir.

Hukukullah, Allah’dan geçmi? nimetlere minnet duyup ?ükür etmek  ve musibet ve masiyetlere  müdare edip  sabyr etmektir. Hakka ve Halka kar?y  bu görevlerimizden ba?ka bir de nefsimize kar?y hukukumuz vardyr ki bundan sadece ve sadece kendimiz sorumlu ve yükümlüyüz. Bu da nefsi kizbin pençesinden kurtaryp sydk ile imany yakalamaktyr.

Y?te bu i?te en büyük yardymcymyz, içinde Kur’an olan namazyn kalitesini yükseltmektir.

 

(2)

Kur’an-y Kerim’i Arapça’syny yüzünden okumak birinci a?ama.

Sonra onun mealini okumak ikinci a?ama.

Sonra onun tefsirini okumak üçüncü a?ama.

Bundan sonra ki a?ama ARAPÇA ö?renerek

ayetin söz dizimini çözme ve sonra sözlerin 

islam tarihi ve ayetlerin nüzul sebebini ö?renerek anlamak gelir.

Bunlary yapmak  bir anda nasyl gerçekle?miyorsa

kötülüklerden engelleme de bir anda gerçekle?mez.

Çünkü dilimiz birden dinimiz olamaz.

Ama bu yolda ysrarly gitti?inizde daha önce okudu?unuz

kitaplardan, meallerden, tefsirlerden ve arapçadan

daha canly Kur’anla, daha diri Kelamla kar?ylaca?ynyza

ve Kelamullah ile konu?aca?ynyza emin olabilirsiniz.

Çünkü insan kitaby da açylacaktyr.

Çünkü kainat kitaby da açylacaktyr.

Ve syra Rasulullah’y görmeye gelecektir.

Bu yolu uzun bulmu?sanyz size daha kysa bir yol önerebilirim.

Kelamullahyn ça?da? yorumuna

“usul” ismi  ve “iman” harfi ile ba?layan

zihinlere salih aklyn gözü olan “nazar”y koyan,

gönüllere selim kalbin kula?y olan “niyet”i yerle?tiren

Risale-I Nur Külliyatyny tercih edebilirsiniz.

 

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

 

 



Düzenleyen mustafa - 06-Temmuz-2010 Saat 19:45
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk