Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Yöntembilim
 YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim
Mesaj icon Konu: tanirlik Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2699

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: tanirlik
    Gönderim Zamanı: 24-Aralık-2021 Saat 13:14

ANLATIM..

hem betimleme ve deskripsiyonu ki burada TASVIR denilmiş ..
hem indirgeme ve reduksiyonu ve ircayı..
hem açiklama ve izahi..
hem tefsir ve yorumlamayi..
ifade eder.

Keza ANLATIM, işaretlerin tercume ve çevirisini..
hem delaletlerim tevil ve evirisini..
içeren IKINCIL BILGILERDIR.
Basarin manzarası ile nazarin mubsirasi ise BIRINCIL BİLGİLER..
Şimdi birincil ve ikincil bilgileri birbirinden nasil ayirabilecegiz ?

Burada söz konusu edilen “anlatım” konusunu YBA mutfağı olan analitik düzlemde de daha açık ve seçik göstermek isterdim.. fakat malum marifet iltifata.. ihdas da itibara.. bağlı olduğu için sadece soru ile yetindim.
.

TANIRLIK

Bir kez daha gordum ki saglam ve saglikli bir TANRLIK olmadan yapilan tanri tanirlik ve tanimazlik tartişmalarinin ELEŞTIREL bir temeli bulunmuyor. Tanirlik ya da tanimazlik TANIKLIK duzeyine çikmadiginda hem kendine yakine ulaştirmiyor hem karşısindakini ikna etmiyor. Bu nedenle on yildir reklamini yaptigim YBA ögrenmeye.. kullanmaya ve yararlamaya kani bir tâlib bulamadim.


Bunun diger bir nedeni de çogumuzun dusuncelerini inançlarindan ya da göruşlerini bilgilerinden ayirt edememesidir.

Bu da normal hatta dogal.. çünkü kendim de ancak yetmiş yol sonra bunun farkına varabildim. Gunluk dilden bilimsel bilgiye.. felsefi bilgiden dini dile.. bir biri içindeki dort katmanda birincil ve ikincil "bilgi"lerin gereği ve yeteri kadar tanimlanmasinin yapilmasi felsefi edebiyatin tanri tanimazliga.. dini vaazin tanri tanirliga tahsis edilmesinden dolayidir.


Retorik.. diyalektik.. logos.. sophos.. teos.. philos.. nomos.. homos.. patos..kosmos.. kaos.. mitos.. epos.. etnos.. etos.. emos.. gibi temelli kavramlar aksiyomatik.. epistemik.. septik.. dogmatik.. eklektik.. sistematik.. ontik.. çercevede METODIK olarak ele alinmamiştir.
Metodik olarak soruna yaklasan Aristo-Dekart-Kant çizgisi surdurelemis.. gunluk dilin duz yazisiyla yapilan ve halka hitab eden EDEBIYAT ve VAAZ tikanma noktasina gelmistir.


Sonuçta edebiyat.. vaaz.. bilim.. dil.. hukuk.. dil.. funun.. hukuk.. felsefe.. tıbb.. san'at.. ve hatta HIKMET ve sonuçta "BILGI " TANIKLARININ degil uzmanlarinin ve etiketlerinin elinde kalmiş ve "insan"in buyuk bir kismi yitirilmiş ve elimizde kalanin uzerine yapay zeka ( insanlik 2.0) inşa edilmeye kalkişilmaktadir.


Öyle ise bize duşen ise yeni baştan başlamaktir.. kendimizi yitirmeden " insan "ı cesaretle aramak ve cür’etle bulmak için...



Düzenleyen osmanziya - 24-Aralık-2021 Saat 13:16
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk