Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Yöntembilim | |
![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4019 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() Gönderim Zamanı: 20-Ağustos-2010 Saat 04:40 |
SORU VE YANIT SORU dizini içindeki dosyalar. Soru üç halin biridir.. tümce ya olumlu.. ya olumsuz ya da soru tümcesidir. Soru üç durumda ortaya çykar.. Birincisi temel sorulara yanyt verilmeye çaly?yldy?ynda.. buna SORMA diyelim. Kim, ne , neden, niçin, nasyl, nerede gibi soru sözcüklerinin yol açty?y durumlarda… Bu kategorileri s=kesinler.doc ba?lykly ?emada görebilirsiniz Ykincisi ki?iyi zorda byrakan sorunlary soru haline getirilip bunlaryn yanytlaryyla sorunun çözümlemeye çaly?ylmasynda… bunada SORGULAMA diyelim. Bunlary a?a?ydaki tabloda görebilirsiniz Üçüncüsü bilgi ve buyruk eld edilen dile getirmelerde… bu da SORU?TURMA. Aslynda her sözün iki temel i?levi var.. ya konu belirtir ya da komut yaptyryr. Bilgi konusu ve buyruk komutu olacak sözcükler yararly sonuçlary olan YLYM ve yasaklanacak i?leri yaptyran EMYR olurken, gizli ya da açyk sorular süzgecinden geçirilir. Böylece olgudaki ku?ku ve duruksamalar, bilgideki unutma ve yanly?lar giderildikten sonra gerçekle?tirmeye amade ve sa?lamaya hale getirilirler. Artyk bunlar uygulanacak ve uyulacak dillendirmelerdir. Bu ya?amyn kendisidir. Bunun yo?un ve hyzly halini cehaletten ilme geçi?in insanlykta islamly?a ilerleyi?in yolu olan Kur’an’yn Medyasyna gidildi?inde ve namazla izlemeye girildi?inde bir süre sonra giderek namazdaki Fatiha-I ?erife sorar ve Zammy surede cevap verir konuma gelecektir. Böylece namaz sorunlara çözüm, dertlere çare olacaktyr. Onun ?ifasy tezahür ve hüdâsy tecelli edecektir. Yoksa bu i? sadece yapylacak görev ve kurtulaca?ymyz sorumluluk de?ildir. ?imdi ikinci duruma yani SORGULAMAYA ili?kin olarak bugün Fatma karde?imizle yapty?ym çaly?mayy da içeren dosyalary iletinin dizininde sonuyorum. Ba?ka dosyalarda var. Saygyde?er karde?imle birlikte yapty?ymyz çaly?mayy sürdürerek a?a?ydaki tabloyu elde ettim. Sorular aslynda insanyn gereksinimin ortaya çykardy?y sorunlara çözüm getirir ve arayy?ynyn ba?yrdy?y çy?laklara bir yanyt buldurur. Bu noktadan bakyldy?ynda ?unu görürüz; Alaka / ilgi, bilgi ve sevgi ba?ta olmak üzere pek çok dilek ve dü?üncelerin, istek ve duygularyn köküdür. Meraktan ba?ka enterasan alakalarda var; i?tah gibi, i?tiyak gibi, a?k gibi… Hilkat ve kainat Felak’tan yaratylmy?sa fytrat ve insanda Alak’tan yaratylmy?tyr. Sadece bedeni nazara alyp alaka kan pyhtysy der geçerler… Felak patlamasyyla zerre uçu?maya ba?lamy?sa Alak infilakiyile duygular kayna?maya ba?lamy?tyr. Alakanyn sevgi ve saygy, dilek ve istek duyum ve duygu gibi türlü çe?itleri varsa da biz burada SORU do?uran MERAK VE TECESSÜS üzerinde durduk. Merak ilmin hocasy ise soru da onun asistanydyr bildik. Ysterseniz s=hoca.doc dosyasyna bakyn ustanyn çab ve hocanyn yasa istemedi?ini görün. AKIL fehim ve fykyh, kalb zikir ve fikir ile YLYM elde ederken daha çok TEFEKKÜRÜ yani dü?ünmeyi kullanyr. Sa?lam, sa?lykly ve verimli dü?ünme ise yöntemi gerektirir. Zaten yöntembilimsel analizimiz de yöntembilimin bilinen en hyzly anlam sürücüsü ve en yo?un anlatym aygytydyr, desem a?yryya my kaçmy? olurum bilmiyorum fakat bunu zaman gösterecek. Ynsanyn beslenmesi nasyl temizlenmesi gerektirirse bu i?i tersinden alyrsak insanyn seslenmesi de dü?ünmeyi, DÜ?ÜNME de soru okumayy ve yanyt yazmayy ister. A?a?ydaki tabloda bu sureç açyklanmy?tyr. Her ne kadar beraber yapty?ymyzdan oldukça farkly olsada bu süreci en iyi de?erlendirecek Fatma karde?imizdir. Tablo “ Müphem tylsymy ke?f eden anlamaktyr. Mu?lak muammayy feth eden kavramaktyr. Me?kuk tenakuzun ele?tirisini kaldyran iknadyr. Muzlim tehalufün tarty?masyny bitiren tatmindir.” tümcelerini bir anlam çerçevesinde topluyor. Bu tabloyu en az on kez de?i?tirdik bu hale getirdik. Hala da de?i?tirmeye ve düzeltmeye hatta tamamen yineden düzenlemeyi yapabiliriz. Soru, bilinenlerde çykarylan kapaly bir aydynlyktyr.. Yanyt, bilinmeyenlerin içinde olan açyk bir karanlyktyr. Ynsan bilinenlerde bilinmeyenlere giderken iki çe?it kapysy vardyr: Birincisi somut ve yakyn örne?in ve temsilin dürbünüyle uzak ve soyut gerçek kar?yla?tyrylarak yakynly?tyrylyr. Metafor ve Te?bih Ykincisi. Analoji ve Temsil. Bu bilinmeyeni bilinene benzetme ise dü?ünmeyi, sormayy, yanytlamayy, yargylamayy kullanyr. Deneme ve yanylmayy, ara?tyrma ve geli?tirmeyi tetikleyen bu ARA?TIRMA dü?ünmenin “soru okumasy ve yanyt yazmasy”dyr. Deduksiyon, indüksiyon, hipotetik dedüksiyon bilinen tüm bilim yollarynyn temeli bu benzetme, temsil ve analojidir. Bu konuda fazla ayryntyya girmeden sizi tablolarla ba? ba?a byrakyyorum. E?er dü?ünürseniz burada okuduklarynyzdan kat kat fazlasyyla bilgi, gerçe?i ve anlatymy onlarda bulabileceksiniz. Ayryca bu iletinin dizini içinde s=huküm ba?lykly tabloda hamli hükme ulu?taran süreçin kö?elerinde sorular ve yanytlar çykaran fehim, fykyh, fiki, zikir göreceksiniz... Sa?lycakla kalyn. Osmanziya OSMANZYYA Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim için düz yazydan özür dilerim NOT: Bu iletinin dizini içinde bir de s=tanri kavramsal tasarymy ve Kadir Canly karde?imizin hazyrlady?y ALLAH lafz-y celalin sözel tasarymy var. Nereden geliyoruz ? Nereye Gidiyoruz ? Ne Yapaca?yz ? Bütün bu sorulara verilen cevaplaryn sa?lamly?ynyn KANITI nedir ? Felsefe ve Dinin ortak sorularydyr denilir bunlara. Hazreti Üstad 19 sözün ÜÇÜNCÜ RE?HASNDA “Y?te, bak: Hüsn-ü sîret ve cemâl-i suretle mümtaz bir zâty görüyoruz ki, elinde muciznümâ bir kitap, lisanynda hakaik-â?inâ bir hitap, bütün benî Âdeme, belki cin ve inse ve mele?e, belki bütün mevcudata kar?y bir hutbe-i ezeliyeyi tebli? ediyor. SIRR-I HYLKAT-Y ÂLEM olan muammâ-i acibânesini hal ve ?erh edip ve SIRR-I KAYNAT olan tylsym-y mu?lâkyny fetih ve ke?federek, bütün mevcudattan sorulan, bütün ukulü hayret içinde me?gul eden üç mü?kül ve müthi? sual-i azîm olan "Necisin? Nereden geliyorsun? Nereye gidiyorsun?" suallerine mukni, makbul cevap verir.” Diye sorular metafizi?ine gönderme yapyyor. http://sites.google.com/site/yontembilim/ http://sites.google.com/site/insanilim http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ |
|
![]() |
|
Fatma
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 04-Kasım-2009 Gönderilenler: 60 ![]() Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
![]() |
Öncelikle o günkü çaly?ma için tekrar te?ekkür ederim hocam. ?ema son haline göre evet epey de?i?mi? ama bir yandanda çok de?i?memi? gibi geldi bana.Belki yabancysamady?ym içindir. Son halinde yine okumak dü?ünerek oluyor böylece bilinmeyen yani kapaly konular hakkynda sorular çykyyor,kapaly sorulardanda karanly?y aydynlatmak için net yani açyk cevaplar geliyor tabii bunun içinde dü?ünmek gerekiyor. Yine bulmak için aramak gerekiyor böylece mechul malum oluyor,kavramak ele?tiri haline geliyor,anlamakta tarty?ma haline geliyor. Ama çaly?yrken konu?tu?umuz gibi bilgide kesinlik yok. Yani mechul her zaman malum olmaz,akyl her zaman hakikaty bulmaz. ?emadan okumaya çaly?tyklarym bunlar,ne kadar do?ru bilemiyorum tabiki...
Kolay gele
Fatma
|
|
![]() |
|
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4019 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() |
ilgin için te?ekkür ederim |
|
![]() |
|
osmanziya01
Yönetici ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 ![]() Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
![]() |
SORMAZ KY BYLSYN SORSA BYLYR... Sormak bilmek ve ö?renmekten öncede gelir sonrada gelir… Bilmekten önce geldi?inde MERAK saiki vardyr. BYLMEZ KY SORSUN BYLSE SORAR… Bilmekten sonra geldi?inden ise TENKYD saiki vardyr. A?a?ydaki tabloda buna ili?kin ayryntyly gösterim var. Bilinenleri iyi OKUMA yani dü?ünerek, ara?tyrarak ve sorarak okuma bizi karanlyktan aydynly?a yani aydynlyktan daha aydynly?a çykaran bir y?yktyr. Bilinmeyenler böyle karanlyktan aydynly?a çykartylarak YAZILIRLAR. ?imdi size iyi okumalar diliyorum.. tabloyu evire çevire pardon çevire evire okuyunuz. Yöntembilimsel analiz böyle muhal ve makul synyrlary içinde mümkünleri okumada kullanylyr. Mümteni ve mucib inanç synyrlary dy?yndaki konulary tarty?makla uydurma inançtan temizlenmeye çaly?ylyr, öykü gerçekten ayyrmaya u?ra?ylyr. |
|
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|
![]() |
|
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |