Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Dünya
 YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya
Mesaj icon Konu: T ÇEKYCY(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2554

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Konu: T ÇEKYCY
    Gönderim Zamanı: 27-Ağustos-2010 Saat 05:10

“ T ”   ÇEKYCY

 

DUSUN dizini içindeki dosyalar.

 

uploads/20100827_045911_dusun.rar

 

Mantyk dedik olmady.. mizan dedik olmady.. usul dedik anla?ylmady.. uslüb dedik anla?ylmady..

Birde Saygyde?er Mustafa  Uftade Bey’in dedi?i mizahy deneyelim..

Yapty?ymyz izahlar yeterince gizem ta?ydylar.. artyk  bir de mizaha giri?elim.

Bundan sonra gizemli yazylary azaltalym  güldürmeceli iletilere ba?layalym diyoruz.

 

Dikkat BYLGY VERYCY,  hayret ise DYKKAT ÇEKYCYDYR.

“Verici” ile “Çekici”yi  yalnyz ba?yna kullansaydyk

Vericinin alycysy ve çekicinin çakycysy olacakty ki

Bu da bize ö?elerini uyaran ve çiviyi ça?ry?tyracakty.

 

Bir televizyon pro?ramynda dikkati çekmek için büyük bir çekiç hazyrlamy?lardy..  insanlaryn dikkatini pro?rama çekmek için çekiç oldukça i?e yaryyordu.. Biz de yazylarymyzyn okunmasy, dü?ünülmesi, anla?ylmasy ve yanytlanmasy için bunu benzer bir yola ba?vurabiliriz.

 

Nitekim sitemizin böyle bir ÇEKYCY var.. Dönen dünya ve Pullary sökülen dünya..

Dünya zaten çekici bir yuvarlak ve cazibeli bir küre..  

onlari dönü?ü ile çekici hale getirdik fakat i?e yaramady.

 

Üç tür tümce kullanylyr anlatymda; olumlu.. olumsuz ve   soru..

Olumluyu olumsuz yaparak yalancy.. olumsuzu olumlu yaparak yanly?cy olup

kendimize kyzdyrmak istemiyorsak kar?yma tek seçenek kalyyor: SORU tümceleri…

Soru tümcelerinin bulmacasyndan.. gülmece ve güldürmece çykarylabilir mi ?

Hem a?lady?ymyz bir günde  sevindirici bir haber aldyk güldük…

Bu gülmece ve güldürmecelerden dikkat çekici,  ilgi çekici ve  bilgi verici sözler elde edilir mi ?

Bir deneyece?iz, bakalym olacak my..

Ancak önce ÇEKYÇ’imizi a?a?yya bir çykaralym.

Bu çekiç “ T ” harfinden ibarettir.

 

 

KVN            YZ im öy DÜ? oy is YR            YNS

    ARA

    SOR

     KUR

   BYL

    BEL

    BUL

   SES

  ÇYZ

  SUS

 

  YLM

 

Yukaryda gördü?ünüz gibi çekiç’imizi kök halindeki adlarden olu?turduk…

Çekiç bir KVN ‘e yani kainata yani evrene vuruyor.. bir YNS’e yani insana yana adama vuruyor.

Kainata vurdu?unda YZ  çykaryyor, insana vurdu?unda YR çykaryyor.

Bu yüzden haberlerle gizlenenler izleniyor. Bu yüzden insan dyr dyr ediyor. 

Çekiç YLM yani bilinenin izi ve bilenin iri ile olu?an BYLGY, bilim sapyyla tutuluyor.

 

Çekiç “ilgi” çekicidir ondan evrene ve adama vurarak bilgi, sevgi ve saygy çykaraca?yz.

Ynsanda ve evrende dikkat çekici do?ru ve gerçek ile iyilik ve güzellik elde edece?iz.

Dü?ünece?iz…

Arayaca?z…

Soraca?yz…

Kuraca?yz…

Bilgilenece?iz…

Belgelenece?iz…

Bulaca?yz…

Seslenece?iz…

Çizece?iz…

Susaca?yz…

 

Ama bunlar zor i?ler bunu kolayla?tyracak gülmece ve güldürmecelere ba?vuraca?yz..

Dille e?lenerek bilgilenecek ve dü?ünceyle  oynayarak ö?renece?iz.

 

Tattym lokma tatlysy.. mah?erin dört atlysy..

Mutlu ya?am  co?kusu..  kutlu ölüm tutkusu..

Ya?am denilen sonsuz bir hyzla ölüm denilen dondurucu hale akyyoruz…

Akarken oynuyor, e?leniyor, ö?reniyor ve bilgileniyoruz.

Her ak?am ölüyor, her sabah do?uyoruz…

Eski bilgileri unutuyor, yeni bilgileri ünlüyoruz.

Bilgileri belgelere geçirerek yazyyor, çiziyoruz.

Ya?amy izliyoruz.

Evreni izliyoruz.

Gerçe?i izliyoruz.

Ynsany?y iziliyoruz.

Uygarly?y izliyoruz.

Televizyonu izliyoruz.

Sonunda televizyonla uzla?arak ya?amdan uzakla?yyoruz.

 

 

Büyükler bir sorun oldu?unda  dü?ünürler.. küçükler bir  sorun yokkende sorarlar.

Meraklary taze.. baky?lary yeni.. gerçekleri kurulmamy?.. do?rulary kurumamy?tyr.

Dil hapisahenesine yeni girmi?, dü?ünce zindanynda daha karanly?a aly?mamy?lardyr.

Çocuklar ya?landykça yani gençle?tikçe dehalary yypranyr, sorulary azalir.

E? ve a? derdine dü?erek i? pe?inde ko?maktan yorulur ve tükenirler.

 

Derler ki her çocuk dahidir.. be? ya?yndan sonra dehalary törpülenir.

Dil daha bir sertle?ir ve  dü?ünce kabuk ba?lar.. okuma yazma ö?renerek

Ses gürültüsünden sonra yazynyn  görüntünün gölgesi altyna girerler.

Önce “harfler”in kalaslary atylyr sonra üzerine “kelimeler”in örtüsü serilir sonra “cümleler”in topra?y serilir.

Böylece “kyyaslar”la dillendirme binasynyn “nutka” yani dile getirme tavany örtülür.

Anlamyn ancak ve ancak  böyle bir anlatymla aktarylaca?y sanylyr.

Anlamlar böylece adlara syky sykyya ba?lanyr..

Bu kilitlemenin adyna da kaziye / argüman / “ba?lam” denir.

 

?imdi bir ba?lama  bir ba?lam daha ba?larsan ne olur ?

“Ynsanlar ölümlüdür.” Bir ba?lam; insan ile ölümlüyü ba?lamy?.

“Sokrat insandyr.” Bir ba?lam; sokrat ile insany ba?lamy?.

Bu iki ba?lamdan üçüncü bir ba?lamy çykartyrsyn. Yki ba?lam do?ru ise bunun sonucu:

“Sokrat ölümlüdür.” Olur.

Boyle iki ba?lamy kar?yla?tyrarak bundan  bir üçüncüsünü elde etmeye

kyyas / “çykarsama” denilir.

 

Ynsanlar ölümlüdür.

Sokrat insandyr.

Sokrat ölümlüdür.

 

Burada görünürde BYRBYRYNDEN AYRI  üç tane kavram var.

 

Ynsan, insandyr.

Sokrat, Sokrattyr.

Ölüm, ölümdür.

 

Fakat burada yapylan çykarsama ile bu üçü birbiriyle  benze?tiriliyor, e?itleniyor ve özde?le?tiriliyor.

Ynsan = Sokrat = Ölüm

 

Ba?ka bir çykarsama yapalym.

 

 Masalar defterlerdir.

 Kalem masadyr.

 Kalem defterdir.

 

Y?te mavisi do?ru görünen,  kyrmyzysy yanly? görülen,  iki çykarsama var ortada…

Aslynda BYÇYM olarak ikiside DO?RU ancak ilki gerçe?e uyar görünürken ikincisi uymuyor görünüyor.

Mavisi gerçe?i dillendirmeye çaly?yrken kyrmyzysy sadece biçime uygun  dile getirme yapyyor.

 

?imdi  buradan  e?lenceli bir anlatym çykaralym..

bu anlatym üzerine oynayarak bazy e?lenceli sorular çykarabiliriz…

 

1.       Ynsanlar GERÇEKTEN ölümlü mü ? Öldükten sonra dirilme gerçek de?il mi ?

2.       Sokrat GERÇEKTEN insan my ? Sokratyn Müslüman oldu?u dü?ünülemez mi ?

3.       Sokrat GERÇEKTEN öldü mü ? Ykibin yyldyr ady duyulan bir adam ölmü? sayylyr my ?

4.       Masa ile Masal arasynda ne fark var ? Ykisininde üzerine yatarak uyumaz myyyz ?

5.       Masa  niçin defter  olmasyn ? Ykisininde üzerine çizerek yazmyyor muyuz ?

6.       Kalem niçin defter olmasyn ? Yazyly defteri yani kitaby olan yazara kalem denilmez mi ?

7.       Siz de Sokrat’yn Platon’u kalem olarak kullandy?y gibi aklynyzy kalem olarak kullanabilir misiniz  ?

 

Sa?lycakla kalyn.

 

Osmanziya

 

NOT:

Bu iletinin dizini içinde dosyalar var.. dosyalaryn içinde de ?emalar.. ?emalaryn üstündede tablolar bulunuyor. Tablolar bir anlatym çerçevesidir. Analitik düzlem çerçevesi kalem olarak kullanylmy?tyr. Bu çerçeve, kanaviçe gibi “sözcük”lerle i?lenmi?tir. Buradaki sözcükler / kelimeler yani adlar / isimler hep bir “nokta”dyr. Siz oraya bir kelime yazylmy? görürsünüz ama aslynda oraya o terimi yazmakla bir nokta konulmu?tur. Yukaryda söyledik bir sözcük ba?ka bir sözcükle birle?ip bir ba? olu?turdu mu bu ba?a “tümce” ady verilirdi. Burada ise  bir nokta bir ba?ka nokta ile birle?tirilerek bir “çizgi” olu?turur. Günlük dildeki düz yazyda anlatym tümcelerle / cümlelerle yapyldy?y gibi bu tablolarda da anlatym, sadece nokta ve  çizgilerle yapylyyor. Harf, kelime, kyyas ve nutuk kullanylmyyor.

Bu tablolaryn iki temel çizgisi var birisi (+) arty çizgisi, di?eri (x) çarpy çizisi. Arty çizgisi ile ARA’lar olu?ur, çarpy çizgisi ile ALAN’lar olu?ur. ?imdi siz tablodaki birer nokta olan sözcükleri “kar?y”syndaki nokta olan sözcüklerle birle?tirerek olu?an ÇYZGY’leri bir iz”leyin..  bakalym ne ir’leteceksiniz ? Bu çizgileri “dir” yani “bu ?u’dur” diyen tümceler haline getirebilecek ki?ilerin ba?ynda Fatma Hanym karde?imiz gelecektir. Çünkü bu tablolary dün onunla çaly?tyk. Kendisinin bir i?i çykty?yndan çaly?mayy yalnyz ba?yna sürdürerek dizin içindeki tablolaryn resimlerini çizdim. Bu tablonun resmi ile gösterdim ki taharri ve tecessüsden ba?ka  dikkat çekici HAYRET ve  bilgi verici DYKKAT var. SUAL / soru bunlaryn asistanly?yny yaparak hocalary MERAK’yn etrafynda topluyor. Malum ilmin hocasy olan ve dikkat çekicimiz  olan “T”yi kullananlar  “Bay BAK ile bayan MERAK”tyr.

 

 

 

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

 

 



Düzenleyen osmanziya - 27-Ağustos-2010 Saat 05:14
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk