Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Din
 YöntemBilim Forumu | Diğer | Din
Mesaj icon Konu: itaat ve ittiba Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 1964

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: itaat ve ittiba
    Gönderim Zamanı: 05-Eylül-2022 Saat 16:09

Burada 35 tane TESLİMİYET DOSYASI (TABLOSU) BULUNUYOR:      

20220908_002303_TESLIMIYET.rar
TESLİMİYET
İTAAT
İTTİBA


BURADA konuya ilişkin kırka yakın dosya yani tablo var.. birde ayrıca MÜNASEBET başlıklı bir çalışmada konuyu inceliyor ve imgeliyor ve irdeliyorum.


Face de bir arkadaş rahmetli Tuğrul İnançer için destekelyen kim varsa siliyorum.. bilmediklerim varsa onlarda beni silsinler diyor. Ben hem destekliyor hem desteklemiyorum.. çünkü o arkadaşa dedim ki:

Şimdi kul olmak sözüne ne anlamda söylediğini bilmediğimiz için bir şey yapmakta üzerimize düşmüyor.

Teslim olmak.. tamam amma ondan önce de:

itaat etmek..
ittiba etmek..
intisab etmek..
iktida etmek..
irtibat kurmak..ve sair bulunuyor.

Teslimden olmadan sonra da

tevekkül etmek
tevfiz etmek
fani olmak..
terk etmek..
talk etmek.. ve sair bulunuyor.


Teslim olan kalb-i selimden başka
aklı salih
nakli sahih
lisanı salim
bulunmak var.

ve sonunda
Nas helak oldu âlimler kurtuldu
alimler helak oldu âmiller kurtuldu..
âmiller helak oldu muhlisler kurtuldu..
Hatte muhlisler de bir HATAR-I AZİM içerisindedirler
diyen bir HADİS var.

Yani KUL ve ABD olmak.. Tanrı TANIKLIK'tan sonra gelen bir Tanrı TANIKLIK işi.. TANIK'lıktan önce de abd ve kul olmaya benzer   esir (köle).. mahkum.. mecbur.. veled.. zevce.. olmak gibi işler bulunuyor. Bu alt köleliklerde başarılı olamayanlar Rabbın kulluğunda ne kadar başarılı olacaklarını da merak ediyorum..

Babasının.. anasının.. kocasının.. karısının.. çocuğunun.. patronunun.. amirinin.. hocasının RIZA'sını alamayan KİMSE Rabbülâlemin'in hoşnudluğunu nasıl kazanır ve kul olur merak ediyorum.


- - - - - - - -

Mevlevi ve Cerrahi Tarikatının piri Rahmet İnanç Bey, “kul olmadan tanrıya kul olunmaz” demiş.. sen misin onu söyleyen; tekfirin ve teşrikin bini bir para… dedim ki

Tarikat ve Şeriat.. mana ya da lafza ağirlik veren batin ve zahir.. birbiriyle mukayese etmek hatadir.. krallik ve koleligin.. cinsel ve tensel ve din ilişkisini Yaratan ve Yaratılanin DINSEL MÜNASEBETINI daha doğrusu cihetini ve teveccuhunu bir biriyle kariştirmamak gerekiryor. Abd.. memluk.. mülk.. esir.. memur.. ecir.. mal.. gibi kavramlarla YARATAN ve YARATILAN anlamaga çalışirken indirilen kitab ve gönderilen nebi.. öncelik taşiyor. Rahmetli bunu ifade etmek istemiştir.. diye düşunuyorum. Rahmetlinin meramini ve maksadini bilmeden linç etmemek lazim.
Tarikat ve Şeriat.. mana ya da lafza ağirlik veren batin ve zahir.. birbiriyle mukayese etmek hatadir.. krallik ve koleligin.. cinsel ve tensel ve din ilişkisini Yaratan ve Yaratılanin DINSEL MÜNASEBETINI daha doğrusu cihetini ve teveccuhunu bir biriyle kariştirmamak gerekiryor. Abd.. memluk.. mülk.. esir.. memur.. ecir.. mal.. gibi kavramlarla YARATAN ve YARATILAN anlamaga çalışirken indirilen kitab ve gönderilen nebi.. öncelik taşiyor.


Tarikat ve Şeriat.. mana ya da lafza ağirlik veren batin ve zahir.. birbiriyle mukayese etmek hatadir.. krallik ve koleligin.. cinsel ve tensel ve din ilişkisini Yaratan ve Yaratılanin DINSEL MÜNASEBETINI daha doğrusu cihetini ve teveccuhunu bir biriyle kariştirmamak gerekiryor. Abd.. memluk.. mülk.. esir.. memur.. ecir.. mal.. gibi kavramlarla YARATAN ve YARATILAN anlamaga çalışirken indirilen kitab ve gönderilen nebi.. öncelik taşiyor. Rahmetli bunu ifade etmek istemiştir.. diye düşunuyorum. Rahmetlinin meramini ve maksadini bilmeden linç etmemek lazim.



Her şey.. bir tersinden.. bir de duzunden.. kurulabilir.. bu tanri tanirlarin ve tanri tanimazlarin savlari eşit degerdedir.. çunku kanitlari da eşittir.. bu yuzden baziları şuhud ve fenomen tarafina agirlik vererek bilimci olur.. bazilara gayb ve numen tarafina agirlik vereren dinci olur.. burada mutlak olarak tanri bilinmeyecegi için.. tapilasi guzel KARI.. kulluk edilesi iyi KOCA .. kitabina ve hikmetine ve erdemine düşkun oldugumuz HOCA.. anlamina ve yetkinligine ve sanatina hayran oldugumuz l USTA .. bize O'nu gösteren bir ayna haline geliyor.. yani yüruyuşumuzun esması.. bizleri O'na goturen yol haline geliyor.. yoksa kuru kuruya bir ömur.. iyya KE na'budu ve iyya KE neste'in.. deme insani bir yere goturmuyor.

Biz kimsenin imanını.. ihlasını.. nazarını niyetini bilemiyiz. Yaratan diyor ki gökten su indirdim onunla nebatati bitirdim.. diyor ŞİRK olmuyor.. birileri sebeb ve netice ilişkisini kullanınca ŞİRK oluyor.. Yaratan kitabında Allah ve Rasulüne itaat edin diyor.. çağımızda resul işlevi gören hocaya ya da şeyhe ya da devlet başkanına ya da ana babaya ya da kocaya itaat edilmeli deyince Şirk oluyor.. Pek kime talebelik ediyorsunuz da bu ittiba (bağlanma) ve itaat (baş eğme) ile şirk etmiyorsunuz. Bu ancak sizinle rabbiniz arasında bilinen bir iştir.. bunu ne melek bilir ne de şeytan karışabilir. Demem şu ki İTAAT incelik isteyen bir iş.. ayet kürsiden hemen sonra gelen ayette TAGUT kavramı var.. eğer insanlar rahmetliyi ya da islamoğlunu TANRI'ya itaat eder gibi koşulsuz ve salt itaati varsa onu SANRI haline yani sahte tanrı haline getirmiş demektir ki işte bunu kimsenin iç dünyasına bakamadığımızdan bilemeyiz. Onu da meramını bilmediğimiz sözden dolayı suçlayamaz ve karalamayız.. ne yetkimiz ne de haddimiz.. hatta gücümüz bile yok.. böyle oturduğumuz yerden TRİP atarız.

Öyle görünüyor.. kul kavramını abd anlamında kullanmışsa.. ancak irtibat ve intisab ve ittiba ve itaat anlamlarında biriyle kullanılmışsa ve pek çok ayette geçen ve "men yutiallahe ve rasülu" kim Allaha ve Rasulüne itaat eder anlamında kullanılmışsa.. şirk olmaz.. bende uzun uzun SOYUT itaatın nasıl SOMUTLAŞTIRILACAĞI konusuna dikkat çektim.. düşünmeye bir kapı açtım.. ancak Toptan kabul ya da toptan redd avamın üslubu ve cahilin usüludur. Özellik dini ve ideolojik ve siyası konularda kullanilir. Bir tarafı kabul etmek diger tarafın hak ve hurriyet ve hakikatlarini görmemeye donuştugunde kendi içine kapanmaya ve digerleriyle ilişki kurmamaya dönüşur. Sanırım burada da öyle oluyor.


Rahmetli bunu ifade etmek istemiştir.. diye düşunuyorum. Rahmetlinin meramini ve maksadini bilmeden linç etmemek lazim.

Dil ve din ile hürriyet ve emek gibi ortak İNSANİ değerler partilere paravana ve alet.. ideolojilere paratoner ve bayrak yapılarak ÜLKELER bazında dünya siyaseti yönlendiriliyor.. totaliter ve otoriter sistem ve rejmlere teşne yeşil, mavi ve kırmızı ideolojilerle insan insandan giderek ayırılıyor. Ailenin kökü kazılıyor. Teknoloji bizi giderek doğaya yabancılaştırıyorken şimdi siz tutmuş eski boktan geviş getiriyorusunuz. İnsanın ve dünyanın sorunları çözülmeden bin yıl geredi kalmış islam dünyasına bir çare de bulamazsınız. Ancak böyle face de vakit geçiririz.. kendimize yazık ediyoruz.


Düzenleyen osmanziya - 08-Eylül-2022 Saat 00:43
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk