Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
İnsan Bilim
 YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim
Mesaj icon Konu: heykeller Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2554

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: heykeller
    Gönderim Zamanı: 28-Eylül-2022 Saat 13:25


Biz "insan"a bakiyoruz.. onun diline ve dinine degıl.. musluman ya da mason ya da marksist olduguna degil.. zengin ya da fakir olduğuna değil.. bir din ya da ideolojiye angaje olup olmadığına değil.. kurtarılacak ve kurulacak insana bakıyoruz.

Kendini kurmak ya da kurtarmak insanın kendisine düşen bir sorun.. biz sadece sorunlarını çözerken ve sıkıntılarını aşarken.. sorularını ararken.. yanıtlarını bulurken.. kendisine YBA analiz dediğimiz HIZLI bir anlam sürücü ve kolay bir anlatım aygıtı öneriyoruz.



Fark sina.. kadr hata.. ile örtülüyor..
ibret gaflet.. ders gabavet ile sarılıyor..
Bu nedenle marifet ve muhabbeti yineleyerek temizlemek.. hayret ve mahfiyeti yenileyerek canlandirmak istiyor.. bu da tevbe tahareti.. levm ve nedamet tasfiyesi ve tahliyesi gerektiriyor.

Insan heykeli inşa ediyorum. Kelimelerden. Kelime sadece sözcük diye çevrilmekle bitmez.. malum onun bir terim tarafi olur birde kavram tarafı.. başka kelimelerle bir araya geldigine bağlam ve anlamı bulunur. Bunun için çizgi.. boya.. ahsap.. demir ve mermer yerine KAVRAMSAL TASARIM yaptiginizda.. gunluk dilin duz yazısi yerine YBA kullandıginizda.. işimiz biraz daha.. zor degil.. KOLAY oluyor.





Bu heykel bu gün için sadece benim ve belki de birkaç kişinin gördüğüm bir KAVRAMSAL TASARIMA benziyor.. ancak YBA projesi gerçekleşip insanlar YBA öğrenmeye.. kullanmaya ve yararlanmaya giriştikte.. bu etkinlikler yaygınlaştıkça YBA projesi bir teknik.. bir yöntem ve bir dil haline geldikçe ve bu arada insan kendinisin merak etmeye başladıkça ve bu merakı sadece başkalarının insan hakkında yazdığı kitablar değil kendisinin insan hakkında düşündükleri, bildikleri ve inandıkları oldukça.. işte bu YBA dediğim HIZLI anlam sürücü ve KOLAY anlatım aygıtı.. popürlerlik kazancak ve yaptığım bu gibi çalışmalardan da yararlanılacaktır. İnşaallah. Fakat bu gün için ben bu çalışmaları ayrıntılı düz yazılara çevirmeye üşündiğim hatta gerekli görmediğim gibi bazı insanlarda bu çalışmalara bakıp kendini merak etmiyor ve YBA öğrenmeye girişmiyor.




Eğer bu yazılar üzerine tabloları inceleyip anladıklarını eleştirenler ve anlamadıkları sorunlar olursa.. tabloya anlatmaya ve on günlük dilin düz yazısına çevirmeye çalışacağım.

Saygılarımla, sağlıcakla kalınız.

Osmanzmiya 28.09.2022 Üçyol-İZMİR

Düzenleyen osmanziya - 29-Eylül-2022 Saat 09:22
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2554

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 29-Eylül-2022 Saat 09:24


SEYR Ü SEFER Ü SEYAHAT

WahtsApp gurubumT abakatta yazdım; .Şuur.. vucudu FARK ve ademi KADR eder. Elinde olanı zıddı ya da niddi ile ayırt eder.. bu genellikle mazide vaki olandır. Elinde bulunmsyani da.. mahrumiyet ya da haramiyet yoluyla deger verir.. bu da çoğunlukla ati de muhtemel olandir.

Insan boylece mazinin bu vaki rahasi (gözlentisi) ile atinin bu muhtemel rabası ( beklentisi ) arasinda şimdi burada mumkun bir rasat içindedir.

Tabloda bunu göstermedik. Muhtemeli mumkun içine kattik.. tarassut ve rasat.. rasat merkezi ve rasat çevresin içeren bir kavramdir. Çagdaş IZAFIYET kuramına gore referans noktasi bulunan bir gözlemciye gore DEĞİŞEN zaman-mekan sureklisidir. Ancak bu yine başka bir çağdas KUANTUM kuramına gore istatistik yasalarla belirlenen daha doğrusu DEGİŞEN bir "rasat"tır.. yani rastgele bir VASAT'tır.

Iş neyin rast geldigini kimin rast gelmedigini anlamak.. nesneleri ve kimseleri anlamaktir. Bu da suretleri ve şekilleri kavramaktir. Bunun nasıl oldugunu da bu tablo öruyor.

Ancak asil önemli olan analitik duzlemde YBA ile nasil öruldugunu merak ederek bu hızli anlam surucusunu kullanmak ve kolay anlatim aygitindan yararlanmaktir.

Buda özne AT'ımızdaki AR yukunu fark ve AD yolcusunu kadr etmeye bağli bir seyr ü suluku istiyor. Ben bu seyahata çıkamadim. Çunku bu sefer katilacak askeri bulamadim. Askerlik biraz seker ister.. mekere kapılip tekere binecek er kişiler bekler. Er kişi erkek anlaminda degil kadin ya da erkek bir gaye peşinde yuruyen "adam"lar demektir.

Ad.. ada.. adim.. adam.. adet.. âdet.. adalet.. itiyad.. imtidad.. hasili adalet ve atalet.. ayıran bir a'ted meraklı bir tecessusu gerektiriyor.. biz merakimizi aşk haline getirdik Yüce Rabbimiz de imkan ve fırsat verdi.. YBA techizatini (dıvıce) sizinle ortaya koyduk.. size duşen bu atı ve arabayi suren şoför (driver) olmaktir.. Inşaallah olacaksinizda.. bu gun için koşullar sağlanmamış olabilir yarın sollayacaksiniz. Çunku bizler sagı ve solu kullanan ve sallayan önculeriz.

Mevcut aile.. şirket.. parti.. takım.. set.. cemaat gibi zümrelerden başka TARIKAT ya da TASAVVUF adı verilen geleneksel ZÜMRELER de bulunmaktadır. Dini literatürde sünnet-i seniyye.. takva.. ameli salih.. tasfiye.. kurbiyet.. kavramları ile çağrılan ve biçimlenen İNİSİNASYONA bağlı topluluklar bulunur. Bunlar sanıldığı gibi sadece İslam Dinine has oluşumlar değildir.. genellikle İNSAN İLİMLERİNE bağlı doğu kökenli ve geçmişten günümüze kadar bir hizbdir. Hizbüşşeytan da olur Hizbullahda.. sadece dini değil din haline getirilmiş felsefelerde ve ideolojilerde de söz konusudur. Önce hoş ve güzel bir İLLÜMİNASYON ile başlar sonra tehlikeli ve akibetsiz bir “inisinasyon”a ilerleyebilir. Ancak yaşamın kendisi de bir barış için savaş tehlikesi.. yarış içinde bir sınav rizikosu değilmi.. Ancak bana göre islami ve meşru bir TARİKAT asla SİYASETE karışmamalı.. hatta KONUŞMAMALI bile. Konuştuğu anda safi ve halis bir söz söyleyemez. Enelhak der kellesi gider. İtikadı.. ibadeti.. ahkamı ve ahlakı kuramlaşmış ve kurumlaşmış bir Din-i Mübin-i İslam çerçevesinde bu gibi tarikatların revaç bulması ancak halkın cehaletinden kaynaklanmaktadır. Çağdaş rahmetli Halur Nurbaki.. Rahmetli Ahmet Kayhan ve Ahmed Hulusi gibi safi ehli tarik bu gibi oluşumlara sebebiyet vermemiştir.

“İzzet ve azamet ister ki esbab bir perde-i dest-i kudret olan aklın nazarında.. tevhid ve celal ister ki esbeb ellerini çeksin tesir-i hakikiden” diyen İmamı Nursi Telvihat-ı Tis’a risalesinden tarikatının gerekçesini ve gerçeğini açık ve seçik olarak ortaya koymuş ve geriye de bir tarikat bırakmamıştır. Fakat ne yazık ki akıl ve kalb gözü ayırımını ortaya koyan İmamı gazali gibi imamı Nursi’de anlaşılmamış.. daire-i imkan ve vucubu ayırmış.. cihet-i risalet ve velayeti fark ettirmiş.. daire-i esbab veitikadı fehm ettirmiş.. mana-yı ismi ve harfiyi fikrettirmiş bir İmam, ibadetten ve ahiretten başka bir davası olmayan tarikat vari cemaatlerin elinde kalmıştır. Ne yazık ki Münazaratında “ Hayatımızın bekası imanın ve sıdkın tesandüyledir. Aklın nuru fününu medeniyedir, kalbin ziyası ulum-i diniyedir. Hakikat ikisinin imtizacıyle tehazüh eder. İftirak ettikleri vakit birinde hile ve şüphe diğerinden taassup tevellüd eder. Talebinin himmeti bu iki kanat ile pervat eder.”diyen Üstadın bu düalitesi anlaşılmamış ve uygulanamamış ve yaşanamamış. Fakat bu sağı ve solu birleştiren öncülük ve “sabıkun” yolunan özümlenmesi ve bununla beraber öğreti haline getirilmesi de kolay değildir. Ancak geleceğe ufkumuzu açan bir ışık olduğu da aşikar. Nitekim TANRININ TARİHİ kitabını okuyunca yazarı Karen ARMSTRONG gibi deistlerin bu ışığa yaklaştığını görüyoruz.

Bu gün için geçmiş kültürlerin ve milletlerin birikimiş.. eklemlenmiş devletlerin ve medeniyetlerin hasılası.. bu gün bize öyle bir teraküm ve telahuk sunuyor ki bu tekamülün nereye gideceğini bilemiyoruz. Deccal cennetini kurmak için acele ediyor.. insanları maymunlar cehenneminden yapay zeka cennetini çağırıyor.. mehdiler ve mesihlerde ona göre reaksiyon gösteriyor ve fakat ne gibi aksiyonları bulunuyor görmüyoruz ya da var fakat biz bilmiyoruz. Tek bildiğim Yusuf KAPLAN eski uygarlığa makyaj vurup yeniden sunmak. Bu çalışmaların tümü.. milleti hazır açık ve seçik anlaşılır “bilgi” ile besleyip arkasından sürüklemek ve böylece düşünmeyen kitleler oluşturmak ki bunun örneğini feto vereto olayında yaşadık ve yaşayacağız.

Doğu ve batının kavuştuğu bu ülkede.. geçmiş ve geleceğin kavşaklaştığı bu ulusta.. irandan yunanistana iraktan israile etrafını toplayacak bu anadoluda.. gelecek nelere gebe bilemiyoruz. Bildiğim bir şey var; düşünmeyen insanlarla ciddi ve samimi bir aksiyon ve illet ortaya konulamıyor. Nerede kaldı safi ve halis bir inisinasyon ve akibete ulaşsın..fakat rahmetten ümit kesmek haramdır. Biz YBA ile düşünmeyi kolaylaştırdır.. onu öğrenecek ve kullanacak ve yararlanacak ve yaygınlaştıracak “adam”lar bekliyoruz.   
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk