Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
İnsan Bilim
 YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim
Mesaj icon Konu: insan Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2554

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: insan
    Gönderim Zamanı: 09-Şubat-2023 Saat 01:05
https://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=1968

Değerli bir arkadaşım, insanın aczinin ve farkının yol açtığı RAĞBETİN tanrı fikrini oluşturduğunu söyledi.. bunun üzerine bu tabloyu paylaşarak "INSAN" deyince onu ragbetini nerede gösterebilirim diye düşundum.. tablonun tam sag ust köşesinde mavi renkli buyuk harflerle RIZA yaziyor.. onunde FRG ( fergab) ardinda NSB (fensab) ustunde AMEL altında GISAVE." dedim.

Insanın naksı ve kasrı Max Schelerin Insanin Kainattaki Yeri kitabinda çok açik ve seçik gösterilmiştir.

Bu olgu Tanrinin vucudunun kaniti olarakta gorulebilir ve burada gibi olmadiginin kaniti olarakta gosterilenilir. (Bu arada var-lık ile ol-mak-lık arasında kocaman bir fark olduğunu da belirtmeliyim.. bir de işin için “var olmaklık” dediğinizde başınıza daha kocaman bir iş açmış olursunuz) Fakat bu yaklasim FILOZOFLARIN tanrisi icin gecerli.. MISTIKLERIN tanrisinin böyle varligi ya da yoklugu sorun teşkil etmez. Çunku TANRI ne vardir ve ne de yoktur. Bunun icin varligina ve yokluguna ilişkin kanitlarin ve konuşmaların da bir kiymeti harbiyesi olmaz. Yani tanrinin varligi bilim ve hukukun nesneleri gibi sav ve kanitla isbat konusu olmaz.
Mistiklerin Tanrısı söz konusu olduğunda ya Tanri'yi seversin ve ona baş egersin ya da nazlanirsin Ya da sevmezsin karşi gelirsin.. hatta düşmanlik edersin.. bu seninle O'nun arasinda bir ilişkidir ve kimse karışmaz ne melek bilir ve ne de şeytan karışabilir.

Konuya dönersem FERGAB.. fiilin ruchan ve rağbet tarafı.. kasdin akdi ve ahdi oldugu gibi. AZM U CEZM U KASD eyledim derken.. kasdin akd etmesi ve ahd etmesi yani mukavele sözleme yapması gibi.. fiilinde tercihi ve tergibi bulunur.

Peki ortadaki CEZMIN nesi olur ?

Bu da tabloda ortadaki MUMKUN'un iki tarafinda gosterilmiştir. Buraya daha sonra MİM.kün dedim ve kocaamaan bir keşif yaptım.. çok şükür.

Bu FERGAB yani RAĞBTE İnşirah Suresinde geçer.. hatta bizim geçirdiğimiz REGAİB gecemiz ve yaklaştığmız Mİ’RAÇ gecemizde bulunuyor..
Şimdi bu gurubun konusu INSAN.. insan hakkinda bilim yapiyoruz YBA ile.. bu gurubu onun icin açtim.. din ve Tanrı.. söz konusu oldugunda.. yani “insan” dediğimiz bio-fizik varlığın sosyo-psik oluşun kainati ve insani yaratan ve besleyen ve egiten ve yöneten Rabbulâlemin ile ilişkilerini ISLAMBILIM gurubunda ele aliyorum.. ne ile YBA ile.. sonuçta SOYUT ve BIÇIMEL olan YBA insan ve islam ICERIGI ile gorunur hale getirmek bu öbekleri açtim.

Ancak www.yontembilim.com sitemin FORUM kısmindaki insanbilim ve islambilim başliklarinda çok ama çok çalısmaktan dolayi bu face gurublariyla fazla ilgilenemedim.

Demek istemem o ki resmi teoloji ve sivil teozofi bu INSANBILIMIN konusu degil.. burada olsa olsa resmi filoloji ve sivil filozofi yapilabilir. Yapildiginda ise konu din açisindan ve teo (tanri) yönunde degil dil yonunden ve bilim açisindan ele alinmali.

Fakat ne yazik ki şu Tanri Tanirlik ve Tanri Tanimazlik yakamizi birakmiyor.. karşit görünse de ikisinin de mahiyeti aynı: T T

İşte YBA bu iki karşıt TT ve TT den kurtulur ve bi tane T ile ilgilenir: TANIRLIK

Kardeşim sen KENDİNİ nasil TANIYORSUN ? der.
Şuurun ve TANINCIN nasil çalişiyor.. önce bunu bana haber ver.. şuurunun BİRİNCİL bileşenleri olan aklin ve ruhun.. yani bilincin (ilmin) ve istencin (iraden) nasil işliyor. Keza bu birincil bileşenlerinde başka şuurun IKINCIL bileşenleri olan nefsin ve kalbin.. yani duyuncun (hassasiyetin) ve sevencin (hissiyatin) nasil bir sureti teşekkul (levn-i hatt) ve teşkili tasavvur (sibga-i hadd) ortaya koyuyor ve bu aks u hads ( yansima ve ansima) nasil aniklama ve anımsamaya donuşuyor ki onunla da tahayyul (imgeleme) ve tevehhum ( irdeleme) yapabiliyorsun.. burada fikre ve zikre geçebiliyor.. oradan lazf ve manaya çikiyor ve bununla da beyan (sentaks ve aritmetik) ve maan (semantik ve geometri) yapabiliyorsun.

Madem ki konuya Tanrı tartışması ile başladık.. bu tartışma ile bitirelim: insan bazen kainatı gölgede bırakır.. bazen de kainat insanı gölgede bırakır insan gölge bir olay olur. Örneğin kainatın bu gün bilinen çapı olan yüz milyar ışık yılına göre bizim kürenin (küre-i Arzın) 12.000 kilometrelik çapı ne ola ki.. yani insan kainat yanında bir toz zerresi gibi de olamaz.. amma öbür taraftan tüm bu kainat benim ölümümle bana ölecekse.. bu evrenin ne değeri olur ki.. şimdi bir de işe Tanrı'dan bakarsak.. onun SONSUZLUĞU karşısında kainatın ve insanın ne "var"lığı kalır ki.. bu durumda tanrı varsa biz yokuz.. biz varsak tanır "yok" olmaz mı.. öyle ise akıl ve felsefe ve hikmet açısından varlık ve yokluk tartışması âkil adamların işidir.. avamın eline düşerse ortaya Tanrı Tanırlık ve Tanrı Tanımazlık tartışması çıkar. Bu tartışma yapanlar da hakikatı aramak için değil elinde tanrı tanırlık veya tanrı tanımazlık "mel"ını karşı tarafa satmak için uğraşır. Çünkü bütün emellerini.. korkularını ve umutlarını.. buna göre hazırlamıştır. İnsanbilim de bu malı ve meli ele almak için uğraşıyoruz.. malın amelini ve melin emelinin derinlerine girmek istiyoruz ta ki kalemin kitabetini ve kelamın kıraatını görelim.

Saygılarımla, sağlıcakla kalınız.
Osmanziya 09.02.2023 Üçyol İzmir.




Düzenleyen osmanziya - 09-Şubat-2023 Saat 06:59
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk