Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
İnsan Bilim
 YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim
Mesaj icon Konu: d ola p dolap Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2597

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: d ola p dolap
    Gönderim Zamanı: 03-Mart-2023 Saat 00:00




D.OLA.P

Bir çift sözum var;
Hassasiyet ve hissiyat
Kökleri ve harfleri aynı iki ses;
Hass ve Hiss
Bunlar sanki konuşmada söyleyen ve dinleyen gibi ikili bir takım gibidir ve surekli birliktedirler.

Dün yeni bir kütüphane satın aldim. Bana bir tanesi yetiyordu.. ben Allah azze ve celle den istedim bir tek göz O bana verdi iki göz.. iki dolap.

İki kulak ve iki göz gibi iki elimiz ve iki ayağimiz bulunuyor. Yani 2 çift 1 alıcimiz.. 2 çift 1 vericimiz bulunuyor toplam ( 1 ) hem alici hem vericimiz oluyor ki bunu da DILIMIZ temsil ediyor.

Bu ağzimizdaki tad alici ET parçasi.. malum.. beynin dışari bir uzantisi.. aslinda bu yukaridaki ve dişaridaki et parcası.. aşagidaki ve içerideki et parçasi ile 2 li 1 çift teşkil eder bedenimizde. Bu sanki bilgisayardaki "makinayi" temsil eden sabit yanip sonen IMLEÇ (cursor) çizgisi ve maus’u yöneten "kullanici"yı hareketli SELECT (seçim) okudur. (malum “ok” şekli bazen “artı” çizgiye bazen “integer” işaretine dönüşür)

Bu gun sabahleyin uyandigimda.. "sabit" hassasiyetimin SÜREKLİ duyarligi ile "hareketli" uyarligimin SÜREKSİZ hissiyatı.. DIKKAT'imi çekti.. 70 yıl yaşarım ilk def’a bu İKİLİ dikkatimi fark ettim.
Demek ki bu dikkat ile birlikte üç parçayım.. ve bunu size (elimdeki telefonla kendi kendime konuşuyorum) ANLATIYORUM.. demek ki dört birimden oluşuyorum.

"Ve halak nâ küm ezvacâ".. yani " ve biz sizi çifte yarattık" diyen ayetin işaretiyle var olan ve yok olmayan her ŞEY’ ( her bir nesne ve her bir kimse.. her bir iş ve her bir eylem) bir ikilidir.

Peki.. bu birli özü ne yer den çıkariyorlar da "ÖZ-ne" diyorlar ?
Bu ben deki BU özdeşlik ve özgurluk çiftinin bir tek oldugunu;
nereden.. ne yerden..biliyorlar..
neden..ne eden.. düşünüyorlar..
niçin.. ne için.. anlıyorlar ?

Dikkat edilirse yazılarimda virgülden çok durak işareti olarak iki nokta'yı kullanirim.. YBA de bu iki nokta ile başladım.. NAKS'ımizda nokta-i istinad ve nokta-i istimdad'dan yani SND ve MDD den ibarettir.. ve daha bir sürü ikilikler

Bir çoğumuz kendimizden başka her şeyle ilgilendiğimiz için bu dediklerimin farkında olmaz (başkasıyla çıkarımız ve yararımız için ilgilenildiği için söylense de çıkarı ve yararı kendisi olmadığı için sav değişmez) ve olmadığı içinde dediklerimi anlamaz ve anlamadığı içinde fazla yazmak istemiyorum. Ancak hiç olmazsa insanı kendine ve düşünmeye çekmek içinde bir şeyler yapmak gerekiyor.
Saygılarımla, sağlıcakla kalınız. 02.03.2023 Üçyol-İZMİR

https://gocoding.org/tr/imle%C3%A7-ve-se%C3%A7im-ifadesi-aras%C4%B1ndaki-fark/

Giriş
CURSOR ve SELECT deyimi arasındaki farkı tartışmadan önce, ikisi hakkında kısa bir giriş yapacağız. Bu işlemlerin her ikisi de SAP Tabloları/Verileri üzerinde işlemler gerçekleştirmek için SAP ABAP'ta kullanılır.
CURSOR
CURSOR, SELECT deyimi ve INTO yan tümcesi sürecini birbirinden ayırır. Bu, bir seçim ifadesi için bir imleç açarak yapılır. Bu, veri tabanı tablosundan parçalar halinde veri çıkarmak için kullanılır. Sadece tam veri alındıktan sonra veriler hedef alanda saklanır.
Veritabanından verilere erişmek için aşağıdaki üç aşamalı süreci takip eder.
1.     imleci açma
SELECT ifadesi için imleci açmak için sözdizimi:
AÇIK İMLEÇ [HOLD İLE] SEÇİM İÇİN
İTİBAREN
[NEREDE ] [GRUP TARAFINDAN ] [HAVING ] [TARAFINDAN SİPARİŞ ].
Bir imleci açmak için önce onu bildirmek gerekir. DATA deyimi ve özel veri türü CURSOR kullanılarak bildirilir. INTO yan tümcesi dışında SELECT deyiminin tüm yan tümceleri kullanılabilir.
OPEN CURSOR deyiminden sonra, veritabanı imleci sonuç kümesinin ilk satırını gösterir. Açık imleç, tıpkı bir nesneye işaret eden bir referans değişkeni gibi dahili bir işleyiciye işaret eder. Tek bir veritabanı için birden fazla imleç paralel olarak açılabilir.


2.     Verileri getirme
Verileri okumak için sözdizimi:
SONRAKİ İMLEÇİ AL İÇİNE .
Bu ifade, INTO yan tümcesini SELECT deyimindeki diğer tüm yan tümcelerden ayırır. Bu, veritabanı imlecinden istenen satırı çıkarır, hedef alana atar ve imleç seçim kümesinde bir satır daha ileri gider.
3.     İmleci kapatma
4.     İmleci kapatmak için sözdizimi:
5.     İMLEÇİ KAPAT .
6.     Bir imleç zaten açılmışsa, yeniden açılamaz. Sadece sınırlı sayıda imleç aynı anda açılabildiğinden, artık gerekmeyen tüm imleçlerin kapatılması gerekir.
7.     SELECT ifadesi
8.     SELECT ifadesi, bir veya daha fazla veriden veri okumak için bir Open SQL ifadesidir. veritabanı tabloları, klasik görünümler veya CDS görünümleri. SELECT ifadesi, verileri doğrudan INTO yan tümcesinde belirtilen hedef alana okur. SELECT…END SELECT deyimi kullanılırken, veri satır satır getirilerek her seferinde veritabanına erişilir. Bir SELECT ifadesi, verileri veritabanından almak için CURSORS'u örtük olarak kullanır.
9.     CURSOR ve SELECT deyimi arasındaki fark
10.     Şimdi aralarındaki farka bir göz atalım
CURSOR deyimi     SELECT ifadesi
Bu, SELECT deyimi ve INTO yan tümcesi sürecini birbirinden ayırır. Sadece tam veri alındıktan sonra veriler hedef alanda saklanır.     Veriler doğrudan INTO yan tümcesinde belirtilen hedef alana depolanır.
Bu, veritabanı kaydına bir işaretçi oluşturur ve veriler ABAP sunucusuna kopyalanmaz     Veriler doğrudan ABAP belleğindeki bir veri nesnesine kopyalanır










Saatin içi ; cursor (imleç)
saatin dışı; select (seçim)

Düzenleyen osmanziya - 03-Mart-2023 Saat 00:03
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2597

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 03-Mart-2023 Saat 00:22
20230303_001051_DIT.rar

DIT ana dizini içinde DOLAP, IDDIA ve TEBAREKE dizini içinde 85 dosya civarında tablo bulunuyor.

Bu güne kadar kullandığınız ÖĞRENME ŞEKLİ.. alıştığınız günlük dilin düz yazının verdiği olanak çerçevesinde bir öğrenmedir.. ama sizin günlük diliniz düz yazıdan daha yüksektir.. düz yazıya bağlı ve bağımlı kalmakla günlük dili bile yeteri ve gereği kadar kullanmıyorsunuz demektir.

Bu alışkanlık ve alışkınlık yüzünden burada bulanan tabloları inceleme ve izleme cesaret ve gayretinden yoksunsunuz.. sadece anlamam ve anlaşılmaz ön yargısı yüzünden versiyon sırasıyla yalından karmaşığa doğru imgeleme ve irdelemeye girişmiyorsunuz.. girişmediğiniz içinde başaramıyorsunuz.. ancak ben bu işi girişecek.. başlayacak ve başaracak olanların bulunacağını da biliyor ve bekliyorum.
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME

Çare öğretme de degil oğrenmeyi öğretmde çare...
Bunun içinde ögretmenin öğrenmeyi ögrenmesi gerekir ki bu da canlı ögrenme ile olasidir ki bu da ögrenme içindeki görme.. bilme.. belleme.. düşünme.. anlama.. inanma.. sureclerinin diri bir sav ve kanit ile soru ve yanit arama bulma vetiresini başlatacak sorgulama ve soruşturma ile araştirma ve geliştirme süreçlerinde girişmesi demektir ki bu proses samimiyet ve cidddiyet ile halisiyet ve safiyet prosedurlerini gerektiriyor.
Böyle sorunlari ve çareleri.. sorulari ve yanitlari.. zorluklari ve kolayliklari tek tek sıralayarak değil.. egitimci ve bilimci.. yonetimci ve hukukçu.. uretici ve san'atçi.. tüketici ve hikmetci.. birer birer listeliyerek değil..
Artik birikmiş sorunları bir den çozemezsiniz.. herkes kendi derdine kendi çare bulacak.. bu tek tek yontemle soruna çozum buluncaya kadar sorunun kendisi değisecek bulunan çözum ise yaramayacak..
DEĞISIM o kadar hizli AKIYOR yani.. sonuçta çağimizin hizla degişen sorununa YBA gibi yavaş ve fakat KÖKTEN çözümu gerekiyor diyor düşünüyorum.
Fakat çogumuz gereksinim ve erek sunumu ile arayiş ve amaç farkinin sunumunu ve serimini iyice anlamış değiliz.
Bunun için mal ve hizmet arzi ile erdem ve fazilet teşhirini..
kimlik ve kişilik kazanimi ile bireysellik ve başatligini korumayi birbirinden ayirt etmeye çalışalım.
Eğer çözümümüz İSLAMBİLİM ile bunun çaresi İNSANBİLİM’dir.. insan bilimde YBA ile daha çabuk ve kolay bir yola başvurmak demektir.
Öğrenmeyi öğrenme.. öğrenmeden çok daha geniş bir perspektiftir.. çok türlü teknikleri ve çok çeşitli yöntemleri ve pek çok dilleri olan bir iştir. Bilim ve düşüne tarihine ve uygarlık geçmişine bakarsanız bunun pek çok örneklerini bulabilirsiniz. Bunlardan bazıları işe yaramış.. bazıları geçmişin müzesinde kalmış.. bazılar bu güne getirilmek üzere bekliyor.. bazıların miadı ve dönemi geçmiş.. bu gün çeşitli teknikler ve yöntemler çıkıyor.. bazıları taraftar bulmuş.. bazıları taraftar bulmakla kalmamış okul olmuş.. ancak sonuçta eğer ortada bir DİL oluşmuş ise oradan anlarınız bu dil önceden bir öğrenmeyi öğrenme düzlemi idi.. sonrada patentler standart.. doğmalar inanç.. paradigmalar gerçek.. haline gelmiş iş ilerlemiyor.. işte YBA bu işi ilerletmek için bir aday.. belki de bir fırsat.. onun hızl anlam sürücü ve kolay anlatım aygıtı beni yıllardır kendine bağladı.. ve ben kendime alıştım.. kendimde hapis oldum.. bu yazdıklarımda hapishane mektupları.. hapishaneden kurtulamadığım için sizler bir çağrı başlatamadım...

01.03.2022

IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk