Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
İnsan Bilim
 YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim
Mesaj icon Konu: ten ve tin arasynda(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2724

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Konu: ten ve tin arasynda
    Gönderim Zamanı: 01-Haziran-2011 Saat 12:29

 

 

 

 

 

KAPTANIN SEYYR DEFTERY

 

Yyldyz Tarihi 4.3.

 
TEN VE TIN ARASINDA
 
NEFS00 dizini içindeki dosyalar

 

 

Ya?am “ya?tyr” ve her ya? olan gibi bir gün kuruyacaktyr.

Ya?lyk, dirilik ve canlylyk bulunan nesnenin özelli?idir.

Ya?lyk, syvynyn akycyly?ydyr.

Devim, akym, de?i?im ya?am belirtisi oldu?u gibi  yer yer a?ama ve  yyl yyl ya?ama da dirilik ve canlylyk belirtisidir. 

Sadece syvy ve su mu enerji, kütle, ysy, y?yk hiç biri yerinde durmaz.

Dünyanyn dörtte üçü ve bedenin  yüzde sekseni sudur.

Demek yer küresi ve tenimiz canlydyr.

Canly ve diri olan suyun saydam yüzeyi ayna gibidir.

Gölde yüzünüzü seyretti?iniz yüzünüzle birlikte çevreyi de görürsünüz.

Gölün yüzünü göstermesi ile bu dilin “gerçekler”i göstermesi  birbirine benzer ise de aktarma ve yansytma güçleri birbirine benzemez.

Bunu ?öyle dillendiririm; y?yk nesneleri aydynlatyr fakat gerçekleri kimse kimseye anlatyr.

 

Ayna yansytmasy ve dil göstergesi mahiyet bakymyndan birbirine benzer fakat “hakikat”  bakymyndan ayrylyr. Gerçek= realite=hakikate sözcükleri farkly dillerin de?i?keni olarak ayny de?erleri ibare ederlerse de bu ibarelerden bazylaryna dilimizde  farkly ifade de?erleri verilebiliriz. Aynanyn gösterdi?ine realite, dü?üncenin gösterdi?ine  hakikat ve dilin gösterdi?ine gerçek diyebiliriz ki bu durumda bizim  terimlerin kavramlaryny tanymak, betimlemek ve tanymlamak dü?er. Bu da bize konu dy?yna çykaryr.

 

 

Konuya dönersek bizim ?uur  / tanynç  aynamyz,

diri ve canly hayat / ya?am aynamyza yerle?tirilmi?tir.

 

Ya?am, içinden kat kat çykan bu alanlaryn giri? kapysydyr. Çok kaba bir benzetme yaparsak, nasyl ki göl hem  yüzünüzü hem  ayny zamanda çevrenizi de YANSITIYORSA, ?uur aynanyzda da hem kendinizi hem çevrenizi GÖRÜRSÜNÜZ.

 

“Ya?am amaç de?ildir” derken “ya?am”yn ?uur aynasyny yansytma görevini a?mayan emel ve hedeflerin  önemli ve  de?er bakymyndan “vazgeçilmez” bir gaye olamayaca?yny belirtiriz. Menba  ve kaynaktan vazgeçilebilir, erek ve hedeften vazgeçilebilir, istek ve emelden vazgeçilebilir.  Vazgeçilmeyen kaynak, erek ve istek varsa biz ona AMAÇ deriz. Bu ?u demektir;  ya?am bir anlam ise ve onunda bir  amacy yoksa ya da yok sayylyyorsa ya da bu amaç yitirilmi?se ya?amdan vazgeçilebilir ve bunun adyna intihar denilir. Bu tür ya?amdan vazgeçme normal ve yasal de?ildir. Amma ya?amyn ve anlamanyn bir amaç u?runa harcanmasy ve bu suretle yitirilmesi yasal ve normaldir.

Örne?in sava?ta vatan u?runa ya?amdan vazgeçiliyor.  Keza kendini ve ya?amyny koruma adyna savunmada ya?am yitiriliyor.  Bu anlatylan her durumda ya?am amaç de?il ARAÇ haline getiriliyor.  “Ya?-am am-aç de?ildir” derken onun önemi, de?eri ve gere?i olmady?yny de?il gaye ve amaç haline getirilmi? ve kendi içine kapanmy? bir ya?amyn yani  sadece üreme ve ço?alma güdüsüne ba?lanmy? seks hayatynyn ve cinsellik dürtüsünün anlamly bir amaç olmady?yny belirtmektir.

 

E?er insanlyk ve uygarlyk de?erleri de bu araç=amaç sonuca indirgeniyorsa,  o zaman de?erli ve önemli olarak görünen tüm etkinliklerinin ve erdemlerinde, ?uur ve imana yükselmemi? ve yücelmemi? sonuca erecektir.

 

Bütün bunlara ra?men a?k-y beka ile boyanmy? hyfz-y hayat, tevehhüm-ü ebediyet ile renklenmi? hyrs-y hayat;  kendini korumak tutkusuyla tüm olumsuz ko?ullara ve ba?arysyz sonuçlara ra?men ya?amyny umutsuzluk ve ölümle sonuçlandyrmaz. Çünkü çykmamy? canda umut vardyr.

 

U?runa feda edilecek bir gayesi yoksa ya?amyn özellikle insan düzeyine gelmi? bir hayatyn önemi ve de?eri kalmaz. Zaman bu yüzden tersine bir “yazyly?”la namaz haline gelmiyorsa yiten bir vakitten öte bir okunu? olamaz.

Buna ra?men ya?amyn verdi?i zevkin tadylmasy onun tutulmasy için yeter.

 

Gelelim kendime.. ya?amymyn ola?an amaç ve sonuçlaryny evimde, e?imde ve i?imde görünürken kendi ya?amymy a?an edindi?im ola?anüstü amaçlaryn (yöntembilimsel analizi kullanan sürekli taliplerinden olu?an partinin) ?imdiye kadar sa?lanmamy? bulunmasy, gelece?in siber uzayyna emanet etti?im dile getirmeler dy?ynda, gayenin tahakkuk etmemesi  demek oluyor amma bu bana iyi bir yemek oluyor, gelecekte gerçekle?ecek yemekler için.

 

De-mek, e-mek  ye-mek de?ildir. Y-mek fiilinin  yapyp etmelerin tezahürü olan “emek”in mutlaka ya?amyn temeli olan yemekler ortaya koymasy gerekmiyorsa yemek olmayana yapylan emeklerinde bir de?eri olaca?y anlamyna geliyor. Beslenmesin seslenme do?urmasy, yeme?in emek üretmesi ve ya?amyn araç olarak amaçlar için kullanylmasy ve böylece ya?amyn bitirilmesi ya da yitirilmesi en genel yasa olan “önce ba?lat sonra bitir” olana?ynyn üstüne çykylmasy demek de?il midir ?

 

Hyfz-y hayat ve hyrs-y hayat içinde gizli özde?lik ve özgürlü?ün ko?ullary ve kurallary, sonsuz bir ya?am da  ko?ulsuz gelecek  ve kuralsyz bir  tat için   çekilebilir ve katlanabilir…  bizi bu ya?amyn, anlamyn ve amacyn e?itlik özde?le?tirilmesi ötesi  salt-la?-tyryl-masyna biz DYN adyny veriyoruz.

San’at ve Hikmet ile Hukuk ve Fünun etkinliklerin tavany olan bu kurum DYL’i bizim kullandy?ymyz dili kullanyr fakat onun yansytmasy ve göstermesi, gölün yüzümü göstermesi ile dilin gerçekleri göstermesi gibi birbirinden farklydyr.

 

Arkada?lar.. ben size yalyn bir konuyu anlataca?ym..

ten ve tin ili?kileri.. fakat dil beni nerelere getirdi…

 

Ten ve tin ili?kileri Ferhat ile ?irin ili?kisi gibi somut olmasa da bu ili?kinin öyküsünü yazmayy bu iki adyn ili?kisi gibi çekici kylamasam bile okunabilir bir duruma getirmem  gerekiyor. Üstelik ?ema ve tablolaryn yansytma ve aydynlatma gücünü dahi kullanarak görülebilir ve gösterilebilir yapmam isteniyor.

 

Tenin gördü?üne BASAR, tinin gördü?üne  NAZAR diyelim.

Tenden muradym BEDEN’dir, tinden muradym ise RUH’tur.

Beden göz ile “basar” eder görür, Ruh gönül ile gösterir, “nazar” eder.

Tene beden yerine fizik  “body” (badi)  dersem, tine ruh yerine psik “mind” (maynd)  dersem sonuç de?i?mez. Tenin tozlardan (atom ve hücrelerden) örülü oldu?unu tinin ise tözlerden (bilgi ve buyruklardan) örgülü oldu?unu söylesem örgülü ve örülü bir BAKANLAR kurulunu size tanytmy? olurum.

 

Kendimizi bir hükümet sayarken bunun bakanlar kurulunun iki ANA bakandan olu?tu?unu söyleyebiliriz.  Ten’in gören (BASAR)  bakany..  Tinen y?ytan (NAZAR)  bakany..  GÖREN, I?ITAN VE BAKAN  canly bir ayna hem kendini hem dünyayy görür ve gösterir ki biz bunlary GÜRÜNTÜ, GÖSTERY, GÖRÜNGÜ VE GÖSETRGE olarak ayyrt ediyoruz. ?imdi soruyoruz bu kurulun bütün bakan, gören ve y?ytan bakanlarynyn süper-vizör’ü olan  BA?-BAKAN-I kim ?

 

Peki seçimlerde oldu?u gibi biz ba?bakanymyzy belirleyebiliyor muyuz ?

 

Bir konuya ne kadar çok yeni bir kavram ve buna ili?kin bir terim soksan konuyu o kadar okunmaz edersin, kuralynca biz bu i?i bir dur demeliyiz.

 

Hemen diyagrama kuruyorum.. dü?ünmeye ara verin bakmayy deneyin…

 

 

TOZ-lar

 

TEN

 

Ayine-i ?uur

 

TYN

 

TÖZ-ler

    

Toz’lar duyumlara tadylyr, , töz’ler duyumlarla duyulur.

Tadan ö?eye TEN (beden), duyan ö?eye TYN (ruh)  ady verilir.

 

?imdi bir moda çykty, ruh yerine BEYYN diyorlar.

 

Bedenin yüz trilyon hücresinin beyinin yüz milyar nöronuyla idare edildi?ine bakar insanyn bu yüz milyaryn “ruh”uyla yönetildi?ini dü?ünmek ruh, ruh demek de?ildir. E?er insan bedenden ibaret olsaydy belki bu sözün bir manasy olurdu fakat insan beden=beyin yani nesne=nesne e?itli?i olmady?yndan beyin’in nöronlaryn toplam etkisisin bile?kesi insanyn RUHU sayylamaz.

 

Beyin sadece  ruh ya da akyl ya da nefis ya da kalb denilen MANEVY  aktörün kullandy?y bir  MADDY faktördür. Bu aktör ya da aktörler kurulunun beyin maddi faktörü  kadar AYRINTILI betimlenmi? ve ÖLÇÜMLÜ tanymlanmy? olmayabilir, zaten düne kadar beyin bile typ  bilimimin  konusu yapylmy? de?ildi, insanly?yn ve uygarly?ynyn ortaya koydu?u eserlerin ve neticelerin beynin yapy ve fonksiyonlaryny a?an bir RUH ile ortaya konuldu?unu anlyyor ve inanyyoruz. Vettini-vezzeytuni.. zeytine çekirde?ine  girmi? tin çekirde?i

 

Y?te benim TYN dedi?im bu ruhtur. Ynsan ruhudur. Kimselerin ruhudur.

 

Spermin ovaryuma girdi?i gibi ruh da cenine girer…  

 

Bu ruh çe?itli türevleriyle insan yapyp etmelerinde ortaya çykarak bazy görünümlerine AKIL, bazy görünümlerine KALB, bazy görünümlerine NEFYS ady verilebilir.  Fakat hepsi ruhun  SIRLI istihaleleriyle açy?a çykan latifelerdir.

Ruh dahi bu gizemli ve bilinmez Latife-i Rabbaniye ile tezahür etmi? syrr-y YNSANÎ’dir. SADR’ymyza yerle?en (us ve uz’dan kurulu) FUAD, bu ruhun tasarruflarynyn ifade ve ibare edilmi? adydyr. Mülk (Tebareke) suresinde “O ki sizi in?a etti ve size  gözler, kulaklar ve gönüller kyldy, ne de az ?ükr ediyorsunuz” ayetindeki GÖNÜL ÇIKARIMI, el kullanymynyn derininde kalan manevi beyindir. Yani akyl ve kalb “beyninde”  Türkçe anlatymla  us ve uz “ortasynda” bulunan bir ayine-i ?uurdur.

 

Kafanyz kary?ty ve beyniniz uyu?tu mu ?

 

O zaman kafanyzyn vizörünün sakin ve beyninizin spkikerinin yakin oldu?u durumda bu yazyyy bir daha okuyun.. çünkü yazylarym herkese sunulan gazete makalesi de?ildir.. Zaten bu düz yazylarda bahanedir. Asyl yazylary anlamak de?il ?emalary görmektir.. görmenin bile ne kadar karma?yk oldu?unu yazynyn ba?yndan beri söylemeye çaly?yyorum.

 

 

Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

 

Not: Bu iletinin dizinindeki ?emalary izler, inceler ve irdelerseniz sakin ve yakyn durumunda belki nefsin mertebeleri konusunda sizi de kanatlandyracak bir kanaat elde  edebilirsiniz.

 

YLETY?YM:

 

osmanziya@hotmail.com

osmanziya@yahoo.com

 

WEBLERYMYZ:

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

www.osmanziya.com

www.mustafabugucam.com.tr

 

ÖBEKLERYMYZ:

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2724

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 02-Haziran-2011 Saat 04:30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VYCDANIN TECYDYDY CYDDYYETLEDYR.

 

CEDI dizini içindeki dosyalar

 

Vicdanymyz tenimizin üstündeki elbisede  bulunan cüzdanymyzyn benzeri olarak tinimizin cebinde bulanan “ciddiyet”,  ecdad yadigâry olan beynimizin hangi rafynda saklanyyor ? Evrimi destekleyen sözü bana kim söyletti ?

 

Görünü?e bakylyrsa orta beyin denilen a?dalanyn (do?rusu amigdala) limbik sisteminde damytylan suyun kimyasynda saklanyyormu?… duyda inanma!

 

Bu suya atylan ilaçlaryn tozlary bizi sakinle?tirdi?ine göre müssekkin denilen heyecany duraklatan emilgatörlerin türüne göre görülen çe?itli rüyalary da eklersen kuru ruhun ya?tan ve ta?tan oldukça etkilendi?ini görürsün.

 

Buna ra?men derim ki.. ey maddeye inanmayan (kimseler)  ruhlar…ruha inanmayan maddelere (nesnelere) inanmayynyz… (*)

 

Madde ve ruh bizim verdi?imiz adlar oldu?u gibi  kütle ve enerji tanymlary dahi  bizim kurdu?umuz anlamlardyr. Terimlere atady?ymyz de?erler olan kavramlarda bizim dile getirdi?imiz dü?üncelerdir. Biz kimiz ? ya da neyiz ?

 

?imdi bir tarafa geçip öbür tarafy yaylym ate?ine tutma aly?kanly?yna uyarak bende ruha inanmayan kütlelere ve enerjilere kar?y sava?ma buyru?una uyarak serdi kelam edeyim mi etmeyeyim mi diye tereddütte kalyrken kar?yma bu “teceddütte”  çykty.. tereddüde dost  ve teceddüde dü?man olmadan onlary REDY ve CEDY haline getirerek  yokluk vücudu üzerine giydi?imiz KEDY donunu, cedi gömle?ini  ve redi çeketini çykartarak bir konu?ma yapsam gayet soyut,  çok çyplak ve pek saydam olacak ve sonuçta kimse görüp anlamayacak.

 

Ciddiyet, gerilme ve gev?eme kavisleri bulunan bir dalgalanmadyr.

Gerilme fazyna dikkat, gev?eme fazyna da heyecan ady veri-yorum.

Dikkat ve heyecan arasynda gidip gelirken vehimlerin ve hayaller, bini bir para olarak zihin kemerlerinin koridorlaryndan akyp  ?uur aynasyna dü?erken tasarlarymyz kararlara, kararlarymyz uymalara, uymalarymyz uygulamalara kary?yrken ortaya çykan deneyimden pek çok ?eyler ö?reniriz.

Çünkü pek çok kez yanylyryz. Yaratyly?tan gelen refleksler dy?ynda bütün ö?renmeleriniz ve ko?ullanmalarymyz bu deneme ve yanylmalara dayanan aly?kanlyklardan ibarettir. Bu aly?kanlyklaryn rafine olanyna dil denir.

 

Y?te bunlardan ö?rendim ki ciddiyet denilen  (cedi dedi?im)  orta giysi, ?uur aynasynyn en titre?imli yeri olmaly… ?uur bir ayna ise, cedi bu ayna üzerinde saydam ve syvy bir göl olmaly..  burada hem sycak su akyntysy olan dikkat-heyecan yrma?y hem so?uk su akyntysy olan hads-aks yrmaklary bulunuyordur.

 

Sycaklar buyruk ta?yr, so?uklar ise bilgi ta?yr.. bu ikisi bizim eylemlerimizde bary?yr.

 

Ystenç / irade, ?imdi-burada bir i? yaparken; ya geçmi?ten bir ders alyr ya da gelecek için  bir önlem alyrken veya bir hazyr gereksinimi kar?ylar ya da bir arayy?yn pe?ine dü?erken bu temerrüd ve tereddüdünün ardynda bir teceddüd ve tecehhüd bulunur.

 

Tazelenen çabalaryn dalgalanmasynyn olu?turdu?u bulut,  istencin iradesini (iradenin istencini) ya da en iyisi istencin istemini yani iradenin talebini etkiler mi etkilemez mi ?

 

?unu demek istiyorum bir i?i yaparken ona yakinimiz yoksa sakinimiz de bulunmayabilir. Hassasiyet yakine dayanmyyorsa hissiyatta sakin olmaz.

 

Bir i?i bilen, bir konuda bilgisi olan “Yapan bilir, bilen konu?ur” syrrynca tereddüt etmeden ciddiyetler i?ler.. amma bütün bu sa?lam yapy, sallanmaz ve  sarsylmaz bir temel üzerine oturmaly de?il mi ?

 

Y?te biz buna dikkat etmiyoruz, fazla önem ve de?er vermiyoruz,  bundan önce alaka ve ilgi  göstermiyoruz.

 

Bu i?i yapan kim ? ya da Ne ? Yani öz-ne ? ya da kim-se ?

 

Ne-ise-ne!

 

Nesne… Kimse… Özne… YÜKLEM

 

Y?te unuttu?umuz bu sarsylmaz taban ve göz ardy etti?imiz sallanmaz temel YÜKLENYLEN sadakattir.. Ytimattyr. Emniyettir. Selamettir. 

 

Bu taban ve temel,  sabyr ve ?ükürle beslenen en diri zemindir.

 

Bu zamanda bu zemin az bulunur.

 

Y?te bunu bu iletinin dizini içindeki DOSYALARDA  giyinik halde resmi çekilmi? çyplak vucud gömle?imiz üzerine giydirilmi? nefs / kendi (Buna KEDY adyny verdim)   don ve atletinde görebilirsiniz… Amma bu giysi zaman yerinde ve  ya?am terinde en çabuk kirlenen ve hemencecik yslanan bu giysiyi namaz makinasynda günde be? kez yykamak ve namazdan sonraki zamanda kullanmak için tesbihatla da  kurulamak gerekiyor.  

  

Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

(*)

Madde dedi?imiz “nesne”nin yüz milyar (on üssü onbir) galaksi içindeki yüz milyar yyldyzdan ibaret oldu?unu sanyyorduk ama ?imdi ö?rendik ki bu görünen görünmeyenin sadece ve sadece %4’ü imi? ( http://www.facebook.com/home.php?ref=hp#!/notes/ethem-derman/kara-madde-nedir-ne-de%C4%9Fildir/228023797223514

) gerisi KARANLIK madde (% 23)  ile KARANLIK enerji (%73) imi?.. ?imdi  yüz milyar beyin hücresi (nöron) sinaps’laryna sinaps’lady?ymyz ruh’un “kimse”nin bütünü olmady?yny ve hatta esasy bulunmady?yny ortaya çykarmaya syra geldi…

 

osmanziya@hotmail.com

osmanziya@yahoo.com

 

WEBLERYMYZ:

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

www.osmanziya.com

www.mustafabugucam.com.tr

 

ÖBEKLERYMYZ:

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Düzenleyen osmanziya - 02-Haziran-2011 Saat 12:26
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk