Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Yöntembilim
 YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim
Mesaj icon Konu: HAYAT(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
kutlu aytug
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010
Gönderilenler: 170

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Konu: HAYAT
    Gönderim Zamanı: 25-Ağustos-2011 Saat 22:28
ahmet
IP
kutlu aytug
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010
Gönderilenler: 170

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Gönderim Zamanı: 25-Ağustos-2011 Saat 22:29

Hayat kavramynyn yöntembilim diagramyna göre kurgulanmasy

 

Açyklamasy en zor kavramlardan biri Hayat-Dirilik kavramy olsa gerek. Bu nedenle yöntembilim diagramynyn merkezinde hayatyn temel göstergeleri olmaly, diye dü?ündüm. Bu tanymlamaya uygun  alarak ta yatay koordinat ekseni üzerine öncelik-sonralyk syralamasyna göre hayatyn olu?masyny sa?layan temel ?artlary yerle?tirdim. Dikey koordinat ekseni üzerine de soyut-somut, sebep-sonuç prensiplerine göre hayaty olu?turan temel kaynaklary yerle?tirdim. Bu kurguya uygun bir ?ekilde ve soyut-somut, sebep-sonuç ve kar?ytlyk ilkelerine göre diagramyn alt sa? alanyna hayatyn varly?yny hisseden ruh ve nefsi ve bunlaryn temel özelliklerini belirten kavramlary yerle?tirdim. Diagramyn üst sa? alanyna hayaty renklendiren y?yma ?eklindeki radyasyonu ve hayaty yaygynla?tyran ileti?im-haberle?me-kayda alma v.d kavramlary yerle?tirdim. Diagramyn alt sol alanyna hayaty tanymlayan ve anlamlandyran ?uuru ve insandaki rabbani maarifeti-gönlü yerle?tirdim. Diagramyn üst sol alanyna hayaty çe?itlendiren ysy ?eklindeki radyasyonu ve hayaty zenginle?tiren etkile?im-yakynla?ma-hissetme v.d kavramlary yerle?tirdim. Tamamlanan resmi, a?a?ydaki gibi okumaya çaly?tym.

 

 

 

?emanyn çözümlenmesi

Hayat, yüce yaratycynyn hay-dirilik syfatynyn, varlyk-mahlukat aleminde sebepler zinciri dahilinde tecelli etmesidir.

Hayat, yaratyly?yn temel hedefi olup, yüce Allah kader-kaza ve ata kanunu tahtynda varlyk aleminin yaratyly? seyrini bu hedefe kilitlemi?tir.

Hayat, genel ve özel olmak üzere iki boyutlu olarak varlyk aleminde tezahür etmektedir.

Hayatyn genel boyutunu, ruh-nefis ile su-toprak-y?yk-yönelme/haberle?me-heva/heves olu?turmakta, özel boyutunu ise gönül-?uur ile hava-gyda-ysy-cezbetme/etkileme-hissetme/yakynla?ma olu?turmaktadyr.

Hayatyn görünmeyen köklerini, antimadde-antienerji denilen madde-enerji kar?yty nurani varlyk birimleri te?kil etmekte ve  Kader ve Tahavvülat kanunlary tahtynda seyreden enerji aky?y ile canlylyk formlary ardy ardyna olu?maktadyr.

Evet! Hayatyn görünen alametleri/göstergeleri; Kaza ve Temessülat kanunlary tahtynda sunnetullah-enerji aky?y, beslenme, duyarlylyk, birliktelik, olgunla?ma, çiftle?me,ço?alma, geçim, seçim, doyum v.d olu?maktadyr.

 

Bu kysa okumalar, seyircilerin metinden öte daha çok ?emaya bakmalaryna, benzeri okumalar yapmalaryna vesile olur. Yn?allah…

 

 

Sevgi ve Saygylar



Düzenleyen kutlu aytug - 25-Ağustos-2011 Saat 22:41
ahmet
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2700

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 26-Ağustos-2011 Saat 01:14
De?erli Aytu?,
Ylginiz ve çaly?manyz için çok te?ekkür ederim.
Tablo anlamly  ve açyklamasy ise bütüncül.. yani resim ve anlatymda açyk bir kopukluk görünmüyor.  Madde ve Enerji yani somut  üstte gösterilmi? anty madde ve enerji yani soyut altta gösterilmi?tir. Bu yerle?tirme ilkelerin uyuyor.
Ancak açyklamada  yatay eksende öncelik ve sonralyk ve dikey eksende de sebeb sonuç ili?kisinin gösterildi?inin söylenmesi  yerle?tirme ilkeleri ile ba?da?myyor. Çünkü yatay EKSEN  ard zamanly dikey EKSEN  e? zamanlydyr. Hem sebeb-sonuç ili?kisi  hem de öncelik ve sonralyk yasasy ARD ZAMANLIDIR yani yataydyr. yani sebeb sonuç ili?kisi dikey ve e? zamanly olarak gösterilmez, diye dü?ünüyorum.
 
Birde ya?am yükseldikçe sadece ysy ve y?yk de?il SES dahi devreye giriyor. Zihayat varlyklar zevil-idrak v zi?uur seviyesine çyktykça ses ile yapylan ileti?im, zikir devreye giriyor. Tabloda bu gösterilmemi?.  Göz ve kulak, görme ve duyma, y?yma ve i?itme bunlar, di?er üç çe?it duyumalma duyumsamasy,  maddi ve manevi çe?itleriyle AYAD olu?tururlar. Bu duyumlary yani dy? be? kapyyy  hayatan ellleri olarak yorumlar Ymamy Nursi. Evet hayaty görmek ve göstermek kolay de?il.. zaten görüm ve gösterim gücü arttykça hayatymyz da yükselmiyor mu ?
 
Binbir çe?it duyumalma ve duygulanym ile hasyl olan duyumsama ayyrt etme ve de?erme katmanlarymyzy yükseldikçe zenginle?iyorlar. Bu zenginli?in birden ve bütünüyle bir tabloda gösterilmesi de mümkün de?il.
 
Sa?lycakla kalyn.
 
Osmanziya 


Düzenleyen osmanziya - 26-Ağustos-2011 Saat 01:19
IP
kutlu aytug
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010
Gönderilenler: 170

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Gönderim Zamanı: 26-Ağustos-2011 Saat 11:57

Slm.

Dikey koordinat eksenindeki yerle?tirmede belirtti?in sebep-sonuç kural yanly?ly?y ele?trine katylyyorum. Aslynda soyut-somut ilkesine göre yerle?tirme do?ru. Ancak bir di?er cihetle ele aldy?ymyzda nur ile nar, yada antienerji-enerji, ki son yyllarda ke?fedilen antimadde-madde gibi birbirinin tersi olan soyut-somut kavramlaryn bize göre herhalde bir önceli?i ve sonraly?y olsa gerek. Diye dü?ünerek böyle bir mantyk ili?kisinin esas kuraly  bozmayaca?y kanaati bende olu?tu. Kysacasy soyut ve somut zytly?y dahilinde sebep-sonuç ili?kisinin olmasy durumunda yerle?tirmeyi yatay my, dikey mi istikamette yapalym? Bana göre e?zamanlylyk veya sebep sonuç  kuralyna bakylmaksyzyn sadece somut-soyut kuralyny göz önüne alyp, dikey istikamette yerle?tirme yapmak gerekir. Benim hatam burada sebep-sonuç yada ard zamanlylyk kuralyny zikretmem oldu.

Yine de usta sensin…

Sevgi ve saygylar

ahmet
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2700

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 26-Ağustos-2011 Saat 23:27
Estagfirullah.. hepimiz her zaman deneme ve yanylma ile de?i?tiriyor, düzeltiyor ve ö?reniyoruz. Her ne kadar somut ?EKYL  ve soyut TASARIM ili?iksini dikey olarak gösteriyorsam da ve örne?in soyut dü?üncenin somut dili BYÇYMLENDYRMESYNY dü?ünüyorsak ve bu NEDENSELLYKLE ve bunda gizli bir SEBEB-SONUÇ ilikisi görüyorsak da  bu bu güne kadar benim çözemedi?im bir sorun..  bir defa sebeb-netice ili?kisinin öncelik ve sonraly?yny yukarydan ya da a?a?ydan ba?latmak suretiyle göstermek mümkün. Ama bu hep prolematik kalmy?tyr. Örne?in felsefedeki ALT YAPI tarty?masy.. kimi ruhu kimi maddeyi alt yapy kabul ediyor. Aslynda bu tür tarty?malar bilginin do?asynda ve ilmin ruhunda olan bir durum. bilgi böler, bütün bozar; ilim parçalar hayaty dururdur. Ortaya da böyle sonuçlar çykar. Aristonun madde ve hareketinden tut Descartes'in uzam ve dü?üncesine kadar tüm ayyrymlaryn özünde bu ?EKYL-SURET dedi?im gizem var.
Sanyrym bu BERZAH gerçe?i.. iki denizin arasyndaki perde meselesi...
Fakat yöntembilimsel analizde biz böyle "gerçek"i arama  kaygysyny ki?ilerin kendisine byrakyp, gerçe?in resmini çizme savyndan  syyyrylyp ontolojik bir arayy? de?ilde epistemik bir tasa içinde oldu?umuzdan yani ilim de?il usul pe?inde bulun?umuzdan bu tutumumuzun ilmin pe?inde oldu?u hakikata daha verimli yürüyece?i bir zemin çizmeye yarayaca?yny dü?ünerek SA?LAM TEMELLER kurmaya gayret edece?iz.
Böyle tarty?malarda buna yardymcy olacak.  
 
Konuya dönersek yukaryda ?EKLY yani  somutu, üst yapyyy, maddeyi, dile yerle?tiriyoruz, a?a?yya da SURETY yani  soyutu,  alt yapyyy, manayy ve dü?ünceyi yerle?tiriyoruz.
Günlük dil ve hatta bilimsel dil ?ekil ve sureti birbirinden disiplinli bir ?ekilde ayyrmaz.
Biz bu ayyrymy yaptyktan sonra ?eklin suretimi yoksa suretin ?eklimi belirledi?i ?ekilde bir NEDENSELLYK kurmaya MECBUR de?iliz. Çünkü bunlary birbirine irca ederek bir BYRLYK arayan zihnin bu birli?i ba?ka yerde aramasy gerekti?ini dü?ünüyoruz. Ylim de de?il inançta birlik arayacak. Zaten izafi alana ait olan ilim böyle geli?ir.  Tüm bilim alanlarynda bu parçalanma ve parite var. Ynanç bakymyndman beyin'de Yaradanyn, ruh dahi Yaradanyn. Bunlardan birini ESAS tutmak aslynda ?YRK'e dü?mektir.
 
Nesne de Allah'yn kimse dahi O'nun. Birini birinin, e?yanyn e?hasyn  emrine vermesi verilenin ve e?hasyn hakiki NEDEN oldu?u anlamyna gelmez. Onun sadece mevhum rububiyeti ve mecazi malikiyeti var. Yzafi varly?y ve itibari emri bulunur. Sadece ?erre fail ve hayra kabil olan bir rolu var ve ?erre fail olmasy bu i?in ASLY oldu?unuu göstermez.
Bu derinlikte bir syrdyr v bu gizem bilim ve akylla çözülmez.
 
Ama ?unu söyleyebiliriz ki dikey çizgide e? zamanlylyk vardyr ve yatay çizgideki "önce ba?lat sonra bitir" yasasynyn GÖRÜNÜR nedenselli?ini Ymamy Gazali (R.A) dedi?i gibi SÜNNETULLAH olarak adlandyrmak hem dini hem bilimsel bir yakla?ym olur. E? zamanlylyk için durum bu iken ard zamanlylyk içinde Ymamy Nursi'nin (R.A) mülk-melekut ayyrymyny benimsiyerek;  vecihleri (daire-i esbab ve itikad)  ve cihetleri (Cihet-i imkan ve vücub)  ayyrmak ilme yaky?an bir seçimdir.
 
Sa?lycakla kalyn  


Düzenleyen osmanziya - 26-Ağustos-2011 Saat 23:48
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk