Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Din
 YöntemBilim Forumu | Diğer | Din
Mesaj icon Konu: çaresiz iseniz çare siz siniz!(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Konu: çaresiz iseniz çare siz siniz!
    Gönderim Zamanı: 03-Nisan-2012 Saat 22:59

ÇARESYZ SENYZ , ÇARE SYZ SYNYZ!

 

12 nci sure olan YUSUF SURESYNDE Yusuf Aleyhisselam;

“Ve mâ uberriu nefsî, innennefse leemmaretün bissui illa mâ rahime rabbî.. inne rabbî legafururrahîm” (ayet:53) (bu ayet tam 13 ncü cüz’ün ba?lady?y sayfanyn ba?yndadyr ve bu günde 13 cemeziyelevvel 13. Salavat günü))

Diyor.. Yani Ben nefsimi teberri, temize çykarmam etmem.. ku?kusuz nefis kötülü?ü ister.. ancak rabbimin merhameti müstesna.. Ku?kusuz Rabbim merhamet eder, ma?firet eder.

Burada kötülük eden ba?kasy (Genç ve yaky?ykly delikanlyya yakla?mak isteyen hanym)  ve buna kar?y koyan da Yusuf A.S. fakat o buna ra?men kendini temize çykarmyyor.

Bir de bunun tam tersi durum var.. kötülük etmek isteyen ve buna kar?y koyamayan ve bununla beraber kendini temize çykarmak isteyen…

Bir de bu iki arasynda olan bir durum var.. aly?my? oldu?u kötülü?ü byrakamayan ve nefsinin kötülük istedi?ini bilen ve bu nedenle kendini temize çykarmayan…

Ylki Muhsin.. ikinci gafil fasyk.. üçüncüsü fasyk.. hiçbir fasyk yoktur ki günahyndan çykmak istemesin..

Gafil Fasyk Rabbini unutan ve bunu nedenle nefisleri kendilerine  unutturulan ki?idir.

Fasyk ise Rabbini unutmayan fakat günah i?lerken nefisini unutan ki?idir. Bu nefsi emmare durumundan kurtulunca Rabbini unutmady?yndan levme yani ke?keye ve nedamete dü?en ki?idir.

Y?te burada dördüncü bir durum var:  Rabbini unutmady?y halde ve nedametine ra?men yine günah i?lemeye sürdüren, ysrar eden ki?ilerdir. Burada günahyn büyük ya da küçük olmasynyn önemi yok.. küçük günah dahi olsa ISRAR  edildi?inden onun için büyük günah hükmünde oluyor. (i?te bu benim)

Y?te bu durumda  olanlar için diyor ki: YUSUF SURESY.. “Ya benniyy-ezhebu fetehassesu minyusufe ve ahihi ve lâ teeyyesu min revhillah. Ynnehü lâ yeyesi min revhillahi illâ kavmülkafirûn.” (ayet: 87)

Yakub, Ruhtur, Yusuf kalbdir, karde?i bünyamin akyldyr, di?er karde?lerde kesrete mübtela nefistir.

Ruh nefse diyor ki selim kalbi ve müstakim akly aramaktan umidini kesmeyin ve ara?tyryn. Rabbinin rahmetinden ve  revhinden umudunu kesen ancak kafir kavimdir. Y?te a?a?ydaki yazyda BU ARA?TIRMAYA ‘ya, bu tahassüsü, bu taharriye, bu teveccühe ve bu takarrübe i?aret ettim.

 

Gerçek ?u ki hem yaz hem ky? birlikte olmuyor.. çünkü burada olan her ?ey görece.
Hem ky? sonunu kadar ky?, yaz dahi bitmeyecek bir yaz olmuyor.. çünkü burada her ?ey geçici.
Bu günün büyükleri yarynyn korunacak güçsüzleri, bu günün buyükleri yarynyn koruyacak güçlüleri oluyor.
Bu günün galipleri yaryn ma?luplar haline gelir.. hükümranlyklary, yüz yyl, iki elli yyl, be? yüz yyl sürsede..
Çünkü her standart yeni bir patentle eskiyor, patent standardyn tahtyna oturur.
Çünkü her iktidar yaryn muhalefete dü?üyor, iktidar ölümüne koltuk sava?y veriyor.
Yyldyzlaryn ya?am grafi?inden nehirlerin aky?laryna kadar yylankavi bir "S" harfi çizer.. sinüzodial e?riyi.. evrensel indi çyktyyy...
Hasyly yylankavi sürse de sava? ve bary?,
e?er arayy?ymyz synav ve yary? ise, kazanan da kaybeden de HERKES kazanyyor.

Bu gerçe?i bilmezmiyiz sanki..
elbette biliriz.. amma gel de bunu duyguya anlat.. ate? dü?tü?ü yeri yakar..
i?te bu yüzden duygulary besleyen dilekler, tutkulary tetikleyen istekler
do?u dü?üncesinde, hind ikliminde birer birer koparylarak nirvanaya (yoklu?a) eri?ilmeye çaly?ylyr.
Varly?yn çice?ine uzanmaya çaly?an her el; yoklu?un byca?yyla kesilir, ayryly?yn dikeniyle kanatylyr.
Amma bütün bunlar içinde ?unu görebilirsek..
belki ba?kalaryna oldu?u gibi bize de teselli olur, umut olur, y?yk olur aydynlyk olur.
Var olan her ?ey de?i?irek, düzelerek, geli?erek ileriye gider..
amma yükselir, amma dü?er, amma acy, amma tatly, YLERYYE gider.


Durgunluk, atalet, monotonluk ve yeknesaklyk kysaca YOKLUK yoktur..
Parmanides do?ru söylemi?: Yokluk yoktur, varlyk vardyr.
YOK gibi görülenler de varly?y göstermek için vardyr.
O zaman görecelli?i, geçicili?e, geriye dönük gereksinimlerizle beraber
arayy?ylarymyza dönük yönelimimizi hiç bir zaman UNUTMAMALIYIZ.

Bizim sykyntymyz arayy?ymyz, hedefimiz, amacymyz, ilerleyi?imiz bitti?i zaman ba?lar.
Bir kuru ekmek bile saltanattyr, e?er ömrüm varsa, ?uurum varsa, tanyyorsam, biliyorsam, seviyorsam ve aryyorsam.
E?er bunlar yoksa sarayda sultanda olsam, yalnyzym ve kimsesizim.
O zaman herkesin, her yerde ve her zaman esas problemati?i bir daha belirteyim:

Arayy?yny bitirerek ve umudunu tüketerek yalnyzly?a dü?mek.


Oysa en kötü durumda (The Matrix filminde) Morphis ?öyle diyordu:
Hatyrlyyorum...

E?er unutmamy?sam ve geçmi?im varsa.. gelece?im de vardyr..
gelece?imde varsa umudumda vardyr..
umudum varsa ço?kumda vardyr..
ço?kum varsa tutkumda vardyr.

O zaman ten kafesten uçuncaya kadar, "arayy?" uçurtmamy daha yükse?e uçaraca?ym.
Gerekirse gönlümü örten zihnimi temizleyecek,
do?ru bildi?im yanly?lary sorgulamaya ve yanly? bildi?im do?rulary soru?turmaya
Kysaca ARA?TIRMA'yy sürdürece?im.

Çünkü insan ancak ve ancak deneyip yanylarak ö?renir ve ara?tyryp geli?tirerek ilerler.

O zaman, dürtüleyen isteklerin dolaplaryny ve güdüleyen dileklerin raflaryny gerekti?i zaman ve gerekti?inde açaca?yz.
Amma ara?tyrmanyn ve soru?turmanyn kapylaryny
ve sevginin ve saygynyn pencerelerini her zaman açyk tutaca?yz.
Çünkü gönül denilen ev, ürünü, onarymy ve onuru kadar ho? olur.

Sa?lycakla kalyn

 

Bu ara?tyrma nasyl olacak ?

 

“Ve kezalike MEKKANNA liyusufe  filardy. Yetebevveu minhâ haysü ye?âu. Nusibu birahmetinâ menne?âu ve lâ nuziu ecrelmuhsinîn.” (ayet:57)

Böylece Yusuf’u (A.S) arza yerlertirdik.. Onda diledi?i yere giderdi.. Biz rahmetimizi diledi?imize nasib ederiz ve Muhsinlerin ecirlerini zayi etmeyiz. Burada yer yüzüne yerle?tirilme ve orada diledi?i yere gitme ne anlamy geliyor ?  Zahiri ve do?rudan anlamy, oranyn hakimi ve veziri olup en büyük yetkili olarak diledi?i emri icra etmesidir. Batini ve dolayly anlamy, manalar dünyasynda hür olarak me?ietini kullanarak mantuk olup nutuk etmedir. (Burada MEKANNA ile yani zaman ve mekan koordinatlaryny kullanan ve  görsel çözümleme olan yöntembilimsel analize i?aret var) Yani taakkül düzeyine yükseltip, entelektüel seviyesini çykaryp bilinlenlerden bilinmeyenelere geçme, bilinen ve bilinmeyenlerde soru ve yanyt çykarma, tefekkür edip kaziye çykarma, teemmül edip sorunu çözme durumuna geçmedir. Ancak bütün bunlary yaparken ço?unun i?e bo?a çykabilir amma Muhsinlerin yani yukarydaki sayylanlanlaryn en ba?ynda olanlaryn ameli ibtal olmaz, zayi edilmez. O zaman biz ne yapaca?yz ?

Muhsin olmaya çaly?aca?yz, Yusuf aleyhismelamyn sünnetine uyaca?yz,  onun gibi olmak için gayret edece?iz.. i?te bu durumu yazylarymda YUSUF’u arama olarak adlandyryyorum. Zaten Dr. Haluk NURBAKY hocanyn dedi?i gibi bu sure YNSANIN ESRARINI anlatyr.

Peki Yusuf aleyhiselamda gizli insan syrryny bulunca ne olacak ?

Bunudu surede Yusuf aleyhisselam yanytlyyor:

“Rab kad ateytenî minelmülki ve allemtenî min tevililehadis. Fatyryssemavati velardy ente veliyyi fiddünya ve elahire. Teveffeni müslimen velhyknî minessalihîn.” (ayet: 101)

Rabbim bana mülk verdi ve hadiselerin tevilini ö?retti. Dünyada ve ahirette yerin ve gö?ün fatyry benim dostumdur. Ey Dostum; beni Müslüman olarak vefat ettir ve Salihler içine kat.

Yta-i mülk, i?aretlerih tasrih ve  tercemesidir, tevil-i hadise, delaletlerin te?rihle izah ve ircaydyr… mu?laklary sarih ve mübhemleri ?arih.. yani kapalylary açyk ve bulanyklary belirli hale getirmedir.

Rüyalary tabir etme gibi daha derine inene de vakyf hazreti nebi.. burada açyk mana bu ve yukarydaki dolayly manalarda var. Ytibar-y haber ve ibret-i hadise; muteber, me?ru ve makbul tarif, tefsir ve tabirb etmek yöntembilimsel analiz ile ortaya konulacak bir dizi çaly?maya, kaide ve esasa  ba?ly olacak insanlar öyle rastgele ilim ya da geli?igüzel kelam çykaramayacaklar. Hür olacaklar fakat o nisbette de ayan-y akla tabi olacaklar.

Y?te böyle MÜ’MYN insan, MÜSLYM insan olma yolunda yürümeye devam edecek ve sonunda Muhsinlerde olarak Salihler kervanyna katylacaktyr. Allah azze ve celle bize imany nasip etmi? ve marifetullah lütfetmi?se biz de merhamete hürmet ederek müslimler arasyna olmak ve Salihlere katylmak için vaaz gücümüzle çaly?aca?yz, ümit yitirmeden Ahsen-i Takvim’i, Ahsen-i Amel’e yani sünnet-i seniyye olan Ahlak-y Muhammediyeye A.S.M., Esma-yy Hüsnâ’yy Ysm-i A’zam’a (yani bir ilahi isme dayanan temel  kabiliyetimizi YFADE eden isti’datymyzy,  meharet ve san’atlarymyzda  a’zami bir surette YBARE’ye, çykarmaya gayret edece?iz, Yn?aallah.

 

BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk