Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Dünya
 YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya
Mesaj icon Konu: sorumlularyn eylemleri(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2743

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Konu: sorumlularyn eylemleri
    Gönderim Zamanı: 31-Temmuz-2012 Saat 18:48

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SORUMLULARIN EYLEMLERY

 

 

 

DONGU  dizini içindeki dosyalar

 

Birkaç günlük reytin sayysy ortalama onbe? yirmi idi.. neden konu?maya katylmyyorsunuz ve beyninizi i?gal ettiriyorsunuz diye ete di?i dokunan sitemler ettim okuyucu sayysy be? altyya dü?tü.. baktym yine ço?almy?.. gözü kör olsun hazyr olduktan sonra para ve bilgiden ba?ka görü? ve dü?ünceler dahi insany mübtela ediyor.. yazary yazyyor, okuru da okuyor. Bende ondan korkuyorum ama yine de yanyt dahi verilmese ve katky ve katylym bile olmasa  okur danaly?yny yazar öküzlü?ünü yapmaya devam ediyor. Niye yazara öküz dedim inek demedim.. çünkü sütü olmady?y halde okur ondan sulandy?yny sanyyor. Öküzden de?il inekten gelir süt.. o halde yazar ve okur gerçek bir dana ve ana ili?kisi resm etmez.. çünkü okur o bilgileri süt gibi muhtaç ve mecbur de?ildir.. Yazaryn verdi?i bilgilerde gerçekten gereksinimi olan bilgiler de?ildir. Belki yazara gerekebilir ve yazar gereksinimi ibare  ve istifadesini ifade etmektedir. E?er fazla özel de?ilse bu biricik ve tekil durumu ba?kalaryyla payla?maktadyr. Hani ba?kasyna da yarary olur ve bende ilmimin zekatyny vermi? olurum aya?yndan kendini bayaa bir göstermi? oluyor,  riyakarlyk etmi? olmasa da en azyndan benini irae etmi? bulunuyor. Fakat ne olursa olsun elamal-binniye’dir. Y?ler niyetlerine göre de?erlendirir. VE gerçek niyeti ne ise ona göre kar?yly?yny bulur yazar.. fakat okuyucunun böyle zamanynyn yitirmek dy?ynda riya gibi bir riziko içinde de?il.. fakat zamany yitirmek ile riyakar olmak arasynda kendini bitirmek noktasyndan bir fark yok.. biri hassasiyetini yani nefsinin ceririni zayi ediyor,  di?eri hissiyatyny yani enesinin mürurunu ziyan ediyor.

 

Ef’al-i mükellefin denilen bir fykyh ve ilmihal terimi var.. yükümlülerin eylemleri olarak çevrilebilir. Bu ba?lyk altynda farz, vacib, sünnet, mübah, haram, mekruh, caiz, fasid gibi terimler açyklanyr. Yani edille-i ?eriat denilen dört kayna?a göre (kitab, sünnet, kyyas-y fukuha ve icma-i ümmet) ki?ilerin i?lerinin DYNY DE?ERLERY tanymlanyr. Her i?in dünyevi bakymdan  bir ekonomik de?eri ve sosyal yarary oldu?u gibi ayni i?in birde uhrevi sonucu ve kazancy vardyr. Böylece haram-helal olan nesneler, emir-nehiy olan i?ler MÜSLÜMANLARA sevablar ve günahlar kazandyryrlar.

 

Mesela zaman içinde be? vakit Müslümanlara EMYR edilmi?tir, bu i?i yaparlarsa hem sorumluluktan kurtulmu? olur hem uhrevi mükafatyny elde eder (bu mükâfat vaktin ba?ynda KILMI?SA namazy ise ahiret gibi kyymetlidir vaktin sonunda ise dünya gibi de?ersizdir)  ve hem ba?ta dünyada huzur olmak üzere güzel ahlak, syhhat ve afiyet gibi ba?ka ?eylerde kazanyr.

 

?imdi bu örne?i hocaly?ymdan vermedim.. elbette amellerin en önemlisi imandan sonra namazdyr ve buna ne kadar te?vik ve tergib yapylsa azdyr.

Ancak namaz Y?Y bize bir eylem  BYRYMY veriyor: GÜN.

 

Bazy gazetelerin eski tabirle mevkutelerin ba?ynda HER GÜN YENYDEN KURULUR gibi cümleler yazardy. Bizim meslekte i?ler günlüktür ve i?lem numarasyna YEVMYYE denilir.  Y?çilerin paralaryna YEVMYYE denirdi. Y?çiler günlük kazanyr sanyrym daha sonra aylyklar ve memuriyetler çykty.. ve en mühimmi Fatiha-y ?erife’de “Rabbilâlimîn”in  “malik-i YEVMiddin” syfatyna dikkat çekiliyor. Alemler ki?iler ve onlaryn da günleri ve bu günlere Allah malik. Amma biz bunun farkynda de?iliz.. inanyyoruz ve hatta biliyoruz fakat farkynda de?iliz. Gün konusunda neyi ayyrt etmiyoruz ?

 

Günümüzü bir günün ötesinde bir ay belki bir yyl belki bir ömür, belki bir yüzyyl, belki bin yyl gibi ve hatta  bitmez bir ba?syzlyk ve tükenmez bir sonsuzluk gibi sandy?ymyzyn. Aslynda gün bizim gerçek bir “sandy?ymyz” fakat bu sandy?ymyz gibi sandyk de?il.. bakyn ?u anda anlam olanak sandyk denilen muhafaza nesnesi ile sandyk olarak seslenilen sanma eylemin birbirine kary?yyor.. i?te zihnin günü anylsamasynda  böyle bir yanylsama olur.. geçici bir gün olan yirmi dört saat kalycy bir ömre  dönü?ür. Günün gerçekli?ini ya?ady?ymyzda ise onun biolojik saatimize uyan  bir EYLEM BYRYMY oldu?unu ayyrt etmenin bir yolu, bir müsülan olarak,  onun be? vaktinde yapty?ymyz zaman-namaz dönü?ümüdür. Be? vakitle günümüz otomatik olarak ve kendili?inden programlanyr. Yani emekli de olsak ve i?imiz de bulunmasa bizim bir i?imiz vardyr; eylemlerin en güzeli olan namaz.

 

?imdi gelelim asyl konuya,  eylem nedir ?

 

Benim bir yazar abim var.. bir konuyu kesin olarak kurdumu.. der ki “kim ne derse desin”.. diye ba?lar.. i?te kim ne derse desin eylem ?u döngüden ibarettir:

 

YORULMA

 

 

GERYLME                          eylem                            GEV?EME

 

 

DYNLENME

 

 

Rahmetli babam bir öykü yinelerdi “kyrk tane dervi? on tane molla”.. eskiden askerler yürüyü? yaparlar iken ileti?im cep telefonlaryyla de?il de?il kulaktan kula?a olurdu.. taburun bir ucunda söyleyen “kyrk dakka yürüyü? on dakika mola” haberi öbür uçtan yürüyü?ü dervi? molasy molla olarak çykardy.. yani bir yolu ilanihaye durmaksyzyn dinlenmeden sürdürmek mümkün olmady?y gibi di?er i?lerle gerilme ve yorulma a?amasynyn ardyndan gev?eme ve dinlenme a?amasyna geçer. Bu do?al gereksinimi ihmal eden çaly?malar sonunda usandyrmaya hatta byktyrmaya hatta byraktyrmaya kadar gider. Akylly olan bu do?ol durumu ve biolojik saate uyarak çaly?yr. Geceyi gece gibi yapar yorulduktan sonra dinlenmek üzere gev?er, gündüzü gündüz gibi yapar dinlendikten sonra yorulmak üzere  gerilir. Bu yukaryda diyagramda gösterdi?im  EYLEM  resmini sanyrym tabloda da  görüyorsunuz.

 

Amma ça?da? uygarlyk geceleri de gündüz gibi yapty?yndan.. biolojik saatimizi kyrdy?yndan.. biz do?al eylem durumunu gerçekle?tiremiyoruz.

 

Her birimizin günlük ya?ama mecburiyeti yoktur.. herkesin kendine göre aylyk, yyllyk ve ömürlük kysa, orta ve uzun vadeli plan, proje ve programlary vardyr. Elbette bunlardan vazgeçin demiyorum. Ancak her birinin GÜN’e ili?kin bir parçasy vardyr.. dünyanyn bir takvimi vardyr ve günü gelince takvimde yazyly olana yaptyracak ise.. yazgysynyn  gere?ini olan rolü oynayacaksa.. sen de bu gün yapylacak i?leri yaryna byrakmayacaksan.. güne?in mecburen sabah do?up ak?am batty?y gibi bu zorunlu güçler ve i?ler arasynda GÜRDEN olarak yani hürr olarak yapman gereken bir eylemin vardyr. Güç.. i?.. gür.. eylem.. güç, gür bir eylem olarak do?mak için sana verildi.. güne? gibi olman için de?il…

 

Hürriyet'e  özgürlük demiyorum.. niçin demedi?imi izleyenlerim bilir.. bilmeyenlere burada ?unu söyleyebilirim.. toplumun kurallaryyla kysytly ve evrenin ko?ullaryyla synyrly bir adamyn hürünün ve gürünün öz ve zati oldu?u söylenebilir mi ? Ko?ullar ve kurallarla kysytly bir eylem seçimine öz olarak yapylan bir i? diyen  daha “özne”yi bilmedi?ini ortaya koyar.  

 
 

 

EYLEM,  di?er i?lerden ve olaylardan ayyran özellik onun gür ve etkin  bir ?ekilde yapylmasy, eylemi di?er devinimlerden ve durumlardan ayyran onun bir  anlamy ve amacy  içermesidir. Fiil ve  faaliyet KALIBI ve ?EKLY  olan bir eylem ve etkinliktir. Ylim ve  irade ile  ahlak ve hukuk gibi manevi derinli?i vardyr. Yrad kazanmak için vasyta edinen irade.. vüruduna vasyl olmak için faaliyete geçer. Hedefini ele geçirmek isteyen kayna?yny ve menbayny bulmaya çaly?yr. Ancak bütün bunlar ZORLA yapmaz ve yaptyrylmaz. Dileyerek, isteyerek, seçerek, ye?leyerek ve üsteleyerek yapar ve onurla ise ba?kalaryna da öyle yaptyryr. Eylemin araç i?leri olur, amaç i?leri olur. Amma hepsi gür olarak görülmü? ve seçilmi?lerdir.

 

Eylemi anlatacaktym.. sorumlulu?u anlatacaktym, günü anlatacaktym, dini anlatacaktym.. amma vakit bitti..  çykmama yirmi dakka var.. on dakka düzeltsem on dakka webde yayymlasam.. amma siz a?a?ydaki tabloya bakarak yukarydaki saydyklarymy görürseniz.. ayny zamanda okumu? da olacaksynyz.

 

Ancak meramymy anlatamadym ve siz muradymy da anlamadynyz.. amma en azyndan yöntembilimsel analizi anlamaya yarayacak bir zaman, tablo ve yazy bulmu? oldunuz.  

 

Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

 

.

 

DUYURU

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim.

 

UYARI

 

Düz yazy bahane.. ?emalar ?ahane.. yazynyn dizinindeki tablolary  izledi?inizde imgelemi? ve irdelemi?te olacaksynyz isterseniz.. böylece emellerine nail olacak ilmi AÇIKCA görmü? ve hatyrynyza sail olacak iradeyi SEÇYKCE örmü? bulunacaksynyz.

 

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Düzenleyen osmanziya - 31-Temmuz-2012 Saat 20:59
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2743

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 02-Ağustos-2012 Saat 13:04

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SORUMLU

 

 

 

 

Bazen bir dizi yazy yazmak istedi?im zaman kendinimi yanytlamak yolunu seçerim.. çünkü uzun bir yazy hem byktyryr hem konu ba?lyklarny birbirini üzerine yy?ylarak zihni kary?tyryr.

Dört ba?lyk iki tamlama ile verildi: Sorumlularyn eylemleri ve din günü..

 

bu terkib dört terimi açyklamayy gerektirir..

sorumluluk.. eylem.. din.. gün.

 

Öncek yazy eyleme de?indi.. gerilme ve gev?eme süreçleri arasyndaki yorulma ve dinlemeyi EYLEM olarak tanymladyk.. bu yazyda  biricik ve tekil münferit bir fiilden ziyade içeriksiz olarak genel ve tümel bir eylem tanymy yaptyk.

 

Eylem nedir ? Denildi?inde verilecek en külli bir betimleme yukarydaki yazyda yapty?ym indirgeme olacaktyr. Elbette ba?kalaryda ba?ka tanymlar yapacaktyr. Hatta benimde ba?ka B, C, D ve E tanymlarym vardyr. Eylemler insan i?leridir ve etkinlikleridir çerçevesinden dy?ary çykmadykça çe?itli açylardan türlü  görünümler anla?ylabilir ve anlatylabilir. örne?in güç ve gür içeren "i?" bir eylem oldu?u gibi, gör ve seç içeren bir "de" dahi eylemdir.

 

Genelde ARAÇ ye'meyi ve AMAÇ ey'lemeyi birbirinden ayyryrym.. ancak bazylary bunun tersini onaylayabilir.. yemek bir amaç haline gelirse eylemek bir araç olmaz my ? Bakyn nokta-y nazar nasyl hakikatin rengini de?i?tiriyor. Bana kalyrsa eylem deyince en genel olan yukarydaki "gerilme ve gev?eme süreci arasynda kalan yorulma ve dinlenme" i? ve i?lem ve i?letimlerini EYLEM olarak görüp onu insanyn UYUM / intibak / adaptasyon gerçe?inin yöntembilimsel bir analizi olarak tanymlamak gerekir.

 

Peki SORUMLU kimdir..

 

Sorumlu akl-Y  bali? olan kimsedir, hukuken.. yani mümeyyiz çocukluktan çykmy? bulu? ça?yna ermi? akylly ve uslu kimsedir. Hukuken sorumlu olan ahlaken ve dinen haydi haydi mes’uldur. Biolojik geli?mesini tamamlamy? ve ergin hale gelmi? eril ve di?il kimseler ayny zamanda psikoloiik geli?imesini dahi  tamamlamy? ve yeti?kin hale gelmi? ise artyk yapyp ettiklerinden mes’ul ve sorumlu.. i?te  bu yüzden de hak ve borçlara ehim MÜKELLEF kimseler haline geliyorlar irade beyanlaryyla. Artyk bu mes’ul ve mukellef kimselerin MES’UD haline gelmesi kendilerinin sorumlulu?u hale gelir. Biz bir kere kâlu belâ.. dedik mi..  dedik.. o zaman amennâ teklif-I ryzâ’ya teslim ve tevekkültü alellah deyip külfet-I  belâ’ya razy olaca?yz.

 

Ancak sorumlu konusunda bu etik ve emik tanymdan çok teknik bir betimleme yapmak istiyorum sorumlu için.. kaynaktan ere?e (hedefe) giden bir (su ve us)  birlikteli?i  canyyla ve beniyle, ö?renme, çaly?ma, aly?ma ve yararlanma yapyp etmek ile kurmak ve kylmak  için çe?itli nesneleri ve kimseleri KULLANMAK zorundadyr. Y?te bu subje / özne / zat, tüm yapyp etmelerinden sorumludur.

 

O zaman sorumluluk alanyny analitik düzlemde ?öyle resimleyebiliriz.

 

 

ÇALI?MA

 

 

YARARLANMA      kullanma      Ö?RENME

 

 

ALI?MA

 

 

Bu ?u demektir e?er insan bir i?i do?ru dürüst yapacaksa, bir nesneyi do?ru dürüst kullanacaksa,  ö?renme sorumlulu?u var.. ö?rendi?ine göre çaly?ma sorumlulu?u var.. çaly?masyna göre bir aly?ma sorumlulu?u var.. aly?masyna göre bir yararlanma sorumlulu?u var.. ya da ba?ka bir tarzda ifade edebiliriz.. önce güç sonra i? gelir.. önce bilgi sonra buyruk gelir.. ba?ka ?ekilde de ifade edilebilir.. önce yemek sonra emek.. önce dü?ün sonra konu?..

 

Kysacasy  tüm i? ve eylemler ÖNCE BA?LAT SONRA BYTYR yasasy içinde cereyan etti?inden bun i? ve eylemlerden SORUMLULUK en az dört tane olmalydyr.. önceleme, ba?latma, sonralama ve bitirme.. o zaman burada önce ö?renme sorumlulu?u yerine getirilmelidir.  Ö?renmeden bir ?ey kullanylabilir mi ? Bir ?ey kullanylmadan ondan yararlanylabilir mi ? Amma garip bir durum var.. KOZMYK TEMBELLYK YASASINA göre.. kimse i?ine yarayan bir i? giri?mez.. i?te bu yüzden yöntembilimsel analizi ö?renmediklerinden ve bu yüzden kullanmadyklaryndan ve bu yüzden de  yararyny görmediklerinden  yöntembilimsel analizi insanlara ö?retemedim.

 

Ancak onlarda tamamen haksyz de?iller.. çünkü soyut ve temel bir ?eyi ö?renmek öyle kolay de?ildir.. soyut ve kurumsal bir i?i ö?renmek için gereken sabyr herkeste olmaz. Görsel ve i?itsel dünyadan dü?ün dünyaya geçmek insany zorlar.  Kendim dahil hepimizin gücü aly?kanlyklarymyz kadardyr. Çaly?mady?ymyz ve aly?mady?ymyz yeni bir i?i ö?renerek çaly?maya  aly?mak ve aly?maya çaly?mak için onu gereksinimimiz olmaly.. onu elde etmece muhtaç ve bu yüzden mecbur ve hatta bazen mahkum olmalyyyz.

 

Synyfy geçmek için çaly?tyk.. okulu bitirmek için çaly?tyk.. i?i bulmak için çaly?tyk.. a?y, e?i ve evi bulmak için çaly?tyk.. bu kadar çaly?tyktan sonra kalkyp bir de ö?renmek ve dü?ünmek için de mi çaly?aca?yz ? Ynanyn diyecek bir söz bulamyyorum. De?il bir gereksinim ve zorunlu bir i? size çekici bir hedef ve çelici bir amaç bile gösteremedim.. ama buna ra?men bazylarynyz yazylarymy izlemeyi sürdürüyor ve bu arkada?larymyzdan  bazylary yazylarymyn içeriklerden sonra bir de ?emalaryn biçimlerini MERAK edip onu ö?renmeye çaly?ty?ynda..  olan olmayacak ve  dananyn da kuyru?u kopmu? olacak. Ya da olan olacak,  ay gö?e çykacak fakat popo baya?y çekecek…  

 

Evet arkada?lar.. eylemi anlattym.. sorumluyu da anlattym.. sorumlu kuyuda görünen ayy gö?e çykarmaya çaly?an hocadyr.. Kuyu siyah.. gök kara.. ay parlak.. y?yk gölge de yansyyor.. yansymasy için perde gerekiyor.. y?yk.. gölge.. perde.. yansyma.. gönlümüzde.. usumuzda.. uzumuzda.. tenimizde.. tinimizde.. benimizde.. canymyzda.. elimizde.. gözümüzde.. yansyyanlaryn  yansyma ve yanylsamalaryny ayyrt etmek için Koca Yunus’a kulak veriniz.

 

Ylim ilim bilmektir.. ilim kendin bilmektir.. ben  ilmi bilmek için rehberlik edebilirim.. daha do?rusu kendimin (benim)  kendine (sana) rehberli?ine kulak verirseniz ötesi de size kalyr. Benim gibi bir GARYP ve ANLA?ILMAZbir  rehberin haberinden önce verilmi? tüm haberlere itibar edebilir ve sonra bana gelebilirsiniz.. e?er vaktimiz ve vaktiniz varsa.. amma öncelikle ZAMANDA verilen NAMAZ haberlerine dikkat etmenizi öneririm.. kesretten vahdete giderken önümüze açylan ilk kapy olan namaza gitme SORUMLULU?U olan müslümanlar namazyn koordinatlaryny dikkat etsinler.. yatay ve dikey halleri.. devingen ve dura?an durumlary.. yani kyyamlary ve kuudlary yani rukulary ve sucudlary.. yapylan  bu evrensel bir dinamizmin i?areti olan akrobatik hareketlerin neyi çizdi?inin ve kime döndü?ünün farkynda olsunlar.

 

Yukaryya ve a?a?y devinen bedenler..  sa?a ve sola dönen ba?lar..  namazy sadece bedenen kylar lisanan ve kallben kurmaz ve kylmazsa.. kurmay bir müslüman olmaz.

 

 

 

ÇALI?MA

Sorum-lulu?u

 

 

YARARLANMA           kullanma              Ö?RENME

Sorum-lulu?u             SORUMLULU?U         sorum-lulu?u

 

 

ALI?MA

Sorum-lulu?u

 

Soru ve sorun a?amasyndan SORUM a?amasyna gelmi? her insan görür ki ilk sorumluluk Ö?RENME mes’uliyetidir ve bu da OKUMA ile ba?latylyr. Bu nedenle ilk inen ayet.. ilk bilgi.. ilk buyruk.. ilk i?… KIRAAT ve KUR’AN.. Zaten bu mübarek ay Kur’an ayydyr.. onun bin geceden hayyrly KADR gecesinin bereket ve feyzi ile iktidarymyzy yenilemenin ve itiyadymyzy denetlemenin bir yolunu bulmalyyyz. Bu syrat-I müstakim için yapylan duaya fiili ve ciddi bir ö?renme ameliyesine  ve bilgilenme faaliyetine giri?meliyiz. Yn?aallah bundan sonra gelecek KULLANMA, UYMA  VE UYGULAMA yani  çaly?ma, aly?ma, yararlanma sorumlulu?unu daha kolay ve rahat atlataca?yz.

 

Ynsan ne kullanyr:

 

Nesne kullanyr

Kimse kullanyr

Ö?üt kullanyr

Örnek kullanyr

Bilgi kullanyr

Buyruk kullanyr

Söz kullanyr

Göz kullanyr

Dilini kullanyr

Dü?üncesini kullanyr

Geçimini kullanyr

Seçimini kullanyr

Ürününü kullanyr

Ününü kullanyr

Yyiye kullanylyr.. kötüye kullanyr..

 

Aklyny yani usunu kullanyr

Vicdanyny yani uzunu kullanyr

Ellerini yani ayadyny kullanyr.

Gönlünü yani fuadyny kullanyr

Sanysyny kullanyr, sanrysyny kullanyr.

Hiç kullanmamak ta kötüye kullanmak, atalet ve ihmal sayylyr.

 

 

Kötüye kullanmanyn en kötüsü..

Kimsesini  nesne gibi  kullanmaktyr, kulu köle yapmaktyr.

Nesnesini kimse gibi kullanmaktyr, kendine kral yapmaktyr.

 

 

 

Tüm kullandyklarynynda ölesiye kölesi  olur, kendini kral sansa da…

Böyle olmamak için kul-lan-maya DYKKAT ederek

Kul olmak, kulluk yapmak ve Tanryya Tapmak

I?lerini SALYH, HASEN VE HALYS yapmak gerekmektedir.

 

Ar-aç ve Am-aç’tan Ad-aç’a giden süre-ç’te

 

Allah hepimizin yar ve yardymcysy olsun.

 

Amin.  

 

 

Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

 

.

 

DUYURU

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim.

 

UYARI

 

Düz yazy bahane.. ?emalar ?ahane.. yazynyn dizinindeki tablolary  izledi?inizde imgelemi? ve irdelemi?te olacaksynyz isterseniz.. böylece emellerine nail olacak ilmi AÇIKCA görmü? ve hatyrynyza sail olacak iradeyi SEÇYKCE örmü? bulunacaksynyz.

 

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Düzenleyen osmanziya - 02-Ağustos-2012 Saat 13:56
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk