Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Yöntembilim
 YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim
Mesaj icon Konu: hayat Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2699

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: hayat
    Gönderim Zamanı: 14-Kasım-2014 Saat 17:49
HAYAT

HAYAT dizini içindeki dosyalar


20141114_174819_HAYAT.rar


Haya&ayaT

İmamı Nursi hayatın baştan başa
ayat-ı ilahiyye.. işaret-i İslamiye ve delalet-i Kur’aniyye olduğu göstermiş.
Yani maddeden manaya gitmiş.. eserden müessire, hüsnadan esmaya çıkıyor.
Hayatın manasını ve anlamını lime lime etmiş.. bürhan-ı İNNÎ yapmış.
Medeniyet ise hayatın maddesini ve anlatımını para para eden ilimlerini bürhan-ı LİMMÎ ile yapıyor..
Manadan maddeye iniyor.. müessirden esere, esmadan hüsnaya iniyor.
Metamatik tabanlı FKB ilimleriyle Mantık tabanlı PSL disiplinleriyle yaşamı ince ince eliyor.
Kainattaki güzellikleri.. iyilikleri.. yetkinlikleri.. yeterlilikleri.. yararlılıkları arıyor.
Öğrenmeye,kullanmaya ve yararlanmaya çalışıyor.

Biz de ehli din ve ehli dünya kaynaklı iki etkiden müteessir olarak
yöntembilimsel analiz dilini dillendiriyoruz. (not)

Bu iletinin dizinindeki tablolarda hayatı betimledik.. hayatın BR ortaya koymaya çalıştık.
17 Versiyonlu bu anlam çerçevelerinde beşeriyet yapısından çıkan medeniyetin ortaya çıkardığı ”insaniyet” hayatını sol taraftan sağ tarafa doğru ---- > ana hatlarıyla sıraladık.
Bu çizgiyi bir EVRİM çizgisi ya da KADER çizgisi olarak yorumlayabilirsiniz.
Bir tekamül ve çizgisi var ya da bir hilkat proğramı var.. hangi dilerseniz onu seçin.
Ben başlamaları hilkat, bitmeleri evrim ile seçtim.
Çünkü bütün parçadan büyüktür.
Çünkü varlık ve olumlu sonuç için tüm şart, yokluk olumsuz sonuç için tek şart yeterlidir.

İster hepsini evrim isten hepsini yaratılış seçin.. bu benim için önemli değil.. çünkü gerçeği KABUL etmek ya da ettirmek benim sorunum ve sorumluluğum değil.. benim üzerime düşen kurduğum gerçeği başkalarıyla paylaşmaktır.

Gerçeğin ne olduğu kim biliyor ki ben bileşim ve başkalarında da göstereyim…
Her işin doğrusunu Allah bilmiyor mu ?
Onun bize açtığı dört kaynağa, insana, kainata, rasule ve kitaba, rağmen yine de gerçeği ortaya çıkartamıyoruz.. çıkarttıklarımızı durmadan versiyon versiyon değiştirdiğimizi tarih bize tanıklık etmiyor mu.. durmadan ortaya çıkardığımız din, mezheb ve ideoloji çatışma ve savaşlarımız bunun kanıtı değil mi ?



Diğer taraftan tabloların başlığında hayatın içinde yer alan LİSAN’ın resmi, olumlu (hayır ve tamir) ve olumsuz (şer ve tahrip) tümceler arada bulunan SORU CÜMLESİ olduğu gösterilmiştir.

Şrr HAYAT:    SYE İmtihan FİTNE lisan BELA müsabaka HSN : ŞUUR Hyr

Bu durumda bizim “gerçek”i arama, bulma ve olma sürecinde sorudan başka zorluğumuz yoktur.. yoksa geçici sorun ve sorumluluklarımızı elimizden geldiği kadar çözüyor ve kurtuluyor.

H.AYA.T
Hayat soruyu içeriyor.. gördüğünüz gibi…

Âyâ bu fani dünyadan baki bir dünyayı çıkarmayı düşünmüyor musunuz ?
Surur için kesretteki kılleti.. killettki kıstı.. kıst’taki adli.. adl’deki vahdeti bulmayı aramıyor musunuz ?
Maksadınızı içeren gaye ve mana meramınız değil mi ?
Faaliyetinizi kuşatan mekan ve zamanın tabiat ve tarihin dünyanın ve kainatın kapalarını açmak
İstemiyor musunuz ?
Bilginin hem doğru hem gerçek olmasını.. buyruğun hem güzel hem iyi olmasını.. değerin hem geçici isteği hem kalıcı dileği taşımasını.. sözün hem bilgi hem buyruk hem değer yönünden sağlam ve sağlıklı olmasını beklemiyor musunuz ?
Hangi dünya daha yetkin.. hangi din daha erdemli.. hangi dil daha içten ve etkin bakmıyor musunuz ?

Sonra bu sorular AYAT oluyorlar ve bunları ASAR da okuyorsunuz…
Amma önce AYAN-ı ŞUUR’unuz farkında olmalısınız..

AMAL-İ ÂLEM’iniz boş bir mir’at olup burada gördüklerinizin aslında ördükleriniz olduğunu anlarsanız artık kağıt ile kalem yazmayı bırakıp elemlerinizle emellerinizi yazmaya başlarsınız.. kalem ve kelam ise bu yazılanlar okumaktan başka birb kıraat ve kitabet yapmayacaktır… Dünyada doğumlu başlayıp ölümle biten YARARLANMA illet çizgisini dikine keser YETKİNLEŞME akıbet çizgisi artı ve eksi yönde ördüğü çap, ahiretteki yaralanma çizgisinin enini teşkil edeceğini.. orada yeni bir yetkinleşme çizgisinin açılacağını öngören haberler var..

Halka cennetin yüzde biri verilmiştir.. geri kalan yüzde doksan dokuzu AKL’ını çalıştıranlara verilecektir.. bu demektir ki soru ve sual ve arayış içeren iştah, iştiyak, merak.. aşk.. tefekkür ve taharri.. hürriyetteki arayış ve ayniyetteki buluş.. fikir ve zikir.. beyan ve maan dünyadaki lafız ve manalardan öylesine dolu ve tatlı ki dünyadaki konuşmaların çoğu boş sözlerden ibaret bir oyun ve eğlence haline geliyor.

Öyle ise bizi biraz yorsa bile yorumların kapısı açmak için bu dizine ekli tabloları VERSİYON SIRASIYLA izleyip inceleyin.. imgeleyip irdeleyin.. hayal ve vehim kanatları.. mantık ve meşietinizi çalıştıracak.. tahattur ve teemmül ayakları idrak ve iradenize yardımcı olacak.. kablolardan tablolar, bağlamlardan anlamalar.. ortakaya çıkacaktır. Sözlerden bilgiler.. tümcelerden aydınlıklar.. önermelerden açıklıklar.. doğacaktır. eLM..eLM.. iLM.. işte budur.. bu insanın lime lime bilgi var oluşudur.

Bir lem annesi.. bir len babası.. bu X ve Y ikisi birlikte bir “line” teşkil ederler ve bir çizginin ucu olurlar.. sonra bu çizgiye bir çizgi daha yani bir çocuk ekleyerek varlıklarını aile yüzeyine taşırlar.. ve çocuklarına ana dillerini öğretirler.. Bu yazı da dahil olmak üzere.. bütün yazılarım Yöntembilimsel Analizin (YA) reklamı amacıyla yazılmış içeriklerdir.. YA, Y’sinin X’si daha belirmedi.. belirince günlükbilgi l ve matematiksel dil’dan sonra hikmet, felsefe ve din için yeni bir dil, yeni bir mantık ve yeni bir yöntem ortaya çıkmış olacak ki bununla İslamiyet-i suğra olan insaniyetten.. insaniyet-i kübra olan islamiyete geçiş daha kolay ve çabuk olacaktır, İnşaallah.

Elhamdülillahi hâzâ min fazlı rabbî.

Allah akıbetimizi güzel ve ahiretimizi iyi etsin. Amin.


Sağlıcakla kalın.


Osmanziya



(not) : Ateşin dumana olan delâleti gibi, müessirden esere yapılan istidlâle "burhan-ı limmî" denildiği gibi; dumanın ateşe olan delâleti gibi eserden müessire olan istidlâle de "burhan-ı innî" denir. Burhan-ı innî, şüphelerden daha salimdir.





OSMANZİYA

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazıdan özür dilerim

.

NOT:
Evet, aslında benim kullandığım sistemde
cümleye, kelimeye hatta harfe de ihtiyaç yok…

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

www.yontembilim.com
www.insan-bilim.com
www.osmanziya.com
www.mustafabugucam.com.tr



http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim

    
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk