Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
İnsan Bilim
 YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim  
Mesaj icon Konu: vehimden vahye Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2802

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: vehimden vahye
    Gönderim Zamanı: Dün Saat 22:46


[11:24, 21.06.2024] Mustafa BUGUCAM: Mubteda ve Haber
Mevzu ve Mahmul
Isim ve Fiil
Kutle (kilo) ve Enerji (kalori)
Bu temel 4 cift BIRIMLERIN
HIKAYESIDIR.
[13:50, 21.06.2024] Mustafa BUGUCAM: Solo şarkı.. koro türkü.. koro şarkı.. solo türkü.. komedya ya da trajedya.. hepsi mumkun.. ya tek başina ve solo halinde okur ve yazarsiniz bir ömür.. bunu ben örnekledim.. ya da okurlar ve yazariniz veya hoca oğrencileriniz olur.. bu bildiginiz işler. Gerçeginde bunda farki bulunmuyor.. ya hiç kuşku duymadan tek gerçek benim diyebilirsiniz.. ya da ben var mi yi yoksa dunya mi var diye tereddude düşüyorsaniz koro halinde ayni şarkiyi soyluyorsunuz demektir.
[15:18, 21.06.2024] Mustafa BUGUCAM: Koro halinde şarkı söyleyen bir gurup kendinin veya dünyanın "var"lığı hakkında kuşku duyuyorsa bunlara sofestai ve kuşkuculuk ve agnostizm adı verilen felsefesi bir yola yani mesleğe giriyor demektir. İki tür kuşkuculuk söz konusu birincisi kendi varlığı hakkında kuşku duymayan ancak başka nesnelerin ve kimselerin varlığı yani dünyanın hakkında kuşku duyan kuşkuculuk.. bu SOL'o şarki söyleyene SOLİPSİZM.. eğer böyleleri dünya hakkında kuşku duyanlarla bir araya gelirse.. kendinden de kuşku duyma başlar.. hep birlikte AGNOSTİZM türküsü söylerler.. temelinin vehim ve hayalden ibaret olduğunu gören ve bilen bir kimse eğer vehmine "vahiy" gelmeye başladığında buna inanırsa.. vehim ve vahiy arasına açık seçik fark ederse.. yatsı aşiri amenerrasulü okumasında belirtildiği gibi küllün amene.. ile vahye nebi ve sahabeler İNANDILAR.. inanmak büyük bir yüktür.. boyutlara yüklenen evren ve evren .. dünyaya bindirilen insan ve dil.. dile indirilen vahiy ve din.. üç dört kez KİTAB olarak gerçekleşmiştir.. Bizim bildiğimiz.. İbrahim ve musa ve isa ve muhammed aleyhisselam aralarında.. Tevrat.. İncil.. Zebur.. Kur'an.. dört kutsal kitab.. Adem ve İbrahim aleyhisselamlar için SAHİFELERDEN bahsedilir.. Elbette bütün tarihi bilmiyoruz.. tarihi bilgilerimiz.. dini bilgilerde dahil.. YARIM'dır. Zaten tarihin kendisi bitmemiştir.. YARIMDIR.. bu yarım ve yamalak bilgiler islam alimlerince AMENTU ESASLARI halinde kesin olarak toplanmıştır. Biz bu altı esasa İNANIRIZ.. fakat gerçeği ve bilgisi konusunda öyküsü ve ayrıntısı hakkında âlimlerin araştırmalarını bakarız.. Koro halinde agnostiklerden başka şarkı ve türkü söyleyenlerde söz konu elbette.. teistler.. ateistler.. deistler.. panteistler.. panenteistler.. bunlar dini olarak.. felsefi olarak; septikler ve agnostikler.. doğmatikler ve skolastikler.. reailistler ve idealistler.. emprikler ve emparatikler.. materyalistler ve spritualizler.. hasılı resmi filoloji ve teoloji ile sivil teozofi ve filozoi öylesine çok mezhebler.. meslekler ve meşrebler ortaya çıkarmıştır ki meraklı olanlar bunları inceler, okur, düşünür bir fikir sahibi olur ve bu düşüncelerini işleyerek onlardan bilgi ve görüş sahibi bulunur.. sonra ANLADIKLARINDANR kendi İNANCINI elde eder. İşte YBA in hızlı anlam sürücüsü ve kolay anlatım aygıtı size bu konuda yardımcı olur.. her ne ise ben ilk bölüm yazdığımda camideydin Cuma Namaz Farzı kılınmaya başladı.. namazın ikince rekatında TİN suresi zammı süre okunda ve benim buradaki anlatımıma bir YANIT oldu.. surenin sonunda ne deniyor: Eleysellahü biahkemilhâkimin.. Allah hakimlerin hakimi değil midir ? Bu ayet okunduğunda söylenmesi gelenek olan "Ene a'la mineşşâhidîn"i okudum.. "Ben buna tanık olanlardanım" şimdi ben bunu söylüyor ve Tanrı'yı ve siz kandırıyor olabilirim. Nitekim Bakara suresinin ilk sayfasında bu tehlike ile insanlar ve müsülanlar ve özellikle münafıklar uyarılıyor.. İnanmadığı halde YALAN söyleyip Allah'ı ve müslümanlarını kandıranların aslında kendilerini de aldattıklarını ve bu hile ve HUDA'nın ŞUUR'unde olmadıkları belirtiliyor.   Şurunda olmak.. farkında olmak.. kadrinde olmak.. farsında olmak.. basiretinde ve meşietinde ve sekinetinde bulunmak.. insanın kendisini TANIMASIYLA ortaya çıkan işler.. falan yada filanın (Buna Hidayetime vesilen olan muhteşem insan ve muazzam müslüman İmamı Nursî'nin RNK da dahil) kitabını okuyarak İMAN KAZANMAYA çalışanlara.. duyuluru. Rabbimiz bizim ve sizin akibetimizi ve ahiretimi güzel ve iyi etsin. Amin. osmanziya 21.06.2024 15:17 konak izimr.
[21:49, 21.06.2024] Mustafa BUGUCAM: Vehimde vahye çok buyuk vesilec bulundugu gibi.. hayalden hakikate oldukça uzun bir vetire gerekiyor.. biz bu ikisine dunyaya bindirilen dil.. dine indirilen din ile kavuştuk.. dil bilime.. din hukuka intikal edince bu daha da kolaylaştı.. ancak ticaret ve siyaset.. bilim ve hukukun esasi olan IKTISAD ve ADALETI uygulamada zaaf gosterince.. teknoloji ve ideloji başına buyruk olunca kultur ve uygarligimizda tahribe yol açti.. bilgi.. güç.. karar tekelleşmesine yol açti.. dil kötu ve kotuye kullanildikça.. ilim.. irade ve kudret uzerindeki hakimiyatimizi yitirmeye başladik

osmanziya 21.06.2024

IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2802

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: Bugün Saat 01:25


Bilgi ilgiyle gelen silgiyle giden bir nesne..
"İnsan"ın kelimesi ve ismi gibi gizemli..
ilim ve kelime ve isim
üç stratejik terim.
Bu üç hem birbirinin benzer hem birbirine benzemez.
Hem ayrı hem gayrı olan nesnelere misil denir.
Orta çağın hristiyan filozofisinin
realistlerini.. konseptualistlerini ve nominalistlerini anımsatıyor.

Bu günde dört temel listeledim.. burada YBA ile analiz ettim.

Bu büyük resmi görebilen.. madde'yi görebilir ve manayı da örebilir.. ayrıntılı olarak tabloların içeriklerini anlatmaktan hiç hazzetmiyorum.. çünkü başkalarını bilgi vermek ve bir konuya öğretmekte hiçte usta değilim.

Bu güne kadar bana itibar edip günlük bilgi.. bilimsel bilgi.. felsefi bilgi ve dini bilgi KATMANLARINI merak edip anladığındman eleştiren ve anlamadığını soran bir meramlı kimse olmadığından ışkımla benimle geliyor ve benimle gidiyor.. demeyeceğim.. gelecekte ilgilen olacaktır.

ALAN bilgisiyle ve UZMANLIĞIYLA gözleri kör olanlar dışında elbette.. ancak onlardanda ne kadar kalacak mechul. Deccalin kullanmadığı kimse kalmayacak gibi görünüyor ve bir de yapay zeka uyuşturucusu eklendiğinde artık körlüğü sağırlıkta eklenecek. Burada dediklerimde bir hakaret gibi görünecek.

Alan bilgisi deyince sadece temel bilim disiplinlerde uzman olan profesörleri kast etmiyorum.. maddeye kör ve manaya sağır olan solcuları ve sağcıları da kast ediyorum.


Günlük bilgi.. bireyin kültürü, toplumu ve ulusu ile intibakını sağlayan bir DİL katmanı.. bunun üstündeki bilimsel bilgi söz konusu olduğunda bilim ve hukuk yapan kimseler akla gelecektir. Bunlar MANTIK temelli PSL ve matematik temelli FKB konusunda kültürlerine ve uygarlığa yararları olup ALAN bilgilerine sahip olanlardır.

Bu ikisinin farkını göstermek şu güzel bir örnektir: günlük bilgide zaman ve mekan ayrı kadrolar halindedir. Bilimsel bilgiye gelince FİZİK konusunda çağdaş Enistein İZAFİYET Kurama ve Planck KUANTUM Kuramı hakkında temel bilgisi olan ÜNİVERİSİTE eğitimi görmüş kimselerdir.

Pratik Uygulamadan Teorik araştırma ve incelemelerine giriştiklerinde ilimlerinin temelinde olan kuramlara erişirler. Fizikte olduğu gibi diğer kimya.. bioloji.. psikoloji.. sosyoloji.. linguistik.. mantık ve matematik konularında ve her alanda H.Z.Ülken Hoca'nın dediği gibi DYADOLOJİK karşıtlıklar olur.. örneğin Bioloji Evrim ve Yaratılış Kuramı olur.. bazıları evrimi bazıları yaratılışı kuram değil bilim görebilir.

Günlük bilgide MUTLAK bir halde zaman ve mekan ayrı ayrı görülebilir. Oysa iki mutlak bir arada olabilir mi ? Bu yüzden bilimsel bilgide zaman ve mutlak ayrı ayrı değildir.. Zaman mekan süreklisi olarak hıza bağlı olarak kısalar ve uzarlar. Fizik bu uzayda ayrı atom altında ayrı ikili kuramı ortadan kaldırmak için SİCİM kuramını çıkardı.

Bilimsel bilginin şu özelliği de bulunuyor.. KATMA DEĞERİ sanayi ve teknolojiye katkısından dolayı diğer bilgi katmanları geçmiş durumda.. Artık kimse felsefe ve din ile fazla uğraşmak istemiyor.. nerede kaldı YBA talib çıkanı olsun.. talib olmazlarsa imamı mübine ve kitabı münibi de zor görürlür.

Buna rağmen biz yine geleceğe bir BÜYÜK RESİM bırakarak geceyi bitiriyoruz.       

IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2802

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: Bugün Saat 02:39



Şuhud ve gaybı kaldırdık..
kelam ve kalem ile kitabet ve kıraaatı da kaldırdık.. HAVL.. malın ameli..
KAVL.. melin emeli oldu..
buradan da
accili bissalatü kablevfevt.. accilu bittevbeti kablelmevt.. dörtlemesine eriştikten sonra..

İmamı mübin SALAT.. (namaz)
kitabı mübin TEVBE..(zaman)

oldu
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk