Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Din
 YöntemBilim Forumu | Diğer | Din  
Mesaj icon Konu: ilayı kelimetullah Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
<< Önceki Sayfa   2
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3173

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: Dün Saat 19:58
Karen ARMSTRONG Tanrı'nın Tarihi kitabının yazarı.. TANRININ SAVUNUSU da yazmış DEİST bir rahibe.. elbette Tanrı'nın tarihi olmadığını biliyor.. ancak ateistlere okutmak için büyük bir olasılıkla TANRI FİKRİNİN tarihi anlamında başlık vermiş.. onun kanaatı.. Filozofların SOYUT Tanrı'sı ile Mistikların SOMUT Tanrı'sı birbirinden farklı.. bu da normal çünkü insanın düşünen tarafı ve yaşayan tarafı da farklı.. En güzel misali FİL TEŞBİHİ.. MUTLAK olan bilgi ve dil konusu olamaz. Ancak göklere ve yere sığmadım mü'min kulumun kalbine sığdım denilmiş.. ben kulumun zannı üzereyim.. kulum beni nasıl bilirse öyleyim denilmiş.. SOMUT soyutla karşılaştırsa en azından teşbih olur.. ciddiye alınırsa şirk olur.. SOYUT somutla karşılaştırılırsa ne kitabın göreceliği ve izafiyeti ne de nebinin tarihselliği ve örnekliği açıklanamaz.. küfür olur. Görüldüğü gibi TEVHİD ikili kaldırmak dili kullanan din İKİLİĞİ dillendirmek zorunda kaldığı için kendiyle çelişir. Düşünmeyen avam-ı nas zaten somutu soyuttan.. yolu dinden.. metni manadan.. ayıramaz.. bu konuda bir çıkış hem mistikler gibi ameli hem filozoflar gibi nazara yanları birleştirebilen bir İmamı Nursî asrın aklına bir yol açmış.. izleyicileri etrafa bulaşmadan çağımızın iman gereksinimi karşılıyor.. insanlar amelini kendileri korusunlan ve dillerini de kendiler tutsunlar. osmanziya
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3173

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: Dün Saat 21:11
Karen ARMSTRONG Tanrı'nın Tarihi kitabının yazarı.. TANRININ SAVUNUSU da yazmış DEİST bir rahibe.. elbette Tanrı'nın tarihi olmadığını biliyor.. ancak ateistlere okutmak için büyük bir olasılıkla TANRI FİKRİNİN tarihi anlamında başlık vermiş.. onun kanaatı.. Filozofların SOYUT Tanrı'sı ile Mistikların SOMUT Tanrı'sı birbirinden farklı.. bu da normal çünkü insanın düşünen tarafı ve yaşayan tarafı da farklı.. En güzel misali FİL TEŞBİHİ.. MUTLAK olan bilgi ve dil konusu olamaz. Ancak göklere ve yere sığmadım mü'min kulumun kalbine sığdım denilmiş.. ben kulumun zannı üzereyim.. kulum beni nasıl bilirse öyleyim denilmiş.. SOMUT soyutla karşılaştırsa en azından teşbih olur.. ciddiye alınırsa şirk olur.. SOYUT somutla karşılaştırılırsa ne kitabın göreceliği ve izafiyeti ne de nebinin tarihselliği ve örnekliği açıklanamaz.. küfür olur.


Şirk.. Yaratan kitabında gökten su indirdim onunla yerden bitkiler çıkardım.. sizi onunla rızıklandırıyorum diyor.. şirk olmuyor.. bazı insanlar suyun yapısını ve bileşenleri tespit ediyor.. rüzgarın ve yağmurların ilişkisini ve sistemlerini ortaya koyuyor.. bitkilerin fotosentezle şeker ve yağları ve proteinleri nasıl yaptığnı öğreniyor ve öğretiyor.. şirk oluyor.

Aracılar.. Yaratan melekler ve kitablar ve nebiler aracılığını ile dili kullanıyor.. şirk olmuyor.. insanlar dinini öğrenmek için dili kullanıyor.. hocaları kullanıyor.. yazarları kullanıyor.. şirk oluyor.

Bir tane din bulunur ve fakat insanlar sayısınca da sırat ve yol olur.. her bir insanın kendi yoluna ilişkin kimsenin bir düşünce ve iman türü.. bir amel ve islam türü.. bir yaşantı ve davranış ve ihlas türü.. bulunur. Fakat birisi senin yaşantın ve islamın ve imanın bana uymuyor diye şirk oluyor.. diye tekfir ediyorsa.. eğer o kimsede kafir değil.. o söz o lafı söyleyen adamını yakasına yapışıyor ve onu kafir ve müşrik neyle suçlamışsa o oluyor.

Kısaca sebeblere.. nesnelere.. kimselere.. aracılara TAKILMANIN faturası ağır oluyor. Bu yüzden İmamı Nursî diyor ki: İzzet ve Azamet ister ki.. ESBAB perdedarı dest-i kudret ola aklın nazarında.. Tevhid ve celal ister ki ESBAB ellerini çeksinler tesir_i hakikiden.” Nedir ESBAB; sebebler.. vatsalar.. vetireler.. vesileler.. nesneler.. kimseler…

Araçlar ve nesneleri ve kimseleri kullanmada dil yetmiyor.. ilim ve imanı belirleyen nazar ve niyet incelikleri gerekiyor.


Düşünmeyen avam-ı nas zaten somutu soyuttan.. yolu dinden.. metni manadan.. ayıramaz.. bu konuda bir çıkış hem mistikler gibi ameli hem filozoflar gibi nazara yanları birleştirebilen bir İmamı Nursî.. asrın aklına bir yol açmış.. izleyicileri etrafa bulaşmadan çağımızın iman gereksinimi karşılıyor.. anlatımları imana ve hidayete “vesile” oluyor.. insanlar amelini kendileri korusunlar ve dillerini de kendiler tutsunlar.

osmanziya yontembilim.com



Düzenleyen osmanziya - Dün Saat 21:17
IP
<< Önceki Sayfa   2
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk