Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Din
 YöntemBilim Forumu | Diğer | Din  
Mesaj icon Konu: yolculuk Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 4104

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: yolculuk
    Gönderim Zamanı: Bugün Saat 13:11
https://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=2718

Yolculuk denildiğinde.. bir memuriyette başka bir yere tayinin çıkması.. ya da bulunduğun yerde akrabalarının bulunduğu diğer bir kente sılayı rahim için gidilmesi.. ya da bir sene eşşekler boyuncu çalışıp bir veya iki hafta hayvanlar gibi eğlenilmesi ve dinlenilmesi gibi YER YÜZÜNDEKİ yer değişimleri anlaşılır.

Elbette bunlar bir hava değişimi için yapılan faydalı ve gerekli seyahatler ve ziyaretlerdir. Fakat bir de kendi içimizde yaptığımız yer değiştirmeler.. düşünce değiştirmeler.. inanç değiştirmelerle benimi ileriye götürme ya da geriye götürme işlem ve eylem ve etkinlikleri bulunur.

Biz bu yolculukların nasıl yapılacağı konusunda bir yol ve yordam ve yöntem önermiyoruz ve belirlemiyoruz. Bu tür yönlendirmeler hazır açık ve seçik sehil anlaşılır yazan hocalar ve yazarların ve kişisel gelişimcilerin yapıtlarına ve çalışmalarında bol miktarda bulunmaktadır.

Bizim önerdiğimiz YOLCULUK.. OLCULUK.. ÖLÇÜLÜK.. dünyayı belirleyen ve dini tanımlayan DİL'e olan yolculuktur.

İnsan sözün taşıdığı bilgi ve değerin sağlam ve sağlıklı olması yolunda bir duyarlık taşıdığında dilin kötü ve kötüye kullanılmasının bütün hataların başı olduğunu anladığında.. insan dünyayı kurtarmayı bırakır ve kendini arıtmaya yönelir.

Peki bunu nasıl yapacaktır ?

kendini tanıyarak
benini düşünerek
islamı anlayarak

İşte burada DÜŞÜNME noktasında YÖNTEM devreye girecektir..

Bilginin hem doğru ve hem de gerçek olmasının onun SAĞLAMLIĞININ.. kriteri.. değerin hem iyi ve hem de güzel bulunmasının onun SAĞLIKLIĞININ.. kıstası.. sözden önceki tefekkür ve tezekkür.. sözden sonraki kelamın kıraatı.. kalemin kitabeti.. yani malın ameli ve melin emelinin ortaya çıkardığı ELEMLERLE boğuşmalarının.. ölçütü.. bize USUL denilen bir US (akıl) hakikatını arattıracaktır.

Elbette bu konu Aristo'un organonundan Dekartın metod üzerine konuşmasına.. Kantın teorik aklın tenkidinden Popper'in bilimsel araştırmanın mantığına kadar bir çok TEMELLİ yapıtlarda ele alınmıştır. Bunlar MANTIK ve EPİSTEMOLOJİ konusunda uzman kişilerle eserler olarak kültür dünyasında sonuçlarını ve uzantılarını sürdürecektir. Ancak bizim SIRADAN insanlara YBA dediğim çalışmaya olan ÇAĞRI karanlık bir PERDE'nin ötesine davettir.

Aklı olan karanlığa çağırmaz.. fakat biz bunu yapmadan deliliğimizi nasıl gösterebilir ki :)

Osmanziya 04.05.2025




04 Mayıs 2025 Pazar 18.ci Haftanın sonu.
Bu hafta içinde
Alametlerden işaretlere
Emarelerden delaletlere
yapilan yolculuktan sonra
Isaretlerden basara
delaletlerden nazara
giden gezimizi surdurduk.

18 . ci hafta seferimizde seyr u sülukta aldıgimiz seyahat notlari ni da bu tabloda depoladik.

Şuhud ve Gaybin esasi Yakaza ve Nevm cürum ve kabahat ile kerih ve günah dolu "Y"leri Sol Alt Köşeye tiktim ve ustunu kilitledim. Artik NEFSIN şehvet ve gazab kuvveleri ile AKLIN ilim ve irade latifeleri birbirini tahar ve rahat ettirinceye kadar biz halasımizi sağlayacak salahimizin peşinde koşacak...

Felakla açilan felah yolunda SALATLA fetihlerimizin nasiralarini da san' ve say' ile zann ve farzlarimizla meale (virtulite) ve ceale (aktivite) edecegiz.

Demem o ki sarfı ayad ve sadr fuad yani el kullanimi ve gonul çikarimlariyla cemad ve hayat ile şuur ve iman katmanlari arasinda gidib gelecegiz.. kah gidamiz gah gayemiz pesinde kosacagiz...

Şimdi biz bilinen A ve B den bilinmeyen X ve Y ye giden uç aşama yolculugu betimledik:

alamet v emarelerden isaret ve delaletlere..

işaret v delaletlerden basar ve nazara..

basar ve nazardan manzara ve mubsıraya..

bundan sonra da

manzaradan HARFE
mubsiradan ISME

dorduncu yolculuga sira geliyor.

ilk üç yolculuk INSANBILIM.. dörxuncu yolculuk ise ISLAMBILIM..

Osmanziya Osmanziyaoğlu














Yürümek.. ilerlemek.. denemek.. yanılmak.. değiştirmek.. düzeltmek.. kirlenmek.. temizlenmek.. yaklaşmak.. kavuşmak.. buluşmak.. hepsi YOLCULUK halleri..
Kimse ve nesne bileşeni olan ÖZNE ar yükünü ve ad yolcusunu taşıyan AT'ını biliyor mu ?
ARTIRMASI.. KAZANMASI.. ARITMASI.. KORUMASI.. AKLANMASI.. BAĞIŞLANMASI.. KURTULMASI.. KURTARMASI..
YOLCULUK hallerine eklenen bu YOLCU kalleri bizden bir OL-CU diliyor. yani ÖLÇÜ istiyor.. yolun olması içinde olanağın tanınması gerekiyor..
----AK----
öl-------ol
----AN----
Rahman Suresi 4 mizandan söz ediyor..
Bunları usul, uslüb, rıza ve tıbb olarak saptadım.
Ben sadece USUL üzerinde duruyorum ve bunu YBA (Yöntem Bilimsel Anasalis) çağrısı olarak yapıyorum.
saygılarımla
sağlıcakla kaliniz
osmanziya https://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=2716









Düzenleyen osmanziya - Bugün Saat 13:42
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 4104

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: Bugün Saat 13:14
https://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=2718

Yolculuk denildiğinde.. bir memuriyette başka bir yere tayinin çıkması.. ya da bulunduğun yerde akrabalarının bulunduğu diğer bir kente sılayı rahim için gidilmesi.. ya da bir sene eşşekler boyuncu çalışıp bir veya iki hafta hayvanlar gibi eğlenilmesi ve dinlenilmesi gibi YER YÜZÜNDEKİ yer değişimleri anlaşılır.

Elbette bunlar bir hava değişimi için yapılan faydalı ve gerekli seyahatler ve ziyaretlerdir. Fakat bir de kendi içimizde yaptığımız yer değiştirmeler.. düşünce değiştirmeler.. inanç değiştirmelerle benimi ileriye götürme ya da geriye götürme işlem ve eylem ve etkinlikleri bulunur.

Biz bu yolculukların nasıl yapılacağı konusunda bir yol ve yordam ve yöntem önermiyoruz ve belirlemiyoruz. Bu tür yönlendirmeler hazır açık ve seçik sehil anlaşılır yazan hocalar ve yazarların ve kişisel gelişimcilerin yapıtlarına ve çalışmalarında bol miktarda bulunmaktadır.

Bizim önerdiğimiz YOLCULUK.. OLCULUK.. ÖLÇÜLÜK.. dünyayı belirleyen ve dini tanımlayan DİL'e olan yolculuktur.

İnsan sözün taşıdığı bilgi ve değerin sağlam ve sağlıklı olması yolunda bir duyarlık taşıdığında dilin kötü ve kötüye kullanılmasının bütün hataların başı olduğunu anladığında.. insan dünyayı kurtarmayı bırakır ve kendini arıtmaya yönelir.

Peki bunu nasıl yapacaktır ?

kendini tanıyarak
benini düşünerek
islamı anlayarak

İşte burada DÜŞÜNME noktasında YÖNTEM devreye girecektir..

Bilginin hem doğru ve hem de gerçek olmasının onun SAĞLAMLIĞININ.. kriteri.. değerin hem iyi ve hem de güzel bulunmasının onun SAĞLIKLIĞININ.. kıstası.. sözden önceki tefekkür ve tezekkür.. sözden sonraki kelamın kıraatı.. kalemin kitabeti.. yani malın ameli ve melin emelinin ortaya çıkardığı ELEMLERLE boğuşmalarının.. ölçütü.. bize USUL denilen bir US (akıl) hakikatını arattıracaktır.

Elbette bu konu Aristo'un organonundan Dekartın metod üzerine konuşmasına.. Kantın teorik aklın tenkidinden Popper'in bilimsel araştırmanın mantığına kadar bir çok TEMELLİ yapıtlarda ele alınmıştır. Bunlar MANTIK ve EPİSTEMOLOJİ konusunda uzman kişilerle eserler olarak kültür dünyasında sonuçlarını ve uzantılarını sürdürecektir. Ancak bizim SIRADAN insanlara YBA dediğim çalışmaya olan ÇAĞRI karanlık bir PERDE'nin ötesine davettir.

Aklı olan karanlığa çağırmaz.. fakat biz bunu yapmadan deliliğimizi nasıl gösterebilir ki :)

Osmanziya 04.05.2025






beseriyetin olmadigi yerde medeniyetin bulunmadigini..medeniyet bulunmadigi yerde insaniyetin olmadigini ve insaniyeti olmadigi yerde islamiyetin kalmayacagini anlamak icin muneccim olmaya gerek olmadigini duşunuyorum.. medeniystin insa etmeye caliştigi INSANIYET kulesi de yikilirsa ISLAMIYET kapisini asla açilmayacagina da inaniyorum. Bu yuzden orta vadeli ekonomik ve politik hesaplar yerine.. uzun vadeli sosyo kulturel çareler ve çozumle ve hedefleri aramaliyiz.


TANRI tanırlık ve tanimazlik
dincilik ve bilimcilik
sağ duyu ve sol görü bizim "iki" yanımız iken maalesef birbirinden koparak daha doğrusu kopartılarak SOLCULUK ve SAĞCILIK denilen illete mübtela olmuşuz.. ne yazık ki zihnin ayrılmanın ve yaşamın bölünmesin üstesinden gelemiyoruz.


Bunun nedeni SAĞ duya ve SOL GÖRÜ yanı birleştirmenin YARARININ önemini ve değerini anlamamak.. bu DİNİ ve BİLİMİ birbirinden ayırmanın ZARARININ üretim ve tüketimden.. eğitimden ve yönetime.. olumsuz etkilerini fark etmemek.


Tanrı tanırlığın ve tanımazlığı bir birinin aksi görmemizin nedeni imanın ve küfrün siyah ve beyaz gibi birbirini tanımlayan iki renk olduğunun ayırdında bulunmamızdır. Aslında Tanrı tanımaklık.. dincilik.. sağcılık ile Tanrı tanımazlık.. bilincilik ve solculuk.. bu konularda ezberlenmiş bilgilerin ve düşüncelerin ve inançların adına yapılan VEKALET savaşlarıdır.



HANNAS.. kitabın son süresinin Rabbinas.. Melikinnas.. İlahinnas.. isimlerine yapılarak yapılan savaşın karşı kalesidir.. HANNAS.. bütün şeytanların anası ve tüm tagutların atası.. nefis ve enenin kökü olan bir TEKER'dir. Nasın başına geçip bir güç elde ettiğinde.. ister dinciler ister bilimciler olsun.. insanları birbirine düşman eden ne ise.. bu odur. Yaratan'ın iyiliklerden kötülükler.. kötülüklerden iyilikler çıkaran makinenin sekeri ve mekeri ve tekeri olan ARAYÜZ.



Savaş ve barışlarımızın içinde bulunan sınav ve yarışa vesile ve hasıla olan AYNA'nın mahiyetini kendim dahil kimse bilmez. Ancak muhtevasını bu şekilde ifade edebiliyoruz. Elbette olumlu ve olumsuz bilgi ve değerler şakası olmayan bir oyunun faktörleri ve aktörleri ve vektörleridir.. bu nesneler ve kimseler ve özneler sektör sektör saptanabilir ve tanımlanabilir.


Ancak bu sailiyette hayırları kabil ve şerleri fail olmanın sonuçlarından şerleri kesb etmenin ve hayrlara wehb etmenin illetlerinden ziyade akibetlerine dikkat etmek pek önemlidir.. hayrı beriyye.. şerri beriyle.. saadet ve şekavet.. ahrar ve eşrar.. ashabi meymene ve ashabi meşeme.. gibi ayırımlara ortaya çıkan mücadele ve mücahe ve mukavemet "boş"una değildir.. ancak körü körüne inanıpta boşu boşuna savaş yapmakta pek "hoş" değildir.. sınavın içinde sınav.. yarışın içinde yarış.. bilinenlerden bilinmeyenlere giden yolculuğumuzda aklımı ayık ve kalbimizi uyanık tutan zorluklar ve güçlükler.. fitneler ve belalar.. imtihan ve müsabakanın bir parçasıdır.



Bu AHIR ZAMAN formatında birbirine üstüne binen diller.. dinler.. kültürler.. uygarlıklar öylesine karmaşık bir hibrid haline aldıkı.. bilgiye ulaşmanın kolaylığı kadar işlerde zora bindi.. nerede ise İNSANİYET'in kaybolma tehlikesi olduğu bir zaman İSLAMİYET savaşı yapmak gibi belahet.. nerede ise insanların çağdaş güç ve yetenek ve olanaklardan aldıkları hızla kendilerini yarı tanrı gördüğü bir ortamda.. onları TANRI'ya çağırmak.. Tanrı tanırlık ve Tanrı tanımazlıktan gına geldiği bir kültürde ikna edilecek konuları isbata yeltenmek.. dinin ve bilimin insanların maddi ve manevi sorunları çözmek yerine daha ağırlaştırdığ bir devirde.. dinin ve bilimin insanları kurtaracağını dillendirmek.. körlere ayna tutmak ve sağırlara def çalmak gibi abes olduğunu görmemek ve duymamak için ancak kör ve sağır olmakla olası.. yıllardır hazır açık ve seçik sehih yani anlaşılır yazarak okurları ve yazarları düşünmekten uzaklaştıran bir kültürde düşünme ve anlama ve inanma çağrısında bulunmak benim 16 yıldır yaptığım bir yanlıştı..


Gündelik politik hesapların ve ekonomik kazançların yapıldığı bir ortamda orta vadeli ticari ve siyasi kaygıların üstün uzun vadeli YBA projesinin duyurunu yapmanın bir işe yaramadığını sonunda anlamış bulunuyorum. Bu belki bunun nedeni.. toplam hedef kitlemin 5000 kişinin üstüne çıkamamış olması olabilir. Belki de bu kısıtlı hedefin çeperi genişlediğinde insanlar samimi düşüncenin değerini ve ciddi eylemin önemini değerlendireceklerdir



Insanin âmâde olduğu ŞEYHI .. adanmış olduğu IMAMI... angaje olduğu siyasal dindarlığı ve masonluğu ve marksistliği bırakarak totoliter sistemlerden ve otoriter rejimlerden umudunu yitirerek.. hayali devleti ve milleti ve dünyayı değil kendini kurtarmanın reel sorumluluğunu üstlenerek benimsediği bilgilerin ve değerlerin sağlam ve sağlıklı olup olmadığının sorgulamasına girerek doğru bildiği yanlışları bilecek. güzel bildiği çirkinlerini görecek.. daha gerçekçi gerçeklere.. daha iyi iyiliklere.. yönelecek kurtuluş umudunu yenileyecektir.


Sonuçta hepimiz öğrendik ki İNSAN olmadan islam olmaz.. İSLAM olmadan insan kurtulmaz.


osmanziya

https://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=2716




Düzenleyen osmanziya - Bugün Saat 13:41
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk