Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Din | |
YöntemBilim Forumu | Diğer | Din |
Konu: insaniyet ve islamiyet | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 2991 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Konu: insaniyet ve islamiyet Gönderim Zamanı: Dün Saat 09:46 |
düşünce
bilgi değer söz devinim iş işlem işletim eylem etkinlik yeti beceri başarı yetki başatlık başkanlık Bu ondört.. sıralama.. onaltı.. yükselim.. YETKİNLEŞME dikmesinde bulunan satırlar.. ya da ahseni takvimden ahseni amele olan YOLCULUKTAKA duraklar.. Bir yerde mantiksal bir dışlama yaptilar.. ahlakli ulkelerde din bulunmuyor.. din olan yerlerde de ahlak olmuyor. diye. Bu mantiksal dışlama kuramsal oldugi icin elbette bir gercekligi bulunmasa da anlatmak istediği merami dogrudur. KANT ahlaki maksime degilde "yasa"ya baglarken.. AHLAKIN dinden ve tanridan ayri ayri bir buyruk ve değer alanı oldugunu kanitlamişti Pratik Aklın Tenkidi adlı yapıtında. DİN ise zaten hukuk ve ahlaktan ayrı ve onlarin ustunde bir katmandir. Din ahlak yasasına ya da toplumsal yasağa.. degil RIZA ve NİYETE dayanir. Dunyevi ve uhrevi bir çikar veya korkuya bağlanmaz. Bağlanırsa o hareket ve fiil de dini olmaktan çıkar. "İbadetin sebebi emri ilâhi ve neticesi rızayi ilahıdir. Dunyevi ve uhrevi semerat ve fevaidi zayiflari teşvik içindir." Deniliyor. Bunun için SIRF durumda cehennemden kurtulmak icin yapilan İBADET ve tapınma.. SADECE cennette kavuşmak için yapilan istiane ve kulluk.. dini degil dunyevi çıkara ve yarara dayanan işlere dönuyor. Hakkın EMRI ve İlahi Rıza ortadan kalkip yalnızca uhrevi sevaba ve dünyevi yarara dönüşen ibadet ve istianeler de samimi bir kulluk ve halis bir tapinma bulunmuyor. Bunun bilincinde olmakta genel olarak yaşın kemale ermesine ve aklın mükemmel bulunmasını bekliyor. Bu ince nazar tahassüsü ve sofistike niyet hissiyatı ise içkin kişisel alana ilişkin bir durum olduğundan başkasi eleştirisiyle onu goremez ve kendiside kaba maneviyati ile bilemez. Derler ki IHLAS öyle bir şeydir ki ne melek bilir ne şeytan karişir.. kulu ve rabbi arasında bir sırdır. Bu yuzden Iman gibi ihlasin kimde oldugu bilinmez. Kişi kendini muhasebe ve nefsini murakabe etmekte derinlik elde ettikçe genişlediğini ve geliştiğini görecektir.. Fakat bu çağimizda çok nadir bir bilinç ve yaklasim bulundugundan ulkelerde cirosu seks ticaretinden aşagi kalmayan din ticareti oluşmuştur. 3000... 2000..1500.. sene geçmesine rağmen küresel kitabi ve rasülü tevhid.. ilahi ve semavi buyruk sağlanmadığından Aliimran suresinin dördüncü ayetindeki tehdid giderek daha çok belirgin hale gelmektedir. Bununla beraber İNSANLIĞIN samimiyeti ve ciddiyeti arttikca.. İSLAMLIĞIN samimiyette safiyeti ciddiyette halisiyeti arittıkca.. mal ve hizmet sunumunda AMEL kalitesi yükselecek.. fazilet ve kemalat seriminde IHLAS karakteri yücelecek.. beserin yapisinda çikan medeniyet insaniyet kapisini inşa etmeyi surdurecek.. HALİFE-İ ARZ insaniyeti kubra olan islamiyeti kuresel capta yurutulecektir ki biz buna inanarak YBA çağrisini yapiyoruz. Osmanziya "Tefekkür şecere-i tuba gibi tezekkür ise firdevs-i a'ladır." Ali UCAR Düzenleyen osmanziya - Dün Saat 10:48 |
|
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 2991 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: Dün Saat 10:53 |
"Sözü hoş olanla oturan derdine şifa bulur çünkü güzel söz ağrı kesicidir....!" Teşekkür ederim, güzel bir paylaşım. hoR görü ile hoŞ görü.. ilgi ve bilgi ve sevgiyle oluşan bir iksir. Hayr ve Şerrin arasında bulunan bir sır.. Hür-ruH'un gizemli bir mektebidir. Bunun ilk.. orta.. yüksek bir TAHSİLDEN sonra ortaya çıkması umulur; ergenlik.. olgunluk.. yaşlılık. Fakat ne yazık ki YAŞLILARIMIZ'ın çoğu beklenilen hoş görüye sahip değiller. Belki yaşlanmak ya da yaş almakla ilgili bir olgu bu. Nitekim çağdaşlarımızın çoğu da çağcıl değil. Bazılarının boynunda kravatı bulunur ve fakat orta çağda yaşarlar. Bazılarının başında sarık olur ve fakat ileri görüşlüdürler. Çünkü falan ya da filanla değil KUR'AN'la şifalanmışlardır.. diye düşünüyorum. Saygılarımla. osmanziya
|
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |