tanrı fikrinin tarihi
uploads/20210318_091305_TANRI_FIKRI.rar - 20210318_091305_TANRI_FIKRI.rar
Bu dosyada bu dizin ve vell, sabır ve kurbiyet dizinlerindeki dosyalar (tablolar) bulunuyor.
TANRI Fikrinin Tarihi
Karen ARMSTRONG'un TANRI'nın TARİHİ kitabını çoktandır almıştım.. 2017 baskı.. TANRI nın tarihi olmaz ve fakat FİKRİ nin tarihi bulunur. Fakat ne yaparsınız ki bizim var ya da yok sayma ve sanma yetimiz olanlara ve bulunanlara var ya da yok demekten geri durmuyor. Bu yüzden bazıları bu yaşamı fani ve ölümü ani olan DÜNYA'da dil oyunlarının ve düş öykülerinin kurbanı olarak Tanrı fikrinin tarihi diyeceğine Tanrı nın tarihi diyebiliyor. Olabilir.. sınav dünyas burası.. herkes dersini alacak, yazılısını (kitabını) hocasına verecek ve notunu alacak. Notlarımı YBA ile yaptığım analitiz düzlem tablolarını yazıyorum.. Umarım başkalarına YBA kullanmayı öğreterek notlarından yararlanma olanağı bulurum.. eğer ararlarsa.
Kitabın başına okumadan önce okumaya başladığım tarihi atarım.. 03.12.2020 demek ki okumaya başlayalı bir yıl üç bucuk ay olmuş.. bu uzun sure benim okuma hızımı da göstermez.. çünkü evde okuduğum kitab ayrıdır.. büromda okuduğum kitab ayrıdır.. toplu taşımda giderken okuduğum kitap ayrıdır.. tuvalette okuduğum kitab ayrıdır.. yatarken okuduğum kitap ayrıdır.. bu kitabı yatarken okumaya almışım lakin bir yıldır yatarken neredede hiç kitap okumamışım. Çünkü makina başından kalkıp geç yattığım için yatarken kitap okumaya vakit bulamıyorum. Umarım bundan sonra yatma zamanında okumaya vakit bulurum ve okumamı analitik düzlem tabloma yazarım.
Bu yaşamı fani ve ölümü ani dünyada ne kadar VAKİT bulursa o kadar SALAT kılabildiğimiz gibi ne kadar yazabilirsek o kadar okuyabiliriz.. ne kadar okuyabilirsek o kadar yazarız yani biz aslında kitapları nefsimize, aklımıza, kalbimize, ruhumuza, sırrımıza okuyoruz duyumumuzla.. düşüncemizle.. duygumuzla.. dileğimizle bilinmez gizemimize yazıyoruz. Bende bu yazmaları YBA ile tablolara geçiriyorum. Bu karmaşa yüzünden sizin bu tablolarını okumanız olası değil.. çünkü YBA dilini öğrenmek, kullanmak ve yararlanma yolunda alaka ve merakınız yeterince güçlü ve etkili değil. İnşaallah günün birinde gerçekleşir.
Karen ARMSTRONG’un kitabında anlaşıldığına göre Tanrı Fikri’nin tarihinde TEK TANRILI Animizm’den ÇOK TANRILI Paganizm’e bir yürüyüş başlamış.. sesli MİSTİZM’den yazılı LİTURJİ’ye bir gelişme olmuş.. bu süreç içinde erkek GÖK TANRI’ının (anima) krallığından dan kadın YER TANRI’nın (animus) kraliçeliğine bir ilerleme gerçekleşmiş ve bu süreç böyle yer değiştirerek ilerleyecek sanılabilir.
Ancak KÜLTÜRÜN olmazsa olmaz koşulları olan dil ve din birlikteliği nazara alınmadıkça TAPINAKSIZ (pratik ve pragmatik) ve RUHBANSIZ (psikoterapik) bir kütür ve dini yakalamamız olanaksız görünüyor. Bu DÜNYA’da geleclekte YBA çalışmalırı felsefe ve din arasında ortak bir dili ortaya çıkarabilirse.. dilin ve dinin ortaya çıktığı bilim ve hukuk arasında müşterek bir konuşma zemini oluşturabilirse.. insandaki ESMA kainattakı HÜSNA daha seçik ve açık olarak belli olabileceğini umuyorum.
Bu yazının ekinde sadece tanrı fikirine ilişkin tablolar yok SABIR, VELL ve KURBIYET dosyalarında da tablolar bulunuyor. Yukarıdaki yazı sadece bu çalışmaları duyuran ve tanıtan bir reklam ve propaganda.
Osmanziya 18.03.2021 Üçyol-İZMİR
Tanri fikri hakikat ve itikad (yasalar) olarak başlar.. sonra diyanet ve ibadet olarak gelişir.. sonra şeriat ve ahkam (yasaklar) olarak topluma mal olur sonra AHLAK olarak tasaffi eder ki bazen bu kurbiyete ve velayet ve risalete TARİKAT adı de veriliyor.. ancak bu diyanet, şeriat ve tarikatın sonunda yeni bir HAKİKAT ortaya çıkması gerekiyor. İşte hakikatın HAK ve HÜRRİYET halinde belirmesini temin edecek olan akıl ve ahlak.. menfeat ve faide.. sıhhat ve salah yani MASLAHAT bireysel, toplumsal, ulusal, yerel ve küresel bir süreçtir. Bu sürecin beşeriyetin yapısından çıkan medeniyetin inşa ettiği İNSANİYET olarak sonuçlanması ve insaniyeti kubra olan İSLAMİYETE götürebilmesi uzun bir yolculuk.. çetrefilli bir öykü.. zor bir oyundur. Bu oyunda oyun kurucuların bir sınav ve yarışı vardır.. ki bu bize savaş ve barış olarak görünür.. acılarını hepimiz tadar, meyvelerinizi hepimiz yeriz. Ancak siz isterseniz bu işe bu tanrı fikrinden başlayabilirsiniz.
|