S.A.
Ba?aryly bir çaly?ma.. evvel ve ahir ile zahir ve batyn ilkelerine uyulmu?.
Ortadaki dikey sutuna gelince:
DENGELY arz ve talep güzel bir ba?lam olmu?.
Dayany?ma ANLAMI için i? birli?i i? bölümüyle birlikte olsaydy ba?lamyn iki tarafy da ortaya konulurdu.
Ynanç-iman ba?lamy anlam vermiyor... çünkü inanç türkçe iman ise arapça ayny ?eyleri söylüyor. Ba?lamyn anlam vermesi için iki ayry kavramy birle?tirmesi gerekiyor.
Hak ve hukuk'un e?itlik ve hürriyet ile ili?kilendirilmesi isabetle olmu?.
E?itlik hakky ile hukuk hürriyetini ba?layyp bundan UYUM anlamy çykarabiliriz, diye dü?ünüyorum.
Böylece nesnelerin DENGELY ve kimselerin UYUMLU olmasy ile
Refah /Gönenç maddi ve manevi yani olan bir kavram haline getirilebilir.
Yukarydaki "iman-inanç" yerine ne yazabiliriz ?
Ymanyn huzur veren tarafy ile güven / emniyet veren tarafy ne olabilir ?
?imdi yöntembilimsel analizde bir terimi tek kavramly olarak kullanmak ya da bir terimi veya kavramy ikinci kez kullanmamak KURALI bize konu hakkynda edebiyat de?il ilim yapmak imikany veriyor. Yani burada oldu?u gibi soru sorduruyor. Bu suretle bilinenleden bilinmeyenlere ilerliyoruz.
Kizbe ve yalana tevessül etmemek yani sadakat huzur verir,
hiyanet etmemek yani emanet ise emniyet verir.
O zaman "YMAN, sadakat ve emniyetle ba?lamyyla elde edilen anlamdyr."
Yani maddi olarak dayany?ma temin etmek için i? bölümü ve i?birli?i gerektiriyorsa manevi olarakta imany temin etmek için de sadakat ve emanet gerekiyor.
Y?te asyl dava bu.. iman davetine icabet etmek. Bu olmadyktan sonra MADDY refah olsa fazla bir de?eri olmaz.. gidici bir çykar ve tükenici bir yarar olmaktan öteye geçmez.
Allah sizi ve bizi hakiki maddi ve manevi refahy elde edenlerden etsin. Amin.
|