Dil
De?er VARLIK Bilgi
Dü?
Demi?tik ki varlyklar hem nesne hem kimse olur.. varlyk olurda "olay" olmaz my ?
Varlyklary kimse ve nesne olarak ayyryrsak olaylary nasyl ayyrabiliriz ?
Aslynda varlyklar diyoruz ama yokluklarda var.. olaylar diyoruz ama "ölay"larda var... Varlyk ve yokluk e?itli?i demek olanak ayny zamanda "ölanak" da demektir. Demek dil adlandyryrken hem OLUMLULARI görmek ve bilmek istiyor olumsuzluklar ho?una gitmiyor. Birde ho?una giden "ÖLÜMSÜZLÜKLER" var.
Ynsanyn hiç ölüm aklyna gelmez diyemem ama çok nadir gelir.. çünkü ondan ho?lanmaz. Gerçekten ho? bir durum de?il ölüm... bir tür dur DURUM'dur. Devimin bitmesidir.
Var Yok
Olum Ölüm
Devim Durum
varlyk yokluk
olumluluk ölümlülük
devimlilik durumluluk
Adlar ve syfatlary syraladym. ve gösterdim ki yukarydaki diyagramyn ortasyna oturan VARLIK nesne ve kimse olmaktan ba?ka olay ve ölay olmayyda içeriyor. Fakat bu çe?itlilikten sadece bir yany ho?umuza gidiyor ve OLANAK diyoruz. Oysa ölanak dahi VAR'dyr.
O zaman yukarydaki diyagramy (?emayy) ?öyle kullanabiliriz:
YOK devim / an ÖL
öl = ol
OL durum / an VAR
Yani bir kimse ya da bir nesne olabilir de olmayabilir de.. ikisi de e?it.. buna ne diyece?iz ? Dil olanak diyor oysa e?it derecede ölanak dahi ola-bilir.
Aaa.. ne dedi ola"bilir" dedi.. ölanak dahi ölebilir, dese idi olurdu ?
Yok, yok olsa var olur.
ölanak ölabilir olsa olanak olur... ama ayny zamanda olanak olmaktan çykar varlyk olur. Demek olanak'y düz yazy ile göstermek mümkün de?il. Onu ancak böyle gösterebiliriz..
öl-ebilir. AK
yok-luk ol-ay L öl-ay var-lyk
ol-abilir. AN
dediklerim ak-ycy ve an-laly?yr olmayabilir...
Çünkü soyut.. soyut ne demek ?
Yçerikten soyunmu? çyplak söz ya da bilgi demek.
Görsel ve i?itsel çyplaklyk çeker ama böyle olmayan çyplaklyk demek itiyor.
Sycak ve ya? bir görü olmuyor bo? ve kuru bir kavram oluyor.
Sycak ve ya? bir görü ölmüyor bo? ve kuru bir kavram ölüyor.
Demek duyulabilir dünyanyn çyplaklary ile dü?ünülebilir dünyanyn çyplaklary arasynda ters bir oran var çekme ve itmede...
Y?te birinde yasak ve haram varken di?erinde yok mu ?
Hayaller ve vehimler birer ilim ve irade haline gelirken zihin aynasynda ve fuad tarlasynda ekilir ve büyürken onlary e?iten ve yöneten ko?ullar ve kurallaryn sa?lam ve sa?lykly olmasy sorunu bir bilim sorunu oldu?u kadar da bir hikmet ve din konusudurda.
O zaman tefekkür ve tezekkürde insanyn gereksinimi kadar arayy?ynda nazara alarak onun diline USLUB ve dü?üncesine USUL olacak veri ve ilkeleri saptamak yolunda yapylacak çözümlemelere TRANSANDANTAL ANALYTYK
deniliyor.
MÜTEAL TAHLYL
a?kyn çözümleme
Anladynyz my ?
Anlatabildim mi ?
Konu içeriksiz ve soyut biçimsel bir "anlam" oldu?undan ço?u kimse anlamaycaktyr ve bu, bu bunu konular anlatylamayacaktyr, demek de?ildir.
Analitik düzlemin mantyksal ya da metodik kullanymy ile yapylan diyagramlar / ?emalar ve tablolar / resimler
ile
bütün a?kyn olsun olmasyn bütün çözümleme ve analizler gösterimlenebilirler.
Gösterilemeyenlere inanylyr.
Fakat anla?ylyr olanlar gösterilebilinmelidir.
Yeter ki iki nokta yani bir ÇYZGY halinde olsun.
tanym
tümce
söz
önerme
ba?lam
Bunlaryn hepsi YKY NOKTASI olan bir BYLGYDYR.
Anla?ylmayan konu bilgi olamaz ve DYLEGETYRYLEMEZ.
Dile getirilemeyen ve AÇIKLANAMAYAN inançlar, anlamlar, duygular, sevgiler, durumlar, devimler olabilir ancak bu bilgi de?ildir.
ve dedi?im tüm bu SÖZLER, böyle dyr-dyr ettikleri için ve bir türlü içerik vermedikleri ya da verse bile herkes tarafyndan ANLA?ILMADIKLARI için sizlerin vaktini alan bo? ba?lamlar olabilir.
Amma, tersi bir ölanak ile, yazy ?ema ve tablolarymdan yüz çeviririseniz, sizi DOLU bildi?iniz kör görülerin ötesine götürecek kapylarda ölebilir.
Sa?lycakla kalynyz.
OSMANZYYA
------------- BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|