din
DIN dizini içindeki dosyalar , ?emalar.
(lütfen yazymy bu tablolara bakarak okuyunuz)
http://www.yontembilim.com/forum/uploads/20100309_163619_DIN.rar - uploads/20100309_163619_DIN.rar
Din insanyn funun ve hukuk ile san’at ve hikmet faaliyetlerinin üstünde
dil temeline dayanan bir deneyimidir ki insana dayatyr.
Dü?ünce bu dayatymla buyrulu? ve yaratyly? deneyimlerini do?rultur.
Dinin kökünün DEYN oldu?unu dü?ünüyorum.
Kitabymyzyn en uzun ayeti ( bir buçuk sahife) olan
yazerlik / noterlik ayeti ki ayet-i mudayene denir yani
ödeme ya da borçlanma ayeti olarak geçer.
Kitabda iki meslek do?rudan açyklanyr peygamberlik ve kulluk.
Kitabda bir meslek açykça tanymlanyr; yazerlik.
Di?er bütün meslekler dolayly olarak güzel adlarla anlatylyr.
Sonsuz, ko?ulsuz ve kuralsyz olan kim ve ne ise o TANRIDIR.
ALLAH, nesne ve kimse olmayan SALT Varlyktyr.
Allah’dan ba?ka tanry YOKTUR.
Kysaca Rasulüllah’yn söyledi?i ve Parmanides’in dedi?i gibi:
Lâ ilâhe illâ Allah.
Yokluk yoktur varlyk vardyr.
Din bir borçtur.
Ytikad ve itibadet ile ahkam ve ahlak deynidir.
Türetim ve tüketim ile e?itim ve yönetimin beynidir.
Ylim ve ihlas gergefini iman ve amel kasna?ynda dokumaktyr.
Yaratan’a yaratmasy kar?yly?y yaratylana yüklenilen bir sorumluluktur.
Ve ayny zamanda önerilen ve onaylanan kurallar sisteminde
yapyp ettiklerimizden do?an bir yükümlülüktür.
Ynsanlar bu sorumlulu?un ve yükümlülü?ün altyna neden girerler ?
Sorumsuz ve yükümsüz bir özgürlük varken neden bu a?yrly?y ta?yrlar ?
Tüm yaratyly? ve buyrulu?u payla?arak, da?yn, yerin ve gö?ün
ta?ymakta titredi?i a?yrly?yn yükünü ta?ymak kolay bir i? mi ?
Tüm bu zorluklar, sorumluluklar, yükümlülükler ve a?yrlyklara kar?yn
boynunu ta?yn altyna koymaktaki syr ?udur diye dü?ünüyorum:
SONSUZLUK.
Dini olan her etkinlik, eylem ve i?te bu sonsuzluk özü daima bulunur.
Bilim BIG BANG kuramyyla evrenin sonlu oldu?unu ilan etmesine ra?men
sonsuz bir dünya niçin istenilir ?
Ve arzi, be?eri ve ahlaki bir dine bu istekle neden inanylyr ?
Yster bu dünya sonsuz sanylsyn ister sonsuz olan öte dünya istenilsin
Bu sonsuzluk dile?i nedir ?
Varlyk ve yoklu?un kö?e kapmacasy olan bu olanak dünyasynda aranan sonsuzluk nasyl bulunur ?
Makul ve makbul din, fâni imkandan bâki vucuba çykmak hidayetine mazhar olmaktyr.
Muvakkat dünya içinde daimi ahreti çykarmaktyr.
Dilin ve dü?üncenin aynasynda güzel adlary seyretmektir.
Bu dünya do?u ve batysy ile bir dinler skalasydyr.
Hilmi Ziya ÜLKEN hocanyn tespitiyle
Do?unun yokluk ve nirvana kültürü ile batynyn varlyk ve hegemonya kültürü
telkin ve irade kapy?masynyn odakla?ty?y bir düzlem te?kil etmektedir.
Hind telkini sadece yokluk içinde varlyk arar. Yne?e tapar.
Avrupa iradesi sadece varlyk içinde yoklu?a dalar. Güne?te yanar.
Ortada ki orta yol Yslam ise hiç ölmeyecekmi? gibi dünyaya öykünerek
ve yaryn ölecekmi? gibi öteye yönelerek do?ru yolu bulur.
Ynsan bu din ile hem varly?y ve özgürlü?ü kutlar
hem yoklu?u ve sonsuzlu?u mutlar.
Hasyly tapynmak ve kulluk olgusunun özü olan sonsuzluk
yanylgy, sany ve gerçeklik olarak algylanyr.
Batynyn yaratyly?, do?unun yeniden do?u? ve ortanyn dirili? dinleri
ölüm, yoksunluk ve yokluk kar?ysynda
sonsuzlu?un arama ve açma çabalarydyr.
Ölüm bir kurtulu?tur
çünkü hem dünyayy bitirir hem ahreti ba?latyr…
e?er Sonsuzluk varsa.
Sonsuzluk yoksa
Din de yoktur, hayat anlamsyzdyr.
Din yoksa
Dil de yoktur, ?uur amaçsyzdyr.
Dil yoksa
Ynsan da yoktur, anlamsyz ve amaçsyzdyr.
Çünkü sonsuz olmak, O’nsuz olmaktyr.
Aksederseniz; sonlu olmamak O’nunla olmaktyr.
Ey mim, sana soruyorum, Sonsuz kim ?
Sonsuz O’dur, buyrulu? ve yaratyly? O’nundur.
Sen ve ben biz olarak ancak O’nda olabiliriz,
O’nunla sonsuz yolculu?a katylabiliriz.
Sa?lycakla kalyn.
OSMANZYYA
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazydan özür dilerim
YAHOO YÇYN DYZYN UYARISI
Yletinin ?ema ve tablolaryny, haber gurubunun menüsünde
“files” ady altyna eklenmi? dizinler / klasörler içinde bulacaksynyz.
Kolaylyk sa?lamak üzere iletinin ba?ly?y ile dizin veya dosyasynyn ady
arasynda ba?lanty kurulmu?tur.
GMAYL YÇYH EK UYARISI
Yazylarym hem YAHOO öbekleri hem GMAYL siteleri için hazyrlanmaktadyr.
Yukarydaki dizin uyarysy yahoo gourups içindir. Google, da ise yazynyn altyndaki
“Ekler” de ?emalarym bulunmaktadyr.
NOT:
Din üç eski semavi ve üç yeni arzi dinler olmak üzere alty tanedir.
Yedincisi ve yetmi?incisi bunlaryn karma?asyndan çykar.
Tüm insanlyk tek bir din arar ve insanlar sayysynca yol ve ideoloji olu?turur.
Ydealite bu iken realitede dünyaya egemen birkaç ideoloji (?eriat) ile
insanlar sayysynda din çykar. Bu dinlerden bir tanesi fyrka-i Naciye olup
gerisi fyrka-i dâlledir
En son ve geçerli semavi din olan ISLAMYYET’i aramak insanlyk için bir synav
ve en iyi ve gerçek mezheb – yol –fyrka bulmak müslümanlar için bir yary?tyr.
YONTEMBILIM eski semavi ve yeni arzi dinlerin kary?ymy BE?ERY bir yolu din diye
satyp mavi hapi yutturmaya çaly?anlara kar?y buldu?um yöntembilim ise kyrmyzy hap.
Dil büyüsü ve dü?ünce tuza?yndan kurtaracak bu anlam sürücüsünü ve anlatym aygytyny olu?turma giri?imini Güzel Türkçe’min istifadesine sunmu? bulunuyoruz.
YONTEMBILIM bir yol de?ildir buna kar?ylyk DYN VE YOL arayy?ynda salih akyl ve sahih kitab ile salim lisan ve selim kalb birlikteli?ini öngörmektedir. Bu yöntemle AKLA tek bir dini aratan ve KALBE özgün bir yolu dü?ündüren RUHANY kaynaklar ve NEFSANY araçlar birle?tirilmektedir.
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ - http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ - http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ - http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ - http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
http://www.yontembilim.com/ - www.yontembilim.com
http://www.insan-bilim.com/ - www.insan-bilim.com
http://www.osmanziya.com/ - www.osmanziya.com
http://www.mustafabugucam.com.tr/ - www.mustafabugucam.com.tr
http://sites.google.com/site/yontembilim/ - http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim - http://sites.google.com/site/insanilim
------------- BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|