Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Hazreti Peygamberin hazreti aile ile evliligi

Nereden Yazdırıldığı: YöntemBilim Forumu
Kategori: Diğer
Forum Adı: Din
Forum Tanımlaması: Diğer Paylaşımlarınız
URL: http://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=2354
Tarih: 05-Kasım-2024 Saat 21:21
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.03 - http://www.webwizforums.com


Konu: Hazreti Peygamberin hazreti aile ile evliligi
Mesajı Yazan: osmanziya
Konu: Hazreti Peygamberin hazreti aile ile evliligi
Mesaj Tarihi: 21-Haziran-2024 Saat 19:19
Toparlayıcı bilgileriniz için teşekkür ederim. Face açtım.. Ali Aran beyin yazısı çıktı.. aynı Hazreti Peygamberin Hazreti Aişe ile evliliği konusunda sizin yazınızda çıkınca.. Peygamber sevdiği adamın altı yaşında alıp dokuz yaşında zifafa girdiği kızını alma konusunda yüz yıllardır müşriklerin sözünü ettiğini ve yanıtını aldığı bir konu.. bu konuda başka gibi başka konularda söylediklerim kale alınmadı.. şimdi de bu konuda söylemek istemezdim.. lakin HAKİKAT adına bir kez daha yinelemek istiyorum.

İki genç sahabesini iki kız verip iki yaşlı sahabesinden iki kız alan Hazreti Peygamberin ne niyeti olabilir ? Bu niyeti nazara alındığında kızların yaşı söz konusu olabilir mi.. fakat maddeye manadan fazla olan bu çağda.. Müslüman erkeklerin sümsük sünepe.. müslüman kadınların baldık ve bacak çok rahat gezebildiği bir zamanda.. kadın konusunu diline dolayanların şeytanların hizmetinde olduğu o kadar açık ki.. konuya girmeye bile gerek olmuyor fakat yine de gireceğim.

Hazreti Nebinin dış (münasebetlerine) yaşantısına sahabeler ve iç (ilişkisine) hayatına ezvacı tahirat ayna olmuş.. Hatta fakihler bu iç hayat için dinin yarısı hazreti Aişe annemizden gelir derler. Demek ki bu işe bir kadına yetmiyor. İç hayatını çeşitli yaşlarda gözlemlemiş çok kadın gerekiyor.

Müslüman için helal dairesi keyfe kafidir harama girmeye hiç luzum yok derler.. neden ? Çünkü sümsük sünepe müslüman olmayıp üç dört kadını geçindirecek kadar ekonomik düzeyi yüksek olsaydı bir erkeğin dışarıdaki kadınlara hiç mi hiç tenezzül etmezdi.. diğer taraftan üç dört kadının her birinin gözünde de kocas normal erkeğin üç dört katı kadar değerli olurdu. Çok eşli ATAERKİL bir ailede.. kadında.. erkekte.. gerçek değerini bulacak. Kadın ların bir vefat ettiğinde erkek dım dızlak ortada kalmayacaktı. Kadında kocası öldüğünde başka bir erkeğin rahatlı eşi olarak evlenecek dul kalmayacaktı.

Fakat ekonomik ve sosyal ve politik nedenlerden dolayı geniş aile düzeni bozulup çekirdek aileye kalınca.. sermaye zenginlerin elinde birikip insanların çoğu orta ve düşük gelire düşünce ailede bozuluyor insanda bozuluyor.

Mesela müslümanlığı iyi anlamakta.. kendi mizin ya da başkasının müslümanlığını müslümanlığın kendisi gördükçe çağımızı müslümanlığa yakıştıramadığız mı gibi bizim müslümanlığınız da müslümanlığı yakışmıyor ki bundan dolayı sizi suçlayamam.

Bu zamana kadar şunu anladım ki birey ve toplum ile kadın ve erkek ilişkileri UYUMLU.. akıl ve kalb ile dünya ve ahiret ilişkileri DENGELİ.. olmalı.. fakat bunun en iyisinin yapıldığını asrı saadet değil hiç bir asır ileri süremez.. Keza say' ve sermaye ile iktidar ve muhalifet ilişkisi en demokratik (meşru) ve en laik (hür) bir şekilde sağlanmış.. buna kendi çağımız dahil hi bir çağ ileri süremez.. biz bu İDEALLERİ ararız ve gerçekleştirmeye çalışırız ve fakat gerçekleştiremeyiz.. çünkü bu dünyanın akibeti ve ahireti bulunuyor. Birey ve Toplum olarak en uyumlusunu.. en dengelisinin.. en yetkini gerçekleştirmeye çalışırız ve fakat gerçekleştiremedi diye suçlayamayız.. hele islamı.. belli bir ÇAĞ'a.. buna asrı saadette dahil.. HASREDEMEYİZ…

Sonuçta AİLE önemli.. yukarıda KUTSAL AİLE’den söz ettim.. dört büyük sahabe ile beşincisi Nebimiz hakkındaki AKRABALIK ilişkilerini.. keza Hristiyan MOON tarikatı AİLE üzerinde taraftar topluyor. Dünya ailesi ADEM babamız hakkında olmadık spekülasyonlar yapılıyor. Adına âdem değilde homo sapiens deyip DECCALLİK ediliyor.. böyle deccalik oldukça Moonvari mehdilikte ortaya çıkacaktır. Sonuçta insanı.. dili.. dini.. emeği.. özgürlüğü.. aileyi.. suiistimal konusu yapılmaması için gerçek AİLE’ye önem ve değer vermeli.. Müslümanca yaşamalı.. Müslümanca.. düşünmeli.. Müslümanca anlamalı.. Müslümanca inanmalıyız.
Saygılarımla
Osmanziya yontembilim.com

Sahin doğan
Hz. Aişe'nin yaşı meselesi hararetli bir şekilde tartışmaya devam ediyor. Konuya Dinayet dışında müdahil olmayan kalmadı. Basiretsiz bir hareket Daimond Tema'nın meşhur olmasına yetti. Mustafa Öztürk, Dücane, Yaşar Nuri'nin videolarını dinledim baştan sona. Yasar Nuri'nin bu konuda ilmi açıdan ciddiye alınacak bir tarafı yok. Slogan düzeyinde bir müsamere tüm söyledikleri. Dürüstlükten hayli uzak. Dücane'nin tabiriyle palavra. Merhum birkaç hadis dışında bütün hadisleri, İslam tarihini ve rivayet malzemesini "Emevi uydurması" deyip çöpe atıyor, sonra Hz. Aişe'nin yaşını on sekize çekmek için en kıytırık rivayetlere sarılmakta bir beis görmüyor. Söyledikleri merhum Ömer Rıza Doğrul'un söylediklerinin bir tekrarı. Ömer Rıza Doğrul'un söyledikleri ise Mevlana Şibli Numani'nin bir tekrarı. Konuyla alakalı çok ciddi ve dürüstçe yazılmış iki makale var. Sağolsun bir dost PDF'lerini gönderdi bana. Biri Prof. Dr. Mehmet Azimli hocaya ait. (Hz. Aişe'nin Evlilik Yaşı Tartışmalarında Savunmacı Tarihçiliğin Çıkmazı) diğeri Bünyamin Erul hocaya ait. (Hz. Aişe Kaç Yaşında Evlendi?) Her iki makalede Hz. Aişe'nin altı yaşında evlendiği, dokuz yaşında zifafa girdiği delilleriyle ispatlanıyor. Aklı başında olanlar için bu iki makale yeter. Bu yorumun tarihi bin dört yüz yıl. İkinci yorumun tarihi yetmiş yıl. Yorumbilim açısından bakınca ikinci yorumun adını bile anmaya değmez. Aslında tüm mesele birkaç asırdır batı karşısında yaşanan elim mağlubiyet. Böyle bir mağlubiyet olmasaydı bu tarz içi boş yorumların ortaya çıkmayacağı kesindi. İslam'ı çağın değerlerine uydurmak için yapılmadık şaklabanlık kalmadı. Bunların iyi niyyetlerle yapıldığı kuşkusuzdur. İslam illa modern çağın değerlerine uydurulmak isteniyorsa İslam'dan vazgeçmek kaçınılmazdır. Hem modern çağın değerlerine göre yaşayalım hem halis müslüman kalalım. Bu mümkün değil. Günümüzden bin dört yüz yıl önceki tarihi bir olaya bakmak ve günümüz şartlarına göre mahkum etmek hem ahlaki değil, hem doğru değil, hem bilimsel değil. Diyelim ki Hz. Aişe'nin yaşını on yediye çektin yine Hz. Peygamber ile arasında yaklaşık otuz beş yaş farkı var. Bu farkı nasıl kapatacaksın? Hangi çağdaş müslüman o yaştaki kızını kendisinden otuz beş yaş büyük olan bir adama verir? Tarihi temennilerimiz doğrultusunda eğip bükmek, tepetaklak etmek bizi mutlu edebilir ama tarihi değiştirmez. Biz gerçeklerle yüzleşmek istemiyoruz, kendimizi yalandan bile olsa mutlu etmek, mutlu hissetmek istiyoruz. Bizim en büyük sorunumuz bu.
Sahin DOĞAN

https://www.facebook.com/E.Sifil/videos/1004569971037379/
Ebubekir Sifil videosu

https://www.facebook.com/watch/?v=1004569971037379
Ebubekir Sifil - Hz. Aişe (ranha) Evlilik Yaşı








Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info