?u'cuyum fakat bu'cu de?ilim...
Nereden Yazdırıldığı: YöntemBilim Forumu
Kategori: Genel
Forum Adı: Dünya
Forum Tanımlaması: Genel Paylaşımlarınız
URL: http://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=603
Tarih: 25-Haziran-2024 Saat 04:45 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.03 - http://www.webwizforums.com
Konu: ?u'cuyum fakat bu'cu de?ilim...
Mesajı Yazan: osmanziya
Konu: ?u'cuyum fakat bu'cu de?ilim...
Mesaj Tarihi: 30-Ağustos-2012 Saat 02:18
http://www.sabah.com.tr/kultur_sanat/edebiyat/2012/08/29/metin-akpinar-orhan-pamuktan-biktim -
|
|
|
|
KURTULU?
KURTULU? dizini içindeki dosyalar
Metin AKPINAR, Orhan PAMUK'u byktym diyerek ele?tiriyor.. ve
dayanak olarak ta ?unu söylüyor:
Atatürkçü'yüm fakat KEMALYST de?ilim..
Ba?ka biri de diyebilir:
Kemalistim fakat CHP'li de?ilim..
Müslümanym fakat Dinci de?ilim..
Dinciyim fakat ?eriatçy de?ilim..
Türküm fakat Türkçü de?ilim..
Türkçü'yüm fakat yrkçy de?ilim..
Kürtüm fakat kürtçü de?ilim..
Kürtçü'yüm fakat Apocu de?ilim..
Solcuyum fakat sosyalist de?ilim..
Sosyalistim fakat komünist de?ilim..
Sa?cyyym fakat liberal de?ilim..
Liberalim fakat kapitalist de?ilim..
Böyle.. ?u'ucuym fakat bu'cu de?ilim.. uzayyp gider.
Bu KÜLTÜREL renkler ve tonlary neyi ifade ediyor ?
E?er
Türkiye’de de?il de ba?ka bir ülkede olsaydyk;
Müslümanym
sözcü?ü yerine Hristiyanym, Yahudiyim, Mecusiyim, Budistim gibi, semavi ya da
de?il, ba?ka DYNY kimlikler söz konusu olacakty.. Ya da Yngilizim, Fransyzym, Çinliyim gibi,
ço?unluk ya da azynlyk, ba?ka ETNYK kimlikler dillendirilecekti.. Ba?ka bir
ülkede ba?ka bir otoriter ve totaliter isim olacaktyr ve onun adynyn mutlaka
Mustafa Kemal ATATÜRK olmasy ?art de?il..
böyle ki?ilere ba?lylyk ya da dini ve etnik kimlikler yanynda ÇA?DA?
din haline gelmi? YDEOLOJYLER de bu senfoniye katylmayy sürdüreceklerini de
unutmayaca?yz.
Bir kimse
bir ihtiyaca binaen BEN ?u’cuyum fakat bu”cu de?ilim diye kendini
deklare edebilir. Bu normaldir. Fakat bir tanymlama ve tanytmaya a?an bir
etiketleme ve fi?leme için SEN ?u’cusun ya da bu’cusun, dedi?inde i?in tady
kaçar.
?u veya
Bu “CU” olmak suç mu ? Ya da ayyp my ? Ya da günah my ?
Y?te
bunun yanyty, yaftayy vuranyn dinine,
milliyetine, devletine ve tabiyetine göre de?i?en bir cevaby olacaktyr. Dini
ve Etnik boyanyn birlikte belirledi?i otoriter ve totaliter bir rejim söz
konusu ise bu kültürel RENK, siyasi
bir suç haline gelebilecektir. Y?te bu yüzden insanlar bu siyasi
ya?amy kararsyz eden kültürel
fyrtynanyn etkisinden kurtulu? için DEMOKRASY denilen sihirli bir sözcü?e bel
ba?lamy?lar. Öyle ki ki?isel ya da dini ve etnik kurtulu? ikinci plana
byrakylyyor. Öyle ki otoriter ve totaliter liderler bile bu baskynyn amacyny
HÜRRYYET ve dayatmasynyn nedenini
demokrasi olarak gösterirler. Liderler otorite ve totalitesine ra?men
öylesine çok yönlü ve yanlydyrlar ki
kimi MUSTAFA’syny, kimi KEMAL’ini ve kimi de ATATÜRK’ünü tutar. Bazylary da
sonundaki TÜRK ismini be?enmez ba?ka bir ady getirir: APOKÜRT. Ynsanlar hürriyetlerine o kadar dü?kündür ki onu kolay kolay vermez..
vermedi?i için otoriteler güç ve silah
kullanyrlar, totolite adyna zulum ve ölüm sunarlar. Bu yüzden de insanlar siyasi kurtulu? için eline silahy alabiliyor
ya da bir dy? otorite ya otoriteler tarafyndan aldyrtylabiliyor ?
Burada
iki kavram var; siyaset ve kurtulu?.. ?imdi bu siyasi kurtulu?tan önce, ihtisasym olmayan otorite (BYRLYK)
idaresini ve totalite (BÜTÜNLÜK) siyasetini ba?kalaryna byrakarak, sadece
“kurtulu?”tan söz etmek istiyorum.. çünkü bu hepimizin ihtisasa ba?ly olmayan
insany ve ki?isel sorunumuzdur.
KURTULU?
nedir ?
?u veya
bu “CU” olmaktan önce gelen arayy?tyr.
Ynsanlar
Tenekeci olur veya Noterci olur..
Narcy olur veya Nurcu olur.. herhangi
bir meslek edinir veya yol tutar.. fakat ?u yolculuktan kurtulamaz:
ÖLÜM ß------------------- DO?UM
Bunun
kar?yly?y dil’de
NEREYE ß---------------- NEREDEN
Yani
ismin “den” halinde “e” haline yürüyü?tür.
Bunun
din’de kar?yly?y
TESLYMYYET ß------------- YNSANYYET
Demek
bir “kim” ya da “ne” ye
insaniyetimizi, ister istemez, teslim
edece?iz ve ondan kurtulmaya çaly?yyoruz.. bu çaly?mamyzy da ?u’cu ya da
bu”cu olmakla ifade ediyoruz. Y?te bu ifadeyi de biz
?YMDY BURADA olan ( ß-----------) çizgisi ile ibare
ediyoruz. Demek kurutulu?, ikbal, istikbal ve gelece?imiz için çaly?maktyr.
Müslümanlyk
GLOBAL olarak millet-i Ybrahimî ve din-i Muhammedî düzleminde LOKAL olarak ta
sünnet-i Seniyye ve ?ia-yy Alevî ekseninde SEMAVY bir kurtulu?a ça?yryr. Bu
dinî kurtulu?, tarihi bir süreç içerisinde be?erin medeni müesseseleri ve
milliyetin cemiyet te?kilatlarynyn etkisi ile siyasi RENKLER ve KÜLTÜREL farklylyklar ve
YDEOLOJYK ayyrymlar kazanmy?tyr.
Bu
ayyrymlara bir netlik kazandyrmak ve sa?lykly bir seçim yapmak için
CYHAN?UMUL olan Müslümanly?y nübüvvet
dy?ynda TARYHSEL bir adrese ba?lanmamy? Teslimiyet ve Yslamiyet olarak görmek
zorundayyz. Aksi halde Türkiye Müslümanly?y, Yran ve Irak Müslümanly?y,
Arabistan Müslümanly?y, Balkan Müslümanly?y, Avrupa Müslümanly?y, Amerikan
Müslümanly?y, Hind Müslümanly?y, Rusya Müslümanly?y gibi LOKAL çözümlerin penceresinden bakmak
zorunda kalabiliriz ve hatta bu seçimi ki?isel perspektifimizle bile synyrlandyrabiliriz. Global
Müslümanly?y do?al olarak bütün milliyetler ters gördü?ü gibi Cihan?umul
bir Yslam devletini de mevcut cihan?umul ve Jandarma devletler dü?man görecektir. Çünkü Müslümanlyk
kapsamynda tüm milliyetlerin idarî
HÜRRYYET ine kar?yt bir Teslimiyet ve bütün devletlerin siyasî HAK HAKYMYYET’ine aykyry bir Yslamiyet içeriyor. Çünkü topyekun
kurtulu? içinde ilmi, içtimai, iktisadi ve siyasi kurtulu?lar bulundu?u gibi itikadi,
ahlaki, fenni ve hukuki arayy?larda var. Bütün bu kurtulu? ve arayy?lary
Müslümanly?yn teslimiyet ve islamiyetiyle bulu?turmak kolay de?ildir. Sonuçta
bu sorun yuma?yny, UZUN vadeli ama içten ve kalycy bir ?ekilde çözmek için, bildik reklam ve propaganda yollaryndan ve güç kullanma ve entrika çykarma
yöntemlerden ba?ka bir araç bulmak ya du bu yol, yöntem ve araçlary kullananlary me?ru ve makbul görmemek gerekiyor. Aksi halde acil ve güncel ekonomik ve politik çykar ve amaçlaryn aracy olmaktan kurtulamayyz.
Hatyrlayynyz
bir nereden nereye gidiyorduk…
AMAÇ ß anlam ß ARAÇ
Ba?kasynyn
aracy olmamak için yapyp etmelerimizin AMACINI bilmeliyiz ve ona göre
davranmalyyyz ki bu da ?u’cu ya da bu’cu olmanyn ANLAMINI bilmeye ba?lydyr.
Kurtulu?umuzun
sa?lykly ve arayy?ymyzyn sa?lam olmasy için anlam ve amaç sorgulamasynda ne gibi bir önlem alynabilir
?
Ba?kasyna
aktarylabilir ve bunun için kullanylabilir dil seçilirse aktarylan dilin ve
kullanylan dü?üncenin etkisinden kurtulamyyoruz. Çünkü dil ve dü?üncedeki
sözcüklerin ve kavramlaryn YÇERDYKLERY
ses (duyum) , bilgi, buyruk (dilek) ve özellikle duygu YÜKLER i,
mukayese ve muhakememizi tahmin edemeyece?imiz bir ?ekilde belirler ve benli?imizi ve gelece?imizi sonuçta kurtulu?
ve arayy?ymyzy etkileyen sarho? edici faktörler ve tuzak kuran vektörler
ta?yrlar. Biz de bunlaryn ardyndaki aktörlerin amacyna, farkynda olmadan kendi
amacymyzmy? gibi, hizmet eder TESLYM oluruz. DEVAM EDECEK...
Sa?lycakla
kalyn.
OSMANZYYA
DUYURU
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ
eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel /
MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazydan özür dilerim.
UYARI
Düz yazy bahane.. ?emalar
?ahane.. yazynyn dizinindeki tablolary
izledi?inizde imgelemi? ve irdelemi?te olacaksynyz isterseniz..
böylece emellerine nail olacak ilmi AÇIKCA görmü? ve hatyrynyza sail olacak
iradeyi SEÇYKCE örmü? bulunacaksynyz.
http://www.yontembilim.com/ -
http://www.osmanziya.com/ -
http://www.insan-bilim.com/ -
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ -
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ -
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ -
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ -
http://sites.google.com/site/yontembilim/ -
http://sites.google.com/site/insanilim -
|
|
|
|
|
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: osmanziya
Mesaj Tarihi: 18-Eylül-2012 Saat 18:20
Sanyrym emperyalizm denilen ?ey "emperatif" den gelir.. emprik olan, deneysel olan de?il de emperatif olan, buyruksal olan demektir. Yani YMPARATOLUKLAR geni? ülkelere hükümran olduklarynda onlar ulusal hareketlerle bölünüp parçalandyklarynda artyk cihan?umul devletler ve geni? saltanatlar tu kaka haline geldiler.. Çünkü bunlar dinlere dayanyyordu.. oysa yeni dinlerde ayny özellikleri göstermeye ba?ladylar.. kapitalizm alyp ba?yny gidince.. sosyalizm etrafa ta?ynca.. onlaryn otoriter ve totaliter halleri müntesiplerince me?ru muhasymlarynca gayr-me?ru ysayyldy.. çünkü din olmak noktasynda eski dinlerinden farky olmayan tek tip ya?amy öngörüyorlardy.
Sanyrym bilgi – gerçek yükünden ba?ka duygu ve istek bakymyndan bazylaryna negatif gelen ?eriat, ?ovenizm, nasyolanizm, sosyalizm, komünizm ve kapitalizm sözcükleri gibi “emperyalizm” de kyrmyzy kelimelerden biridir.
Ancak benim derdim bu siyasi ve ideolojik kelimeler ta?yyan sözler altynda duygu sava?y yapmak yerine dü?ünceye ve dü?ünmeye do?ru bir hamle yapmak ve hakikaty görmeye de?il örmeye çaly?maktyr. Çünkü görülen daima örülendir.
Emperatif dedik, emprik dedik.. Ha bir de realite var.. gerçek ya da gerçeksel.. amma gerçek yukaryda dedi?im gibi hemen ele gelen veya göze görünen ve hatta dile gelen bir ?ey de?il..
Bu bakymdan ele gelen material ile ele gelmeyen ideal kavramlaryny da ele alarak bir KADRO kuraca?ym.. ta ki gerçek yani REALYTE onun mazgallarynda örülüp görülerek ortaya çyksyn.
Material
Emprik REALYTE Emperatif
Ydeal
Yani dört tür gerçek var.. maddi gerçek, manevi gerçek, deneysel gerçek ve buyrulan gerçek…
Gördü?üm gerçe?in benim gördü?üm gerçek olmady?yny bilerek söylüyorum ki kapitalizmin en kötüsü.. sosyalizmin en kötüsü.. ?eriatyn en kötüsü.. milliyetçili?in en kötüsü olan karma bir “görüntü”sü var DÜNYA’nyn. Eski dinlerin ve yeni dinlerin bile?iminden olu?an öyle bir acaib ve garaib “durum” var ki bunun adyna FA?YZM denilmesi “hakikat”y fâ? etmek olur mu ? Fakat bundan daha önemli bir gerçek var.. bizim kafamyzda ?eriatyn en kutsaly.. sosyalizmin en iyisi.. kapitalizmin en yetkini.. var ki biz onu tutuyoruz hem de TAKIM tutar gibi.. bu yüzen en büyük emek ba?ka büyük yok.. en büyük özgürlük ba?ka büyük yok.. en büyük din ba?ka büyük yok.. en büyük BUDUR Ba?ka büyük yok.. diyoruz ve tuttu?umuzda saltla?tyryyor ve mutlakala?tyryyor, ko?ulsuzla?tyryyor ve kuralsyzla?tyryyor, tanryla?tyryyor ve sonsuzla?tyryyoruz. Oysa dil, din, ekmek, özgürlük ve bary? herkese lazym.. bu saydyklaryma nasyl olursa olsun hepimizin ihtiyacy var. Ama bizim gözümüz birini görüyor i?te buna insanlar sayysynca “din” ady veriyorum ona.. diyenin kendisi ona din demese dahi. Oysa ortak ve tek bir tane DYN olur fakat insanlar sayysynca da yol, mezheb ve ideoloji olur. Ortak din hepimizin ayryk ideolojisi olamaz.. herkesin ayryk ideolojisi hepimizin dini olamaz. Ancak herkes ve her birimiz arasynda ekonomik ve politik çykarlary birlikte ve beraber olan “bazylary” hepimize ortak bir yol ve ideoloji dayatabiliyor geçmi? birikim ve güçlerine dayanarak. ?imdi bu gün bütün ideolojilerin yerine geçmi? bir YDEOLOJY, fa?ist boyasyna ra?men saydam rengiyle kendini gizliyor… nasyl my ? insanyn gördü?üne ve tuttu?una GERÇEK adyny verdirerek ? çünkü bir nesneyi veya kimseyi kutsalla?tyrmanyn yolunu onu nesne ve kimseden ba?ymsyz olarak gerçek görmek ve göstermektir.
“Realite.. Hakikat.. Gerçek.. adlaryn de?i?mesiyle gerçek de?i?mez” desek bile kurdu?um cümle mantyksal bakymdan do?ru olmaz.. çünkü “gerçek” sözcü?ü kendini yineliyor. Nerede kaldy bunun olgusal’yny testten geçirelim. Çünkü biz dil ve mantyk olmadan dü?ünemez ve konu?amayyz ve hatta eyleyemeyiz.
Öyle ise gerçekler, ki?ilerin onun hakkyndaki öykülerinden ileri geçmiyorsa bize de oyun oynamak dü?üyor.. elbette ta?larla de?il sözcüklerle, terimlerle ve kavramlarla.. Realite’nin REA‘syny alyyorum onu Crono’nun karysy yapyyorum. Bu ikisi evlenince ortaya çocuklary CREA çykyyor. Fakat mitoloji bunun adyna ZEUS demi?. Ortada bir “R” kalyyor ki buna sanry RA diyebiliriz. Zaman ve gerçe?in evlili?inden creatif “yaratyly?” ortaya çykmy?sa bu emperatif “buyrulu?” nereden çykmy? ?
Acaba biz ça?da?laryn böyle putlary olamaz my ?
Putumuzu tutmaya ve tapmaya devam.. fakat ?a?ylacak bir ?ey ki biz tatmayy daha çok seviyoruz.. bu yüzden bu helva veren putlary da seve seve yiyoruz..
Gene yukaryda ve tepemizde saray ve tapynak.. saltanatyny sürdürüyor.. Hiç bo?una kyzmayalym hepimiz bu imparatorluk, saltanat ve gücün emperyal buyru?unu krallyk ya da köleli?imizi korumak için sürdürüyoruz.
Kulluk yapmanyn ve Tanryya tapmanyn yolunu aryyoruz fakat tattyklarymyz ve tuttuklarymyz pe?imizi byrakmyyor.
?urasy bir gerçek ki demeden gördü?üm dönesel (tarihsel) bilgiler diyeyim, bana kapitalizmin ?eriatyn çökertti?i gibi .. ardyndan sosyalizmi de çözdü?ünü gösteriyor. Ancak kapatalizmin kendisi dahi ta? çatlasa kyrk yyl sonra çökecek ve hepimiz onun altynda kalaca?yz, gibime geliyor. Belki de bu günkü huzursuzluklar onun belirtisidir.
Bizim dine ihtiyacymyz var, bizim dile ihtiyacymyz var, bizim özgürlü?e ihtiyacymyz var, bizim ekme?e ihtiyacymyz var, bizim karde?li?e ihtiyacymyz var ve bizim bary?a ihtiyacymyz fakat bunlardan sadece yararlanyyoruz ve onu bu yüzden bazen tadarak ve yiyerek bazen tutarak kullanyyoruz ancak “gerçeklik” sanrysyny saltla?tyrarak KULLANIYORUZ ve bu yüzden onlaryn ve onlary yapanlaryn KULU oluyoruz ki biraz yakyndan baksak bunun ba?ly kölelik ve ba?ymly krallyktan ba?ka bir ?ey olmady?yny görürüz. Bu krallyk ve kölelik düzeninin de?i?memesini istiyoruz. De?i?mesinin biricik yolunun da bu gereksinimleri kullanan YNSAN’yn tanynmasy oldu?unu bildi?imiz halde buna, dürüst olmayan bir ?ekilde, yana?myyoruz. Çünkü bu kolay i?in ZOR bir kapysy var: KENDYNY TANIMAK.
Kendini tanymak neden zor ?
Çünkü buradaki gibi bir ele?tiri yapmakla bitmez. Ele?tiri bile büyük bir ilerlemedir fakat yetmez. Fakat buna ra?men umutsuz de?ilim.. elli sene içinde dünya çapynda.. KAPYTALYZMYN enkazy altynda kalmadan, yer yüzü ölçe?inde ama imparatorluk olmadan BYLGY TOPLUMU ve HUKUK DEVLETY ülkümüz gerçekle?ecektir. Yeter ki üretim araçlary ile tüketim amaçlarymyzyn dengesini, e?itim ilkeleri ile yönetim ülkülerinin uyumunu sa?layalym.
Bunun için yeni bir din, yeni bir yol kurmaya gerek yok.. bunun için yeni bir peygambere gerek yok çünkü son peygamber Kitabyny byrakty.. yeni bir ideolo?a lüzum yok çünkü ilk ideolog medeniyet-i fazylasyny yazdy.. Be?eriyetin ortaya çykardy?y medeniyetin bu günkü imkanlaryyla içinize bakty?ynyzda O’nu görecek, bilgi kaynaklaryny tarady?ynyzda Allah’y bilecek, bilgi araçlarynyzy (AKIL VE KALBYNYZY) kullandy?ynyzda kendinizi tanyyacaksynyz.
Böylece tutulan ve tadylan bütün putlar birer birer yykylacak.. AMON nasyl yykyldyysa.. nasyl ZEUS bittiyse.. EKMEK putu ve ÖZGÜRLÜK sanemi dahi öyle bitecek.. çünkü onlar gereksinimiz olan nesneler ve kimselerdir. Bu bilgi varsa sevgi ve saygyda yoluna girecek, çykar ve yarar yönünü bulacaktyr.
Bu yürüyü?ün ba?ynda YNSAN, bu gidi?in önünde YLYM yazyyor.
Sa?lycakla kalyn.
osmanziya
|
Mesajı Yazan: osmanziya
Mesaj Tarihi: 20-Eylül-2012 Saat 18:08
önce ?u üzümlere bir bakyn, nasyl do?al, nasyl fytry ve nasyl sevimli:
bir de ?u taze yazyyy okuyun:
http://www.zaman.com.tr/yazar.do?yazino=1347680&title=islâmcilar-neden-geri-kaldilar - http://www.zaman.com.tr/yazar.do?yazino=1347680&title=islâmcilar-neden-geri-kaldilar
Ben okudum iliklerime kadar titredim.. demek böyle islamcylary ele?tirebilecek müslümanlarda varmy?, ve bunlar bu ülkede yeti?mi?ler.. ne diyim helal olsun.
Bir de risale-i nur talebelerine dokunsaydy.. kemaline ererdi.. onu yapmamy? ya da yapamamy? bu kadar olmu?ya onu yapanda çykar.. sonuçta önemli olan ortaya bir gerçek konulmasa bile savunabilecek bir görü?, yararlanylacak bir dü?ünce çykar.
Çünkü ziya nesneleri aydynlatyr, hakikaty kimseler ise kimseleri anlatyr.
Ama biz ço?u zaman aydynlatma ile anlamayy kary?tyryryz.
Çünkü dilin en önemli olayynyn somut, soyut, soyutu da somut yerine
kullandy?yny unuturuz.
Mü?ahhas suretlerimizin altyndaki mücerret ?ekilleri hep birbirine kary?tyryryz.
E, kolay da de?il.. 20 senedir u?ra?yyorum hala tamamiyle tefrik ve temyiz edemedim.
Ne ise sosyal gerçeklere dönersem:
Marksitler, Masonlar ve Müslümanlar..
tersine çevirsen WWW world web way..
dünya çapynda yol ya da kapy ya da sayfa..
Yani tüm dünya üç rengin tonlaryyla boyanyr...
Kyrmyzy, Siyah ve Ye?il.. inciler...
Y?çiler, di?çiler ve dinciler.. birde gizlinen sin'ciler.
Elbette bu dünya bu üç rengin tonlaryyla boyanmy?:
Bu insanlary paftalamak ve yaftalamak yapylmy? bir tasnif olabilirde olmayabilir de..
Bilim ve edebiyat; tarif ve te?his edebilmek için tasnif ve te?bih etmek zorundadyr.
Yoksa karma?adan bir anlam ve anlatym çykmaz.
Her üç rengin ylymlysy da var radikali de var.. ikisinde arasynda maly götüründe var.
Komünist, sosyalist ve sosyal demokratyn kyrmyzy rengin gerçe?i olan hak, emek ve ekmek hakikaty kimsenin reddedemeyece?i kadar açyk ve seçiktir.
Radikal, kapitalist ve liberal demokratyn mavi ve siyah rengin gerçe?i olan hürriyet, te?ebbüs ve temayüz hakikatyny reddeden insanlyktan çykar.
?eriatçy, siyasal islamcy ve müslüman demokratyn ye?il rengi olan dil ve din hakikatyny yok sayan kendi bok olur, tuvalet ve mutfak arasynda.. sonra o le?i bir gün bile evde tutmayyp ya topra?a atar ya da topra?y kirletir diye yakar.
Öyse ise akyllyca olan bir birbirimi yok saymadan ataca?ymyz adymlaryn oklaryny ve vektörlerini faktörlere ve aktörlere göre dizayn etmektir.
Çünkü taze bir üzümde.. moruklarda var koruklarda..
O zaman byrakalym bir birimizi üzmeden ye?il, siyah ve kyrmyzy üzüm tanelerine müsamaha göstererek sevgi ve saygymyzy ho?görüyle taclandyralym.
Nasyl my ?
Dü?ünerek, sorarak ve arayarak soruyu yanytlayan, sorunu çözen ve savy kanatlayan görü? ve dü?ünceleri payla?mak suretiyle.. ha suret ne idi.. sîret ne idi.. hüsn-ü siret ve cemal-i suret ile mümtaz bir zat görüyoruz ki elinde...
Hadi elindekini payla?alym.. hepimize yeter... y?yk nesneleri aydynlatyr insan ise gerçekleri anlatyr.. anlamaya çaly?alym.
Osmanziya
Not: Geçen Bush'un gelmeye çaly?an Romney'in acib "dinci" oldu?unu TRT1 deki programda Sedat beyden ö?rendim.. Netenyahu'nun "dinci" oldu?unu biliyordumda bunlary bilmiyordum.. sahi hristiyan ve yahudi dincilerinden korkulmuyorda bizim dincilerden biz dahil niçin korkuyoruz.. onlar ?ehirli bizler köylümüyüz ?
Onlar medeni bizler gayr-y medeni miyiz ?
Her rengiyle O kadar sosyalist ve kapitalistler varken bu dinciler orada ne aryyor ?
Acaba orada demokrasi var, bizde yok ondan my ?
Bu gerçekten ?a?yrtycy bir ?ey.. e?er böylese bizim dinciler niçin demokrasiye kar?y ?
Demek ki hakikat bize öyle medyanyn ö?retti?i ve ezberletmeye çaly?ty?y gibi de?il!
Zaten biz hakikati aramadykça o elimize geçmez ve ba?kasy tarafyndankolayca konulmaz.
Çünkü y?yk e?yayy aydynlatyr gerçekler ise insan insana anlatyr.
Aydynlatma ile anlatma..
anlatma ile açyklama..
açyklama ile anlama..
Anlama ile inanma..
inanma ile... hasyly kapylar kapylar üstüne kilitlenmi?.
Görüntüden göstergeye.. gösteriden görüngüye.. geçmek...
Kolay de?il.
Sa?lycakla kalyn ve kalayym..
yazmaya ve okumaya devam edebilelim.
Yn?aallah.
Osmanziya
|
Mesajı Yazan: osmanziya01
Mesaj Tarihi: 23-Eylül-2012 Saat 21:02
Bu milletin yarysy türkse yarysy kürt.. kürt ve türk birbiri içine girmi?.. birbiri içine girenlerin içine FYTNE girerse birbirinden çykarlar… Bu yetmedi.. Bu sorun daha önce sa? ve sol olarak lanse ediliyordu.. bu TÜRK-KÜRT ayyrymy dahi yetmezse.. Yaryn sünni ve alevi olarak pazarlanacak.. bu da yetmezse.. Yaryn dindar ve laik olarak lanse edilecek Çünkü dini ve etnik çatlaklarla Yslam dünyasynyn parçalanmasy pro?ramy kuruldu...
Kürtü ve Türkü ba?layan Yslamiyet oldu?u gibi Araby ve Türkü birbirine kenetleyen Kur'an'dyr.. Araby Türkten ayyrdylar ?YMDY kürdü türkten ayyrmaya çaly?yyorlar.
Hatta AK partiden önce de bu mes'ele vardy.. 70 yyllardan beri 40 yyl süren bu sorun ELBET çözülecektir.. Çünkü bunalym haline gelmeden hiçbir köklü sorun çözülmez. Var olu? ve yok olu? kö?esine gelmeden ky?dan yaza dönülmez.
Sorun iktidardan do?mady?y gibi çözümü de muhalefetin de olamaz. Sorun insandan do?ar çözümü de islamdyr. Soru ilimden do?ar yanyty da imandyr. Ancak bu gün de?il çözümü ve yanyty bulmak soruyu ve sorunu bile aramyyoruz. Çünkü insandan ve ilimden uzakla?tyk. Ciddiyetsiz insanlyk ve iradesiz ilim ile ne mantyk tanyr ne de olgu.. Onun için gerçek ve öykü bir oldu?u gibi oyun ve uykuda aynydyr. Bilgisiz yorum ve belgesiz görü? sahipleri bunalyma dönen sorundan yakynyrken Çözüm adyna tek bir cümle kuramazken.. Sorunu yüklenenler yakynma yerine “belit”i ve bürhany gösterirler:
Tarih..
Bu 1400 yyllyk tarihinde ümmet Kelamullah’y ve Rasulullah’y byraktykça bölünüp parçalanmy?lar. Allah’yn kelamyna ve kalemine yapy?tykça birle?ip bütünle?mi?ler.
Y?te bu KALEM, TÜRKYYYE kal’esi’dir. Yçinde türk ve kürt birle?ecek. Sol ve sa? bütünle?ecek. Sünni ve alevie karde?le?ecek. Dindar ve laik bary?acak. Ümmet-i davet (Musevi ve Ysevi) ve Ümmet-i icabet (Muhammedi) Tek bir DYN haline gelecek. Yeter ki dünyayy parselleyen üç be? YDELOJY’den kurtulsun.
Yeter ki umudunu yitirme.. yeter ki kötümser olma.. Bunu AK parti yapamazsa PAK parti yapar. Yeter ki KALK partiyi körüklenmesin. O körü?ün ate?i yayylyrsa.. Daha çok 12 eylüller görür, daha çok sonbaharlar ya?aryz.
Çünkü en iyi ile en kötü sonuç tek bir seçime ba?lydyr…
Osmanziya
------------- BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
Mesajı Yazan: osmanziya
Mesaj Tarihi: 24-Eylül-2012 Saat 15:41
http://www.zaman.com.tr/yazar.do?yazino=1349248&title=yildizlarimiz-carpismaz - http://www.zaman.com.tr/yazar.do?yazino=1349248&title=yildizlarimiz-carpismaz
Allah, varlyk, insan, tarih, hayatyn anlamy, yaratyly?yn hikmeti, mebde-mead ve fiillerimizin ahlaki de?eri konularynda bilgi (ilim) sahibi olmak isteyen bir ilim talibinin yöneldi?i birkaç gaye vardyr:
Hakikat'e ula?ma çabasy (Nazari-teorik ilke); elde edilen bilgiyle ya?ama azmi (Ameli-pratik ilke); do?ru ilmi bir bütün ve kendi tabii hiyerar?ileri (itikad, ahlak, ibadet, muamelat ve ukubat) takip edilerek toplu(m) halinde ya?anmasy mecburiyeti (Ahkamy tatbik ilkesi); bilgiyi ve ahlaki erdemleri aktarma görevi (Tebli?, ir?ad ve Emri bi'l ma'ruf-Nehyi ani'l münker ilkesi); zorba ve sömürücülere, Daru'l Yslam'yn ba?ymsyzly?yna ve zenginliklerine göz diken harici dü?manlara kar?y koyma vecibesi (Hak'ka ve halka kar?y sorumluluk olan cihad ilkesi.)
Bu be? ilke arasynda öncelik ve önem konularynda farkly tercihler yapylmy?tyr. Kimine göre sosyal ve siyasi hedeflere ula?yldy?ynda di?erlerinde de maksad hâsyl olacaktyr. Genellikle Yslamcylaryn siyaseti öncelemeleri bu fikirden kaynaklanyr. Bunun kurucu fikri Cemaleddin Efgani'ye aittir. Maksadyn yukarydan a?a?yya do?ru de?il, a?a?ydan yukaryya do?ru ve köklü e?itimle hasyl olaca?yny dü?ünenler ise, ruhi ve manevi reformlary, iman ve ilim e?itimini esas almy?lardyr. Bunun da kurucu fikri Muhammed Abduh'tur. Bu iki ana akym Sünni ve ?ii dünyada hâlâ paralel olarak varlyklaryny devam ettirmektedirler.
Bazy âlim ve mütefekkirler ya da cemaat ve gruplar her iki dönemi kendi hayatlarynda ya?amy?lardyr. Mesela Said Nursi Hazretleri bunun tipik misalidir. Üstad siyasi ve içtimai hizmeti öne çykaran kimli?iyle Mütareke yyllaryna kadar Cemaleddin Efgani'nin çizgisinde iken (Eski Said), bu yyllardan sonra Muhammed Abduh'un çizgisine geçmi?, hatty hareketini de?i?tirmi?tir (Yeni Said).
Benim acizane risalelerden anlady?yma göre her iki dönemde Said Nursi'nin hedefi tekti: Yslam'yn hayat bulmasy, Müslüman dünyanyn eski izzet ve kuvvetini kazanmasy, Yslam Birli?i'nin kurulmasy. Siyasetin bu i?te sonuç vermeyece?ine kanaat getirince imany dönü?türücü bir güç olarak yeni bir tanymsal çerçeveye oturtmak istedi. Buna sadece siyasetin tabii yetersizli?inin farkyna varmasy de?il, yanly? ellerde, muhterislerin dilinde nasyl fitne, husumet ve sufli çykar çaty?malarynda kullanyldy?yna, tefrikaya yol açty?yna ?ahid olunca Muhammed Abduh'un siyasetin kötülü?üyle ilgili sözünün ilk bölümünü söylemek zorunda kaldy: "?eytan'dan ve siyasetten Allah'a sy?ynyrym." Abduh (öl. 1905) bu sözün tamamyny ?öyle söylemi?ti: "Euzu billahi mine'? ?eytani ve'ssiyase ve men sase ve yesus ve saisin ve mesus."
Müslüman Karde?ler 1950'ye kadar Abduh'un yöntemini takip etti, 1950'den sonra Efgani çizgisine kalboldu. Bu yöntem farklyly?y Seyyid Kutup'un "siyaseti ve sosyal hayat'yn dönü?ümü"nü esas alan fikri ile "medeniyet"i esas alan Malik Binnebi'nin fikri arasynda bir kere daha belirginle?ti, geni? bir tarty?ma alany ba?latty. Bu yöntem farklyly?y kyyamete kadar sürecek, Yslam'yn zenginli?i olacaktyr.
Nasyl akly ba?ynda bir Hanefi, "Ebu Hanife'nin içtihatlary mutlak ilmi ifade eder, Ymam ?afii veya Ymam Malik de kim oluyormu?" demiyorsa, arady?y bilgileri, hakikatleri ve lezzeti Risaleler'de bulan bir ?akird de "Seyyid Kutup veya Mevdudi, Üstad'la mukayese mi edilir" demez. Kutup ve Mevdudi de tefsir sahibi âlim, fazyl, mücahid ve saygyde?er ?ahsiyetlerdir.
Yslam âlimlerini birbiriyle çaty?tyranlaryn bir bölümü mezhep ve grup taassubunda olanlar; kendi ?ahsi ve nefsani duygularyny mutlakla?tyranlar, çykar ili?kilerini alimleri paravan kullanarak sürdürenlerdir. Kimileri hasetçilik, kimileri milliyetçilik gibi kalp ve beyin hastaly?yna yakalanmy?lardyr. Kimileri ise "mü?evvik ve muharrik fitneciler"dir, günümüzde Abdullah ibn Sebe rolünü oynamakta; Kissinger'in "Bundan sonra çaty?ma bizlerle onlar arasynda de?il, Müslümanlaryn kendi aralarynda olacak" dedi?i küresel doktrine lojistik destekler sa?lamaktadyrlar.
Biz Said Nursi'yi de, Mevdudi ve Seyyid Kutup'u da bu dinin Yslam denizine akan nehirleri olarak görür, hepsine hürmet gösteririz. Her üçü de tefsir sahibidirler, eserleriyle bizi aydynlatyrlar. Bizim gökkubbemizde yyldyzlar birbiriyle çarpy?maz, yol gösterir. Kim onlary çarpy?tyrmaya kalky?yrsa, Mele-i a'la'nyn kanallaryna girmeye çaly?anlaryn üzerine akyp onu yakan ?ihab benzeri ate? fyrtynalaryna maruz kalyr, göklerin ate?i onu yakar.
Saygyde?er Ali BULAÇ bu günkü (24.09.2012) Zaman gazetesindeki yazysynda külli bir noktadan de?erlendirmi? ça?da? cemeatleri ve liderlerini.. aynen katylyyorum. Her ça?da ne yerde dini ya da dünyevi , ne gibi bir mür?id ve rehber gerekmi?se orada bu yyldyz ve y?yk, nur ve aydynlyk gerçekle?tirilmi?tir.
Nezir-i kainat, nuzul-u kitab ve be?ir-i insan gibi RUSUL-U NEBY dahi ilim ve irfan için gerekli bir BYLGY KAYNA?IDIR.. Kitabyn kavm-rasul gerçe?i bize gönderilen dehalar ve nebiler ayny kaynaktan bilgileniyorlar. Ancak nebilerin daha kudsi daha külli ve daha umumidir. Emir ve Halkyn O'nun oldu?unu bilenler ve Malik-i yevmiddin'e inananlar için bu böyledir. Ancak insan insanlar arasynda ihtilaf ve mücadelenin dahi bir hakikaty vardyr bunun hikmetinin Cenab Hak tarafyndan ahirette açyklanaca?y muhtelif ayetlerle bildirilmi?tir.
Ancak bize dü?en bu birlik ve teklik tecellisi kar?ysynda.. durmadan ayrylyk ve teklik noktalaryny de?ilde bykmadan ortaklyk ve birlik noktalaryny ara?tyrmaktyr. Acil ekonomik ve hazyr politik çykar ve gayeleri olanlara buna anlatmak zor ise de bu zorluk dahi bir mücahede ve imtihan vesilesidir.
Bu vesileye katkyda bulanan
Ali BULAÇ'dan Allah ebeden razi olsun.
Amin.
Osmanziya
|
|
Mesajı Yazan: osmanziya
Mesaj Tarihi: 25-Eylül-2012 Saat 12:25
http://www.f5haber.com/postmedya/sarigul-bombayi-patlatti-haberi-3311940/ - http://www.f5haber.com/postmedya/sarigul-bombayi-patlatti-haberi-3311940/
Mustafa Sarygül'ün Liderli?ini yapty?y Türkiye De?i?im Hareketinin genel Sekreteri de?mi? ki Kürtlere Fedarasyon verilsin Türkiye Birle?ik Devletleri olsun, Almanyada var bizim niye olmasyn ?
Türkiye Birle?ik Devletleri olmaz.. gülüm..
Yslam Birle?ik Devletleri, olur.
Fakat bu ady söyleyince do?uda ve batyda ne kadar müslüman olmayanlar varsa, korkar ve titrerler..
Hem PKK zaten bunu önlemek için icad edilmedi mi ?
Eh o zaman e?ri oturup do?ru konu?mak lazym..
Sen koltukta oturacan diye bir hayale kapylmayyz sary gülüm!
Bir koltuk u?runa ya rab ne ünler ve ne güller batyyor...
Osmanziya
|
Mesajı Yazan: osmanziya
Mesaj Tarihi: 25-Eylül-2012 Saat 22:08
|
|
|
|
Buraya kadar olan yazylarymda TESLYMYYET ile YSLAMYYETY birbirinden ayyrt ettirmeye çaly?tym.. teslimiyete kysaca YMAN islamiyete de kysaca AMEL deyip i?in içinden çykabiliriz ancak bu yuvarlyk bir söz olur.. anla?ylyr fakat yeteri kadar y?yk vermez. Ayryntyly söz söylesem ve dört kö?e bir tablo yapsam bu pyryl pyryl aydynlyk saçar fakat anla?ylmaz.
Buna ra?men bu tabloyu yapy?tyryyorum:
Bu tablo cihad-y asgar ve cihad-y ekber hadisinden mülhem olarak olu?turulmu?tur.
Bu tablo esrar-y ?eriat olan Rububiyet Belasy VE Ubudiyet fitnesi YLE Velayet imtahyny ile Risalet Müsabakasyny gösterir.. ?imdi rububiyete bela sayan ve ubudiyeti fitne gören sözlerimi hakaret sayacaksynyz.. öyle de?il.. keza kesbedilen velayeti imtahan diyip de vehbedilen risaleti de müsabaka dersem artyk cinlereniz iyice tepenize çykacaktyr.. bu adam iyice yoldan çykty diye dü?üneceksiniz.. oysa ben dü?üncenizi tahrik ve merakynyzy heyecana getirmek için böyle yaptym.. rububiyet ile ubudiyet ve risalet ile velayet dinin temel kavramlary, kulluk yapmanyn esasly kanatlary ve Allaha tapmanyn genel yollarydyr.
Burada az ?ey ö?reneceksiniz fakat temelli kavramlary kapacaksynyz.. bu temel kavramlarla kendi teslimiyetini örecek ve kendi islamiyetinizi bulacaksynyz.. böylece teslimiyetlerin tevhidi daha kolay bulunacak, islamiyetlerin ittihady da zor olmayacak.
Zaten maksadym COK SÖZ SÖYLEYEREK yazarlyk yapmakta de?il..
Buna ne misyonum ne de mesle?im ne de zamanym müsait de?il..
Siz tablolara bakyp anlayarak ele?itirme ve soru sorma i?ine giri?inceye kadar bu böyle.. E?er yeteri kadar adam yöntembilimsel analizi ö?renip ?emalary kullanmaya ba?layynca ve yöntembilimsel analiz bir haline gelince, o zaman ömrüm varsa, yazarlyk yapabilirim.
Her ne ise.. tabloya bakyn hem de tam ortasynma ve öze?ine ne diyor ?
Nefsin kendi kendisiyle cihady, cihaddyr,
gayry ile yapylan cihadyn ady mücadeledir.
Yöntembilimsel analizde bir kök iki kez kullanmaz.
Yeni terimi ve kavramy bulamady?ym için
nefsin kendi kendisi ile (x)'i cihaddyr,
gayr ile cihadyn ady mücadeledir, demek isterdim
ama bu (x) ?imdilik bulamadym yukarydaki tümceleri kullandym.
Aslynda zor de?il, biraz gayret edereniz Cenaby Hak ilham edecektir.
Siz bulursanyz, olguyu, kavramy ya da terimi, söyleyin kullanalym.
Cihad-y asgar, halka kar?y yapylan mücadeledir. Hicret ve Harbden ibarettir.
Cihad-y ekber, hakka kar?y yapylan mücahededir. Salat ve Haccdan ibarettir.
Tabloya bakyp bakyp daha çok sözler söylenebilir ki bunun okuyanlar tarafyndan soru çykarylmasyny ve bunun da ele?tiri olarak kullanylmasyny çok istiyorum.
Yukaryda yatay tanymlama yaptym.
Bir de dikey tanymlama yapayym:
Teslimiyet hidayet ve mehdiyettir.. medeniyetin müessatyyla in?a edilir.
Yslamiyet emir ve imamettir.. devletin te?kilatyyla icra edilir.
Ylki olan TESLYMYYET için son peygamberi tanymaya ihtiyaç olmayabilir fakat ikincisi için yani YSLAMYYET için son elçiyi ve son kitaby bulmak gerekir. Teslimiyet noktasynda semavi dinler birle?ebilir ve BYR dini olu?turabilir fakat islamiyet için zamanyn geçmesi gerekir. Bu yüzden teslimiyet tüm insanlara verilen büyük bir imtihandyr, bu imtihany geçen yer yüzününü tümünde geçerli olarak TEK DYNY kurabilir.
Bu syr anla?ylmady?y için kültürel siyasi ve askeri sava? yapanlar birbirini anlamyyor, diye dü?ünüyorum. Cihad kavramyn evrenselli?ini ve dinin bütünlü?ü ve tarihi geli?imi içinde nazary alynmady?ynda çok insanyn hatta iç ve dy? fethi birbirinden ayyramayan müslümanyn bu fitne yüzünden birbirinin ba?yna bela oldu?unu ve olaca?yny hep birlikte görüyor ve umutsuzlu?u dü?üyoruz. Oysa dü?ünmenin içine dü?sek çok sorunlar çözülecek.
?imdilik bu kadarla yetinelim ve sorularynyzy ve bunun içinde dü?ünmenizi bekleyelim.
Sa?lycakla kalyn.
Osmanziya
NOT: Rahman olan Allah “Beyan”y ö?retti.. hem de insany yaratmadan önce..
Beyanyn usul ve üslüb tarafyny dönmeyi ö?renene dek islamiyeti teslimiyetten ayyramaca?yz. Yyllardyr a?a?ydaki imzayy (DUYURU) kullanyrym.. çünkü çok önemli iki tarafy gösterir.. usul-u ?atry ve uslüb-u ?atry.. bu iki cihet, RNK dan anlady?ymyza göre, Kelamullah ve Rasulullah kanatlaryyla açyldy ve Kur’an ve Yslam Dünyasy olarak tezahür etti.. Bu Nuran-i ser zakir ve bu hayattar a?aç.. canly ve diri bilim ve hukuku olu?turdukça teslimiyetler tevhide daha çok yakla?acak, islamiyetler ittihada daha çok yana?acak. Evlady rasul ile ümmet-i muhammed bulu?tukça islamiyetler safla?acak ve birle?ektir. Bize dü?en Allah'a layyk kul, rasülene yaky?yr ümmet, mehdiyete açyk kalb ve imamete dönük akyl in?a etmektir. Tarih ehli sünneti ezberci gelenekten kurtardy?ynda ve ehli ?iayy yanda?cy önderlikten temizledi?inde Orta do?u geçmi?teki gibi dünyanyn yüksek mevkii olacaktyr. Yn?aallah.
DUYURU
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazydan özür dilerim.
UYARI
Düz yazy bahane.. ?emalar ?ahane.. yazynyn dizinindeki tablolary izledi?inizde imgelemi? ve irdelemi?te olacaksynyz isterseniz.. böylece emellerine nail olacak ilmi AÇIKCA görmü? ve hatyrynyza sail olacak iradeyi SEÇYKCE örmü? bulunacaksynyz.
http://www.yontembilim.com/ - www.yontembilim.com
http://www.osmanziya.com/ - www.osmanziya.com
http://www.insan-bilim.com/ - www.insan-bilim.com
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ - http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ - http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ - http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ - http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
http://sites.google.com/site/yontembilim/ - http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim - http://sites.google.com/site/insanilim
|
|
|
|
|
|
|