Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

zaman her zaman aleyhimize i?ler

Nereden Yazdırıldığı: YöntemBilim Forumu
Kategori: Genel
Forum Adı: Dünya
Forum Tanımlaması: Genel Paylaşımlarınız
URL: http://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=32
Tarih: 01-Ekim-2024 Saat 21:51
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.03 - http://www.webwizforums.com


Konu: zaman her zaman aleyhimize i?ler
Mesajı Yazan: osmanziya01
Konu: zaman her zaman aleyhimize i?ler
Mesaj Tarihi: 19-Aralık-2009 Saat 08:54

ZAMAN HER ZAMAN ALEYHYMYZE Y?LER

 

“Ve El-Asr

Ynne El-Ynsane

Le Fî Husr”

 

 

Zaman gelip geçer ama delip de geçer.

Delik ya gidici  olur ya da kalycy…

Fakat delikler üst üste oldu?undan

hangi ?eklin gidici hangi süretin kalycy oldu?unu bilemezsiniz.

Hatta ?ekil ve sureti bile birbirinden KOLAYCA ayyrt edemezsiniz.

Zaman yazysyna bir de tersinden bakyn: Namaz.

Zaman ve namaz ard arda birbirini izler.

Ati de olan zaman, muzari’de  kylarsan,  namaz ile maziye döner.

Bu her gün de böyledir.

Ati,  istikbal ve gelecek zaman demektir.

Mazi,  kablen geçmi? zaman demektir.

Yani mazi kabl-î ati istikbal-Î kabüldür.

Kalbin i?i kabuldür. KLB-KBL

Bunu anlamak zihninizin inkilaby olacaktyr.

Bu i?in LÜBBÜ ve BEL KEMY?Y budur.

Muzari,  ise ?imdiki zaman demektir

yani ?u im’de ve bu ara’da bulunan DA’dyr.

Yani mazi DEN ati A ise hal DA’dyr.

Ne yer-den.. Ne yer-de.. ne yer-e..

Gidi? nereye ?

 

Tabloda sürerli hüda duasy ile sürekli hamd davasyny resimledim.

Zaman ve namazy nasyl YATAY gösterdi isem hamd ve hüdayy DYKEY gösterdim.

?imdiki zaman tam ortada bulunan HAL’dir.  Hal-i Hazyrdyr.

+’nin tam ortasynda olu?an nokta onu gösterir.

 

Dört i?i var müslümanyn.

Bedia, sünnet, ?ura ve beyat.

Yani istihsal, istihlak, terbiye ve idare i?lerinde ba?vuraca?y esaslar.

Ço?u Müslüman bu i?ler kary?tyryr.

Bedia yapaca?y yerde TAKLYD, sünnet yapaca?y yerde BYD’A yapar.

Yanly? yapar.

Üretim araçlarynda sünnet diye ezbere yatmak, tüketim amaçlarynda yenilik diye bid’aya batmak gibi.

Terbiyede ?ura edecekken beyata ba?lanmak hatadyr, idare demokrasi diye beyat ve teslimiyeti baltalamak yanly?tyr. Bir ba?ka yanly? kendi terbiyesi içinde ba?kasynyn idaresini bilememek, bu yüzden kendi terbiyesini görememek ve idare diye ba?kasyna zulmetmektir. Bo? yere beyat beklemektir. 

 

Asr’yn  ?ekildir ve sürekli husr’un suretini örer.

Yürüyü?ün biçimdir ve daima yiter ve gider

fakat bununla zihninin tasarymyny nesc eder.

Dokuyarak ördü?ün zihnindir ve senin hapishanendir.

Ypek böce?i gibi kafana kendi kozany örersin.

Burada AVATAR   olarak kafama koydu?um sepeti gösteriyorum.

E?er “ben” diye bunu DELERSEN tüm ipli?i mahvedersin.

Her ne kurtluktan kurtulur özgür kelebek olursan da

yavrularynda ayni akibeti payla?yrlar: ÖLÜM.

Do?umla girdi?in yerden ölüm ile çykmak.. bir ba?ka deli? ve deliktir.

Sana ve bana  iki deli? daha öneriyorum.

Biri ya?amy am-aç yapmaktyr,  cany teninden çykarma yolculu?unda yürüyü?tür.

Di?eri hayaty  ar-aç etmektir,  beni kendinden çykarma yürüyü?ünün yolculu?udur.

Bu ?ekil ve suretlerinin yapyp etmeleriyle gidi? nereye ?

Arylanmaya, durulanmaya, aklanmaya, paklanmaya…

Burada yanmazsan.. orada yanacaksyn..

Namaz da yanmazsan zamanda yanacaksyn..

Nar paklar, ate? temizler.

?ükür ate?ine dayanamasan sabyr ate?ine dayanacaksyn…

Sabyr ate?ine dayanamazsan cehennem ate?ine dayanacaksyn…

Cehennem ate?ine dayanmazsan yokluk ate?ine dayanacaksyn…

 

Bu yanly?lar sürekli istiaze ve isti?far üretirler, bizden ?ükür ve sabyr isterler.

Selam ve salat gibi sy?ynma ve ba?y? dilemek sürerli duadyr.

Yani zaman her zaman aleyhimize i?ler bizde onu lehime çaly?tyrmaya gayret ederiz.

Çünkü kasrymyz ve naksymyzdan çykan ve DALALETE atan 

atalet ve batalet bize bir iftina ve ibtiladyr.

 

Zaman iki tarafyndan bizi BLOK’e eder. Ayet bu SEDD diyor.

Yasin ?erifte bahsedilen eydine sedd, halfine sedd yani.

Önüne sed gelece?i, ardyna sed geçmi?i örter ve böylece

geçmi? ve gelecek yani ardyn ve önün kilitlenir.

Minnetti hüzne, müdareyi havfe dönü?türen imany örten inkardyr.

Ymanyn yarysy sabyr yarysy ?ükür bu yüzdendir.

 

Zamanyn yani dünyanyn  üç yüzü var:

Ehli dünyanyn yönünden bakarsan bir oyun ve e?lencedir.

Ehli ahretin cihetinden bakarsan oranyn bahçelerine fide yeti?tiren tarladyr.

Ehli hakikatin gözünden bakarsan

Ahseni-i Takvim syrryny Ahsen-i Amelde aramaktyr.

Yani Esma-i Hüsna’da Ysm-i A’zam’y bulmaktyr.

 

Zamanyn deldi?i deliklere ve ördü?ü perdelere dikkat et.

Özün bilmem ama gür olan bedii zaman sensin.

Gidici özgürlü?ün yetmez kalycy sonsuzlu?u istersin..

Onu namazla deldi?in kadar husrandan kurtulursun.

Bu zikir ve fikirle  namazyn özü  Fatiha-i ?erifenin  anahtaryny verdim.

Hamd davasy ve hüda duasy…

Ayny zaman Velasr tefsirini yaptym.  

 

Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANÎ  yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

NOT: Yazyda geçen tüm kavramlar ?emada resimlenmi?tir.

?emaya bakmazsan zamany göremez ve kendini bilemezsin.

Y?bu yazyyy da bu ?emadaki tabloyo göstermek için yazdym.

Lütfen tabloya bakyn ki sizi bana ba?layan kablo kopmasyn.



-------------
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info