https://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=2333&PN=1
Küllün hayrun umuruha evsatuha...
Hadis olduğu söylenen bu söz;
Bütün hayırlı işler ORTA YOLDADIR.. diyor.
Gerçekte her şeyin iki ucu bulunur;
kesir ve kalil arasında
kübra ve suğra arasında
hayır ve şerr arasında
hüsün ve kubuh arasında
zengin ve fakir arasında
alim ve cahil arasında
ORTA DÜZEY yer almaktadır.
Görünüşte en büyüğünün.. en iyisinin.. en güzelinin ve en yetkininin TARAFINA doğru koşarız.. fakat sonunda görürüz ki bu bir tuzakmış.. keza en küçüğünün.. en kötüsünün.. en çirkininin ve en yetersizinin İÇİNE düşeriz.. fakat sonunda görürüz ki bu da bir tuzakmış..
Sonunda kendimizi cennetin ya da cehennemin içinde sandığımız bir vakit bir anlarız ki o cennet bir cehennem.. o cehennem bir cennet..
Bu yüzdendir terakki bir sukuta yol açar.. tedenni de bir suuda sebeb olur.. bu nasıl olur.. bu dünya savaş ve barışının altında bir ahirete sınav ve yarışının bulunduğunu anladığımızda..
Bundan dolayıdır orta yol.. kısa yol.. doğru yol.. kolay bir yol değildir. Kısa ve yalın bir çözümdür fakat bulmak zordur. Doğru yol düz düz ilelereyen bir çizgi değil indi ve çıktılarıyla hedefene ilerleyen bir sırat ve gayesine doğru ilerleyen bir istikamettir.
Rabbimiz bizi ve sizi bu doğru, kısa ve orta yoldan ayırmasın. Amin.
Saygılarımla
Dinnur Yaşar 30.05.2024
Ihdi.. nâ.. esSırat.. elMüstakım
İlet.. bizi.. yolun.. X'ine olarak çevrilebilir.
X'e dogru.. orta.. kısa.. olarak karşılanabilir. Bu genel ve tümel bir anlamdir. Bir de kişiye özel ve olaya tekil bir anlatimi olabilir.
Işte FATIHA-YI ŞERIFE ANAHTARI ile "sırat-ı müstekim"e.. bu tümel ve tekil arasinda TIKEL bir anlam.. bu genel ve özel arasında OZGUN bir anlatim veriyorum. Bu.. anlam ve anlatim arasinda "ANLAMA" olayina ZAMMI SURENIN bir soruya yanıt.. bir soruna çözüm.. bir konuya çözümleme.. bir zorluga kolaylik.. bir derde deva.. bir maraza ilâç.. bir karanliga aydinlik.. bir kapaliga açiklik.. bir sapmaya çıkiş yolu olmasıdir.
Insanlar KONUŞMALARININ onlarin canli etkileşim ve diri iletişim ve yaşayan bilişimlerinin bir yansimasi halinde GENEL OLARAK "soru ve sav ile kanit ve yanit" aktivitesi ile ARAMA ve BULMA oldugunu DÜŞÜNURSEK.. konuşmadaki ve tekellumdeki söyleme ve dinlemelerin "simge ve imge ile çözme ve yükleme" virtualitesi olduklarini var sayabiliriz.
Işte bu olayı NAMAZDA Kur'an-ı Muc'il-Beyan vasitasiyle TANRI ile konuşmamız olarak gorebilir.. örebilir.. düşunebiliriz. Aksi halde SALAT.. bir spor.. bir rahatlama.. bir sira savma.. bir âdet.. bir dinlenme.. bir alışkanlik.. bir vazife eda etme.. bir meditasyon.. sayilabilir. Elbette bunlar az çikar ve yarar ve kazanç degil.. fakat ÇAĞIMIZDA bize bundan fazlasi gerekiyor.
|