Kötülük sorunu
zor bir konu.. KÖTULUK sorunu.. bu konuda diyecegim.. dil ve dinin birlikteliginde oluşan KULTUR'un hasıl ettiģi bilim ve hukukun ancak ilk dört yilinda tedvin ettiği.. bilimin iktisadinin ve hukukun adaletinin.. ticaret ve siyaseti daha saglam ve saglikli hale getirdigi.. böylece beseriyetin yapisindan çikan medeniyetin haifei arz olan INSANIYETI inşa ettigi.. bu insaniyetin istediği dil ve din ile emek ve hurriyette ibaret ORTAK INSANI DEGERLERIN ancak barış ortaminda gerceklesebilecegı.. BARIŞ ortaminin bilgi toplumu ve hukuk devleti ülkulerini ulkelerde geçerli ve uluslarda yururlü kilınmasıyla saglanacagı.. buna karşin burada ele alamayacagin faktor ve aktor ve sektorlerden dolayi.. beklenenin şimdilik gerçekleşmedigi.. aksine ticaretin insani dogaya yabancilastiran TEKNOLOJI ve siyasetin insani insandan uzaklaştiran IDEOLOJI ortaya çikardigı.. bundan dogan ısraf ve adaletsizlik ve zulmun bizi kuşatan KÖTULUK oldugunu düşunuyorum.
HALİFE-İ ARZ
Dinde itikad ve ibadet hakikata ve hurriyete.. ahkam ve ahlak hukuka ve maslahata intikal edince eskiden oldugu gibi ef'ali mukellefiyeti tasnif ve tertib etmeye gerek kalmadı..
zaten uç yuz yildir işletilmeyen donmuş hukuk bundan sonrada cari ve meri olamaz. Edillei Şeriyede artik kitab.. sünnet.. kiyasi fukaha ve icmai ummet degil salih akil ve nakli sahih ile lisani sâlim ve kalbi selimdir.
Dil bilime ve din hukuka donuştukten sonra hasil olan kultur.. halife arz olan insan ile mileli mizan ve muntehayi ilim çerçevesinde yukselmeye başladı..
dinin etik degerlerini mekarimi ahlaka.. dilin ahseni takvim olan etnik degerlerini ahseni amele.. yukseltti. Böylece yitik malimiz olan hikmete daha çabuk ulaşacagız.. İnşaallah.
DİL VE DİN
Azizim.. Kalu beladan beri SORUMLU olduğumuz ortak bir dil ve bu ortak dile dayanan YUKUMLU muşterek bir din olduguna inanmışım.
Bunlara gorede ahseni takvimdeki dil ile ahseni ameldeki din arasinda baglanti kuracak bir ahseni kasas oldugunu biliyorsunuz. Buradan hareketle YBA ile insanbilim ve islambilim inşaa ettim.
Ahseni Kasas olan YUSUF suresinde.. baştan sona tek bir nebinin yaşam oykusu dillendirilerek çok güçlu mesajlar verilmiştir.
Bu durumda sıkınti.. ezber ve taklidlerimizden kurtulamayışimizdi
PARTİ
Parti.. hizb.. türkçesine.. madem Türkçe konuşuyoruz.. öbek diyelim ve bunun ŞİRKET ortaligi gibi göbekten bağli olmaya bir birliktelik olmasi gerektigini var sayalım. Bu siyaseti.. bu siyadeti.. bu riyaseti.. nasıl sağlayabileceğimizi düşünelim. Bunun koşullarini nazara alip geçmis deneyimlerden ders alarak kurallarinin nasıl olacağini araştiralim. Unutmayalim ki SIYASET her zaman iktidar ve muhalefeti gerektirir.. SIYADET her zaman acemiligi ve ustaligi barindirir.. RIYASET her zaman kuvvet karşısinda zayifin korunmasini ister. Tüm bunlar da baş olmanin başarisinin bir kıst san'atı ve adl hikmetinin tevhid edebilmeye bağli oldugunu açiklar.
Bu da Heykeltraş Murat DAŞKIN'in yonttuğu Atatürk heykeli
Ünlü bir bir insanın (M.K. ATATÜRK) görünür heykeli..
Birde kötülük sorunu vesilesiyle yazdığım yazı da ve tablodan görünmeyen insanın maneviyeti..
|